Nee.quote:Op zondag 2 november 2014 16:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen dat andere mensen wel zo kunnen denken ?
Omdat een gekleurd kind in niets lijkt op Zwarte Piet. Zelfs ik maakte die associatie niet terwijl ik er pas laat achter kwam dat er zoveel allochtonen wonen in Nederland aangezien ik zelf uit een dorp kom wat voor 100,0% autochtoon was. Zwarte Piet is een mythisch figuur, een gekleurd kind (zijn wij niet gekleurd?quote:
Dit soort mensenquote:Op zondag 2 november 2014 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Precies. Beter houden we het luchtig.
[ afbeelding ]
Ja jij kan het dus alleen vanuit jouw denkwijze bekijken.quote:Op zondag 2 november 2014 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat een gekleurd kind in niets lijkt op Zwarte Piet. Zelfs ik maakte die associatie niet terwijl ik er pas laat achter kwam dat er zoveel allochtonen wonen in Nederland aangezien ik zelf uit een dorp kom wat voor 100,0% autochtoon was. Zwarte Piet is een mythisch figuur, een gekleurd kind (zijn wij niet gekleurd?) is een echt mens met alle denkbare zwaktes en mogelijke talenten die mensen hebben.
lekkere chocolade reepquote:Op zondag 2 november 2014 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Precies. Beter houden we het luchtig.
[ afbeelding ]
Nog eentje om het af te lerenquote:Op zondag 2 november 2014 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit soort mensen^ 5409845987497845
Nee, ik kan me gemakkelijk verplaatsen in een andere denkwijze. Jij vroeg mij echter of dat ik me kan voorstellen dat een ander mens zo denkt. Dat zijn twee sterk verschillende zaken.quote:Op zondag 2 november 2014 17:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja jij kan het dus alleen vanuit jouw denkwijze bekijken.
Nja je zegt dat jij niet die associatie maakt. Jij vindt ze niet op donkere mensen lijken. Ik wel. En blijkbaar zijn er nog veel meer mensen die dit ook vinden.quote:Op zondag 2 november 2014 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik kan me gemakkelijk verplaatsen in een andere denkwijze. Jij vroeg mij echter of dat ik me kan voorstellen dat een ander mens zo denkt. Dat zijn twee sterk verschillende zaken.
Dat heb ik niet gezegd!quote:Op zondag 2 november 2014 17:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Jij vindt ze niet op donkere mensen lijken.
quote:
Wat zeg je dan wel ?quote:Op zondag 2 november 2014 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat een gekleurd kind in niets lijkt op Zwarte Piet. Zelfs ik maakte die associatie niet terwijl ik er pas laat achter kwam dat er zoveel allochtonen wonen in Nederland aangezien ik zelf uit een dorp kom wat voor 100,0% autochtoon was. Zwarte Piet is een mythisch figuur, een gekleurd kind (zijn wij niet gekleurd?) is een echt mens met alle denkbare zwaktes en mogelijke talenten die mensen hebben.
Precies wat er staat. Als je enkel naar de huidskleur kijkt dan is er een vage gelijkenis maar dat is slechts een van de vele aspecten. Als je naar het totale plaatje kijkt dan lijkt een donkergekleurde allochtoon inderdaad totaal niet op ZP. En zelfs al zou die gelijkenis er zijn dan nog doet die er niet toe aangezien ZP een mythisch figuur is terwijl het donkergekleurde kindje een echt mens is met alle mogelijke zwaktes en eventuele talenten die mensen hebben.quote:
Hoe mythisch is Zwarte Piet dan? Het is niet alsof hij superkrachten bezit.quote:Op zondag 2 november 2014 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies wat er staat. Als je enkel naar de huidskleur kijkt dan is er een vage gelijkenis maar dat is slechts een van de vele aspecten. Als je naar het totale plaatje kijkt dan lijkt een donkergekleurde allochtoon inderdaad totaal niet op ZP. En zelfs al zou die gelijkenis er zijn dan nog doet die er niet toe aangezien ZP een mythisch figuur is terwijl het donkergekleurde kindje een echt mens is met alle mogelijke zwaktes en eventuele talenten die mensen hebben.
Eh, wat?quote:Op zondag 2 november 2014 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel maar dat is makkelijker te negeren.
Het is overal. Tv hoef je niet aan te zetten en er zijn nog genoeg andere zenders.quote:Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, wat?
Hoezo kan je niet gemakkelijk Zwarte Piet negeren?
Het valt niet mee om door zo'n schoorsteen te kruipen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe mythisch is Zwarte Piet dan? Het is niet alsof hij superkrachten bezit.
LeBron Jamesquote:
Zelfs op FOK! tegenwoordig.quote:Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is overal. Tv hoef je niet aan te zetten en er zijn nog genoeg andere zenders.
Ja daarom is die ook helemaal zwart heeft die rode lippen en kroeshaar. Prima dat je dit aan kinderen verteld ( is mij ook verteld ) maar als je volwassen bent ?quote:Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het valt niet mee om door zo'n schoorsteen te kruipen.
Ik heb momenteel niet eens een televisieabonnement maar zelfs al zou ik die hebben, je kiest zelf de zender uit, niemand dwingt je om te kijken naar iets wat met Sinterklaas te maken heeft.quote:Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is overal. Tv hoef je niet aan te zetten en er zijn nog genoeg andere zenders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |