quote:Let op!
U moet wél schenkbelasting betalen als de schenker:
een Nederlander is en nog geen 10 jaar buiten Nederland woont
een buitenlander is die in Nederland woonde en nog geen heel jaar uit Nederland weg is
quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:41 schreef MrMeYess het volgende:
Oh bedankt voor de reactie man, mijn hele bankrekening is geblokkeerd en momenteel moet ik wachten op een brief. Zeer vreemd allemaal aangezien ze dit telefonisch niet willen bespreken en ik maar moet afwachten op een brief.
Nee hoor, een civiel technisch ingenieur.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:41 schreef rulerofdeath het volgende:
Die kennis, is dat zo'n nigeriaanse rijke man die niet weet waar hij heen moet met het geld?
Jawel hoor, maar vreemde situatie vindt ik hetquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]en dat had je zelf niet kunnen bedenken..?
cadeau, *geen drugsgeld*. Het geld Is eerlijk verdiend. Ik leef niet in zo een wereld sorry.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Is het nou een erfenis of een 'cadeau' (lees drugsgeld) van een kennis?
Nee... het is vreemd dat je opeens zo'n bedrag "krijgt"quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:52 schreef MrMeYess het volgende:
Jawel hoor, maar vreemde situatie vindt ik het
Nee, 'cadeau'.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:52 schreef MrMeYess het volgende:
[..]
Nee hoor, een civiel technisch ingenieur.
[..]
[..]
cadeau, *geen drugsgeld*. Het geld Is eerlijk verdiend. Ik leef niet in zo een wereld sorry.
Vanwaar de aanhalingstekens dan? Hoezo geeft een vriend je zomaar 50.000,-?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:52 schreef MrMeYess het volgende:
[..]
cadeau, *geen drugsgeld*. Het geld Is eerlijk verdiend. Ik leef niet in zo een wereld sorry.
Snap de link tussen een cadeau en erfbelasting niet echt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:37 schreef MrMeYess het volgende:
( via deze link staat er dat er geen erfbelasting betaald moet worden wanneer de schenker uit het Buitenland komt)
Weet er iemand of dit gemeld moet worden ? Het gaat om een "cadeau" van een kennis.
Dus je hebt er al inkomstenbelasting over betaald?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:52 schreef MrMeYess het volgende:
[..]
Nee hoor, een civiel technisch ingenieur.
[..]
[..]
Ik probeer dit te doen, alleen heb je een kvk nummer nodig. En moet je je registreren met een bedrijf. Hoe zou ik me dan moeten registreren als dit verplicht is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:53 schreef hugecooll het volgende:
http://www.belastingdiens(...)ke_transactie_melden
Omdat het kan, en we een goede relatie hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:53 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Dan de volgende belangrijke vraag: waarom kreeg jij 50.000 euo cadeau van een civiel technisch ingenieur?
Ja nee, de bank heeft jouw transactie waarschijnlijk gemeldquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:11 schreef MrMeYess het volgende:
[..]
Ik probeer dit te doen, alleen heb je een kvk nummer nodig. En moet je je registreren met een bedrijf. Hoe zou ik me dan moeten registreren als dit verplicht is.
Ik kan me voorstellen dat het geld pas wordt vrijgegeven, en dus je rekening gedeblokkeerd, als je kunt aantonen waarom dit jouw geld zou zijn en waarom je dit gestort krijgt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:14 schreef MrMeYess het volgende:
Oke duidelijk, maar nu krijg ik dus morgen een brief. En ze zeiden dat dit zo snel mogelijk zou gebeuren. Kan ik dan gewoon mijn geld krijgen en mijn bank gedeblokkeerd hebben ? Ik ben bij 2 locaties geweest . Een hele tijd gewacht en een medewerkster gesproken. Maar er werd te weinig informatie verstrekt en nu moet ik blijkbaar wachten op een brief.
Dan zal daar je antwoord in staan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:14 schreef MrMeYess het volgende:
Oke duidelijk, maar nu krijg ik dus morgen een brief. En ze zeiden dat dit zo snel mogelijk zou gebeuren. Kan ik dan gewoon mijn geld krijgen en mijn bank gedeblokkeerd hebben ? Ik ben bij 2 locaties geweest . Een hele tijd gewacht en een medewerkster gesproken. Maar er werd te weinig informatie verstrekt en nu moet ik blijkbaar wachten op een brief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |