abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146039885
Nee dit is niet een verkeerd geplaatst MUZ-topic, dit is echt bedoeld voor NWS:

quote:
Vanwege Morrissey zitten de pianisten in Utrecht zonder vlees
Acht internationale meesterpianisten, juryleden van het internationale Franz Lisztconcours, moesten het vanmiddag in TivoliVredenburg zonder vlees of vis stellen bij hun lunch. Niet omdat ze zelf allemaal vegetarisch zijn, maar omdat een andere gast in het klassieke én popmuziekcentrum dat had geëist.

De Britse popzanger Morrissey, ooit voorman van The Smiths, treedt vanavond op voor een uitverkochte Grote Zaal en heeft contractueel bedongen dat er vandaag geen vlees genuttigd mag worden in het gehele muziekpaleis in Utrecht. Dat bevestigt een woordvoerder van TivoliVredenburg. “Wij honoreren zoveel mogelijk de wensen van onze artiesten”, zegt zij.

En ja, dat betekent dat de artiesten en gasten van het Franz Lisztconcours beperkt zijn in hun menukeuze. Juryvoorzitter Joop Daalmeijer, voorzitter van de Raad voor Cultuur, geneerde zich voor zijn gasten en plaatste vervolgens een bericht op zijn Facebookpagina:

“Ik kan heel goed vegetarisch koken en eet het graag. Maar tegen de dwang van deze Morressey kan ik niet zo goed. In de jury van het Liszt Concours zitten wereldberoemde pianisten uit de hele wereld, die helemaal geen eisen hebben. Ook niet qua voedsel”.

Dat Morrissey deze eis vaker stelt, is bekend. Vorig jaar wist hij er zelfs voor te zorgen dat een hele dag van de Lokerse Feesten er geen vlees werd geconsumeerd. Gasten werden zelfs door de politie gefouilleerd.

In 2009 verliet Morrissey het podium tijdens een optreden op het Coachella festival omdat hij “ziek werd” van de barbecuegeuren. In Lokeren speelde Morrissey ook de oude hit Meat is Murder van The Smiths, terwijl hij beelden liet projecteren van wreedheden tegen dieren in slachterijen en legbatterijen.
Bron: http://www.nrc.nl/muziek/(...)trecht-zonder-vlees/

Begin dit jaar kwam Morrissey nog in het nieuws toen hij vleeseters gelijkstelde aan pedofielen: http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-als-pedofilie.dhtml

Ik vind dit persoonlijk allemaal wel heel erg ver gaan. Zoals bekend ageer ik graag tegen extremisme en daar vind ik het gedrag van Morrissey wel aan voldoen. Wat is jullie mening: koste wat het kost Morrissey boeken en zijn eisen inwilligen, of ergens een grens trekken?
pi_146039931
Wat een mongool. Ik had persoonlijk gezegd bekijk het dan maar lekker met je concert. Als iedereen dat doet zal hij zich vast normaler gaan gedragen.
pi_146039952
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een mongool.
pi_146039994
Nee dit kun je niet maken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:04:53 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_146040041
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een mongool. Ik had persoonlijk gezegd bekijk het dan maar lekker met je concert. Als iedereen dat doet zal hij zich vast normaler gaan gedragen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_146040215
Laat een stagiaire gewoon even een zak frikadellen halen.. Pfff.

Als hij op dat moment meeluncht, okee.
Maar dat op de Lokerse Feesten gaat echt te ver, fouilleren of mensen een worst in hun broek hebben zitten.. Kom op nou. :')
pi_146040248
Toen ik nog vegetariër was schaamde ik me dood voor dit soort extremen, wat een walgelijk omhooggevallen debiel.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:11:51 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_146040301
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
Alsof die mensen die even een concertje pakken ook maar iets van dit gedoe meekrijgen? Alleen bier drink je er, de frikandel of kapsalon pak je toch in de stad op de weg terug.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:12:19 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_146040319
Morrissey is gek, dat weten we allang. En Tivoli zit nu al in de rode cijfers. Dus die maken ook rare sprongen: http://nos.nl/artikel/715(...)ect-in-het-rood.html
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_146040363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Alsof die mensen die even een concertje pakken ook maar iets van dit gedoe meekrijgen? Alleen bier drink je er, de frikandel of kapsalon pak je toch in de stad op de weg terug.
Tijdens die Lokerse feesten merkten ze er wel iets van. En nu zijn er dus die pianisten en medewerkers in tivoli die iets merken van dit divagedrag.

Hij moet zich gewoon niet zo aanstellen, hij komt zeker ook niet meer buiten omdat je dan een vleesgeur hebt van al die restaurants.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:15:07 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146040422
Fuck dat dan idd, in overleg, soit, maar dwingen, ik zou niet weten hoe snel ik een kebabkar voor de deur zou regelen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_146040534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:45 schreef Danny het volgende:
Ah, het 'ik ben vegetariër en beter dan de rest van de wereld' argument...
Dit dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:19:37 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_146040555
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:13 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Tijdens die Lokerse feesten merkten ze er wel iets van. En nu zijn er dus die pianisten en medewerkers in tivoli die iets merken van dit divagedrag.

Hij moet zich gewoon niet zo aanstellen, hij komt zeker ook niet meer buiten omdat je dan een vleesgeur hebt van al die restaurants.
Ik vind het ook belachelijk hoor, maar als concertbezoeker - dus als degene die het concert letterlijk mogelijk maakt - merk je er niets van...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:19:44 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_146040558
Het probleem van zulke "poptempels" :') is dat de lui die er werken zichzelf en hun clubje net zo verheven voelen als de "popgoden" :') die er optreden en zich net zo verwaand gedragen, als het gevolg van een krankzinnige keizer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:26:06 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146040728
Toch jammer dat dit niet eerder bekend was, had nog gezellig kunnen worden, lekker met zijn allen BBQen voor de deur :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_146040753
Tegenwoordig staat er volgens mij standaard een clausule in Morrissey's boekingscontract dat hij alleen ergens optreedt waar geen vlees wordt verkocht. Dat mag hij vragen, een zaal hoeft hem niet te boeken. Als ze dat wel doen moet er achteraf niet over gemierd worden vind ik.
Sowieso, mensen die op internet gaan stampvoeten over het feit dat er bij een concert waar ze zelf niet eens heengaan voor één keertje geen vlees verkocht wordt (en verder in de hele stad Utrecht wel) :') Mensen hun rechten worden echt op grove wijze geschonden ja.

Dit artikeltje is trouwens wel geschreven door een overdrijvende klapjosti die zijn feiten niet op een rij heeft.

Zo wordt er gesproken over Lokeren vorig jaar terwijl hij er in 2011 voor het laatst stond.
Er wordt gezegd dat Morrissey in Lokeren als eis gesteld zou hebben dat er geen vlees werd verkocht, terwijl het toentertijd een geste van de organisatie was om Morrissey naar Lokeren te lokken.
Daarnaast werd je niet door de politie gefouilleerd op worst :') maar mocht je geen etenswaren mee naar binnen nemen op het festival en werd eten aan de poort in beslag genomen. Dit gebeurt wel vaker omdat zo'n festival zelf horecaomzet wil maken, vorige maand zijn de koekjes in mijn tas nog in beslag genomen op een festival in Rotterdam.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:27:39 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146040789
De man heeft een paar briljante dingen gemaakt, maar hij is persoonlijk volgens mij heel grillig.

Zo heeft hij nog een tijdje gesympathiseerd met the National Front.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_146040818
Diva gedrag geen halt toeroepen maar aanmoedigen :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:29:42 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146040845
Hmmm, helemaal gek is hij nou ook weer niet;

http://www.independent.co(...)identity-760825.html
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_146040883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Sowieso, mensen die op internet gaan stampvoeten over het feit dat er bij een concert waar ze zelf niet eens heengaan voor één keertje geen vlees verkocht wordt
Als je dit argument gebruikt mag je dus bijvoorbeeld ook niks zeggen over het conflict in Gaza, want wat hebben we daar mee te maken. Ik ben geen Palestijn en ik woon in Nederland.
pi_146040919
Voor geld doen bedrijven alles.
Hier staat niets.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:49:42 #23
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_146041509
Ja hoor, andere mensen hun keuze ontzeggen omdat jij zo nodig geen vlees blieft. Wat een ''held''.

[ Bericht 20% gewijzigd door timmmmm op 28-10-2014 18:05:15 ]
pi_146041699
Wat een gek. Hij zal wel niet inzien dat dit vegetariërs allleen maar een slechte naam bezorgt, en dat dit ook niet bijdraagt aan bewustwording.
pi_146041852
Als ik kaartjes had zou ik mijn Weber meenemen en op de voorste rij eens lekker gaan staan bbq'en :Y) :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')