quote:Aan het begin van het tablet-tijdperk vond men eigenlijk alleen maar tablets voorzien van een ARM-processor, maar dat landschap is de afgelopen jaren behoorlijk veranderd. Intel begon in september 2012 namelijk de concurrentiestrijd aan de hand van zijn Atom-processors voor mobiele apparaten, met behoorlijk succes dat deels ondersteund werd door Windows 8.
Daar heeft Intel echter wel een behoorlijke investering voor moeten leveren: de afgelopen twee jaar werd bewust verlies gemaakt met de mobiele tak, waarschijnlijk om marktaandeel in handen te krijgen en de opkomst van ARM-processors deels tegen te gaan. De fabrikant levert sindsdien naar verluidt ongeveer 20 tot 50 USD per tablet in. Gordon Moore, mede-oprichter van Intel, heeft echter te kennen gegeven dat men deze subsidies in 2015 uit zal gaan faseren.
Indien het bedrijf deze strategie langer had willen volhouden, had men de omzet behoorlijk moeten verhogen of de kosten enorm moeten drukken. Voor beide zijn volgens Moore geen haalbare scenario's te bedenken, dus zal de subsidie eraan gaan. Het heeft Intel dit jaar naar verwachting 4 miljard dollar gekost, terwijl er vorig jaar onder de streep 3 miljard dollar verdwenen was: een totale investering van 7 miljard Amerikaanse dollar.
Die $50 lijkt me ook wat aan de hoge kant inderdaad; maar je zit natuurlijk ook nog met andere kosten; niet alleen met productiekosten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:42 schreef RobertNL het volgende:
20 tot 50 dollar per tablet? Lijkt mij wat overdreven. Als die subsidie er af gaat dan zijn ARM chipsets nog steeds vele malen goedkoper (en dat geloof ik niet direct).
Dan gaat het straks ook niet erg succesvol worden. Kan er niet bij dat de pris van zo'n chipset op 50-80 dollar zit. Zeker gezien ARM chips van de Chinese fabrikanten daar zeker ver onder zitten (8-17 dollar).quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die $50 lijkt me ook wat aan de hoge kant inderdaad; maar je zit natuurlijk ook nog met andere kosten; niet alleen met productiekosten.
Anywho; het kan dus gevolgen hebben voor de tablets straks...
het is dat ik nog wat kosten moet maken, anders was een W6 een leuk instap tabletje geweest voor mijquote:Op zondag 23 november 2014 12:05 schreef RobertNL het volgende:
Mijn pipo w6 is verzonden
De pipo w2 en onda doe ik maar weg
quote:Op zondag 23 november 2014 11:19 schreef mschol het volgende:
tvp, met reguliere windows wil ik een cheap tablet wel proberen
Kun je nog een goede en goedkope verkoper aanraden?quote:Op zondag 23 november 2014 12:05 schreef RobertNL het volgende:
Mijn pipo w6 is verzonden
De pipo w2 en onda doe ik maar weg
is 1GB ram niet wat krap voor een windows tablet?quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:06 schreef Iemand91 het volgende:
De ODYS Wintab 8 komt over 10 minuten langs bij Amazon.de Black Friday deals.
W8 tablet met 8" 1280x800 scherm, Intel Atom Z3735E, 1GB werkgeheugen en 16GB opslaggeheugen.
Kost momenteel nog ¤129.95 maar om 13:15 uur wordt die goedkoper.
[ afbeelding ]
Buitenpost? Lekker dichtbij hieroquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:40 schreef igi0n het volgende:
Linkdump/Spam![]()
Iemand belang bij een Voyo a1 mini? Gekocht tijdens het grote 'urumqi' probleem, en is dus 2 maand te laat binnen gekomen terwijl ik al lang een andere heb gekocht (Onda V891W) en deze dus nu 'extra' is!
V&A / [TK] Voyo A1 mini (W8.1 tablet, quadcore)
Over hoeveel uur is die 10% gezien?quote:Op maandag 24 november 2014 19:52 schreef Gozerd het volgende:
Hoe is bij jullie het accu verbruik? Als ik hem een hele dag laat liggen en ik doe er niets mee dan kost mij dat 10%. Ga ik ermee aan de slag met vanalles en nogwat dan gaat het wel heel erg snel.
Je kan de ingebouwde mailclient gebruiken naast Office, maar je kan inderdaad ook gewoon Thunderbird instaleren, of Foxmail, of welk ander Windows mailpakket je ook wil.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:40 schreef dexternl het volgende:
Ik ben zelf ook over zo een tablet aan het nadenken. Heb nu een Ipad maar die is langzaam aan vervanging toen. Is 8" alleen niet erg klein? En na dat jaar office365 hoe kan je dan bijvoorbeeld mail ophalen kan je er dan gewoon iets van thunderbird oid op installeren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 november 2014 05:11 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Je kan de ingebouwde mailclient gebruiken naast Office, maar je kan inderdaad ook gewoon Thunderbird instaleren, of Foxmail, of welk ander Windows mailpakket je ook wil.
overigens 7% off windows tablets hier metHeb je de link zelf getets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij mij doet hij het namelijk niet
EDIT: zie het al, geld alleen voor tablets zonder "hot" en "Special" label.
Voor banggood heb ik nog wel een kortings codeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Prom0 op 26-11-2014 12:33:50 ]
Ik bedoelde ermee van kwart over 7 in de ochtend tot 5 uur in de middag. Dan is hij dus 10% gezakt. Zal dus wel kloppen als ik zie dat die van jou 2 a 3 % per uur verliest. Bij mij staat wifi ook aan en bluetooth staat uit.quote:Op woensdag 26 november 2014 02:05 schreef Downstar het volgende:
[..]
Over hoeveel uur is die 10% gezien?
Hier verbruik ik in standby mode misschien 2-3% per uur(wifi aan) ofzo.
Ik had hem van gearbest inderdaad voor 163$ ofzo.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:42 schreef Gozerd het volgende:
Nog even ter info aangezien ik hier de tablet (Voyo a1 mini) voorbij zie komen voor 130 euro of meer.
Ik heb hem bij aliexpress gekocht voor 130$ wat neer kwam op 95 euro incl. shipping. Hij was binnen twee weken binnen zonder extra kosten. Tevens hier een flip cover bij besteld voor 7 euro.
Linkjes:
http://www.aliexpress.com(...)Dual/1971144811.html
http://www.aliexpress.com(...)80GT/2036171001.html
Bij intresse kan ik eventueel wel fotos posten van de flipcase.
1GB ram is wel erg krap.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:45 schreef Prom0 het volgende:
De Pipo W4 is nu al voor minder dan 100$ te koop.
http://www.banggood.com/PIPO-W4-Intel-Baytrail-T-Z3735G-Quad-Core-8-Inch-Windows-8_1-Tablet-p-950941.html
Mijn voorkeur gaat uit naar Pipo w2f, iemand hier ervaring mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |