abonnement Unibet Coolblue
pi_146322064
Gran Torino een zaadfilm?
pi_146322124
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:12 schreef Robby87 het volgende:
Gran Torino een zaadfilm?
Zelfde geldt toch voor de andere films in die rij. Ik heb d torino niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen, maar LoP en 12yas
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_146322167
Filmhuis films is toch juist het tegenovergestelde van wat ik wil? Dat zijn veelal trage films met 'goede' thema's, belichting, camera standpunten etc.

Maar ik zal je lijstjes even bekijken.
pi_146322204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:15 schreef Onufriev het volgende:
Filmhuis films is toch juist het tegenovergestelde van wat ik wil? Dat zijn veelal trage films met 'goede' thema's, belichting, camera standpunten etc.

Maar ik zal je lijstjes even bekijken.
Maar wat wil je dan wel precies. Als je geen 13 in een dozijn actie film wil, maar ook geen arthouse?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_146322698
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:12 schreef Robby87 het volgende:
Gran Torino een zaadfilm?
Wat vond je er leuk of goed aan?

Verder is het natuurlijk wat lastig uit te leggen, maar 13 in een dozijn films vind ik dus niks, en arthouse dus ook niet. Veel hoog gewaardeerde films op IMDB hebben daar imo wel wat van weg.

Het hele topic hoeft geen 'help Onu aan een leuke film-topic' te worden, maar ik zal een paar film opnoemen die ik erg goed vind: Seven, Lucky number Slevin, The Prestige, The Usual Suspects bijvoorbeeld.
  woensdag 5 november 2014 @ 10:45:40 #231
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_146322877
Aan de hand van de films die je noemt zou ik dan de volgende films voor willen stellen:

Brick
Ocean's Eleven
Bandits
Snatch
Memento
Leon
Looper
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_146323876
Vandaag toch maar eens naar de huisarts ;(
pi_146324256
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:39 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Wat vond je er leuk of goed aan?

Verder is het natuurlijk wat lastig uit te leggen, maar 13 in een dozijn films vind ik dus niks, en arthouse dus ook niet. Veel hoog gewaardeerde films op IMDB hebben daar imo wel wat van weg.

Het hele topic hoeft geen 'help Onu aan een leuke film-topic' te worden, maar ik zal een paar film opnoemen die ik erg goed vind: Seven, Lucky number Slevin, The Prestige, The Usual Suspects bijvoorbeeld.
Je hebt mijn vertrouwen terug, _O_ bazenfilm.

Maar Gran Torino een zaadfilm noemen... oO/ is al een tijd geleden dat ik die gezien heb, maar ik vond hem erg sterk.

Je zoekt dus een beetje de brutale films, zonder in clichés te vervallen? Heb je bijv. Heat gezien? Of Collateral van dezelfde maker? Of Un prophète?

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:23 schreef Sands het volgende:
Vandaag toch maar eens naar de huisarts ;(
Wat hebbiedan?
pi_146324347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:45 schreef hornage het volgende:
Aan de hand van de films die je noemt zou ik dan de volgende films voor willen stellen:

Brick
Over zaadfilms gesproken...
pi_146324856
Heat
LA Confidential
Children of Men
Kick-Ass
Atonement
Headhunters (Noors)
Hot Fuzz
Killing them Softly
pi_146325132
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:41 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Over zaadfilms gesproken...
Wil je vechten? Brick is vet, maar vrees ik niks voor Onu.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:15 schreef Onufriev het volgende:
Filmhuis films is toch juist het tegenovergestelde van wat ik wil? Dat zijn veelal trage films met 'goede' thema's, belichting, camera standpunten etc.

Maar ik zal je lijstjes even bekijken.
Het filmspectrum is niet zo simpel als "hollywood" end "filmhuis", maar bioscopen laten ons dat wel denken. Wat je zoekt zit volgens mij precies tussen de twee stereotypen in: wel actie maar niet hersenloos. Paar films die mij te binnen schieten:

Reservoir Dogs
In Bruges
Seven Psychopaths
American History X
True Romance (jaja klinkt zoetsappig, is het niet)
Natural Born Killers (klinkt als hersenloze actie maar gaat veel dieper)
Red State
Snatch
Falling Down
The Game
Memento

Verder vind ik persoonlijk dat het veel beter werkt om op regisseurs af te gaan dan genres of cijfers. Uiteraard wat meer werk want hoeveel films maakt een regisseur nou eenmaal gemiddeld (de Woody Allens daargelaten) maar voor mij een veel hogere succesfactor.

[ Bericht 30% gewijzigd door picodealion op 05-11-2014 12:13:33 ]
pi_146325199
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:06 schreef picodealion het volgende:

[..]

Wil je vechten? Brick is vet, maar vrees ik niks voor Onu.
Normaal kun je Robby met gemak aan, daar ben ik van overtuigd... maar nu ook?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_146325330
Zitten wel wat films bij die ik kan zien (y). Heat, Kick-ass, Looper, LA confidential (valt onder de categorie waarvan ik niet snap dat ie een hoge waardering krijgt) Snatch, Memento en Leon al gezien.
pi_146325416
Oh, ik zou 12 Monkeys zeker ook een poging geven.
pi_146325424
Hoorde ik nou goed dat daar een serie van komt trouwens?
pi_146325451
quote:
5s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:17 schreef picodealion het volgende:
Hoorde ik nou goed dat daar een serie van komt trouwens?
Volgens mij heb ik dat ook gehoord ja, maar ik heb ook ergens van een andere films gehoord dat ze een serie aan het maken zijn. Weet alleen niet meer welke
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_146325660
Wat ik trouwens een tijdje geleden ook gelezen heb. Disney heeft de rechten van John Carter niet meer en de nieuwe/oude eigenaar wil nieuwe films gaan maken. De andere boeken gaan verfilmen. Als die het niveau van de eerste film gaan halen word ik daar heel vrolijk van
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_146325965
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:16 schreef picodealion het volgende:
Oh, ik zou 12 Monkeys zeker ook een poging geven.
Ik zal vanavond even posten wat ik er van vind/vond. Ik zie nu dat je ook nog een lijstje gemaakt hebt, paar al gezien en dat valt inderdaad wel in de categorie wat ik leuk vind, bedankt, ook de rest trouwens.
pi_146326645
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:33 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Ik zal vanavond even posten wat ik er van vind/vond. Ik zie nu dat je ook nog een lijstje gemaakt hebt, paar al gezien en dat valt inderdaad wel in de categorie wat ik leuk vind, bedankt, ook de rest trouwens.
Graag gedaan, als je af en toe laat weten wat je van bepaalde films vond kunnen we je nog betere tips geven :P.
pi_146329226
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:38 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Je hebt mijn vertrouwen terug, _O_ bazenfilm.

Maar Gran Torino een zaadfilm noemen... oO/ is al een tijd geleden dat ik die gezien heb, maar ik vond hem erg sterk.

Je zoekt dus een beetje de brutale films, zonder in clichés te vervallen? Heb je bijv. Heat gezien? Of Collateral van dezelfde maker? Of Un prophète?

[..]

Wat hebbiedan?
Die steken, benauwdheid waar ik al weken last van heb en een vreemd gevoel links onder mijn ribben, maar hij kon niks vinden dus moet het maar langer aankijken zei hij.
  woensdag 5 november 2014 @ 15:24:06 #246
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_146332296
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:56 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

_O- O+
Dit weekend weer? Ik heb vrijdag eigenlijk een feestje maar denk dat ik af ga zeggen.

We zijn nu FOK! collega's trouwens 8-)
Oh nice, je gaat ook schrijven :D
Dit weekend is prima. Ik ga vrijdagavond bij m'n oma eten, maar daarna kan wel!
  woensdag 5 november 2014 @ 15:25:32 #247
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_146332349
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:26 schreef Sands het volgende:

[..]

Ja jij bent zo voorspelbaar.
Wat is mijn favoriete film dan?
pi_146332963
Limitless?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  woensdag 5 november 2014 @ 15:48:03 #249
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_146333228
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:50 schreef Onufriev het volgende:
Oké, ik zit goed heb ik door.

Het is eigenlijk een klacht, maar de achterliggende gedachte is dat ik graag tips krijg om het voortaan te voorkomen uiteraard.

Ik houd er wel van om af en toe een leuke drama/crime/actie/thriller film te zien op een vrije avond.
Ik houd alleen niet van die 6jes films op IMDB, aangezien dat meestal alleen wat domme actie is of waarbij uiteindelijk de 'held' het lukt aan het einde van de film. Bijvoorbeeld The Expendables, Taken (ondanks dat de 1e wel aardig was) of films met Nicolas Cage etc.

Vandaar dat ik altijd op IMDB zoek naar cijfers die een hoge waardering krijgen, wanneer ik een film (uit)kies.
De laatste tijd gebeurt het me net te vaak dat ik denk een leuke film gevonden te hebben, maar dat ik achteraf 2 tot 3 uur naar een dikke zaadfilm heb zitten kijken. Als ik dan recensies/meningen ga leze(die ik vooraf uiteraard niet lees ivm spoilers), blijkt dat de film een aardig hoge waardering heeft vanwege de goede belichting, special effects, het gevoelige thema, het uitmuntende acteerwerk van een van de hoofdrolspelers etc.
Voorbeelden zijn: 12 years a slave, there will be blood, life of Pi en bijv. Gran Torino.

Ik wil gewoon een leuke en goede film zien die een hoge beoordeling krijgt vanwege het leuke, spannende of verassende plot. Nadeel is alleen dat je daar achteraf pas achter komt.
Wat Pico zei; je kunt beter uitgaan van een regisseur, maar dat is een proces. Ik kan je wel vertellen dat je alles van Stanley Kubrick moet gaan kijken en een selectie van Francis Ford Copola of Orson Welles, maar het is een ontdekkingsreis die je eigenlijk zelf moet maken.

Voor mij is Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood o.a.) een van de beste regisseurs momenteel, om redenen die ik niet kan benoemen. Wat ook altijd een goeie is om mee te beginnen, zijn de Coen broertjes. Zij hebben films als The Big Lebowski en No Country For Old Men achter hun naam staan.

Maar nogmaals, je moet zelf het pad gaan bewandelen van de immer diverse filmwereld. Ik hou bijvoorbeeld heel erg van Europese films. Frans veelal, maar af en toe ook iets uit Scandinavië. Ik vind dat dergelijke films meer tot mijn verbeelding spreken, wat misschien logisch is omdat het nou eenmaal dichter bij huis ligt.

Festen zou je kunnen kijken of Amélie. Eternal Sunshine of the Spotless mind is van een Franse regisseur bijvoorbeeld.

En natuurlijk geregeld hier kijken en 'luisteren', deze mannen en vrouwen weten er over het algemeen meer van dan ik en hebben mij aardig op weg geholpen in mijn zoektocht.
  woensdag 5 november 2014 @ 15:48:43 #250
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_146333250
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:41 schreef dyonvbaal het volgende:
Limitless?
:')
Neen. Is van Spielberg, dat sluit wel aan met het voorspelbare misschien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')