abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9030300
Sorry, zie je vraag nu pas.
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 17:03 schreef DimeBag het volgende:

Vraagje over de Wan Kiu stroming: In de Sui lim tao begin je met de centreline bepalen en dan een stoot (links).

Dat is eigenlijk voor beginners. De gevorderden gaan meteen van onder de oksel naar het midden.
quote:
Die wordt vervolgens een Hun sao. Is die bij jullie een grote zwaai beweging of heel langzaam en kort ?
Snel en kort. Gewoon een polsbeweging.
Wat bedoel je met een grote zwaai beweging?
-------Practice Mindfulness-------
pi_9050256
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 10:49 schreef Hawk het volgende:
Snel en kort. Gewoon een polsbeweging.
Wat bedoel je met een grote zwaai beweging?
Wij doen het kort en langzaam om de pols te trainen. Er zijn stijlen van WC waar ze ipv een hun sau met een grote zwaai maken wat verkeerd is
  dinsdag 18 maart 2003 @ 19:52:36 #103
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_9213647
Morgen mijn eerste training
Nog tips?
pi_9235311
Ja, de bewegingen zullen in het begin heel vreemd en moeilijk lijken.
Laat je daardoor niet ontmoedigen. Moet je gewoon aan wennen.
En als het even kan, probeer dan wat je geleerd hebt thuis te oefenen.

Succes!

woensdag 19 maart 2003 @ 21:56:12 #105
5590 Robino
pi_9243891
Bedankt Hawk, je zegt precies wat ik wilde horen
Dit wilde ik namelijk eerst typen: (had ik al getypt voor ik jouw post las)

Zo he, dat was echt pittig. Die basisstand voelt heel erg onnatuurlijk, alsof je met je knieen helemaal naar binnen gedraaid staat. En dan sta je ook nog eens met je bovenlichaam gedraaid. Ik vond het leuk, maar erg lastig. Ik ben de enige nieuwkomer en daardoor slingeren de vreemde termen en houdingen je om de oren. (Pak zout, wat, oh pak sau.... )

Weet er iemand een goede site waar wat handige informatie staat over de basishouding e.d.? Ik ben de helft nu al weer vergeten Maar gewoon vaak proberen.

pi_9295937
Ergens in dit topic zijn al 2 sites gegeven. Vooral de flash-site is zeer handig.

Ik ben ook van plan om met WC te gaan beginnen. Kben zelf 21 jaar en woon in Krimpen a/d IJssel, vlak naast Rotterdam. Weet iemand een goede WC-school bij mij in de buurt?

FuNkAdELiC
pi_9295955
Hm lijkt me echt iets voor mij...Wing chundo.........
Flipendooooooooooo!
pi_9302678
Ff op het net gezocht en ben er achter gekomen dat er 3 scholen van de Nederlandse Wing Chun Federatie in Rotterdam zitten waaronder eentje in Rotterdam-Oosterflank. Lekker dichtbij; die zal het dan ook wel worden...

Hoe vaak per week moet je nou trainen om het aardig onder de knie te krijgen? In Rotterdam duren de lessen 2 uur. Is 1 X per week voldoende? Kheb zelf namelijk weinig tijd (opleiding, werk, fitness etc).

FuNkAdELiC
  zaterdag 22 maart 2003 @ 19:47:19 #109
5590 Robino
pi_9306666
Ik ben lid geworden van een vereniging die geen lid is van de federatie. Die hebben we hier wel, maar zij trainen 2x per week, 2,5 uur per training. Daar heb ik helaas (ik zou er graag veel tijd in willen steken) geen tijd voor, dus heb ik nu 1x per week training bij een niet-erkende (maar wel redelijke) vereniging die ook Jeet Kune Do geeft. Ted Wong is tijdje terug langsgeweest (toen was ik er alleen nog niet)
  zaterdag 22 maart 2003 @ 20:15:47 #110
5590 Robino
pi_9307352
Hee topper die flash site

Wat ik trouwens leuk vond om te zien, was dat het gros van de leerlingen op mijn vereniging 30+ zijn. Ik had wat meer mensen van mijn leeftijd verwacht, maar WC blijkt voor iedereen te zijn

woensdag 2 april 2003 @ 18:55:08 #111
5590 Robino
pi_9541558
Wat betaal je per maand als je lid bent van een vereniging die lid is van de Federatie? Iets van 30 euro toch?

En wie weet er een goede school in Amsterdam?

pi_9551953
quote:
Op woensdag 2 april 2003 18:55 schreef Robino het volgende:
Wat betaal je per maand als je lid bent van een vereniging die lid is van de Federatie? Iets van 30 euro toch?

En wie weet er een goede school in Amsterdam?

Hmmm.., staat niet op de site (beetje dom). Bel anders even: Tel: 0180-623450
De Federatie traint in Amsterdam in Amsterdam-west, Amsterdam-zuid en Amstelveen.
(Voor de adressen moet je even naar www.wingchun.nl Locaties/Noordholland gaan)
  donderdag 3 april 2003 @ 11:16:32 #113
5590 Robino
pi_9553781
Hoeveel betaal jij, Hawk?
pi_9554535
Ik geloof iets van 40-45 Euro. Is me ff ontschoten
Ik deed er eerst ook Escrima naast, dus het bedrag voor alleen Wing Chun moet ik even opzoeken.
Post het vanavond wel even.

Ik weet wel dat begin dit jaar het bedrag verhoogd is.

pi_9557160
Ik €25,- per maand..
En daar zit het lidmaatschap van de Shaolinbond NL bij.
Hmmz, ik spreek dan uiteraard ook over Shaolin & niet zozeer Win Chun.
Al trainen wij daar enkele elementen van, Shaolin is alles omvattend.
  donderdag 3 april 2003 @ 14:12:03 #116
5590 Robino
pi_9557852
Ik kreeg net een mailtje van Dick Wachtberger; als je bij een vereniging zit die is aangesloten bij de Associatie betaal je 35 euro per maand.
En dan mag je op elke lokatie meedoen.
Vind ik eerlijk gezegd wel pittig bedrag

Heeft er iemand tips voor handschoenen om te sparren? Die zijn hier nogal lastig te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 03-04-2003 15:31]

pi_9557951
quote:
Op donderdag 3 april 2003 14:12 schreef Robino het volgende:
Ik kreeg net een mailtje van Dick Wachtberger; als je bij een vereniging zit die is aangesloten bij de Federatie betaal je 35 euro per maand.
En dan mag je op elke lokatie meedoen.
Vind ik eerlijk gezegd wel pittig bedrag

Heeft er iemand tips voor handschoenen om te sparren? Die zijn hier nogal lastig te krijgen.

Dit bedrag betalen wij ook ja. Maar onze lessen zijn wel heel goed en er is veel persoonlijke aandacht. Ik heb mijn handschoenen via de federatie gekocht. www.wing-chun.nl Is de concurrent van Wachtberger
pi_9558093
quote:
Op donderdag 3 april 2003 14:12 schreef Robino het volgende:
Heeft er iemand tips voor handschoenen om te sparren?
Die zijn hier nogal lastig te krijgen.
Wijzelf gebruiken "knuistjes" (zie mijn icoon, hehe)!
Te verkrijgen bij diverse sportzaken, wij kunnen ze via de club bestellen,
maar je zou ook eens bij Benima kunnen kijken:

ze hebben hier vele verschillende uitvoeringen van, tevens bokshandschoenen e.d.

pi_9558993
quote:
Op donderdag 3 april 2003 14:16 schreef DimeBag het volgende:
Ik heb mijn handschoenen via de federatie gekocht. www.wing-chun.nl Is de concurrent van Wachtberger
Je bedoelt de Associatie .

ChezMatik, ik vind die handschoenen er nogal hard uitzien (weinig dempingsmateriaal), wordt hiermee naar het hoofd gestoten?

pi_9559451
quote:
Op donderdag 3 april 2003 14:58 schreef Hawk het volgende:
ChezMatik, ik vind die handschoenen er nogal hard uitzien (weinig dempingsmateriaal), wordt hiermee naar het hoofd gestoten?
Absoluut niet hard juist..
Tenminste die ik heb.. Die kon ik zo snel niet op hun site vinden.
Bij mij zit er een stukje foam in, alleen op bovenkant van je hand, tot iets over je knokkels.
Heel flexibel dus, beter dan zo'n lompe bokshandschoen.. Of wat er dan ook op lijkt..
En of je hiermee op het hoofd stoot?! Dat komt bij ons niet zo snel voor, thaz illegal!
Wel krijg je de techniek daartoe mischien, dan in een spar wedstrijd is dit niet toegestaan.
pi_9590385
Bij afgelopen Wing-Chun les heb ik de trap met het scheenbeen op het bovenbeen van de tegenstander geleerd. Nu heb ik thuis een bokszak hangen en ik zou graag willen weten of het verstandig is om met het scheenbeen tegen een bokszak te oefenen. Kheb het al geprobeerd, maar de stroeve bokszak maakt het nogal pijnlijk. Graag jullie advies.
FuNkAdELiC
pi_9590484
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 22:05 schreef SKiLZ het volgende:
Bij afgelopen Wing-Chun les heb ik de trap met het scheenbeen op het bovenbeen van de tegenstander geleerd. Nu heb ik thuis een bokszak hangen en ik zou graag willen weten of het verstandig is om met het scheenbeen tegen een bokszak te oefenen. Kheb het al geprobeerd, maar de stroeve bokszak maakt het nogal pijnlijk. Graag jullie advies.
Met scheenbeen trappen ? Is het geen blok van een trap ?
pi_9591221
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 22:09 schreef DimeBag het volgende:

[..]

Nee, een trap recht vooruit op het bovenbeen van de tegenstander. Het schijnt de enige aanvallende Wing Chun techniek te zijn waarbij gebruik wordt gemaakt van het scheenbeen.
FuNkAdELiC
pi_9598596
Ik hoor jullie hier praten over scheenbeen trappen, ofwel Low-kicks?!
Dit is voor mij altijd een blessure gevoelige plaats.
Iemand tips om dit te preventen?
En kom niet aan om met een deegroller eroverheen te rollen om het harder te maken,
ik wil nog langer lopen!

Post het hier, of liever in mijn topic TrainingsTips?!

pi_9668907
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 22:09 schreef DimeBag het volgende:

Wat SKiLZ zegt klopt.

Ken je die trap niet?
De kickbox low-kick komt van de zijkant, de Wing Chun trap gaat recht naar voren met de scheenbeen op de dijbeen.
Daar voel je als "trapper" niks van, maar als "ontvanger" krimp je totaal in elkaar. Als ie hard wordt gegeven dreunt ie door de hele zaal.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')