Ik heb geen interesses. Letterlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:00 schreef Seam het volgende:
Vanwaar die focus op wo? Waarom kijk je niet gewoon wat je interesses zijn en ga je vanuit daar kijken welke opleidingen erbij passen?
Onder praktijk versta ik projecten inderdaad, ergens aan werken in plaats van boeken uit je hoofd stampen en dan toepassing op meerkeuze-tentamens.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:18 schreef Arthos het volgende:
Wat versta je precies onder praktijk?
Ik heb bijv. een bachelor informatica gedaan. Dit is een flink deel wiskunde(-achtig) en een flink deel projecten en opdrachten. Ik ben een groot fan van de wiskundige kant van informatica omdat het uitdagend is maar de toepassingen ook direct zijn.
Lastig dat je niet echt interesses hebt. Voordat ik met informatica in aanraking kwam had ik ook niet iets wat er 'uitsprong'.
Maak je studie af! Die praktijk komt later wel. Als jij iets praktisch wil gaan doen, dan kun je dat best wel vinden, maar een degelijke WO opleiding is goud waard, ook als deze saai en niet uitdagend is. Als je er nu uitstapt, dan blijf je waarschijnlijk zoeken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:23 schreef Pond het volgende:
[..]
Onder praktijk versta ik projecten inderdaad, ergens aan werken in plaats van boeken uit je hoofd stampen en dan toepassing op meerkeuze-tentamens.
Informatica is helaas niks voor mij denk ik. Heb dit jaar geprobeerd HTML en Javascript te leren, maar ik kan mijn aandacht er niet bij houden. Niks voor mij helaas.
Dat kan, maar wil het wel allemaal halen in dit jaar. En volgens mij moet je dan gewoon officieel examen doen in mei. Dus ik heb geen idee of dat gaat lukken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:07 schreef Lyrebird het volgende:
Wis B en natuurkunde hebben wel wat van elkaar weg. Misschien is het dan goed om het stap voor stap aan te pakken? Eerst wiskunde, dan natuurkunde?
Civiele Techniek is lang zo praktisch niet als Werktuigbouwkunde. Heb zelf een Civiele Techniek BSc van de UTwente, en daar zaten maar een paar praktische dingen in. Rest was vooral theorie en verslagen schrijven. Bij Werktuigbouwkunde gaat echt de overal aan en ga je de werkplaats in.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:41 schreef uvastudentje het volgende:
Met welke studie ben je gestopt? Studies met praktijk kun je ook denken aan civiele techniek, werktuigbouwkunde etc. Ik weet niet of je technische studies zoekt met praktijk of meer gamma/alfa studies.
Hmmm, dan streep je wel veel praktische WO-studies door.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:03 schreef Pond het volgende:
Ben van plan om nu een cursus Wiskunde B te gaan volgen, maar natuurkunde gaat me niet lukken denk ik.. Thanks voor de tips.
De studie Creative Technology zelf is vrij nieuw, maar groeit als de malle. Een van de hoofdzaken is mens-machine interactie, wat tegenwoordig steeds belangrijker wordt. De master Human Media Interaction sluit daar in principe direct op aan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:57 schreef Pond het volgende:
Ja, dat dacht ik al..
Het enige dat ik heb gezien dat me op zich wel leuk lijkt is Creative Technology in Twente. Alleen kan ik weinig vinden over de baankans en wat je ermee kan worden.
Econometrie is inderdaad misschien wel wat voor je. Zeer pittige studie maar je bent in ieder geval weinig bezig met stof stampen en veel met berekeningen. Hoef je ook alleen WiB te halen en geen natuurkunde.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:14 schreef ibrkadabra het volgende:
Wat dacht je van Econometrie? Bevat maar een paar eco vakken waar je veel moet lezen, voor de rest is het veel oefenen met wiskunde en statistiek. Bovendien kan je bij veel universiteiten een toelatingsexamen afleggen voor je wiskunde deficiëntie.
De baankansen zijn ook behoorlijk goed volgens mij.
Misschien is Technische Wiskunde wat voor TS. Volgens mij alleen WiB nodig, maar anderen weten dat vast beter.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:21 schreef Kaptali het volgende:
Echte praktijk vinden op een WO wordt lastig. Dan moet het misschien een technische studie worden, maar zoals je zegt heb je geen WiB/Natuurkunde.
[..]
Econometrie is inderdaad misschien wel wat voor je. Zeer pittige studie maar je bent in ieder geval weinig bezig met stof stampen en veel met berekeningen. Hoef je ook alleen WiB te halen en geen natuurkunde.
Jij doet toevallig zelf deze studie?quote:
Nope, maar ik doe een aanverwante Master op de UT (momenteel aan het afstuderen). Die studie bestond nog niet eens toen ik begon met mijn bachelor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:33 schreef Pond het volgende:
[..]
Jij doet toevallig zelf deze studie?
In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga even uitzoeken hoe het met bijscholing precies zit, en of ik het red om WiB en Natuurkunde oid in te halen voor mei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |