abonnement Unibet Coolblue
pi_421566
Ja van mij mag Ed winnen. Hij doet precies wat zat ex-genomineerden hadden willen doen maar niet durfden.
Ik moet zeggen dat ik wel vind dat zijn argumenten onredelijk zijn. Want je weet dat als je er later inkomt dat je minder kans maakt, dat heeft niks met eerlijkheid te maken maar het is gewoon een logisch gevolg van de hele situatie.
Dit is verder een ontzettend stoere actie!!!!

IDEE:
Laat anders volgende week gewoon een nominatie ronde plaatsvinden, Ed is bij voorbaat genomineerd (ze kunnen niet op hem stemmen) en er moeten minimaal 3 andere genomineerden bij komen. En laat Nederland beslissen welke TWEE bewoners weg moeten. En misschien kan hij dan alsnog blijven.

Loose all time, Love your mind, Free your soul
pi_421615
Niks niet. Die lul heeft een contract getekend en daar dient ie zich aan te houden. Had hij maar niet mee moeten doen. Kinderachtig ventje. Heeft net zoveel hersencellen als z'n net geboren zoontje. De eikel... Zijn gedachten gang is van, als ik nu lekker dwars ga doen, wordt ik bereomd en kan ik een hoop centjes verdienen. Kan met die rotkop van me toch niets anders dus doen we het zo. Aanklagen de loser wegens contractbreuk... Weg met die vent..
pi_421702
*******Aanbieding******
Pek en Veren in grootverpakking, nu geheel vernieuwd !!!
Als U nu belt naar de Ed-executie-lijn krijgt U er nog een gratis tondeuze bij, om Uw buurman die een beetje op Ed lijkt, zijn rotkop op straat volledig kaal te scheren !

Leef U uit met onze black-sheep-tools, nu met nóg meer korting !

Oefen U, in het herkennen van een Ed-ist in Uw straat, deze week nog publiceren wij de volledige lijst van Ed-ofielen op alle nederlandse internet-forums, zodat U gewaarschuwd bent als ze in Uw wijk komen wonen.

Nederlanders, hoedt U voor het Ed-isme, de dreiging voor Uw ontspanning en emo-spelletjes - weest weerbaar, steunt het Nederlands Blok.
Samen vereend tegen de NEE-zeggers !
Bij inschrijving deze week een extra bonus-korting op bovengenoemde produkten !

pi_421764
More, Moor, More, Moor
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:09:43 #5
1169 BigDick
size DOES matter
pi_421790
Ed roelt
de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_421792
Wat is dat toch, met sommige fokkers, dat een beetje dwars liggen op televisie in een live uitzending zodat je lekker in de picture staat, omdat je vindt dat je niet genomineerd had mogen worden blijkbaar als metafoor staat voor Verzet en Heldenmoed...terwijl het willen spelen van het spelletje zoals het bedoeld is en het uitkomen voor een mening die tegenstrijdig is aan dit Verzet en deze Heldenmoed wordt vergeleken met farizeërs en neo-nazi's?

Vreemd. Ik zie gewoon leuke televisie, menselijke reacties en interacties om van te smullen.

Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:14:29 #7
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_421804
Het is helemaal de bedoeling niet dat hij wint. Dat is helemaal niet de opzet van Hummie en CS.

Hij is misschien ingehuurd voor 2 1/2 week. En dan loopt zijn contract af. En gaat hij gewoon naar huis.

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:47:02 #8
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421888
quote:
Op 27 oktober 2000 13:10 schreef MiepMiep het volgende:
metafoor staat voor Verzet en Heldenmoed...

terwijl het willen spelen van het spelletje zoals het bedoeld is en het uitkomen voor een mening die tegenstrijdig is aan dit Verzet en deze Heldenmoed wordt vergeleken met farizeërs en neo-nazi's?


Verzet ja, Heldenmoed nee.

Wat ik bedoel te zeggen is dat als je regels onrechtvaardig vind en je daar niets van zegt, je snel verwordt tot een mak lam. Dat het leven in een fascistische maatschappij voor dergelijke personen wellicht minder problematisch is. Niet dat iemand een aanhanger van het fascisme is. Eerder dat-ie er geen problemen mee heeft. Dat is nu eenmaal de grote stille meerderheid (kijk maar naar het daadwerkelijke verzet tijdens fascistische regimes. DAAR is BB juist WEL een metafoor voor, zoals je zelf al eerder aangaf door er op te wijzen naar de oorsprong van de naam.

quote:
Op 27 oktober 2000 13:10 schreef MiepMiep het volgende:
Vreemd. Ik zie gewoon leuke televisie, menselijke reacties en interacties om van te smullen.
Het is leuke televisie EN een metafoor voor een fascistische maatschappij (wederom: het heet niet voor niets Big Brother).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_421910
Nou van mij mag ED erin blijven, ik vind het typisch nederlands om iemand die een beetje leven in de brouwerij breng eruit te gooien. Kijk die kut van een Annet die moeten ze eruit pleuren, met dat ze het altijd zo moeilijk vind om iemand te nomineren, scheinheilige trut. Nee gaat ze tegen een speelgoedhondje zitten praten, ze heeft nooit een eigen mening, gaat bij een geit in een stronthok liggen, wat een idioot. Voor mij is het wel duidelijk wat voor eikels het merendeel van m'n landgenoten zijn (kots). En dan die motivatie van de rest, ja hij komt er als laatste in dus nomineren we hem maar wat een gelul, als dat de ongeschreven regel is dan moeten ze gewoon geen nieuwe meer toelaten. Annet pleur op a.u.b.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 14:04:14 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_421918
quote:
Op 27 oktober 2000 13:58 schreef MR het volgende:Kijk die kut van een Annet die moeten ze eruit pleuren
Een beetje grof gezegd, maar ik ben het er helemaal mee eens. Vannacht hoorde ik Annet op de streams zeggen dat ze er wel moeite mee had dat Ed ,door zijn weigering te vertrekken, de aandacht van haar vreugde voor het blijven, overschaduwde. Dat vond ze een beetje jammer...............

Die Hieke viel ook compleet door de mand met haar gezeik over de regeltjes. Als er ook maar iets onverwachts gebeurd kookt ze al over.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 27-10-2000 14:04]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 14:21:35 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_421963
quote:
Op 27 oktober 2000 13:10 schreef MiepMiep het volgende:
Wat is dat toch, met sommige fokkers, dat een beetje dwars liggen op televisie in een live uitzending zodat je lekker in de picture staat, omdat je vindt dat je niet genomineerd had mogen worden blijkbaar als metafoor staat voor Verzet en Heldenmoed...terwijl het willen spelen van het spelletje zoals het bedoeld is en het uitkomen voor een mening die tegenstrijdig is aan dit Verzet en deze Heldenmoed wordt vergeleken met farizeërs en neo-nazi's?

Vreemd. Ik zie gewoon leuke televisie, menselijke reacties en interacties om van te smullen.


Scherp opgemerkt hoor, Ep Oogklep, maar je bent overduidelijk al zo ingesnoerd door de mediamacht dat je niet meer doorhebt waar het om gaat. Het gaat hier namelijk om een spel dat, hoe lullig het ook mag zijn en hoe onbenullig ook de deelnemers, wel zo'n miljoen kijkers trekt en een enorme impact heeft op de Nederlandse samenleving. Kranten schrijven erover, Internet gonst van de verhalen, schoolpleinen en kantoorkantines maken het tot Gesprek van de Dag, en, niet te vergeten, er worden miljoenen aan verdiend/uitgegeven. Bovendien is het in één jaar het beroemdste exportproduct van Nederland geworden. Internationaal is het een veelbesproken topfenomeen. 'Deskundigen', liefhebbers en tegenstanders hebben tot in de meest fundamentele puntjes hun gedachten over dit 'revolutionaire mediaproject' uitgewisseld.

En nu zeg jij, waarschijnlijk met een pizza op je schoot en een biertje in je hand: ach wat, ik heb niets gezien behalve best wel geinige televisie.

Ik zal het nog een keer zeggen, zonder Ed's actie tot verzetsheldachtige proporties op te blazen: Ed heeft in zijn eentje, zonder scrupules, een dikke middelvinger opgestoken naar een van de allergrootste krachten die er op dit moment bestaan in onze samenleving: Commerciële Televisie. In onze vastgeroeste opvattingen is het not-done om tegen de handelwijze van deze macht te protesteren, "want ze doen toch wel wat ze willen", "het heb geen enkele zin" en in het ergste geval de redenatie "regels zijn regels en daar heb je je maar aan te onderwerpen want je heb nu eenmaal getekend."

Als ik mijn stem heb uitgebracht bij de verkiezingen en twee jaar later doet de regering iets wat mijns inziens niet door de beugel kan, ga ik protesteren of in elk geval gehoorzaam ik niet. Fuck de regels; die zijn er om gebroken te worden als ze niet kloppen.

Of ik het nu eens ben met Ed of niet: hij heeft een daad gesteld door niet te gehoorzamen aan een wens omdat die wens volgens hem op onrechtvaardige gronden was gebaseerd. Door zich bijzonder sterk te laten gelden, maakt hij zich ongelooflijk kwetsbaar.

En dat is dapper.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 15:53:21 #12
6967 Aztjuh
Wat zal ik zeggen¿?
pi_422251
Ed is Tha best !! Inderdaad hij doet wat anderen niet zouden durven ,......
pi_422271
Dapper? Ja!
Leuk? Ja!
Verzet tegen een Groot Macht? Nee! Niet meedoen aan zo'n programma uit principe, dát is stilzwijgend protest tegen een programma als Big Brother. Lekker meelopen en je voegen naar BB zolang je mee mag doen met het spelletje, en pas gaan protesteren als je het spelletje verloren hebt, dat is gewoon mediageil zijn. Vind ik dan. Hij deed niet mee om misstanden aan de kaak te stellen, maar omdat hij presentator wil worden. En dat hij nu ook zelf in eens alle onrechtvaardigheid ter wereld erbij haalt, dat veranderd daar niets aan. Bovendien WAS er mijns inziens niets onrechtvaardigs aan de nominaties, maar goed.
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:10:35 #14
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_422329
Ed is oprecht, Ed is helemaal niet uit op bekendheid, en het is niet zo dat niet meedoen een betere daad is dan van binnenuit het systeem te veranderen. Partijen als GroenLinks, de SP en D66, die vernieuwingen willen, hebben er ook voor gekozen om participerend in de democratie te trachten hun program verwezenlijkt te krijgen.
Dus Ed heeft precies gedaan wat goed was. Het is toch totaal bezopen dat je je als bewoner schikt naar een stompzinnig contract voor wat nog altijd een spelletje is, met mega-impact. Zo'n Hieke en Annet, en ook Bianca, die klampen zich nu angstvallig vast aan de regeltjes, omdat zij alles 100 procent gereguleerd willen zien, anders kunnen ze het niet meer verwerken. Wat een maatschappijslaven zijn dat zeg!!! De Braafste trutjes van de klas.
Wat zij verstaan onder regels, is het principe om een aardige smoel op te zetten en een aardige smoes te hebben, om weer van een nominatie af te zijn, zonder dat ze er schade van hebben opgelopen. En nu gaat hun beoogd slachtoffer niet weg, komen er allerlei lul-argumenten om de hoek kijken.

Is het niet het uiteindelijke doel, ook van de conceptmakers, dat in een -- anarchistische eindfase -- de onderbouw (bewoners) de supermacht Big Brother omver werpen????

pi_422366
Nou. Persoonlijk houd ik mij ook aan de wet van déze maatschappij, dus vind ik het niet zo gek dat de BB bewoners zich ook aan de regels van hun mini-maatschappijtje willen houden. Braaf trutje ben ik hè.
Sorry hoor, maar ik zie nog steeds niet in wat er zo ontzettend onrechtvaardig is.
Het is een spelletje, waarin ze back to basic gaan, en gemanipuleerd worden. Daartegen mogen ze van mij protesteren tot ze groen en geel zien. Leuk zelfs, maar feit blijft dat ze per slot van rekening ZELF met alle geweld aan dit spel mee wilde doen, en doorgaans niet om de wereld te verbeteren. Protesteren mag dus, kijkcijfers trekken mag dus, voor mijn part krijgen ze allemaal een full-time betrekking bij Veronica, maar ik vind nog steeds dat Ed op een voetstuk plaatsten zwaar overdreven is. Sure, hij steekt zijn middelvinger op tegen de massamedia....maar die likken er wel begerig en lustig aan op los, want het levert die zelfde massamedia alleen nog maar meer centjes op. Dus wat bewijst hij hier nou eigenlijk helemaal mee? Helemaal NIEMAND zit hiermee, behalve misschien zijn medebewoners.

[Dit bericht is gewijzigd door MiepMiep op 27-10-2000 16:17]

Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 16:20:09 #16
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_422382
Nou, nou. Wat een commentaar, ok ik geef toe dat dat ook mijn eerste reactie was. Die eerste woordjes waren nog het ergst: nee, baeu ik blijf Maar is het terecht dat hij zecht dat hij blijft?

Maar een antwoord: Nee, en wel om de volgende redenen.

De bowoners tekenen er voor dat ze alle recht op privacie wordt ontnomen. EN dat ze zich overgeven aan VOO. je tekent bijvoorbeeld ook dat je afstand doet van je portret recht, maar dat terzeiden.
Dus Ed kan zeggen: Ik heb geen eerlijke kans gehad, maar wie zecht dat hij recht heeft op een eerlijke kans? Niemand!! Je rechten zijn uitgedund tot nul, niets, noppes. Het eenigste dat overblijft is dat je iets mag, en in dit geval staat het stom om te zeggen dat je een eerlijke kans mag hebben, want wie zecht dat je hem krijgt!!

Verder: Als ed vind dat de regels niet kloppen, waarom is hij dan het huis in gegaan, is dit jacht op goedkope roem? Hij wist toch wat de regels zijn, of dacht hij dat ze niet op hem van toepassing zijn. In dat geval is hij nog stommer als dat zijn uitspraken doen vermoeden. Ik had hem meer respect gegund als hij voor de poort had gezegd dat hij er niet inging (in de live uitzending) Dan was er pas een rel geweest.

Wat me het meest stoort is niet dat hij denkt dat de regels niet goed zijn, maar dat hij er moet blijven om zich zelf in de publiciteit te werken. Hij geeft het zelf al aan, barend en en van dorp, telegraaf, journaal enz enz. En dit gaat onder het mom van zelf ontplooing. bijna letterlijk:ik vind dat ik nog niet heb laten zien wat hoe ik ben. Is dit terecht, is dat een voorwaarde om te blijven? Je kan hier tegen inbrengen dat verhaal over zijn gevoel maar daar staan de regels recht tegen over, VOO maakt wel uit wat je voelt, Bijv: wil VOO dat je je dronken voelt, gooien ze drank in het huis, wil VOO dat je je slecht voelt, passen ze wel een of andere kut regel toe op de week opdracht. Wil VOO dat je blij bent, dan matsen ze je wel. Dus is het niet terecht dat iemand wil blijven omwille van gevoel, simpelweg omdat dat niet gegrond is.

In mijn opvatting is Ed slecht bezig, maar voor VOO juist wel weer gunstig (kijkcijfers).
En op de vraag of het geregiseerd is: dat zullen we wel nooit weten.

De vraag of dit het eind van de formule is: JA! BB komt dit nooit te boven, dat kunnen ze vergeten.

[Dit bericht is gewijzigd door Jumparound op 27-10-2000 16:22]

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_422418
Volgens mij vond Bart het anders wel een goede actie. Behalve dan dat zijn actie er door werd afgeblazen waarschijnlijk.
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
pi_422487
Bart had er zeker respect voor. Had ook niet anders verwacht, trouwens.

Ondanks dat ik ervan baal dat Ed overduidelijk op de kijkers inspeelt, vind ik zijn actie fantastisch. Hij maakte één opmerking die voor mij alles samenvat. Ferdi: "als je probeert de regels te veranderen, loop je tegen een muur aan.". Ed: "Ik loop 500 keer tegen een muur aan als ik het idee heb dat die daardoor een klein stukje verschuift."

Wat ik ontzettend waardeer in deze actie van Ed, is dat hij de makke schapen onder ons laat zien dat je het niet altijd overal mee eens hoeft te zijn. Dat je best eens vraagtekens mag zetten bij de regels die je volgt. We zijn toch geen kudde mensen!

Ed roelt daarom grote tijd.

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 18:07:30 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_422648
quote:
Op 27 oktober 2000 16:55 schreef weathergirl het volgende:
Bart had er zeker respect voor. Had ook niet anders verwacht, trouwens.

Ondanks dat ik ervan baal dat Ed overduidelijk op de kijkers inspeelt, vind ik zijn actie fantastisch. Hij maakte één opmerking die voor mij alles samenvat. Ferdi: "als je probeert de regels te veranderen, loop je tegen een muur aan.". Ed: "Ik loop 500 keer tegen een muur aan als ik het idee heb dat die daardoor een klein stukje verschuift."

Wat ik ontzettend waardeer in deze actie van Ed, is dat hij de makke schapen onder ons laat zien dat je het niet altijd overal mee eens hoeft te zijn. Dat je best eens vraagtekens mag zetten bij de regels die je volgt. We zijn toch geen kudde mensen!

Ed roelt daarom grote tijd.


Ongeveer wat ik ook bedoel in mijn post die wat militanter van toon zijn
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')