abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146072236
Bestaan er überhaupt WO studies met veel praktijk?

Ik kan goed en zeer gemakkelijk leren. Doe nu een WO studie (van plan te stoppen) en vind het totaal niet uitdagend. Daarnaast ook verschrikkelijk saai, ik wil eigenlijk meer praktijk.

Als ik meer praktijk wil, is er dan uberhaupt een wo studie die dit kan bieden? (behalve geneeskunde)

Thanks. ^O^
pi_146072376
Tandheelkunde, farmacie,
pi_146072407
Als je meer praktijk wilt, dan kun je beter een hbo studie doen
pi_146072847
Vanwaar die focus op wo? Waarom kijk je niet gewoon wat je interesses zijn en ga je vanuit daar kijken welke opleidingen erbij passen?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_146073998
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:00 schreef Seam het volgende:
Vanwaar die focus op wo? Waarom kijk je niet gewoon wat je interesses zijn en ga je vanuit daar kijken welke opleidingen erbij passen?
Ik heb geen interesses. Letterlijk.

Heb vele interessetesten gedaan en elke geeft alles ongeveer verdeeld, geen concreet antwoord. Gesprekken met studieadviseurs etcetera leveren niks op. Workshops ook niet. :')

Ik kijk naar WO omdat ik het niveau makkelijk aan kan, en het lijkt me zonde om dat niet te benutten. Daarnaast heb ik ook geen idee welke hbo of mbo studie mij leuk lijkt.
pi_146075689
Wat versta je precies onder praktijk?

Ik heb bijv. een bachelor informatica gedaan. Dit is een flink deel wiskunde(-achtig) en een flink deel projecten en opdrachten. Ik ben een groot fan van de wiskundige kant van informatica omdat het uitdagend is maar de toepassingen ook direct zijn.

Lastig dat je niet echt interesses hebt. Voordat ik met informatica in aanraking kwam had ik ook niet iets wat er 'uitsprong'.
pi_146075845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:18 schreef Arthos het volgende:
Wat versta je precies onder praktijk?

Ik heb bijv. een bachelor informatica gedaan. Dit is een flink deel wiskunde(-achtig) en een flink deel projecten en opdrachten. Ik ben een groot fan van de wiskundige kant van informatica omdat het uitdagend is maar de toepassingen ook direct zijn.

Lastig dat je niet echt interesses hebt. Voordat ik met informatica in aanraking kwam had ik ook niet iets wat er 'uitsprong'.
Onder praktijk versta ik projecten inderdaad, ergens aan werken in plaats van boeken uit je hoofd stampen en dan toepassing op meerkeuze-tentamens.

Informatica is helaas niks voor mij denk ik. Heb dit jaar geprobeerd HTML en Javascript te leren, maar ik kan mijn aandacht er niet bij houden. Niks voor mij helaas.
pi_146076168
Industrieel ontwerpen misschien? Hun hebben wel aardig wat projecten voor het wo.
pi_146076410
Met welke studie ben je gestopt? Studies met praktijk kun je ook denken aan civiele techniek, werktuigbouwkunde etc. Ik weet niet of je technische studies zoekt met praktijk of meer gamma/alfa studies.
pi_146077123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:23 schreef Pond het volgende:

[..]

Onder praktijk versta ik projecten inderdaad, ergens aan werken in plaats van boeken uit je hoofd stampen en dan toepassing op meerkeuze-tentamens.

Informatica is helaas niks voor mij denk ik. Heb dit jaar geprobeerd HTML en Javascript te leren, maar ik kan mijn aandacht er niet bij houden. Niks voor mij helaas.
Maak je studie af! Die praktijk komt later wel. Als jij iets praktisch wil gaan doen, dan kun je dat best wel vinden, maar een degelijke WO opleiding is goud waard, ook als deze saai en niet uitdagend is. Als je er nu uitstapt, dan blijf je waarschijnlijk zoeken.

Dat mensen niet precies weten wat ze willen, komt helaas erg vaak voor. Wat dat betreft zou het goed zijn om voor een studie al een tijdje stage te kunnen lopen, zo dat je een idee krijgt wat je de hele dag bij een bedrijf doet, als je bijvoorbeeld ingenieur bent. Over ingenieurs gesproken, de TU's bieden behoorlijk praktische opleidingen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_146077154
Gestopt met bestuurskunde. Door slechte oriëntatie en echt geen flauw idee hebben wat ik wilde heb ik dit maar uit wanhoop gekozen.

Probleem is dat ik een pretprakket had op het VWO: EM met Wis A. Voor technische studies heb je WiB nodig en natuurkunde.

Ben van plan om nu een cursus Wiskunde B te gaan volgen, maar natuurkunde gaat me niet lukken denk ik.. Thanks voor de tips.
pi_146077293
Wis B en natuurkunde hebben wel wat van elkaar weg. Misschien is het dan goed om het stap voor stap aan te pakken? Eerst wiskunde, dan natuurkunde?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_146077737
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:07 schreef Lyrebird het volgende:
Wis B en natuurkunde hebben wel wat van elkaar weg. Misschien is het dan goed om het stap voor stap aan te pakken? Eerst wiskunde, dan natuurkunde?
Dat kan, maar wil het wel allemaal halen in dit jaar. En volgens mij moet je dan gewoon officieel examen doen in mei. Dus ik heb geen idee of dat gaat lukken. :P

Plus zoveel geld heb ik niet om daarin te investeren.
pi_146077861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:41 schreef uvastudentje het volgende:
Met welke studie ben je gestopt? Studies met praktijk kun je ook denken aan civiele techniek, werktuigbouwkunde etc. Ik weet niet of je technische studies zoekt met praktijk of meer gamma/alfa studies.
Civiele Techniek is lang zo praktisch niet als Werktuigbouwkunde. Heb zelf een Civiele Techniek BSc van de UTwente, en daar zaten maar een paar praktische dingen in. Rest was vooral theorie en verslagen schrijven. Bij Werktuigbouwkunde gaat echt de overal aan en ga je de werkplaats in.
pi_146077921
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:03 schreef Pond het volgende:
Ben van plan om nu een cursus Wiskunde B te gaan volgen, maar natuurkunde gaat me niet lukken denk ik.. Thanks voor de tips.
Hmmm, dan streep je wel veel praktische WO-studies door.
pi_146079121
Ja, dat dacht ik al..

Het enige dat ik heb gezien dat me op zich wel leuk lijkt is Creative Technology in Twente. Alleen kan ik weinig vinden over de baankans en wat je ermee kan worden.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:57:07 #17
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_146080952
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:57 schreef Pond het volgende:
Ja, dat dacht ik al..

Het enige dat ik heb gezien dat me op zich wel leuk lijkt is Creative Technology in Twente. Alleen kan ik weinig vinden over de baankans en wat je ermee kan worden.
De studie Creative Technology zelf is vrij nieuw, maar groeit als de malle. Een van de hoofdzaken is mens-machine interactie, wat tegenwoordig steeds belangrijker wordt. De master Human Media Interaction sluit daar in principe direct op aan.
Dan kun je denken aan bijvoorbeeld:
-Een coach (met virtueel mens) systeem voor ouderen in een bejaardentehuis,
-Mens robot interactie
-Een interactief systeem met virtuele avatars om mee te kunnen trainen voor allerhande zaken (bijvoorbeeld onderhandelingen).
-Virtuele attracties in een pretpark.

Voor dit soort systemen heb je dus kennis nodig van allerlei takken, onder andere informatica (o.a. programmeren, virtueel ontwerpen), maar ook bijvoorbeeld hoe mensen om gaan met systemen.
WiskundeB lijkt me overigens wel handig, maar is blijkbaar niet verplicht. Natuurkunde (of in ieder geval de soort die je op de middelbare school krijgt) heb je er inderdaad niet voor nodig.

Op zich staat hier van alles: http://www.utwente.nl/ond(...)creative-technology/ en ook http://www.utwente.nl/ond(...)rriereperspectieven/ wat over mogelijke banen.

Hier kun je meer vinden over roosters en vakken e.d. http://www.utwente.nl/create/program/ (twee aparte sites is inderdaad handig :P).

De masters die je daarna kan doen staan hier: http://www.utwente.nl/cre(...)0after%20graduation/ . Zoals je ziet staan er nogal vaak 30 EC (half jaar) bij dat je extra moet doen om bijvoorbeeld aan Industrial Design te beginnen, die vakken kun je dan in je minor doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thormodo op 29-10-2014 18:11:23 ]
pi_146083905
Wat dacht je van Econometrie? Bevat maar een paar eco vakken waar je veel moet lezen, voor de rest is het veel oefenen met wiskunde en statistiek. Bovendien kan je bij veel universiteiten een toelatingsexamen afleggen voor je wiskunde deficiëntie.

De baankansen zijn ook behoorlijk goed volgens mij.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:16:48 #19
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_146084019
Als je interesse niet echt sturend zijn.
Een ander uitgangspunt: wat vind jij belangrijk, hoe Zou je de wereld willen veranderen/verbeteren?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_146087990
Echte praktijk vinden op een WO wordt lastig. Dan moet het misschien een technische studie worden, maar zoals je zegt heb je geen WiB/Natuurkunde.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:14 schreef ibrkadabra het volgende:
Wat dacht je van Econometrie? Bevat maar een paar eco vakken waar je veel moet lezen, voor de rest is het veel oefenen met wiskunde en statistiek. Bovendien kan je bij veel universiteiten een toelatingsexamen afleggen voor je wiskunde deficiëntie.

De baankansen zijn ook behoorlijk goed volgens mij.
Econometrie is inderdaad misschien wel wat voor je. Zeer pittige studie maar je bent in ieder geval weinig bezig met stof stampen en veel met berekeningen. Hoef je ook alleen WiB te halen en geen natuurkunde.
pi_146089343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:21 schreef Kaptali het volgende:
Echte praktijk vinden op een WO wordt lastig. Dan moet het misschien een technische studie worden, maar zoals je zegt heb je geen WiB/Natuurkunde.

[..]

Econometrie is inderdaad misschien wel wat voor je. Zeer pittige studie maar je bent in ieder geval weinig bezig met stof stampen en veel met berekeningen. Hoef je ook alleen WiB te halen en geen natuurkunde.
Misschien is Technische Wiskunde wat voor TS. Volgens mij alleen WiB nodig, maar anderen weten dat vast beter. :)
pi_146091175
Je kunt voor opleidingen data vinden van hoeveel contacturen en hoeveel zelfstudie/theorie/practicum. Je weet niet altijd hoe betrouwbaar die data echt is, maar het geeft wel een indicatie.

Verder kun je je afvragen of je van je 'pretpakket' af wil of dat je nu alsnog denkt dat je toekomst ligt in de opleidingen die bij je pakket horen.

Oefenen met wiskunde en statistiek, dat is niet echt iets wat ik een practicum zou noemen.
Ik neem aan dat je iets 'met je handen' wilt doen. Het is onzin dat je daarvoor naar het hbo moet.

Bij wetenschappelijke studies heb je veel labwerk, of dat nu biologisch, natuurkundig of scheikundig is. Bij ingenieursopleidingen zul je vast veel dingen in elkaar gaan zetten.
Bij dit soort opleidingen sta je net zo vaak in het lab of in de werkplaats als op het hbo, of vaker.
pi_146091947
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:57 schreef Thormodo het volgende:

[..]

..
Jij doet toevallig zelf deze studie? :P

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga even uitzoeken hoe het met bijscholing precies zit, en of ik het red om WiB en Natuurkunde oid in te halen voor mei.
pi_146092620
Er zijn meerdere mogelijkheden om dit soort deficienties op te lossen. Staatsexamen, avond-vavo, colloquium doctum, Boswell, etc. Maar je weet nu natuurlijk nog niet wat je echt wilt gaan doen.

Je kunt het beste naar de open dag gaan van een uni waar je misschien heen wilt. Volgens mij hebben de meeste die in november. Je kunt daar meer info krijgen. Sowieso kun je ook overleggen met je studieadviseur natuurlijk.

Zou altijd aanraden om voor wo te gaan, als dat kan. Maar lukt dat niet en weet je welke richting je nu echt op wil, overweeg ook gewoon hbo. Je kunt dan alsnog na je P proberen het wo te halen, en anders kun je het nog steeds proberen na het behalen van je hbo bachelor.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 00:03:35 #25
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_146099570
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:33 schreef Pond het volgende:

[..]

Jij doet toevallig zelf deze studie? :P

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga even uitzoeken hoe het met bijscholing precies zit, en of ik het red om WiB en Natuurkunde oid in te halen voor mei.
Nope, maar ik doe een aanverwante Master op de UT (momenteel aan het afstuderen). Die studie bestond nog niet eens toen ik begon met mijn bachelor.
Het is verder ook gewoon een technische studie (met een soft randje die je uiteraard met keuzevakken kunt uitbreiden) in een richting waar ze mensen zoeken met van 9 tot 5 les en projecten (zoals de technische studies op de UT tegenwoordig zijn opgebouwd).

Verder geef ik je niet voor niks de linkjes naar o.a. de vakken, dan kun je zelf kijken en je oordeel vellen. (Nu komt het een beetje over alsof je mij verdenkt van het geven van een promo praatje.)
Het sluit in ieder geval aan op je wens naar een wat "praktischer" studie. Alleen dan zul je wel ook wat moeten programmeren, maar dat zal dan eerder Java zijn dan Javascript. HTML en Javascript zijn beide ook scriptingtalen*, dus ik weet niet waarom je die twee gekozen hebt. Daarna zijn de eerste uren van een nieuwe taal nooit "leuk", helemaal als je nog nooit eerder een taal hebt geleerd.

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Scripttaal .

De vraag is dan ook waarom je die studie je wel wat leek, want dat heb je nog niet gezegd?

[ Bericht 3% gewijzigd door Thormodo op 30-10-2014 00:19:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')