abonnement Unibet Coolblue
pi_146048491

quote:
Ajax huurt Milik van Bayer Leverkusen

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Arkadiusz Milik en Bayer Leverkusen. De aanvaller wordt gehuurd van de Duitse club, waar hij op dit moment onder contract staat. De overeenkomst heeft een looptijd van een seizoen, tot en met 30 juni 2015. Het afgelopen seizoen speelde de linkspoot op huurbasis bij FC Augsburg. In de overeenkomst is een optie tot koop opgenomen.

De Poolse aanvaller Arkadiusz Milik, die werd geboren op 28 februari 1994 in Tychy, is blij met zijn overstap naar Ajax. ,,Ajax is een grote club met een goede trainer. Ze zijn al vaak landskampioen geworden. Ik hoop volgend seizoen van grote waarde te kunnen zijn voor het team. Ik kijk ernaar uit om in de Nederlandse competitie te spelen. Uiteraard hoop ik ook veel doelpunten te kunnen maken."

Ajax' directeur voetbalzaken Marc Overmars is verheugd met de aankoop. ,,Bij Ajax wilden we voor volgend seizoen een aanspeelpunt aantrekken voor in de voorhoede. Ik denk dat Milik aan dit profiel voldoet. Hij is een speler die de bal goed bij zich kan houden want hij is fysiek sterk, heeft een goed schot en is gevaarlijk in het zestienmetergebied."
pi_146048521
POLEN _O_
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_146048973
quote:
Frank de Boer lovend over Arek Milik

Vooral zijn 2-1, een echte spitsengoal, sprak tot de verbeelding. De pass van Van Rhijn kwam vanaf de zijkant, waarna de Pool voor zijn man kroop en intikte. Met zijn bijdrage rechtvaardigde Milik zijn uitverkiezing in de basis.

'Arek was steeds dreigend, aanspeelbaar en aanwezig om eventueel de pass te ontvangen. Hij kan terugkijken op een goede wedstrijd', aldus De Boer, die Kolbeinn Sigthórsson op de bank had gelaten. De twee ontlopen elkaar niet veel.

'Ik maak een keuze op basis van wat ik zie op de trainingen en in wedstrijden. Beiden zullen aan genoeg duels toekomen, we spelen er heel veel. Kolbeinn zit op dit moment op hetzelfde niveau als Milik', aldus De Boer, die zijn ploeg 'de beste 28 minuten van het seizoen zag spelen'.
quote:
Fans: 'Ajacied Milik grootste talent Europa'

Ajacied Arek Milik wordt als het aan de fans ligt verkozen tot grootste voetbaltalent van Europa. De Poolse aanvaller, gehuurd van Bayer Leverkusen, gaat ruim aan de leiding in de Golden Boy-poll van de Italiaanse sportkrant Tuttosport.

Milik heeft op dit moment (maandagavond) maar liefst 52,9% van de meer dan 30.000 stemmen ontvangen. Het verschil met nummer twee Raheem Sterling van Liverpool is groot. Het Engelse talent kreeg slechts 13,4% van de stemmen.

Milik maakt de laatste weken veel indruk. Zo tekende hij namens Polen voor belangrijke doelpunten en was hij dit weekeinde ook weer goud waard voor Ajax.

Jetro Willems van PSV en Feyenoorder Tonny Vilhena zijn eveneens genomineerd.

Het grootste Europese voetbaltalent van onder de 21 jaar wordt uiteindelijk gekozen door dertig toonaangevende journalisten van onder meer La Gazzetta dello Sport en The Sunday Times.
quote:
Ajacied Milik op weg naar bekerrecord

Arek Milik tekende dinsdag in het duel tussen Ajax en SV Urk voor zijn zevende en achtste treffer in het bekertoernooi.

De Poolse spits was in de vorige bekerwedstrijd met JOS Watersgraafsmeer al goed voor zes doelpunten.

Zivkovic
Milik had zijn doelpuntentotaal tegen Urk graag nog wat verderopgevijzeld, maar werd door trainer Frank de Boer in de rust al vervangen door Richairo Zivkovic.

Jack de Gier
Het recordaantal doelpunten in één bekerseizoen staat op tien en is in handen van Jack de Gier (NEC, 1999/2000). Dennis de Nooijer maakte een keer negen treffers. Dat was in 2004/2005, namens FC Dordrecht.

Suarez & Altidore
Virgil Breetveld (De Graafschap, 1995/1996), Jan Vennegoor of Hesselink (FC Twente 2000/2001), Rick Hoogendorp (RKC, 2002/2003), Luis Suarez (Ajax, 2009/2010) en Jozy Altidore (AZ, 2013/2013) wisten allemaal acht maal te scoren in het bekertoernooi.
_O_
pi_146049079
De nieuwe Lewandowski.
pi_146049872
Niet beter dan Sigthorsson
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_146051395
#DareToMilik
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:43:13 #7
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_146052188
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 21:00 schreef Seam het volgende:
Niet beter dan Sigthorsson
haha
pi_146052259
Is nu op niveau Siggygod
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:45:36 #9
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_146052292
Maakt er gewoon 15 dit bekerseizoen. Vooral als we weer een pauper club loten. Eat gebeurt want KNJB
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_146183710
quote:
Milik voelt zich thuis in Amsterdam

In zijn vaderland is hij een held die nog amper over straat kan, sinds hij eerder deze maand scoorde tegen Duitsland en Polen voor het eerst in de geschiedenis van zijn niet bepaald geliefde buurland wist te winnen. En in Amsterdam? Daar kan Arek Milik nog lekker anoniem op zijn fiets stappen.

Het is de bescheidenheid die in zijn karakter ligt besloten, maar Milik weet ook wel dat hij hot is eigen land, zeker sinds hij drie weken geleden hoofdrolspeler was in de beladen interland tegen Duitsland. Niet in de laatste plaats door zijn openingsdoelpunt boekte Polen een historische zege op de wereldkampioen (2-0). Een voorzet van Lukasz Piszczek; helemaal vrij kopte Milik de bal voorbij de Duitse keeper Manuel Neuer. Het stadion in Warschau ontplofte, het hele land volgde.
Nog nooit eerder had Polen het buurland verslagen in een competitieve wedstrijd. En hij, Arek Milik, was de held, en nu eens niet zijn aanvallende metgezel, superspits Robert Lewandowski.

En alsof zijn naam toen nog niet gevestigd was, zorgde Milik een paar dagen later ook nog eens voor een goal in het duel met Schotland (2-2). Polen gaat na drie speelrondes aan de leiding in groep D, samen met Ierland en voor de Schotten en de Duitsers. Milik beseft dat zijn land een uitgelezen kans maakt op deelname aan het EK, over twee jaar in Frankrijk. ,,Onze inzet vooraf was ook al om dat toernooi te halen, om er vier jaar na het EK in eigen land in 2016 wéér bij te zijn. De insteek is nu niet veranderd, ook al heeft die overwinning op Duitsland natuurlijk heel veel teweeggebracht in Polen. We hebben nog niets bereikt, we zullen ook in de resterende wedstrijden nog vol aan de bak moeten om ons doel te verwezenlijken.” Om te beginnen met een uitduel in Georgië, half november.

Het EK is toekomstmuziek. Milik zegt zich louter met het heden bezig te houden. Dat heden speelt zich af in Amsterdam, al is hij formeel werknemer van Bayer Leverkusen en in zekere zin niet meer dan gedetacheerd bij Ajax. Zijn doel is simpel en overzichtelijk: elke eerstvolgende wedstrijd het maximale uit zichzelf halen en zo verder groeien als voetballer en het team aan doelpunten helpen. En, voegt hij er aan toe, wat Milik betreft leidt dat ertoe dat Ajax de koopoptie in het huurcontract met Bayer Leverkusen licht en hem definitief inlijft.

Want club en stad bevallen hem uitstekend. Natuurlijk, hij moest heel wat formaliteiten regelen alvorens hij hier echt kon neerstrijken en de taal wil weleens een obstakel zijn, maar dat neemt niet weg dat Milik vanaf dag één het gevoel heeft welkom te zijn. De Pool voelt zich op zijn gemak, zowel op sportpark de Toekomst als in zijn nieuwe woonplaats Amsterdam. Op Twitter plaatste hij onlangs een foto waarop hij met een mountainbike poseert bij de Bosbaan, het roeicomplex bij het Amsterdamse Bos. Het kiekje is gemaakt tijdens een verkenningstochtje door de stad, dat voor de niet-fietser Milik nog een heel avontuur bleek. Grijnzend: ,,Op die foto lach ik wel, maar ik heb aardig wat hachelijke momenten meegemaakt. In Polen is fietsen niet zo ingeburgerd als hier, laat staan dat er zo veel mensen kriskras door elkaar fietsen. Niemand lijkt zich iets van elkaar aan te trekken. De eerste keer wist ik echt niet wat ik meemaakte.”

Voor het overige verliep zijn verhuizing vrijwel rimpelloos. Het leven in Nederland verschilt in Miliks beleving niet veel van dat wat hij in Polen gewend was. ,,Het is hier allemaal wat strakker georganiseerd, maar dat kende ik ook al uit Duitsland. Het is wel fijn dat mijn vriendin hier is, zodat ik er niet helemaal alleen voor sta. We doen het samen. En daarnaast komen mijn ouders eens in de twee à drie weken over uit Polen. Ik heb geen enkele reden om heimwee te voelen.’
Zijn geluk is compleet als Milik ook nog eens mag voetballen en kan laten zien wat hij in zijn mars heeft, zoals bijvoorbeeld eerder dit seizoen tegen Heracles (2-1), toen de spits beide treffers voor zijn rekening nam, waarbij de eerste bal al tegen de touwen vloog nog voor er een minuut gespeeld was. Zo maakt hij ze graag, laag en strak, met zijn sterke linkerbeen.

De Pool concurreert met Kolbeinn Sigthórsson om de spitspositie bij Ajax. Ze wisselen elkaar tot dusver geregeld af. Natuurlijk baalde Milik dat niet hij maar Sigthórsson onlangs in het UEFA Champions Leagueduel met FC Barcelona in Camp Nou aan de afrap verscheen. Maar daarover klagen, dat zul je hem nooit horen doen. ,,Ja, natuurlijk zou ik vaker bij de eerste elf willen horen, maar de keuze is altijd aan de trainer. Ik kan slechts mijn uiterste best doen om hem er tijdens trainingen van de overtuigen dat hij mij moet opstellen.”

De keren dat hij zich kon tonen, liet de Pool er ook geen gras over groeien. De twee goals tegen Heracles, zijn goal tegen Go Ahead Eagles en zijn twee treffers tegen SV Urk staan in de boeken. Maar wat te denken van de zes treffers in het bekerduel met JOS Watergraafsmeer? Natuurlijk, de tegenstander kwam uit de rangen der amateurs en het was slechts een duel in de tweede ronde. Maar toch: ,,Er zijn niet veel voetballers die bij hun pensioen kunnen zeggen dat ze in een officiële wedstrijd zes keer hebben gescoord. Dat zal ik niet snel vergeten. Zeker ook omdat hij in een speciale setting was, in het Olympisch Stadion, vlak bij waar ik woon.”
pi_146183749
Nep pool dus. :r
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_146487971
Weer 2 gols erbij. Blijft ook langer bij Ajax. 14.gif

quote:
MEERJARIG CONTRACT VOOR MILIK

Marc Overmars bekijkt handenwrijvend de komeetachtige ontwikkeling van huurling Arek Milik (20), die met twee treffers een groot aandeel had in de zege van Ajax op SC Cambuur (2-4).

De directeur voetbalzaken bedong bij Bayer Leverkusen niet alleen een optie tot koop, maar blijkt met de Pool en zijn zaakwaarnemer al schriftelijk een meerjarig contract (naar verluidt tot de zomer van 2018) te zijn overeengekomen. Overmars moet Leverkusen begin 2015 alleen laten weten óf hij de optie licht en Milik voor het op papier vastgelegde schijntje van 2,5 miljoen euro koopt.

Het antwoord laat zich raden. Milik maakt een goede ontwikkeling door, werd dankzij zijn doelpunten voor Polen tegen Duitsland en Schotland genomineerd voor de Golden Boy-verkiezing (grootste talent van Europa) en scoort inmiddels één Ajax-treffer per 69 competitieminuten.

Tegen de Friezen kreeg hij eindelijk weer eens de voorkeur boven Kolbeinn Sigthorsson, die vlak voor zijn invalbeurt een fikse woordenwisseling had met zijn trainer. „Bij kunstgras had ik het gevoel dat dit Arek beter ligt dan Kolbeinn. Daarnaast heeft Kolbeinn de laatste tijd veel gespeeld en verdient Arek ook speeltijd”, zei Frank de Boer, die de afgelopen weken misschien wel te veel in het belang van de club handelde. Het is een publiek geheim dat Ajax Sigthorsson het liefst in de winterstop verkoopt.

Tegen de Friezen kreeg hij eindelijk weer eens de voorkeur boven Kolbeinn Sigthorsson, die vlak voor zijn invalbeurt een fikse woordenwisseling had met zijn trainer. „Bij kunstgras had ik het gevoel dat dit Arek beter ligt dan Kolbeinn. Daarnaast heeft Kolbeinn de laatste tijd veel gespeeld en verdient Arek ook speeltijd”, zei Frank de Boer, die de afgelopen weken misschien wel te veel in het belang van de club handelde. Het is een publiek geheim dat Ajax Sigthorsson het liefst in de winterstop verkoopt.

Maar hoelang moet je iemand die alleen goed speelt in het nationale elftal van IJsland in de etalage blijven zetten? Het zwakke optreden van de IJslander tegen FC Barcelona zou wel eens de druppel kunnen zijn geweest. „Het is een mogelijkheid dat Milik nu een aantal wedstrijden achter elkaar gaat spelen. Ik ben blij dat ik in een positie ben dat ik keuzes kan en mag maken”, zei De Boer, die dus alle opties openhield, maar dolgelukkig moet zijn met het spel van Milik.

Alle goede bedoelingen (SC Cambuur net zo aanpakken als FC Barcelona) ten spijt, startte Ajax in Friesland rampzalig. Een ongecontroleerde bal van Ricardo van Rhijn leek zonder gevolgen te blijven, maar nadat Jasper Cillessen blunderde, was de 1-0 in de maak. Furdjel Narsingh zette in de tweede minuut voor en Sebastian Steblecki, de verrassende vervanger van de geblesseerde Daniël de Ridder, schoot de bal fraai in het verlaten doel.

Het was het horrorscenario voor De Boer, die zag dat zijn elftal zich aan de hand van de ijzersterke middenvelders Thulani Serero en Davy Klaassen herpakte. Dat gebeurde echter pas nadat Cillessen Bartholomew Ogbeche met een katachtige reflex van scoren had afgehouden.

Desondanks kwam de 1-1 nog onverwachts. Milik legde Lucas Bijker in de luren door de bal na een blinde peer van Nicolai Boilesen niet zoals het meest logisch leek op zijn borst aan te nemen, maar te laten lopen. Schuin voor Cambuur-doelman Leonard Nienhuis schoot de Pool met zijn sterke linkervoet knap raak. „Door een goede individuele actie van Milik maken we gelijk”, besefte De Boer.

Desondanks kwam de 1-1 nog onverwachts. Milik legde Lucas Bijker in de luren door de bal na een blinde peer van Nicolai Boilesen niet zoals het meest logisch leek op zijn borst aan te nemen, maar te laten lopen. Schuin voor Cambuur-doelman Leonard Nienhuis schoot de Pool met zijn sterke linkervoet knap raak. „Door een goede individuele actie van Milik maken we gelijk”, besefte De Boer.

Vier minuten en een schitterende aanval later – in de 23e minuut – had Ajax de verdiende voorsprong te pakken. Lasse Schöne, Milik achter zijn standbeen en opnieuw Schöne stelden de slim vrijgelopen Klaassen in staat de 1-2 aan te tekenen. Van het voornemen van Henk de Jong Ajax bij de strot te grijpen, kwam niets meer terecht. Anwar El Ghazi had het duel al voor rust in het slot kunnen gooien, maar na een prima actie schoot de buitenspeler ver over.

De beslissing viel na een kwartier in het tweede bedrijf alsnog, weer was Milik de doelpuntenmaker en wederom ging er een plaatje van een aanval aan vooraf (1-3). El Ghazi bezorgde de spits de bal uiteindelijk voor het intikken.

Het was één minuut nadat De Jong met het inbrengen van spits Michiel Hemmen voor Stablecki nog meer schroom van zich had afgegooid. Uiteindelijjk viel er nog een treffer (door El Ghazi) aan de overzijde: 1-4.

Dankzij een cadeautje van invaller-scheidsrechter Edwin Boot kon Ogbeche vanaf de strafschopstip nog de 2-4 aantekenen. Alle aandacht ging echter uit naar de spits van de gasten, Milik.

SC Cambuur - Ajax 2-4 (1-2).

2. Steblecki 1-0, 19. Milik 1-1, 23. Klaassen 1-2, 60. Milik 1-3, 78. El Ghazi 1-4, 90. Ogbeche 2-4 (strafschop). Scheidsrechter: Makkelie. Toeschouwers: 10.000. Gele kaart: Ogbeche (SC Cambuur).

DE TRAINERS

HENK DE JONG

„Om van Ajax te winnen, moet alles kloppen. En het leek mee te zitten. We maakten een vroege goal en daarna verrichtte Cillessen een goede redding op een schot van Ogbeche. Dat zijn momenten die je dan mee moet hebben. Ik vond dat Ajax voetballend de overhand kreeg, maar ook dat wij de druk er goed op hadden. Na de snelle 1-2 – een goede goal – is Ajax steeds de bovenliggende partij geweest.”

FRANK DE BOER

„SC Cambuur koos snel voor de lange bal, dus moesten we op de tweede bal anticiperen. We begonnen dramatisch. Maar uiteindelijk pakten we snel de controle en kwamen we beter in ons spel. Na de 1-1 van Milik maakten we twee schitterende goals. Dat wil je als staf zijnde graag zien. We hebben de stijgende lijn te pakken. Na de vorige interlandperiode haalden we negen punten en de volgende ronde van de beker.”
pi_147128196
quote:
Milik: 'Ik ben in topvorm'

Arek Milik benadrukt in de Poolse media nog maar eens dat hij tevreden is bij Ajax. De spits krijgt momenteel de voorkeur boven Kolbeinn Sightórsson en scoorde dit seizoen al veertien keer. Toch kan het volgens hem nog beter.

De afgelopen weken zijn snel gegaan voor Milik. Waar de Pool eerst nog veelvuldig op de bank zat, krijgt hij nu steeds vaker de voorkeur. 'De laatste weken waren erg goed voor mij. We behaalden een aantal goede overwinningen en ik heb veel doelpunten gemaakt. Ook bij Polen begon ik dankzij mijn topvorm in de basis. Ik ben erg gelukkig bij Ajax.'

Ook herhaalt de jonge aanvaller nog maar eens dat hij graag in Amsterdam zou blijven. 'Ik ben heel blij met mijn prestaties van de afgelopen weken, maar het kan natuurlijk altijd beter. We moeten nog heel wat wedstrijden spelen dit seizoen. Daarom ben ik bij Ajax, ik kan hier veel leren. Ik zou dus graag blijven, dit is een geweldige club voor jonge spelers', aldus Milik.
Morgen weer knallen op kunstgras. _O_
pi_147477593
pi_147478189
Die statistieken.
WAT een god.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_147480154
Held :) ik geloof 100% in hem en sta ook achter hem. Alles haters mogen zich bij mij melden :)
pi_147481685
Eindelijk weer eens een spits om trots op te zijn
pi_147483594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:55 schreef j0rdiiii het volgende:

_O_ _O_ _O_
pi_147483811
Eerlijk is eerlijk, hebben ze goed gedaan die neuzen om deze jong spits aan te trekken. Heerlijke spits die ook nog eens goed als aanspeelpunt kan meedoen. Normaal gesproken gaat ie zeker definitief doorbreken en daarna een mooie transfer maken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_147484657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:05 schreef Aloulu het volgende:
Eerlijk is eerlijk, hebben ze goed gedaan die neuzen om deze jong spits aan te trekken. Heerlijke spits die ook nog eens goed als aanspeelpunt kan meedoen. Normaal gesproken gaat ie zeker definitief doorbreken en daarna een mooie transfer maken.
Toch raar dat ze er bij Leverkussen niks in zien.
  donderdag 11 december 2014 @ 15:43:52 #21
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_147484789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:05 schreef Aloulu het volgende:
die neuzen .
:')
pi_147484925
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:36 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Toch raar dat ze er bij Leverkussen niks in zien.
misschien niet genoeg tijd gegeven? Hij was 18 toen die daar speelde. Je moet wel erg goed zijn om op die leeftijd al in de Bundesliga te schitteren.
pi_147485405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:36 schreef hafcfan het volgende:
Toch raar dat ze er bij Leverkussen niks in zien.
Ze hebben hem wel gehaald. Denk dat ie gewoon niet de tijd kreeg of gewoon ongelukkig omdat ie goede concurrenten heeft die al het vertrouwen hebben en wellicht een andere tweede spits die ze de voorkeur geven. In NL moet ie zeker kunnen doorbreken en daarna een mooie transfer maken. Ik vind hem veel hebben.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151266817


Ajax heeft overeenstemming bereikt met Arek Milik en Bayer Leverkusen. De spits tekende in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2015 en een looptijd heeft van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2019.

Milik werd geboren op 28 februari 1994 in Tychy, Polen. De international wordt dit seizoen gehuurd van Bayer Leverkusen. In de overeenkomst was een optie tot koop opgenomen. Hij maakte op 3 augustus 2014 zijn debuut in het eerste elftal in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal PEC Zwolle – Ajax (1-0).

Tot nu toe speelde de Pool 33 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin 23 doelpunten.
pi_151267393
Niet slecht in de 16, maar wel hopen dat z'n technische finesse iets verbeterd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')