Ik vind dit niet netjes en ik heb de tussenpersoon (hypotheekadviseur) al gebeld en die gaat mij er over terugbellen, maar ik vind het zo raar en toch een beetje seksistisch!!
Hebben jullie daar ook ervaring mee dat zaken zoals een hypotheek die op beide namen staat toch maar naar één persoon worden gericht?
quote:volgens mij word deze post ook alleen naar mij gestuurd hoor......wat boeit het?!
Op woensdag 30 oktober 2002 12:10 schreef WaSTeiL het volgende:
Niemand? Is mijn hypotheekverstrekker de enige?
Daarnaast vraag ik het mij ook af of het belastingtechnisch geen problemen kan opleveren omdat alles (afschriften, e.d.) ook alleen maar op mijn naam worden gezet!!!
Toch blijf ik het niet netjes vinden richting mijn vriendin omdat die ook meebetaald en niet onder doet voor mij...
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:06 schreef HiZ het volgende:
Overigens, jullie zijn de hypotheekverstrekkers. De andere partij is heeft jullie geld geleend, waarvoor jullie als zekerheid een hypotheek hebben verstrekt.
quote:Zo zit het nou eenmaal. Als huiseigenaar neem je geen hypotheek, je geeft, als zekerheid voor een lening. Vervolgens is je financier (bank) de hypotheekhouder.
Op woensdag 30 oktober 2002 18:38 schreef Charys het volgende:[..]
quote:Als jij een huis koopt ben jij volgens de wet de hypotheekgever.
Op woensdag 30 oktober 2002 18:38 schreef Charys het volgende:[..]
Maar in straattaal wordt de hypotheeknemer meestal aangeduid met hypotheekverstrekker; de verwarring is begrijpelijk.
Edit- te laat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |