abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2002 @ 11:51:41 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6539328
Een beetje rare topic, maar ik zal het even uitleggen!! Sinds kort hebben mijn vriendin en ik een huisje gekocht en de hypotheek staat op beide namen toch word alle post gericht naar mij (de man des huizes!!).

Ik vind dit niet netjes en ik heb de tussenpersoon (hypotheekadviseur) al gebeld en die gaat mij er over terugbellen, maar ik vind het zo raar en toch een beetje seksistisch!!

Hebben jullie daar ook ervaring mee dat zaken zoals een hypotheek die op beide namen staat toch maar naar één persoon worden gericht?

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 30 oktober 2002 @ 12:10:38 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6539530
Niemand? Is mijn hypotheekverstrekker de enige?
  woensdag 30 oktober 2002 @ 12:11:40 #3
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6539549
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 12:10 schreef WaSTeiL het volgende:
Niemand? Is mijn hypotheekverstrekker de enige?
volgens mij word deze post ook alleen naar mij gestuurd hoor......wat boeit het?!
pi_6539595
Ik snap niet dat je daar zo'n probleem van maakt. Een systeem kan meestal maar 1 naam aan en om verwarring te voorkomen nemen ze indien de hoofdaanvrager (wie het meeste geld in het laadje brengt) een man is wordt het inderdaad naar hem verzonden.....
  woensdag 30 oktober 2002 @ 12:43:22 #5
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6539897
Maar ik vind dat er in een situatie van een hypotheek geen hoofdaanvrager is... je vraagt samen een hypotheek aan en omdat ik toevallig als eerste word genoemd vind ik het niet echt netjes...

Daarnaast vraag ik het mij ook af of het belastingtechnisch geen problemen kan opleveren omdat alles (afschriften, e.d.) ook alleen maar op mijn naam worden gezet!!!

Toch blijf ik het niet netjes vinden richting mijn vriendin omdat die ook meebetaald en niet onder doet voor mij...

pi_6540084
-boeien-
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6540099
Voor de belastingdienst maakt het weinig uit wiens naam er op de rekening staat, je heb als het goed is toch alletwee getekend, zowel voor de hypotheek als de bank??
Bij alle twee de instellingen staat in je contract, als je beide getekend heb, dat beide hoofdelijk aansprakelijk zijn.
pi_6542559
Overigens, jullie zijn de hypotheekverstrekkers. De andere partij is heeft jullie geld geleend, waarvoor jullie als zekerheid een hypotheek hebben verstrekt.
pi_6543697
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:06 schreef HiZ het volgende:
Overigens, jullie zijn de hypotheekverstrekkers. De andere partij is heeft jullie geld geleend, waarvoor jullie als zekerheid een hypotheek hebben verstrekt.
pi_6545010
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:38 schreef Charys het volgende:

[..]

Zo zit het nou eenmaal. Als huiseigenaar neem je geen hypotheek, je geeft, als zekerheid voor een lening. Vervolgens is je financier (bank) de hypotheekhouder.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 20:19:12 #11
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_6545047
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:38 schreef Charys het volgende:

[..]

Als jij een huis koopt ben jij volgens de wet de hypotheekgever.
De bank/geldverstrekker is volgens de wet de hypotheeknemer.

Maar in straattaal wordt de hypotheeknemer meestal aangeduid met hypotheekverstrekker; de verwarring is begrijpelijk.

Edit- te laat

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')