abonnement Unibet Coolblue
pi_422090
En vanavond vrijdag krijgt ie 2 minuten zendtijd! Gaat ie morgen niet dan komen ze hem halen. Maar hij heeft net zelf te kennen gegeven dat ie dan ECHT gaat.

Ed tegen de camera:
'Schat, ben morgenmiddag weer thuis'

[Dit bericht is gewijzigd door trevanian op 27-10-2000 15:01]

pi_422116
Ed heeft mijn bewondering en sympathie. Eindelijk iemand die de manipulatie van de makers aan de kaak heeft durven stellen. Ook al bestaan er vele regels die op papier zijn gezet door de makers, en duidelijk zijn gemaakt aan de bewoners, vergeten wordt dat er evenzoveel regels steeds maar weer werden en worden bijgemaakt om wille van de kijkcijfers. Dat is juist wat de bewoners niet van te voren wordt verteld. Het is de combinatie van niet complete voorlichting en de aanpassing van de regels wat Ed als oneerlijk heeft proberen duidelijk te maken. Dat is hem gelukt. Een doorbreking van de macht van de makers die voor niet vele is weggelegd.
pi_422201
idem
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 15:41:31 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_422214
quote:
Op 27 oktober 2000 15:07 schreef tanjalies het volgende:
Ed heeft mijn bewondering en sympathie. Eindelijk iemand die de manipulatie van de makers aan de kaak heeft durven stellen. Ook al bestaan er vele regels die op papier zijn gezet door de makers, en duidelijk zijn gemaakt aan de bewoners, vergeten wordt dat er evenzoveel regels steeds maar weer werden en worden bijgemaakt om wille van de kijkcijfers. Dat is juist wat de bewoners niet van te voren wordt verteld. Het is de combinatie van niet complete voorlichting en de aanpassing van de regels wat Ed als oneerlijk heeft proberen duidelijk te maken. Dat is hem gelukt. Een doorbreking van de macht van de makers die voor niet vele is weggelegd.
JUIST... helemaal mee eens. En het zou goed zijn als meer mensen zich dit eens zouden beseffen in plaats van zich te laten leiden als manke hondjes aan de lijnen van het machtige Media-apparaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 15:44:36 #5
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_422225
Ik vind het prachtig voor Ed.
Er wordt hem nu een handvat geboden om prima het huis uit te gaan.
Als hij namenlijk nog langer zou blijven zou hij infantiel over komen.
Dit is voor hem de perfecte uitkomst.

Waarvoor heeft Hummie eigenlijk haar excuses aangeboden?

eurobilltracker.com
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 15:46:33 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_422228
Van beide kanten wordt er prachtig omgegaan met de mogelijkheden die een reality-soap als big-Brother biedt.

Ed verzint het simpele, maar geniale idee om te blijven. Alles en iedereen in rep en roer. Daar had nog niemand bij stil gestaan. Gooit het hele schema met Bartje doorelkaar. Net als in het boek van Orwells komt er verzet tegen Grote Broer.

Maar Big-Brother hervindt zich snel. Roept de bewoners bijeen en zegt dat ze geinteresseerd zijn in de reden achter Ed's weigering te vertrekken. ''Probeer dat morgen eens uit hem te halen'', zo zegt Hummie. En op deze wijze profiteert Big-Brother grandioos van het verzet van Ed: Extra veel kijkers naar tv, en extra veel hits op de BB-site.
Het item met Bart wordt verplaatst en alle aandacht kan nu naar de soap rondom Ed worden verlegd.
Prima en slimme oplossing. Want natuurlijk had men 2 bewakers het huis in kunnen laten gaan en dan was Ed heus wel met hen vertrokken. Maar dan was BB de gebeten hond, nu houden ze het hoofd omhoog.

Ja ik heb wel bewondering voor zowel Ed, als de redactie. Onverwachte dingen zijn het leukst. Maar hierna zal BB wel weer verzanden in de landerige sfeer ben ik bang.

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_422231
Wat nou morgenmiddag eruit, en vanavond nog feest. De brandslang erop, traangas in dat huis, ME erbij halen, gummiknuppels.

Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 15:49:39 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_422239
vind het nog steeds grappig dat mensen denken dat Ed zo pricipieel tegen het grote onrecht wat BB de maatschappij heeft aangedaan vecht

mensen die zo graag iets bewezen zien worden, worden wel heel makkelijk zand in de ogen gestrooid.. deze man is maar op een ding uit en dat is bekendheid.

Waar hebben we het nou over... een flut regeltje over nominaties? Ed is een Echte Wereld verbeteraar en hij opent iedereen zijn ogen.. tuuurlijk

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_422241
Couldn't agree more!
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2000 @ 15:51:54 #10
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_422246
Kan Ed meteen doorgaan naar de FOK!meeting
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 15:56:42 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_422267
quote:
Op 27 oktober 2000 15:49 schreef Re het volgende:
deze man is maar op een ding uit en dat is bekendheid.
Natuurlijk, dat doorzie ik ook wel. Maar hij gebruikt het fenomeen Big-Brother op hele slimme wijze. Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat je zou kunnen weigeren te vertrekken. De reden die hij verzint.....ook heel slim, tegen BB ingaan. Natuurlijk is het een flut reden en een beetje kinderachtig maar hij trekt het spel zijn kant op. Hij dirigeerde even het spel en niet BB, dat is nog niet (vaak) gebeurd. Zeker niet op een dusdanige wijze dat je er heel veel publiciteit mee trekt.

Dat hij bekend wil worden is duidelijk, maar daar zijn de meeste deelnemers aan een reality-soap niet vies van. En ach het is een hele verademing om eens iemand te zien die achter zin principe's staat. Ook al is het nou gespeeld of niet.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:02:05 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_422291
quote:
Op 27 oktober 2000 15:56 schreef R@b het volgende:
En ach het is een hele verademing om eens iemand te zien die achter zin principe's staat. Ook al is het nou gespeeld of niet.
Dan had hij dat vanaf dag 1 moeten verkondigen.. pas op het moment dat hij wist dat zijn rol op TV was uitgespeeld kwam hij hiermee op de proppen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:06:47 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_422313
Zou het niet zo kunnen zijn dat iemands handelen meerdere redenen heeft? Natuurlijk kickt Ed op beroemdheid/bekendheid maar daarin doet hij niets onder voor zijn mede-bewoners. Publiciteit is lekker. Dat hoeft toch niet weg te nemen dat hij wel volgens eigen principes gehandeld heeft? Gezien de media-impact van Big Brother is het beste middel om je eigen principes in Big Brother te laten gelden, ze ten overstaan van vele camera's en kijkers uit te spreken.

Het een sluit het ander dus niet uit.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_422323
quote:
Op 27 oktober 2000 15:49 schreef Re het volgende:
vind het nog steeds grappig dat mensen denken dat Ed zo pricipieel tegen het grote onrecht wat BB de maatschappij heeft aangedaan vecht

mensen die zo graag iets bewezen zien worden, worden wel heel makkelijk zand in de ogen gestrooid.. deze man is maar op een ding uit en dat is bekendheid.

Waar hebben we het nou over... een flut regeltje over nominaties? Ed is een Echte Wereld verbeteraar en hij opent iedereen zijn ogen.. tuuurlijk


En waarover heb jij zoal geprotesteerd tegenover 4 miljoen toehoorders ?
pi_422328
quote:
Op 27 oktober 2000 16:09 schreef Moor het volgende:
En waarover heb jij zoal geprotesteerd tegenover 4 miljoen toehoorders ?
4 miljoen was wat overdreven hoor....
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
pi_422342
Wat nou principes? Nu ED het spelletje verliest gaat íe jengelen als een klein kind. "Dat is niet eerlijk...."
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:19:24 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_422378
quote:
Op 27 oktober 2000 16:12 schreef Ccarrella het volgende:
Wat nou principes? Nu ED het spelletje verliest gaat íe jengelen als een klein kind. "Dat is niet eerlijk...."
wat mij betreft dient deze discussie fundamenteel gespeeld te worden: het gaat erom dat Ed zijn bek open heeft durven trekken tegen een veel machtiger organisatie en regels aan de kaak heeft gesteld die de rest gewoon klakkeloos voor correct aannam. Of hij nou gelijk heeft of niet: het is een lichtend voorbeeld voor het merendeel der TV-deelnemers, dat er helaas nog steeds van overtuigd is dat zodra zij met hun bek voor de camera staan, de regels der Televisie heilig zijn en te allen tijde dienen te worden gerespecteerd.

We leven in een democratie maar eenmaal op televisie wordt elk zelfrespect verloochend. Nou, Ed deed dat niet. MAG HIJ GODVERDOMME?

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:21:48 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_422387
quote:
Op 27 oktober 2000 16:09 schreef Moor het volgende:
En waarover heb jij zoal geprotesteerd tegenover 4 miljoen toehoorders ?
lekkere dooddoener Moor, als hij nou bijvoorbeeld niet was weggegaan voordat er vrede is in Israel of de Molukken of de inboorlingen van Afrika waar hij zo graag over lult ja ok dat zou mooi zijn maar het gaat hier om iets wat bij een spelletje hoort

en ik heb absoluut geen behoefte om voor 4 miljoen mensen te gaan protesteren omdat ik het zo onterecht vind dat ik genomineerd ben

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_422469
Nou ja Moor, ik had jou toch wijzer gedacht dan met zoiets aan te komen en dat uitgerekend jij de doortraptheid van VOO niet ziet en meedoet aan de heldenverering van Ed verbaasd me eerlijk gezegd nogal hoor. Ik word een beetje moe van de Ed rulez, roelt, roeleert en Ed for President kreten, dat vind ik nou kuddediergedrag want wat voor daad heeft hij nou precies gesteld dan? Hij wordt nu ineens als de Chez Chevara van de realtime tv soaps gezien geloof ik.
Maar er wordt voorbijgegaan aan het feit hij dat deed uit publiciteitsgeilheid, hoeveel keer heeft ie niet gezegd dat het allemaal uitgezonden wordt, tot ver na de uitzending dacht hij daar nog aan het komt allemaal op internet en daar heeft hij het de hele week al steeds maar weer over. Vergeet ff niet wat zijn beweegredenen waren om het huis in te gaan, Ed wil immers presentator worden!
pi_422513
quote:
Op 27 oktober 2000 16:46 schreef Tante Bep het volgende:
<snip>

....Ed wil immers presentator worden!


En dat geloof jij ?

Hartelijke groeten van Moor.

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 17:07:12 #21
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_422516
quote:
Op 27 oktober 2000 16:46 schreef Tante Bep het volgende:

Maar er wordt voorbijgegaan aan het feit hij dat deed uit publiciteitsgeilheid, hoeveel keer heeft ie niet gezegd dat het allemaal uitgezonden wordt, tot ver na de uitzending dacht hij daar nog aan het komt allemaal op internet en daar heeft hij het de hele week al steeds maar weer over. Vergeet ff niet wat zijn beweegredenen waren om het huis in te gaan, Ed wil immers presentator worden!


Goed opgemerkt Tante Bep !
Ik ervaar dit ook zo.

Wat een egotripper !

Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 17:11:13 #22
215 misterDre
Paint it black!
pi_422524
Ik blijf erbij dat Ed dit hele circus niet zelf heeft bedacht maar VOO/EndeMol.

In alle landen waar BB aan de gang is heeft iets sensationeels plaatsgevonden zoals ze gisteren lieten zien over BB-Belgie.
BB-Portugal was deze week ook in het nieuws en hier in het brave Nederland gebeurde niets. Vandaar de Ed-aktie die eigenlijk al twee weken geleden is begonnen.
Ed is geen held en is niet stoer enz.... Ed wordt met zijn medeweten gewoon gebruikt en daarvoor betaald. Klaar!

pi_422531
quote:
Op 27 oktober 2000 16:06 schreef Ringo het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat iemands handelen meerdere redenen heeft? Natuurlijk kickt Ed op beroemdheid/bekendheid maar daarin doet hij niets onder voor zijn mede-bewoners. Publiciteit is lekker. Dat hoeft toch niet weg te nemen dat hij wel volgens eigen principes gehandeld heeft? Gezien de media-impact van Big Brother is het beste middel om je eigen principes in Big Brother te laten gelden, ze ten overstaan van vele camera's en kijkers uit te spreken.

Het een sluit het ander dus niet uit.


Eens, eenser, eenst

natuurlijk komt Ed daar nu pas mee, want hij voelt het nu ook pas. Natuurlijk zitten er profileringsmotieven bij. Maar feit blijft dat hij een daad heeft gesteld die niemand had verwacht.

Overigens: het belangrijkste tegenargument is dat hij zou hebben getekend voor een bepaald spel, en daarom er nu uit moet, want regels zijn regels. TYO heeft wat BB betreft maar één regel, en dat is dat er geen echte regels zijn zodat ze die te allen tijde aan kunnen passen. Want gaat iemand er tegenin als ze opeens allemaal cadeautjes krijgen of muziek mogen horen? Want dat is eigenlijk tegen de back to basic regel. Nee, dan is iedereen het ermee eens. Maar zodra er een regel wordt verbroken die in het eigen belang is, staat iedereen op zijn achterste benen.

pi_422551
Beste Ringo,

Natuurlijk is het goed als mensen niet alles maar pikken. Maar een grote bek om maar een grote bek te hebben, vind ik erg kinderachtig. En dat is hier het geval.

Dat is het fundament van deze discussie.

pi_422574
quote:
Moor schreef: En dat geloof jij ?
Ja dat geloof ik, wat denk jij dan dat de reden is voor het steeds weer te kennen geven dat hij het zo fijn vind dat het allemaal wordt uitgezonden en waarom geloof jij Ed dan op dit punt ineens weer niet, want het zijn zijn woorden hoor, dat droeg hij zelf als motivatie aan?

Hartelijke groeten terug Moor!
Moor, Sanne, Cynix, Tanjalies, Meister, Bogus... Bep wordt er nostalgisch van.

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 18:05:42 #26
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_422643
quote:
Op 27 oktober 2000 17:14 schreef weathergirl het volgende:
Eens, eenser, eenst

natuurlijk komt Ed daar nu pas mee, want hij voelt het nu ook pas. Natuurlijk zitten er profileringsmotieven bij. Maar feit blijft dat hij een daad heeft gesteld die niemand had verwacht.

Overigens: het belangrijkste tegenargument is dat hij zou hebben getekend voor een bepaald spel, en daarom er nu uit moet, want regels zijn regels. TYO heeft wat BB betreft maar één regel, en dat is dat er geen echte regels zijn zodat ze die te allen tijde aan kunnen passen. Want gaat iemand er tegenin als ze opeens allemaal cadeautjes krijgen of muziek mogen horen? Want dat is eigenlijk tegen de back to basic regel. Nee, dan is iedereen het ermee eens. Maar zodra er een regel wordt verbroken die in het eigen belang is, staat iedereen op zijn achterste benen.


En ik ben het weer met jou eens
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_422737
Waar gaat dit in hemelsnaam nog over??
Ed heeft zich met zijn volle verstand opgegeven voor een SPELLETJE en verloren.
Dat hij hier niet mee kan omgaan is niet alleen zijn probleem maar hij verpest het ook nog voor de rest van de bewoners.
En nu word alle ellende en onrecht in de wereld er bij de haren bijgesleept, belachelijk!
Als hij zo nodig een 'punt wil maken' laat hem dat dan buiten dit spel om doen.
En je maakt mij niet wijs dat hij dit vanaf het begin van plan is geweest; hij is op z'n vingers getikt en toen over de rooie gegaan omdat hij geen autoriteit kan verdragen.
En dan dat zgn. geroel van Ed, walgelijk
pi_423186
quote:
Op 27 oktober 2000 18:51 schreef Cartman1 het volgende:
Waar gaat dit in hemelsnaam nog over??
Ed heeft zich met zijn volle verstand opgegeven voor een SPELLETJE en verloren.
Dat hij hier niet mee kan omgaan is niet alleen zijn probleem maar hij verpest het ook nog voor de rest van de bewoners.
En nu word alle ellende en onrecht in de wereld er bij de haren bijgesleept, belachelijk!
Als hij zo nodig een 'punt wil maken' laat hem dat dan buiten dit spel om doen.
En je maakt mij niet wijs dat hij dit vanaf het begin van plan is geweest; hij is op z'n vingers getikt en toen over de rooie gegaan omdat hij geen autoriteit kan verdragen.
En dan dat zgn. geroel van Ed, walgelijk
Need I say more?
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 21:40:47 #29
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_423197
Gelukkig eindelijk. Hij is haast nog moeilijker weg te krijgen dan Melossefiets.

Jaa Edje roeleert is zijn eigen...SHIT

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 21:45:53 #30
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_423212
quote:
Op 27 oktober 2000 15:41 schreef Ringo het volgende:
JUIST... helemaal mee eens. En het zou goed zijn als meer mensen zich dit eens zouden beseffen in plaats van zich te laten leiden als manke hondjes aan de lijnen van het machtige Media-apparaat.
Dan heb jij zeker nog niet door dat dit een spelletje is van JdM. en dat je dus standaard belazert wordt. Het is allemaal show. De hele Ed is een karikatuur, niks is wat het lijkt.

Het is een leuke act geweest maar nu komt er toch een einde aan.

pi_423380
Ed is in ieder geval een uitzonderlijke man.
Ongeacht zijn beweegredenen.
Hij doet iets wat 65-85 % van de deelnemers aan alle terzake doende sociaal-psychologische experimenten NIET deden.
Daar komt bij: hoe langer je "onder bevel" staat, hoe meer contracten je tekent, hoe langer je deel uit maakt van een groep, hoe "onmogelijker" het wordt om in verzet te komen, wat de redenen voor dit verzet ook mogen zijn.

Heb vorig jaar alleen de reunie gezien, waarin ene Bianca stelde dat ze zichzelf achteraf verbaasd had dat de bewoners zich zo snel als makke schapen onderworpen hadden aan de almachtige redactie zonder vragen of bedenkingen.

Goed of slecht: Ed is ieder geval byzonder ....en spelletje of niet, hij heeft veel mensen misschien toch even doen nadenken over macht en keuzes maken en ...herzien.

[Dit bericht is gewijzigd door TheEichmannDefence op 27-10-2000 22:33]

Conform, Comply, Obey
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 01:55:55 #32
3542 Gia
User under construction
pi_423833
Okay, hij heeft zijn two-minutes-of-fame gehad, dus eruit en snel.

Ik hoop dat VOO niemand aan de poort heeft staan, behalve misschien zijn vrouw die voor taxi-chauffeuse kan spelen.
Geen camera's, geen publiek, niks, want die waren er donderdag allemaal voor hem.

Had 'ie toen maar gewoon moeten vertrekken.

  zaterdag 28 oktober 2000 @ 02:06:09 #33
2705 cynix
is verdwaald
pi_423851
Oh, nou reken er maar op dat we die nog wel in menige talk show tegen zullen komen. Hij is trouwens een van de weinige BB-ers die ik ook wel zou wíllen tegenkomen in zo'n praatprogramma, want dat-ie in z'n eentje meer te vertellen heeft dan de complete ploeg van BB1 bijelkaar hoeft hopenlijk geen betoog hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')