quote:Dat is eigenlijk voor beginners. De gevorderden gaan meteen van onder de oksel naar het midden.
Op zaterdag 8 maart 2003 17:03 schreef DimeBag het volgende:Vraagje over de Wan Kiu stroming: In de Sui lim tao begin je met de centreline bepalen en dan een stoot (links).
quote:Snel en kort. Gewoon een polsbeweging.
Die wordt vervolgens een Hun sao. Is die bij jullie een grote zwaai beweging of heel langzaam en kort ?
quote:Wij doen het kort en langzaam om de pols te trainen. Er zijn stijlen van WC waar ze ipv een hun sau met een grote zwaai maken wat verkeerd is
Op dinsdag 11 maart 2003 10:49 schreef Hawk het volgende:
Snel en kort. Gewoon een polsbeweging.
Wat bedoel je met een grote zwaai beweging?
Succes!
Zo he, dat was echt pittig. Die basisstand voelt heel erg onnatuurlijk, alsof je met je knieen helemaal naar binnen gedraaid staat. En dan sta je ook nog eens met je bovenlichaam gedraaid. Ik vond het leuk, maar erg lastig. Ik ben de enige nieuwkomer en daardoor slingeren de vreemde termen en houdingen je om de oren. (Pak zout, wat, oh pak sau....
)
Weet er iemand een goede site waar wat handige informatie staat over de basishouding e.d.? Ik ben de helft nu al weer vergeten
Maar gewoon vaak proberen.
Ik ben ook van plan om met WC te gaan beginnen. Kben zelf 21 jaar en woon in Krimpen a/d IJssel, vlak naast Rotterdam. Weet iemand een goede WC-school bij mij in de buurt?
Hoe vaak per week moet je nou trainen om het aardig onder de knie te krijgen? In Rotterdam duren de lessen 2 uur. Is 1 X per week voldoende? Kheb zelf namelijk weinig tijd (opleiding, werk, fitness etc).
Wat ik trouwens leuk vond om te zien, was dat het gros van de leerlingen op mijn vereniging 30+ zijn. Ik had wat meer mensen van mijn leeftijd verwacht, maar WC blijkt voor iedereen te zijn
En wie weet er een goede school in Amsterdam?
quote:Hmmm.., staat niet op de site (beetje dom). Bel anders even: Tel: 0180-623450
Op woensdag 2 april 2003 18:55 schreef Robino het volgende:
Wat betaal je per maand als je lid bent van een vereniging die lid is van de Federatie? Iets van 30 euro toch?En wie weet er een goede school in Amsterdam?
Ik weet wel dat begin dit jaar het bedrag verhoogd is.
Heeft er iemand tips voor handschoenen om te sparren? Die zijn hier nogal lastig te krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 03-04-2003 15:31]
quote:Dit bedrag betalen wij ook ja. Maar onze lessen zijn wel heel goed en er is veel persoonlijke aandacht. Ik heb mijn handschoenen via de federatie gekocht. www.wing-chun.nl Is de concurrent van Wachtberger
Op donderdag 3 april 2003 14:12 schreef Robino het volgende:
Ik kreeg net een mailtje van Dick Wachtberger; als je bij een vereniging zit die is aangesloten bij de Federatie betaal je 35 euro per maand.
En dan mag je op elke lokatie meedoen.
Vind ik eerlijk gezegd wel pittig bedrag![]()
Heeft er iemand tips voor handschoenen om te sparren? Die zijn hier nogal lastig te krijgen.
quote:Wijzelf gebruiken "knuistjes" (zie mijn icoon, hehe)!
Op donderdag 3 april 2003 14:12 schreef Robino het volgende:
Heeft er iemand tips voor handschoenen om te sparren?
Die zijn hier nogal lastig te krijgen.

ze hebben hier vele verschillende uitvoeringen van, tevens bokshandschoenen e.d.
quote:Je bedoelt de Associatie .
Op donderdag 3 april 2003 14:16 schreef DimeBag het volgende:
Ik heb mijn handschoenen via de federatie gekocht. www.wing-chun.nl Is de concurrent van Wachtberger
ChezMatik, ik vind die handschoenen er nogal hard uitzien (weinig dempingsmateriaal), wordt hiermee naar het hoofd gestoten?
quote:Absoluut niet hard juist..
Op donderdag 3 april 2003 14:58 schreef Hawk het volgende:
ChezMatik, ik vind die handschoenen er nogal hard uitzien (weinig dempingsmateriaal), wordt hiermee naar het hoofd gestoten?
quote:Met scheenbeen trappen ? Is het geen blok van een trap ?
Op vrijdag 4 april 2003 22:05 schreef SKiLZ het volgende:
Bij afgelopen Wing-Chun les heb ik de trap met het scheenbeen op het bovenbeen van de tegenstander geleerd. Nu heb ik thuis een bokszak hangen en ik zou graag willen weten of het verstandig is om met het scheenbeen tegen een bokszak te oefenen. Kheb het al geprobeerd, maar de stroeve bokszak maakt het nogal pijnlijk. Graag jullie advies.
quote:Nee, een trap recht vooruit op het bovenbeen van de tegenstander. Het schijnt de enige aanvallende Wing Chun techniek te zijn waarbij gebruik wordt gemaakt van het scheenbeen.
Op vrijdag 4 april 2003 22:09 schreef DimeBag het volgende:[..]
Met scheenbeen trappen ? Is het geen blok van een trap ?
Post het hier, of liever in mijn topic TrainingsTips?!
quote:Wat SKiLZ zegt klopt.
Op vrijdag 4 april 2003 22:09 schreef DimeBag het volgende:Met scheenbeen trappen ? Is het geen blok van een trap ?
Ken je die trap niet?
De kickbox low-kick komt van de zijkant, de Wing Chun trap gaat recht naar voren met de scheenbeen op de dijbeen.
Daar voel je als "trapper" niks van, maar als "ontvanger" krimp je totaal in elkaar. Als ie hard wordt gegeven dreunt ie door de hele zaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |