Bron: http://www.nrc.nl/muziek/(...)trecht-zonder-vlees/quote:Vanwege Morrissey zitten de pianisten in Utrecht zonder vlees
Acht internationale meesterpianisten, juryleden van het internationale Franz Lisztconcours, moesten het vanmiddag in TivoliVredenburg zonder vlees of vis stellen bij hun lunch. Niet omdat ze zelf allemaal vegetarisch zijn, maar omdat een andere gast in het klassieke én popmuziekcentrum dat had geëist.
De Britse popzanger Morrissey, ooit voorman van The Smiths, treedt vanavond op voor een uitverkochte Grote Zaal en heeft contractueel bedongen dat er vandaag geen vlees genuttigd mag worden in het gehele muziekpaleis in Utrecht. Dat bevestigt een woordvoerder van TivoliVredenburg. “Wij honoreren zoveel mogelijk de wensen van onze artiesten”, zegt zij.
En ja, dat betekent dat de artiesten en gasten van het Franz Lisztconcours beperkt zijn in hun menukeuze. Juryvoorzitter Joop Daalmeijer, voorzitter van de Raad voor Cultuur, geneerde zich voor zijn gasten en plaatste vervolgens een bericht op zijn Facebookpagina:
“Ik kan heel goed vegetarisch koken en eet het graag. Maar tegen de dwang van deze Morressey kan ik niet zo goed. In de jury van het Liszt Concours zitten wereldberoemde pianisten uit de hele wereld, die helemaal geen eisen hebben. Ook niet qua voedsel”.
Dat Morrissey deze eis vaker stelt, is bekend. Vorig jaar wist hij er zelfs voor te zorgen dat een hele dag van de Lokerse Feesten er geen vlees werd geconsumeerd. Gasten werden zelfs door de politie gefouilleerd.
In 2009 verliet Morrissey het podium tijdens een optreden op het Coachella festival omdat hij “ziek werd” van de barbecuegeuren. In Lokeren speelde Morrissey ook de oude hit Meat is Murder van The Smiths, terwijl hij beelden liet projecteren van wreedheden tegen dieren in slachterijen en legbatterijen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een mongool. Ik had persoonlijk gezegd bekijk het dan maar lekker met je concert. Als iedereen dat doet zal hij zich vast normaler gaan gedragen.
Alsof die mensen die even een concertje pakken ook maar iets van dit gedoe meekrijgen? Alleen bier drink je er, de frikandel of kapsalon pak je toch in de stad op de weg terug.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een mongool. Ik had persoonlijk gezegd bekijk het dan maar lekker met je concert. Als iedereen dat doet zal hij zich vast normaler gaan gedragen.
Tijdens die Lokerse feesten merkten ze er wel iets van. En nu zijn er dus die pianisten en medewerkers in tivoli die iets merken van dit divagedrag.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:11 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Alsof die mensen die even een concertje pakken ook maar iets van dit gedoe meekrijgen? Alleen bier drink je er, de frikandel of kapsalon pak je toch in de stad op de weg terug.
Dit dus.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:45 schreef Danny het volgende:
Ah, het 'ik ben vegetariër en beter dan de rest van de wereld' argument...
Ik vind het ook belachelijk hoor, maar als concertbezoeker - dus als degene die het concert letterlijk mogelijk maakt - merk je er niets van...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Tijdens die Lokerse feesten merkten ze er wel iets van. En nu zijn er dus die pianisten en medewerkers in tivoli die iets merken van dit divagedrag.
Hij moet zich gewoon niet zo aanstellen, hij komt zeker ook niet meer buiten omdat je dan een vleesgeur hebt van al die restaurants.
Als je dit argument gebruikt mag je dus bijvoorbeeld ook niks zeggen over het conflict in Gaza, want wat hebben we daar mee te maken. Ik ben geen Palestijn en ik woon in Nederland.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Sowieso, mensen die op internet gaan stampvoeten over het feit dat er bij een concert waar ze zelf niet eens heengaan voor één keertje geen vlees verkocht wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |