abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13042377
bedankt chezmatic
  dinsdag 9 september 2003 @ 12:47:31 #177
44906 merino
World of Sleepers
pi_13043882
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 09:57 schreef ChezMatik het volgende:

[..]

Wat jij zegt is het conflict in cultuur!
De Westere cultuur laat geen tijd, ruimte en meditatie toe!
Het zijn prachtige, wijze Oosterse zaken en als je je daarmee wilt ingaan,
vergt dit je eigen "vrije" tijd.
Zoals Hawk hierboven beschreef zal je naar andere stijlen van Kung-Fu moeten kijken.
Als jij jezelf als Zen Budhist beschouwd, waarom verdiep je je niet in Shaolin dan?
Niet dat ik je bij Wing Chun weg wil lokken, want Wing Chun verdient ook mijn eer.
(wij trainen ook met wing chun technieken).
Shaolin komt wellicht dichter bij je vraag,
meditatie, chi; bij Shaolin komen deze innerlijke aspecten aan bod.
Als je er eens over wil chatten, no problem...

Zijn er dan Shaolin scholen in Nederland?? Heb er wel eens naar gezocht maar nooit gevonden.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_13044376
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 12:47 schreef merino het volgende:
Zijn er dan Shaolin scholen in Nederland?? Heb er wel eens naar gezocht maar nooit gevonden.
Die zijn er cker!!! Ik train bij 1 van die scholen.
Info? Add me 2 MSN!
pi_13089614
Reactie op wooden dummy.

Ik ken in Den Haag een meubelmaker/houtbewerker die een wooden dummy heeft gemaakt voor mijn ex.
Het ding is van een plaatje nagemaakt en is ontzettend goed 'gelukt'.

pi_13097304
quote:
Op donderdag 11 september 2003 10:54 schreef Artemiss het volgende:
Reactie op wooden dummy.

Ik ken in Den Haag een meubelmaker/houtbewerker die een wooden dummy heeft gemaakt voor mijn ex.

Naam?
En hoeveel vroeg hij hiervoor?
-------Practice Mindfulness-------
pi_13112794
quote:
Op donderdag 11 september 2003 10:54 schreef Artemiss het volgende:
Reactie op wooden dummy.

Ik denk dat we dit allemaal wel interessant vinden...!!! Heeft het originele Koo Sang afmetingen? Als het hier een beetje op lijkt ben ik al tevreden: http://www.holzpuppe.de/images/detail-hoehenverst3.jpg
pi_13200981
Zijn naam is Albert, zijn bedrijf heet Firma Overdaad. Ik weet niet de prijs. Hij heeft m een aantal jaren geleden gemaakt. En t ding is toen op maat gemaakt voor mijn ex, is vrij lang. En had precies de goede afmetingen.
pi_13200993
Het telefoonnummer van Firma Overdaad is 070-3636197
pi_13226869
Posted by Hawk "Die kooigevechten en Freefights vind ik sowieso primitief en hebben weinig tot niets met Martial Art te maken."

Toch jammer dat sommige martial artists zich zo uitlaten over vechtstijlen die oneindig veel efficienter en realistischer zijn dan bv wing chun ooit zal worden. Toegegeven, wing chun doet het goed in briefwisselingen en discussies op internet, maar daar is alles mee gezegd. Kooigevechten zijn verre van primitief, integendeel, ze hebben in belangrijke mate bijgedragen aan onze kennis over welke technieken wel en niet werken in een gevecht. De huidige mma (mixed martial artists) hebben hierdoor technieken van verschillende martial arts in hun arsenaal opgenomen, voornamelijk technieken uit het worstelen, braziliaans jiu jitsu, judo, kick/thai boksen en gewoon boksen.
Nu mag je raden waarom hier geen wing chun technieken bij staan, juist ja omdat het gewoon niet werkt in een gevecht tegen een getrainde mma-er, judoka, kickbokser of whatever.
Ga eens meetrainen in een wedstrijdgroep van een thaiboksschool, of als je een hekel aan handschoenen hebt bij kyokushin karate, of realiseer je tenminste dat wing chun op geen enkele controleerbare wijze heeft aangetoond effectief te zijn.

filmpjes
http://www.bullshido.com/dl_goto.asp?id=54
wing chun vs kyokushin karate

http://www.bullshido.com/dl_goto.asp?id=23
kung fu vs mma

[Dit bericht is gewijzigd door hiza op 17-09-2003 01:32]

pi_13227092
quote:
Op woensdag 17 september 2003 01:03 schreef hiza het volgende:
....
Vraag me af wie hier nou werkelijk hoog van de toren blaast?!
pi_13227147
quote:
Op woensdag 17 september 2003 01:30 schreef ChezMatik het volgende:

[..]

Vraag me af wie hier nou werkelijk hoog van de toren blaast?!

Grappig.. dat hoog van de toren blazen had ik net weg ge-edit omdat ik het geen goede woordkeuze vond..
Alleen jammer dat je niet inhoudelijk reageert.
pi_13228434
quote:
Op woensdag 17 september 2003 01:38 schreef hiza het volgende:
[..]
Jammer dat je jezelf verlaagd naar hetzelfde niveau.. anders had ik nog een beetje waarde aan je opmerking gegeven.
Inderdaad filmpjes waren kut.. Maar iedereen (ik hoop ook jij) weet dat je een hoop van wat je ziet op het internet met heel veel natriumchloride (=keukenzout ) moet nemen.

En uiteraard kun jij een vechtsport helemaal niet beoordelen op twee dokussen. Dus opmerking voor die twee gasten: ga je contributie terug vragen.
Opmerking voor Hiza: niet alles geloven wat je ziet.

woensdag 17 september 2003 @ 11:00:10 #188
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_13230830
Hier stond behoorlijk wat onzin helemaal omdat ik wing chun met wushu verwarde.. mijn excuses

[Dit bericht is gewijzigd door pmponer op 17-09-2003 14:06]

Drop you like an ill, bad habit
pi_13239923
quote:
Op woensdag 17 september 2003 11:00 schreef pmponer het volgende:
Hier stond behoorlijk wat onzin helemaal omdat ik wing chun met wushu verwarde.. mijn excuses
excuses geaccepteerd... want wat hier stond....;-)
pi_13242782
tja dan is er maar een mogelijkheid 1 goede wc tegen 1 goede mixedfighter.
Geen enkele regels, geen hanschoenen, tok, beschermers.Alles toegestaan, degene die niet meer opstaat op het eind heeft zijn stijl het slechts vertegenwoordigd.
En we weten allemaal wat dan echt het best werkt, jammer dat dit alleen nooit zal gebeuren :-(

ps leuke filmpjes, maar erg wel wreed om deze in dit topic te posten.

ps2. Nog eens even goed gekeken, maar de ene (tegen worstelaar) heeft geen wc pak aan, maar algemeen kungfu pak, dus dat kan elke stijl zijn.
Die andere heeft wel een wc pak, maar zoals hij de tweede vorm doet dat lijkt echt nergens op. Slap, niet geconcentreerd en zijn posities van de handen en armen kloppen niet. Die had hoogstens tweede graad (beginneling). Daar zou mijn kat nog van winnen, zijn tegenstander was duidelijk profesioneler ingesteld.

ps heb je nog meer van dit soort filmpjes?

[Dit bericht is gewijzigd door Erikro op 17-09-2003 19:36]

pi_13249528
quote:
Op woensdag 17 september 2003 18:57 schreef Erikro het volgende:
tja dan is er maar een mogelijkheid 1 goede wc tegen 1 goede mixedfighter.
Geen enkele regels, geen hanschoenen, tok, beschermers.Alles toegestaan, degene die niet meer opstaat op het eind heeft zijn stijl het slechts vertegenwoordigd.
En we weten allemaal wat dan echt het best werkt, jammer dat dit alleen nooit zal gebeuren :-(
Wat werkt er dan het beste.. niet in raadsels praten / typen maar gewoon zeggen.
quote:
ps2. Nog eens even goed gekeken, maar de ene (tegen worstelaar) heeft geen wc pak aan, maar algemeen kungfu pak, dus dat kan elke stijl zijn.
Die andere heeft wel een wc pak, maar zoals hij de tweede vorm doet dat lijkt echt nergens op. Slap, niet geconcentreerd en zijn posities van de handen en armen kloppen niet. Die had hoogstens tweede graad (beginneling). Daar zou mijn kat nog van winnen, zijn tegenstander was duidelijk profesioneler ingesteld.
Hier geef ik je helemaal gelijk.
Zo zijn er meer fillmpjes.. maar die zeggen weer niets over de stijl alleen over de gasten die denken dat ze een stijl beheersen.
pi_13250952
Hyde, dit is toch niet in raadsels?

Ik bedoelde dat bescherming en regels leuk zijn voor de sportiviteit. Maar niet welke verdedingstijl het beste is om jezelf te verdedigen tegen 1 of meerdere personen die je af willen tuigen of je vrouw lastig vallen.

Als de mixed fighter blijft liggen met oa een gebroken knieschijf en beide ogen missend is wc beter.
Breekt de mixedfighter ondanks al deze gevaarlijke technieken alsnog rustig de armen of benen van de wc'er dan. Dan heb ik toch meer vertrouwen in mixed fight.

Vergis je niet in de technieken van worstelaars je denkt al snel dat het alleen wat kracht is. Maar ik heb wel eens getraind met iemand die dat 9 jaar heeft getraind en daar zitten de meest bizarre truuks en smerigheden in.
Ze komen laag in, grijpen je benen en trekken je onderuit voor je het weet en dan bevind je ineens op hun terrein :-) en dan nemen ze rustig de tijd om met je te spelen.

pi_13251628
Wing Chun heeft geen regels.
Dat is karate, judo, tai chi, tae bo, shaitsu en nog tien andere oosterse sporten. Degene die zegt dat dat wel zo is, kent ergo geen wing chun. Zo simpel ligt dat. Het feit dat er nog geen wing chun (echt wing chun) heeft meegedaan wil niet zeggen dat de stijl niet deugt of niet kan stand houden tegen...

vergis je niet in de technieken van een worstelaar.. want die zijn gebasseerd op een aantal vaste regels. En ja ik heb ook worstel trainingen gevolgd (nog steeds). Verkijk je niet op wat je ziet op het internet. Iedereen weet dat er nergens zoveel rotzooi rondzwerft als op het internet.

Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat jij wel eens gespeeld hebt met iemand die 9 jaar ouder was dan jou en dat je dat verloren hebt.. helaas.
je zegt in ieder geval zelf al: het zijn truukjes. En als jij niets kent is de ander altijd slimmer en zal negen van de tien keer winnen.. hoe vaak heb jij verloren???

Wing Chun doe je niet met trucjes. Wing Chun doe je met niet regels.
Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun = Wing Chun

pi_13252240
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:48 schreef Hyde het volgende:

[..]

En uiteraard kun jij een vechtsport helemaal niet beoordelen op twee dokussen. Dus opmerking voor die twee gasten: ga je contributie terug vragen.
Opmerking voor Hiza: niet alles geloven wat je ziet.

Ik geloof niet alles wat ik zie, maar zie vooral geen enkele reden iets te geloven dat niet aannemelijk gemaakt kan worden.
1. Een vechtstijl als bv Muay Thai heeft zich vooral ontwikkeld door beoefening in vol contact competitie.
2. Vol contact competitie is ondanks de in zekere mate beperkende regels die gehanteerd worden, de meest realistische en controleerbare wijze om een echt gevecht te benaderen.
3. Wing Chun/Tsun claimt een vechtstijl te zijn die effectief is voor zelfverdediging en voor gevechten tegen vechtstijlen als Muay Thai en mma. Wanneer echter gevraagd wordt naar bewijzen hiervoor, wordt verwezen naar anekdotes, onduidelijke filosofische standpunten, of beperkende regelgeving in verschillende vormen van vol contact competitie.
4. De meest relevante beperkingen zijn: niet schoppen of slaan naar het kruis, niet bijten, en niet steken naar de ogen. Deze technieken zijn niet exclusief voor een bepaalde vechtstijl en niet structureel bepalend voor de uitkomst van een gevecht. (voorbeeld: Yuki Nakai vs Gerard Gordeau, Japan Vale tudo 1995) zoek op google voor meer info.
5. Baker Scott, wing chun kung fu beoefenaar wordt uitgeschakeld in de voorrondes van UFC II. (toen nog zonder handschoenen)
6. Veel vechtstijlen hebben geen regels als het op het zelfverdedigingsaspect aankomt, dit is niet uniek voor wing chun.
7. Wing Chun heeft geen enkele toegevoegde waarde in de combinatie Muay Thai, BJJ en worstelen.

Zo kan ik nog wel een paar argumenten noemen, mijn punt is echter dat Wing Chun in vergelijking met bepaalde andere vechtstijlen niet bijzonder effectief is. Dat het voor sommige mensen leuk is om te doen, en de lichamelijke en geestelijke gezondheid kan bevorderen, is een heel andere zaak.

pi_13252415
on a side note:
Erikro hier nog een clip van Muay thai vs Taekwondo
http://www.bullshido.us/dl_goto.asp?id=5

Muay Thai vs Kung Fu
http://www.angelfire.com/nj/thaiboxing/vskungfu.html

donderdag 18 september 2003 @ 14:31:26 #196
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_13262894
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:06 schreef Hyde het volgende:

[..]

excuses geaccepteerd... want wat hier stond....;-)

phew kom ik ff goed weg
Drop you like an ill, bad habit
pi_13265813
Grappig dat het altijd weer gaat over welke sport het effectiefst is, maar nooit over technieken.

Hiza, je moet vooral de sport/kunst niet verwarren met de beoefenaar, principes niet verwarren met de uitvoering ervan en zeker niet afgaan op enkele filmpjes. Heel veel wing chun lijkt nergens op. Maar iemand als Wong Shun Leung heeft zich ook bewezen in talloze gevechten in Hongkong en zijn technieken steeds getoetst en verder aangepast aan wat effectief bleek te zijn in de praktijk. Wie zijn ving tsun niet effectief vindt, heeft het nooit aan den lijve ondervonden...

Mixed fights en free fights worden meestal gewonnen door grapplers. Als dat lukt, betekent dat gewoon dat de tegenstander een fout heeft gemaakt. Eigen schuld :-). Maar ik zie geen enkele grappler winnen in een gevecht tegen twee of drie tegenstanders, en dat is (buiten de ring) toch helaas de realiteit.

Groetjes,

Ron

pi_13266824
kan iemand me vertellen of Associatie Wing-Chun Kung-Fu Holland, wel een door Wang Kiu erkende organisatie is? Op de site van Wachtberger lees ik namelijk het volgende;

Deze leerlingen zijn door verklaring van Sigung J. Wang Kiu de enigen die zich erkend Wing Chun leraar in zijn afstamming mogen noemen.
NEDERLAND
ACTIEF:
Dick Wachtberger
Frans Stroeven
Ruud Perreijn NEDERLAND
NIET ACTIEF:
Vicky Abbink
Willem Bont BUITENLAND
Peter Prezmecky (Zwitserland)
G. K. Khoe (Canada)
Herbert Maier (America)

LET OP: VERDER NIEMAND!!!
Er zijn anderen die kortere of langere tijd bij Sigung J. Wang Kiu hebben getraind. Maar deze mensen hebben nooit die mate van gevorderdheid en begrip bereikt dat zij zich van Sigung J. Wang Kiu leraar of schoolhouder mochten noemen.

pi_13269857
quote:
Op woensdag 17 september 2003 23:33 schreef Hyde het volgende:
Wing Chun heeft geen regels.
Dat is karate, judo, tai chi, tae bo, shaitsu en nog tien andere oosterse sporten. Degene die zegt dat dat wel zo is, kent ergo geen wing chun. Zo simpel ligt dat. Het feit dat er nog geen wing chun (echt wing chun) heeft meegedaan wil niet zeggen dat de stijl niet deugt of niet kan stand houden tegen...

vergis je niet in de technieken van een worstelaar.. want die zijn gebasseerd op een aantal vaste regels. En ja ik heb ook worstel trainingen gevolgd (nog steeds). Verkijk je niet op wat je ziet op het internet. Iedereen weet dat er nergens zoveel rotzooi rondzwerft als op het internet.

Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat jij wel eens gespeeld hebt met iemand die 9 jaar ouder was dan jou en dat je dat verloren hebt.. helaas.
je zegt in ieder geval zelf al: het zijn truukjes. En als jij niets kent is de ander altijd slimmer en zal negen van de tien keer winnen.. hoe vaak heb jij verloren???

Hyde,
We praten langs elkaar heen denk ik. WC heeft geen regels, klopt. Alleen als in die filmpjes blijkbaar wel, dus zegt de uitlsag niets.
Ik heb niet met een ouder iemand geworsteld, maar met iemand die al 9 jaar had geworsteld. Deze persoon liet me zien, wat worstelaars allemaal voor leuke truukjes kennen, tm bepaalde zenuwpunten aan toe.
Hoe ze aanvallen, waarom ze zo aanvallen. Daar zat niet alleen veel domme kracht tussen, maar ook erg veel techniek en snelheid.
Je hebt natuurlijk ook van die logge worstelaars. Heel sterk, langzaam, moddervette en technisch relatief zwak, maar die bedoel ik nu even niet.

Ik besefde daardoor ook, dat als je maar even twijfelt over je verdediging. Je al overrompelt bent voor je het weet. En dan is er geen herstel meer mogelijk zoals je in dat filmpje zag. Hoogsten iemand die al ver over de 12e graad zit.
Maar worstelen met een worstelaar loopt altijd slecht af, omdat je op zijn gebied komt

pi_13271264
quote:
Op donderdag 18 september 2003 16:36 schreef belikewater het volgende:
kan iemand me vertellen of Associatie Wing-Chun Kung-Fu Holland, wel een door Wang Kiu erkende organisatie is? Op de site van Wachtberger lees ik namelijk het volgende;
Robert Vogel sr. was wel ooit een leerling van Wang Kiu, of Wang Kiu de Associatie erkent weet ik niet.
Op een bepaald moment wou Wang Kiu niks meer met Vogel te maken hebben.
De Associatie schijnt nu in de Wong Shun Leung-stijl les te geven.
-------Practice Mindfulness-------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')