Same here.quote:Op donderdag 11 december 2014 07:53 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb het nou drie keer gelezen, maar ik begrijp nog steeds niet echt wat je bedoelt met die pannenkoek, vooral t.o.v. de voordelen van sommige plekken in de Randstad
Goh, wat vreeeeeeselijk nu voor je....quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:02 schreef breaky het volgende:
[..]
Hier wordt het ookal frisjes. 12 graden voor vanacht en voor eind volgende week is 9 graden voorspeld. Gelukkig is het overdag nog wel uit te houden met zo'n 25 graden.
Tja....12 graden is nu eenmaal koud voor een tropisch landquote:Op zondag 14 december 2014 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goh, wat vreeeeeeselijk nu voor je....
Ziet er levensgevaarlijk uit. Zien ze je wel?quote:Op maandag 15 december 2014 07:25 schreef breaky het volgende:
Dagelijkse verkeer situatie in Luang Prabang:
[ afbeelding ]
Ik heb al een paar keer schade gehad aan mijn scooter en aan mijn auto door mensen die constant de bochten afsnijden. Dus, nee ze zien me niet en dat komt ook doordat veel mensen hier hun auto vaak op de weg parkeren en dus zo het zicht blokkeren.quote:Op maandag 15 december 2014 10:12 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ziet er levensgevaarlijk uit. Zien ze je wel?
Wat ik me nu afvraag: wen je enigszins aan dit gedrag? Ik denk zelf van wel, maar hoe vreemd is het dan als je weer eens in een 'normaal' land tussen het verkeer begeeft?quote:Op maandag 15 december 2014 10:26 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer schade gehad aan mijn scooter en aan mijn auto door mensen die constant de bochten afsnijden. Dus, nee ze zien me niet en dat komt ook doordat veel mensen hier hun auto vaak op de weg parkeren en dus zo het zicht blokkeren.
quote:Op maandag 15 december 2014 11:26 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wat ik me nu afvraag: wen je enigszins aan dit gedrag? Ik denk zelf van wel, maar hoe vreemd is het dan als je weer eens in een 'normaal' land tussen het verkeer begeeft?
In KZ is het ook oppassen geblazen in het verkeer hoewel we meest als voetganger door de stad gaan. Terug in NL merk ik dat ik op ander gedrag anticipeer dan ik voorheen deed. Vb: NOOIT oversteken als een Lada of
Niva de oversteekplaats nadert. Deze bestuurders drukken het rempedaal wel in, maar de auto's remmen gewoon niet, of glijden door op de sneeuw en ijsondergrond.
Ja toch wel. Ik rij erg voorzichtig hier omdat er verkeer uit elke hoek kan komen. Mensen hier houden zich gewoon niet aan verkeersregels en daar valt verder erg weinig aan te veranderen.quote:Op maandag 15 december 2014 11:26 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wat ik me nu afvraag: wen je enigszins aan dit gedrag? Ik denk zelf van wel, maar hoe vreemd is het dan als je weer eens in een 'normaal' land tussen het verkeer begeeft?
In KZ is het ook oppassen geblazen in het verkeer hoewel we meest als voetganger door de stad gaan. Terug in NL merk ik dat ik op ander gedrag anticipeer dan ik voorheen deed. Vb: NOOIT oversteken als een Lada of
Niva de oversteekplaats nadert. Deze bestuurders drukken het rempedaal wel in, maar de auto's remmen gewoon niet, of glijden door op de sneeuw en ijsondergrond.
Na een tijdje in Dubai kun je voorspellen dat iemand op het allerlaatste moment toch nog over de sergeantstrepen heen wil uitvoegen. En ik vraag me dan altijd af hoe het komt dat ík dat vantevoren weet, en de desbetreffende chauffeur niet. Het blijft me verbazen....quote:Op maandag 15 december 2014 11:54 schreef breaky het volgende:
Anderzijds blijft het ergerlijk dat mensen echt niet vooruitdenken in het verkeer.
Ja, en dat iedereen gele kentekens heeft. Dat duurt bij soms ook even voordat ik doorheb dat het zo hoort.quote:Op maandag 15 december 2014 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Het verkeer is hier niet zoveel anders, natuurlijk. Behalve dat in NL veel beter gefietst wordt. Waar ik altijd heel erg verbaasd over ben is dat iedereen Nederlands spreekt in Nederland. De eerste 2 dagen moet ik daar echt aan wennen....
oh ja, inderdaad. "Kijk, een Nederlander!". "Oh, daar nog één!"quote:Op maandag 15 december 2014 12:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en dat iedereen gele kentekens heeft. Dat duurt bij soms ook even voordat ik doorheb dat het zo hoort.
Je bent verbaasd dat iedereen Nederlands spreekt in Nederland????...... wat had je dan gedacht: dat iedereen Chinees kletste?quote:Op maandag 15 december 2014 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Het verkeer is hier niet zoveel anders, natuurlijk. Behalve dat in NL veel beter gefietst wordt. Waar ik altijd heel erg verbaasd over ben is dat iedereen Nederlands spreekt in Nederland. De eerste 2 dagen moet ik daar echt aan wennen....
Natuurlijk weet ik dat iedereen Nederlands spreekt in Nederland. Maar, als ik op schiphol in de trein stap dan vind ik het toch even gek dat iedereen Nederlands spreekt.quote:Op maandag 15 december 2014 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je bent verbaasd dat iedereen Nederlands spreekt in Nederland????...... wat had je dan gedacht: dat iedereen Chinees kletste?
Gewoon emigreren naar SA dan heb je dat probleem niet meerquote:Op maandag 15 december 2014 12:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Na een tijdje in Dubai kun je voorspellen dat iemand op het allerlaatste moment toch nog over de sergeantstrepen heen wil uitvoegen. En ik vraag me dan altijd af hoe het komt dat ík dat vantevoren weet, en de desbetreffende chauffeur niet. Het blijft me verbazen....
Tja hier zijn er zat Nederlanders maar de meesten verdommen het om Nederlands te praten en die kletsen gewoon Engels.quote:Op maandag 15 december 2014 16:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat iedereen Nederlands spreekt in Nederland. Maar, als ik op schiphol in de trein stap dan vind ik het toch even gek dat iedereen Nederlands spreekt.
Net zoals dat ik laatst toen ik in de supermarkt hier was het vreemd vond dat ik Nederlands hoorde...
Hier hoor ik voornamelijk Zweeds om me heen.quote:Op maandag 15 december 2014 16:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja hier zijn er zat Nederlanders maar de meesten verdommen het om Nederlands te praten en die kletsen gewoon Engels.
Voor de rest is het of Chinees of Punjabi wat je hoort.
Dus je woont in.....????quote:Op maandag 15 december 2014 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier hoor ik voornamelijk Zweeds om me heen.
Het bleek trouwens een collega van me en haar vriend te zijn. Ik moest wel even spieken wie er nou Nederlands sprak....
Prima toch?quote:Op maandag 15 december 2014 16:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja hier zijn er zat Nederlanders maar de meesten verdommen het om Nederlands te praten en die kletsen gewoon Engels.
Voor de rest is het of Chinees of Punjabi wat je hoort.
Jazeker. Behalve in de kerk dan natuurlijk want dan weten ze "opeens" weer dat ze Nederlander zijn....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |