abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146080068
Hai!

Misschien een dom topic, but here goes!

Nooit echt bezig gehouden met mode. Mede omdat het me weinig interesseerde, maar ook omdat ik toch niet het geld had voor wat meer variatie zeg maar. Altijd gewoon t-shirts, truien en gewone spijkerbroeken gehaald en gedragen. Vond een colbert/blazer er bij andere jongens altijd wel leuk uit zien. Netjes, maar toch casual.

Afgelopen week heel wat kleren gehaald, inclusief 5 blazers. 2 wat dunnere en 3 blazers die eigenlijk aanvoelen als een lekker warm vest. Meesten zijn donkerblauw en van wol, behalve de wat koelere.

Nu vraag ik me alleen af wanneer het handig is ze wel of niet te dragen. Ze dienen eigenlijk als jasje, dus is het raar een jas aan te doen als je al een blazer aan hebt? Vanmiddag naar buiten geweest met enkel een shirt met lange mouwen en een blazer en dat ging prima. Maar ik neem aan dat als het regent of het kouder word dat niet meer zo'n strak plan is. Wat doen jullie dan? Blazer en jas, dan voel ik me soms wel heel erg dik ingepakt namelijk.

Dus kortom..in wat voor situaties gebruiken jullie ze? Ze staan me erg leuk en ik voel me er lekker in, dus heb ze graag veel aan, maar binnenshuis voelt het soms al raar om erin rond te lopen, of vergis ik me?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:28:33 #2
54408 Parzival
Where it happens
pi_146080117
ik heb elke dag jasjes aan.. meestal van de Zara en nooit een gewone jas.. altijd op een spijkerbroek en een overhemd eronder als ik naar het werk ga.. of tshirts in vrije tijd..

maar hier is het weer er gelukkig ook naar :)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_146080567
Leeftijd en sociaal economische status?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_146080913
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:44 schreef Seam het volgende:
Leeftijd en sociaal economische status?
24, laatste jaar student. Vrij veel vrije tijd waar ik ze het liefst ook wel draag, maar ben bang dat dat er gek uit ziet als je ze ook binnen aan hebt. Economisch heb ik boel goed op orde :) vandaar dat ik nu ook iets luxer in kon slaan. Meer variatie in ieder geval. Overhemden, lange shirts, blazers, vesten, korte shirts, etc.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:28 schreef Parzival het volgende:
ik heb elke dag jasjes aan.. meestal van de Zara en nooit een gewone jas.. altijd op een spijkerbroek en een overhemd eronder als ik naar het werk ga.. of tshirts in vrije tijd..

maar hier is het weer er gelukkig ook naar :)
Bij de Zara heb ik ook een blazer gehaald ja :) ( http://www.zara.com/nl/nl(...)c527509p1985476.html ). Erg goede kwaliteit!

Liefst doe ik ze ook gewoon elke dag aan, maar met de vele regen in Nederland..:P Kan het ook gewoon prima onder een ( wat wijdere ) winterjas?

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2014 19:21:52 ]
pi_146128661
Iemand met tips/ervaringen? :)
pi_146129223
Gewoon doen wat je zelf lekker vind. Ze kunnen ook prima binnen gebruikt worden en zijn vergelijkbaar met het jasje van een kostuum qua toepassing, kunnen zowel binnen als buiten gebruikt worden. Je kan er ook nog een jas over aan trekken maar dan wel een echte overjas.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:00:42 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146131129
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand met tips/ervaringen? :)
Overjas halen (bij bijv de suitsupply). Alleen een jasje (blazer/colbert zijn suffe woorden) is te koud en ook niet de bedoeling.

Verder ben ik geen fan van losse jasjes. Beetje net-niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146285920
quote:
Ze dienen eigenlijk als jasje, dus is het raar een jas aan te doen als je al een blazer aan hebt?
Beetje vreemde vraag. Een jasje (blazer/colbert) is een kledingstuk voor binnen. Als je naar buiten gaat en het is koud, dan kan je niet zonder jas (overjas/mantel).

Draag een jasje als je het leuk vindt om er iets netter uit te zien, maar een pak te ver vindt gaan. Het is bijna nooit te netjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Henry_ op 04-11-2014 11:33:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')