abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6531611
Wie weet hoe het zit als je in de nachtdienst zit als de klok een uur terug gezet wordt?

Ik heb dus zaterdagnacht gewerkt van 22.30 tot 7.30, maar mijn baas weigert dat extra uur te betalen...
Hij stuurde een mailtje met de mededeling dat hij het had nagekeken, maar een nachtdienst is 9 uur en met de klok wordt geen rekening gehouden zodat je in het voorjaar geluk en in het najaar pech hebt.

Is dit een normale gang van zaken? want ik vind het eigenlijk niet zo normaal! Wie kan er iets meer over vertellen? Zegt een of andere wet er iets over, hoe zit het bij jullie?

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6531640
Het heft zich met de zomertijd vanzelf op, dus volgens mij staat je baas wel in zijn recht.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6531657
Beetje belachelijk, ik vind het wel zo normaal dat ie nu een uurtje extra betaald, en in het voorjaar laat ie je een uurtje extra werken voor niks.

probleem opgelost

pi_6531717
en als je in het voorjaar geen nachtdienst hebt?
als je baas vind dat dat opheffen hetzelde is als betalen, kan die net zo goed betalen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_6531782
en in het voorjaar geen nachtdienst draaien....?

Kijk op de factuur van je baas, wedden dat hij je eventuele klanten wel gewoon door laat betalen.

Naar mijn mening werk je gewoon en zal hij dus ook door moeten betalen.

pi_6531786
Vreemd het gaat toch om het aantal gewerkte uren
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 22:09:12 #7
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6531816
Je krijgt toch het AANTAL uur dat je werkt betaald en niet lokale tijd? Anders zouden stewardessen en piloten een wel heel vreemd loonstrookje hebben
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_6531843
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:08 schreef xman het volgende:
Vreemd het gaat toch om het aantal gewerkte uren
Precies. Je hebt 10 uur op je werk gezeten, terwijl je een dienst van 9 uur hebt. Het lijkt mij dat je dan één uur als overwerk uitbetaald dient te krijgen.

Is er een afdeling Personeelszaken of een ondernemingsraad waar je het na kan vragen?

dinsdag 29 oktober 2002 @ 22:11:32 #9
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_6531887
Bullshit, jou werktijden hebben, hoe gek het ook klinkt, niks te maken met de klok. jij krijgt per uur betaalt, en je hebt 10 uur gewerkt, dus je krijgt 9 uur uitbetaald!

die dag heeft officieel 25 uur, en je baas moet daar bij het plannen dus gewoon rekening mee houden!

want, als dat uur officieel niet bestaan heeft, had jij dat uur toch ook niet hoeven werken?..had je gewoon een krantje kunnen gaan lezen!

ik kan echt heel pissig worden over hufters die zo proberen hun personeel te naaien!

[Dit bericht is gewijzigd door punchdrunk op 29-10-2002 22:11]

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_6531898
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:09 schreef kwib het volgende:
Je krijgt toch het AANTAL uur dat je werkt betaald en niet lokale tijd? Anders zouden stewardessen en piloten een wel heel vreemd loonstrookje hebben
LOL.:D
Stewardess: "Hoezo moet ik 5 uur aan KLM betalen, ik heb echt geen -5 uur gewerkt "
pi_6532065
Hoe heet die verandering van tijd volgens de wet? Niet zomer- of wintertijd in iedergeval.

Iemand?

pi_6532222
Dit is dus het mailtje dat ik kreeg:

Bij navraag bleek dat er geen bijtelling plaatsvindt van het ene uur.
In het voorjaar geen uur aftrek en najaar geen uur bijtelling.
Met vriendelijke groet

Ik werk in de zorg, dus geen klanten dan die moeten betalen o.i.d. Nadeel daarvan is dat mijn baas gewoon "de stichting" is met een directeur en daaronder een heleboel marionetjes genaamd coaches. Een van die coaches(dus onze leidingevende, de directeur houdt zich NIET met personeel bezig) heeft dit mailtje gestuurd. Een ondernemingsraad hebben we wel, maar die bestaat dus voor het grootste geeelte uit coaches, ik vrees dus dat ik daar niet bijzonder veel aan heb...

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 22:26:52 #13
19773 eGo2k
watashi wa
pi_6532306
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:23 schreef Nyame het volgende:
Dit is dus het mailtje dat ik kreeg:

Bij navraag bleek dat er geen bijtelling plaatsvindt van het ene uur.
In het voorjaar geen uur aftrek en najaar geen uur bijtelling.
Met vriendelijke groet

Lijkt me duidelijk.. tenzij je nog voor de zomertijd begint weer weg bent, dan moet je gaan klagen
..desu!
pi_6532353
Is je baas altijd zo'n klier?

Ik zou het iedereen vertellen die het maar wil horen: "Kijk wat hij me flikt! Lees wat hij mailt! Dat is toch niet normaal?" En een kopietje van het mailtje bij de koffiemachine hangen met de vraag eronder of iedereen dit normaal vindt.

Je krijgt overwerk toch ook gewoon betaald?

pi_6534273
Je baas is inderdaad een klier. Wat hij doet is opzich niet echt handig, maar het mag wel. Echter, dan moet het wel zo zijn dat jij in het voorjaar ook op die tijd werkt als de klok vooruit wordt gezet. Als er dan iemand anders werkt mag het niet.

Je moet dus gewoon je effectieve uren betaald krijgen, of het moet bij de overgang naar de zomertijd gecompenseerd worden. Gecompenseerd wil zeggen dat het bij dezelfde persoon gebeurt, jij dus in dit geval.

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 23:40:08 #16
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_6534402
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 23:33 schreef lucrator het volgende:

Je moet dus gewoon je effectieve uren betaald krijgen, of het moet bij de overgang naar de zomertijd gecompenseerd worden. Gecompenseerd wil zeggen dat het bij dezelfde persoon gebeurt, jij dus in dit geval.

Het is nooit zeker of iemand maanden later nog in een bepaalde ploeg werkt (die dus de zomertijd zou werken), nog diensten draait, of nog bij die baas is.
Dus die compensatie zou ik niet echt eerlijk vinden.

Ik vind dus dat hij gewoon dat uur moet betalen. Zoals je zegt, effectieve uren. Daar heeft de tijd van een klok niks mee te maken.

Overigens werkte een vriend van me ook in ploegen, en daar zorgden ze inderdaad dat de ploeg zowel het zomertijd-uurtje als wintertijd-uurtje werkten. Maar ik zou er zelf niet echt blij mee zijn.
(Aan de andere kant, bij veel banen blijf je wel eens een kwartiertje langer op de zaak, of ben je er vroeg, en dan schrijf je dat ook niet. Dus een uurtje meer of minder zou ik zelf geen ramp vinden)

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_6534802
Ja, mijn baas is een l*l, kwallenbak en profiteur. Wes ten alle tijde blij als je hem niet hebt!!

Ik ben normaliter ook geen urenneukster, maar het loonstrookje dat ik van de week kreeg bevatte wéér 700 eurotjes te weinig, en dan mag je dus zelf gaan lopen bewijzen dat je die uren wel gewerkt hebt maar daar ben ik aan gewend, alleen gaat het altijd om kleine(re) beragen. Een weekendje vrij zit er niet makkelijk in (ik heb dit jaar wel 7 weekenden vrij!) vakantie regelen is altijd een gezeik waar je U tegen zegt, ik heb deze week ruim over de 40 uur gewerkt (moet nog een gedeelte ervan maar ja) en volgende week zit ik wéér op 64 uur. Allemaal geen probleem, ik werk graag en veel (term workaholic is wel op zijn plaats) en ik hoef echt niet om te komen in waardering ofzo maar het gebeurt zo vaak dat je een kwartiertje extra blijft (is zelfs structureel ivm overdragen ect) en laatst weer een akkefietje met dat het hele team een bespreking niet uitbetaald kreeg (coach moest veel eerder weg en voor alles dat we zelf hebben gedaan hadden we geen toestemming; wisten wij veel!) dus dat dat dan zo moet gaan met dat verplichte extra uur in eigen tijd schiet compleet in het verkeerde keelgat. Het gaat me niet zozeer om die 10 euro, het gaat me om dat verdomde principe! Dat management zuigt zoveel en buit zoveel uit dat ik er egwoon giftig om raak dat ze dit ook weer weigeren te betalen/erkennen! Vandaar dat ik me erg afvraag hoe andere werkgevers dit doen en of het normaal is dat het zo allemaal gaat!

En vooralsnog werk ik maar tot 1 januari vast in de nachtdienst, dus dat ik die dienst in het voorjaar ook tref lijkt me stug, dan moet er eerst iemand ziek worden.

[sub]en nog steeds ben ik niet van plan een andere baas te zoeken, het werk is nou eenmaal geweldig en de chaos hier geeft ook veel ruimte voor wat zelfstandigheid en een totaal gebrek aan controle, wat ik heerlijk vind. Verder in de zorg is het overal aanpoten en zwoegen, maar wij vullen onze nachten 95% met spelletjes, koffiedrinken en wachten op calamiteiten, dus te klagen heb ik niet over het werk, maar dat het nou weer zó moet he, daar heb ik echt superzwaar de balen van!!! [/sub]

pi_6534862
Ik krijg dat uur gewoon wel betaald.

En in de zomer hoef ik gewoon een uur minder te werken.

Maar goed, mijn baas is lief!

pi_6534960
Ik zou maar op zoek gaan naar een andere baas.

Ontslaan die man!

pi_6535321
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 00:01 schreef Nyame het volgende:

En vooralsnog werk ik maar tot 1 januari vast in de nachtdienst, dus dat ik die dienst in het voorjaar ook tref lijkt me stug, dan moet er eerst iemand ziek worden.

Dan moet 'ie gewoon betalen.
Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
pi_6535336
reeds meerdere pogingen tot het ontslaan van die rochelende walvis zijn mislukt...
  woensdag 30 oktober 2002 @ 09:00:41 #22
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_6537663
Wat?!? Ik zou als ik jou was eens een hartig woordje gaan praten met die persoon. Het is toch al te dwaas dat uren niet uitbetaald worden? Je kan het zelfs erop uit laten komen dat je wettelijke rente krijgt over nog niet ontvangen loon. Anders ga je naar een rechtswinkel, die kunnen je er alles over vertellen, ook eventueel andere te nemen stappen. Je werkt er toch voor? Als je er zelf niet druk over zou maken, zou je net zo goed als vrijwilliger daar aan de slag kunnen.
Is overwerk 's nachts niet 200%? Je zou ook midden in de drukte twee uur eerder naar huis kunnen gaan. Moet je eens kijken hoe er dan gereageerd word... Maar een baas die zo met het personeel omgaat moet niet de gelegenheid gegeven worden om zo door te gaan. Echt, er zijn meer plekken waar je goed kan werken.
pi_6542675
Leuk is dat gewoon een uur langer werken en niet betaald krijgen. Als dat nu opgeheven wordt door zomertijd, geen probleem. Maar dan zijn
we al weer een half jaar verder. Het is de vraag of je dan ook werkt of je uberhaupt nog voor die baas werkt.

Als de afspraken zijn dat er niet uitbetaald wordt, dan wordt het tijd om dat te gaan veranderen. Of anders gewoon die dienst nietI niet te draaien. T is natuurlijk de vraag of je die mogelijkheid hebt.

Ik heb zelf gewoon een uur korter gewerkt zodat ik op mn normale uren
uitkwam. Lekker om 6:00 naar huis.

Quis, quod, ui, quibus auxiliis, cur, quomodo, quando?
  zondag 3 november 2002 @ 19:40:22 #24
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_6604467
Mijn baas redeneerde ook dat het elkaar opheft, de overgang van zomer- naar wintertijd en omgekeerd. Wij kregen het extra uur nooit uitbetaald, en het uur minder werd nooit afgetrokken.

Het schijnt wettelijk (cao) goed te praten te zijn, dus als de baas wil, kan ie dat doen.

With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')