abonnement Unibet Coolblue
pi_146283732
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vond het fijn om te kunnen checken of ze wel geplast had. De luier absorbeert zo goed dat ik soms alleen aan de plasstrip kon zien of het een plasluier was. Kon ik die weer noteren in het kraamboek :7 .
dat ja :D
die plasstrip zit er vooral in om te weten óf er wel geplast is. Want met miniplasjes en superslurpydiapers is dat niet altijd te zien.

Ik had overigens plasstriploze luiers en propte er een dubbelgevouwen navelbandje in. Dan weet je het ook :+ én worden die navelbandjes tenminste nog gebruikt :')
:)
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:55:34 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146283751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:51 schreef Dyre het volgende:
Ik snap die plasstreep bij de Newbornluiers niet zo :@

Een pasgeboren babietje verschoon je toch al bij iedere voeding? Dat is dus al iedere 2 a 3 uur in het begin.
Of verschonen jullie ook tussendoor als er geplast is? (plast een baby gemiddeld niet iedere 20 minuten? :P)

Die eerste weken sliep L van de ene naar de andere fles, geen haar aan mijn hoofd die eraan dacht tussendoor te verschonen.
Mijn kind dronk en groeide niet goed, en ik moest echt de plasstreep in de gaten houden om te kijken of ze überhaupt wel wat binnen had gekregen aan de borst. Pas na heel lange tijd begon de luier ook wat gewicht te krijgen als ze geplast had :D
pi_146283817
Aah dat is duidelijk :Y
L heeft vrij snel behoorlijke plasluiers geproduceert, dus wij hadden dat streepje nooit zo nodig :D
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:26:16 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_146284465
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vond het fijn om te kunnen checken of ze wel geplast had. De luier absorbeert zo goed dat ik soms alleen aan de plasstrip kon zien of het een plasluier was. Kon ik die weer noteren in het kraamboek :7 .
+1. Plasstrips *O*
disclaimer
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:27:24 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_146284504
Oh en ik kan dankzij plasstrips door de romper heen zien of ze verschoond moet worden. Hoef ik niet voor Jan doedel het halve kind uit te kleden :')
disclaimer
pi_146285134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mijn kind dronk en groeide niet goed, en ik moest echt de plasstreep in de gaten houden om te kijken of ze überhaupt wel wat binnen had gekregen aan de borst. Pas na heel lange tijd begon de luier ook wat gewicht te krijgen als ze geplast had :D
Oh man, dit was ik alweer helemaal vergeten gezien de waterbommen die ze nu produceert :D Bijna ondenkbaar dat je vroeger idd echt die streepjes nodig had :D
Sarcasme. Herken het.
pi_146523795
Dames, even een vraagje m.b.t. maxi cosi en kinderwagenframe

Dochter gaat dus naar gastouder en we willen daar ook een kinderwagen hebben zodat gastouder ook dochter lekker uit wandelen kan nemen (ze vroeg hier zelf ook om). Wil niet heel de tijd slepen met kinderwagen, us dacht ik om te kijken voor een frame waar de maxi cosi op past. We hebben een mutsi igo en ook de adapters zodat de maxi cosi op het frame past wat we al hebben.

Vraag is: passen die adapters op elk frame? Of alleen op een mutsy? Past een maxi cosi op elk frame?
pi_146523871
Misschien is een Quinny Zapp 2.0 iets voor je? Volgens mij kan daar ook een Maxi Cosi op met adapters en dan heb je ook alvast een buggy ipv alleen een los frame.

Maar ja, je hebt natuurlijk wel het hele Maxi-cosi-is-geen-wandelwagen-verhaal, dus misschien is een goedkope (tweedehands?) wandelwagen die je gewoon standaard daar hebt staan ook een optie?
pi_146523925
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:54 schreef Dot. het volgende:
Misschien is een Quinny Zapp 2.0 iets voor je? Volgens mij kan daar ook een Maxi Cosi op met adapters en dan heb je ook alvast een buggy ipv alleen een los frame.

Maar ja, je hebt natuurlijk wel het hele Maxi-cosi-is-geen-wandelwagen-verhaal, dus misschien is een goedkope (tweedehands?) wandelwagen die je gewoon standaard daar hebt staan ook een optie?
Dat is me compleet ontgaan eerlijk gezegd :@ Ik zie heel veel ouders met maxi cosi op frame geklikt, dus ik dacht dat dat wel verantwoord was :@

Ja, ik speur marktplaats nog effe af :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:06:56 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_146524080
Heel veel ouders zijn gemakzuchtig en vinden het meenemen van en overhevelen naar een kinderwagenbak "zo veel gedoe", helaas.
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:10:50 #161
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146524141
Nouja, ik ben wel wat gemakzuchtig idd :+ maar imo zit er verschil in 'even een boodschap met de mc op het frame' of 'even lekker gaan wandelen >30 min met de mc op het frame'. Voor het eerste maken wij wel gebruik van die mogelijkheid :Y. Als de Suus slaapt dan, anders is het krijsen :')

Oh en Sun, die adapters passen ws alleen op de igo
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:11:03 #162
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146524147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames, even een vraagje m.b.t. maxi cosi en kinderwagenframe

Dochter gaat dus naar gastouder en we willen daar ook een kinderwagen hebben zodat gastouder ook dochter lekker uit wandelen kan nemen (ze vroeg hier zelf ook om). Wil niet heel de tijd slepen met kinderwagen, us dacht ik om te kijken voor een frame waar de maxi cosi op past. We hebben een mutsi igo en ook de adapters zodat de maxi cosi op het frame past wat we al hebben.

Vraag is: passen die adapters op elk frame? Of alleen op een mutsy? Past een maxi cosi op elk frame?
Als de gastouder er zelf één aanschaft of tweedehands kan ze dit van de belasting aftrekken.
Het precieze weet ik er niet van, dat zou ze eens uit moeten zoeken. Maar mijn gastouder heeft de benodigdheden zoals bedjes en wandelwagens en dergelijke van de belasting afgetrokken.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:14:36 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_146524223
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nouja, ik ben wel wat gemakzuchtig idd :+ maar imo zit er verschil in 'even een boodschap met de mc op het frame' of 'even lekker gaan wandelen >30 min met de mc op het frame'. Voor het eerste maken wij wel gebruik van die mogelijkheid :Y. Als de Suus slaapt dan, anders is het krijsen :')
ja maar voor het eerste is het ook bedoeld. Niet om vanuit zuid Limburg naar Eindhoven te rijden, vervolgens van s morgens vroeg tot s avonds laat lekker te gaan shoppen en dan nog uit eten te gaan. Met al die tijd je baby in een mc. /persoonlijk frustratiepuntje :')
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:17:39 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146524280
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar voor het eerste is het ook bedoeld. Niet om vanuit zuid Limburg naar Eindhoven te rijden, vervolgens van s morgens vroeg tot s avonds laat lekker te gaan shoppen en dan nog uit eten te gaan. Met al die tijd je baby in een mc. /persoonlijk frustratiepuntje :')
Nee, precies. Ik zie ze hier op zondagochtend ook in het bos lopen met baby in mc op het frame. Lekker hobbelig.. Kan ook nooit fijn zijn voor zo'n kleintje.
pi_146524503
En dat die kindjes dat ook gewoon pikken he. Volgens mij zou die van mij het wel op een krijsen zetten op een gegeven moment. Maar ja, die is ook verwend met de draagdoek natuurlijk. :D . :P .

Sunshine, ik zou het ook niet doen inderdaad. En het klinkt wel logisch, dat een gastouder het van de belasting kan aftrekken. Misschien dat jullie daar samen iets op kunnen bedenken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:32:40 #166
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146524586
Ik zag ze ook wel in een pretpark. Een maxicosi op het frame :N
Dan zit zo'n ukkie dus echt de hele dag opgevouwen -O-

Met boodschappen deden we het wel hoor. De bak paste niet in de kofferbak als de boodschappen er ook nog bij in moesten :P Maar zodra het echt 'winkelen' werd gingen ze in de bak of in de doek :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146527261
Ik loop ook wel eens door het winkelcentrum met autostoel op de wagen. Daar kan menigeen ook wat van vinden. Maar die weten niet dat ik dan alleen maar even de supermarkt in duik, en ik mijn kind daarvoor niet wakker wilde maken door het 2x ergens anders te moeten leggen. Eens dat velen het verkeerd gebruiken (efteling, boswandeling), maar vaak worden conclusies wel erg snel getrokken, zonder dat je weet wat er achter zit, zeg maar.

Maar ik ben zelf dan ook van mening dat (vaak) uuuurenlang in de doek niets is. Of urenlang liggen. Of urenlang in wipstoel zitten. Variatie FTW!
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:20:55 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_146527370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik loop ook wel eens door het winkelcentrum met autostoel op de wagen. Daar kan menigeen ook wat van vinden. Maar die weten niet dat ik dan alleen maar even de supermarkt in duik, en ik mijn kind daarvoor niet wakker wilde maken door het 2x ergens anders te moeten leggen. Eens dat velen het verkeerd gebruiken (efteling, boswandeling), maar vaak worden conclusies wel erg snel getrokken, zonder dat je weet wat er achter zit, zeg maar.

Maar ik ben zelf dan ook van mening dat (vaak) uuuurenlang in de doek niets is. Of urenlang liggen. Of urenlang in wipstoel zitten. Variatie FTW!
ik trek die conclusie alleen maar als ik drie primarktassen, een h&m tas, een v&d tas, een hematas en een bijenkorftas aan de wagen zie hangen ;) dat doe je niet even snel namelijk, en zeker niet op zaterdagmiddag :P
disclaimer
pi_146527461
Dat is ook zo, Room. Ik denk dat het niet goed is om als ouder van je kind te vragen urenlang in dezelfde houding / positie te blijven liggen of zitten. Maar naar mijn eigen beleving kon mijn baby, die niet hield van liggen (op haar rug met name), wel echt lang in de draagdoek, ook omdat ze dan kon slapen maar ook weer wakker kon worden en dan ook wel wat kon bewegen en om zich heen kijken.

Zoals ik al zei: ik verbaas me er ook echt over dat baby's dan geen keel opzetten. Als die van mij het zat is, doet ze dat wel namelijk. Luid en duidelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146527708
Haha, da's dan wel een goeie conclusie idd :P En ik ben er ook geen voorstander van hoor, dat voorop. Maar als ik door zo'n senter loop, vraag ik me af wat men dan niet van mij denkt. Gelukkig weet ik beter :P

Franny, de mijnes vond de trip naar NL ook wel prima, eigenlijk, dat was van Kiel naar huis toch wel 6 uur. (opgedeeld, uiteraard). Weinig gepiept, en verbazingwekkend veel geslapen. Maar misschien vond ze het wel lekker om met 150 over de autobahn te sjezen :P Nou moet ik zeggen dat ze alles eigk wel best vindt, want anders waren we nooit aan die trip begonnen uiteraard.
Soms moet dat, lang zitten, en ik ben al lang blij dat ik niet 1,5 uur hoef te rijden naar de supermarkt (wat veel mensen hier wel moeten). Alles met mate is mijn devies :P
pi_146529106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik loop ook wel eens door het winkelcentrum met autostoel op de wagen. Daar kan menigeen ook wat van vinden. Maar die weten niet dat ik dan alleen maar even de supermarkt in duik, en ik mijn kind daarvoor niet wakker wilde maken door het 2x ergens anders te moeten leggen. Eens dat velen het verkeerd gebruiken (efteling, boswandeling), maar vaak worden conclusies wel erg snel getrokken, zonder dat je weet wat er achter zit, zeg maar.

Maar ik ben zelf dan ook van mening dat (vaak) uuuurenlang in de doek niets is. Of urenlang liggen. Of urenlang in wipstoel zitten. Variatie FTW!
Eens. Misschien hebben die mensen wel ook een draagdoek bij zich, namelijk. Of wonen ze boven dat winkelcentrum en zijn ze echt in een half uurtje klaar met winkelen, je weet het niet ;)
pi_146529303
Ik denk er eigenlijk bijna nooit zoveel van als ik mensen met een maxi cosi zie wandelen, mag hopen dat de meeste ouders het maar af en toe doen.

Onze achterburen echter zie ik altijd, echt altijd, met de maxi cosi op het onderstel wandelen. Ik heb alleen de eerste weken de bak gezien en verder zie ik ze overal met maxi cosi. Afgelopen zomer zelfs urenlang op een terras hier vlakbij huis, kind in de mc en drinken en roken maar. Daar heb ik wel een mening over :{
E.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:26:40 #173
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146529319
Ik nam het mee naar een pretpark. Max 30 minuten zat hij er dan in en ik had idd een doek bij me.
Reflux was zo erg en alleen in de maxicosi viel het spugen mee. Dus na het drinken even in de maxicosi. Maar ik moet wel zeggen dat er ook veel verschil zit in types maxicosi. met maar 1 type zou ik dat doen en dat is de pebble.

En wat als het kind niet meer in de bak past? dan heb je toch wel een probleem ene maxicosi vind ik in sommige gevallen dan beter dan een wagen inzet.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:39:41 #174
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146529705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:26 schreef Moppert het volgende:
Ik nam het mee naar een pretpark. Max 30 minuten zat hij er dan in en ik had idd een doek bij me.
Reflux was zo erg en alleen in de maxicosi viel het spugen mee. Dus na het drinken even in de maxicosi. Maar ik moet wel zeggen dat er ook veel verschil zit in types maxicosi. met maar 1 type zou ik dat doen en dat is de pebble.

En wat als het kind niet meer in de bak past? dan heb je toch wel een probleem ene maxicosi vind ik in sommige gevallen dan beter dan een wagen inzet.
Onze Mutsy kan helemaal plat. Daar hebben we ook echt op gelet bij het uitzoeken. Die inzetten die voorgevormd waren waren allemaal geen optie :N
(Net als de buggy. De Koelstra kan ook helemaal plat :Y )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146529813
Hier zit hij in de mc prima, de bak is hij toch echt te groot voor maar de wagenin is zeg maar niet fijn nog, daar is hij met 4mnd toch nog te klein voor. Dat staat garant voor piepen en jammeren.
Dus de korte tripjes mc, en anders doek en wageninzet wisselen.

Denk dat het een kwestie is van verstand gebruiken plus wat bij je kind prettig is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')