abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2014 @ 02:52:03 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_145948799
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

disclaimer
  zondag 26 oktober 2014 @ 02:57:44 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_145948836
En nog een :* voor kleine S van spees.
disclaimer
pi_145949047
Ah doh, de wintertijdval, wij trapten er ook in :@ Sorry Luc, je hebt keurig lang geslapen vent :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145949070
Blij met de wintertijd! Het huis is nu eindelijk weer rustig! Js drinkt nog wat en als hij nou hierna rustig gaat slapen moet ik nog wel 3 uurtjes slaap kunnen pakken :)

JM, prikkels waren hier ook al snel teveel. Wat LE ook al zei, 1 ding per dag was het ook hier en de eerste twee maanden hebben eigenlijk alleen vriendje en ik met hem geknuffeld. Voor jou, ik had er veel aan om erover te blijven praten.

Sterkte met S Spees!
  zondag 26 oktober 2014 @ 05:05:51 #5
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145949465
Sterkte voor Suus Spees!

Hopelijk nog wat slaap voor Loj!

Hier net vanuit het niets een huilende baby. Meteen horen we grote zus: 'Ohnee, zusse huilen!'.. Daarna niks meer gehoord gelukkig en ik hoop dat ze nog ff blijft slapen! Door de wintertijd is het nu nog wel heel vroeg namelijk :')
pi_145949576
Ahh wel lief Soesa! 'Zusse' O+

JM :* +1 op het alles afzeggen advies. Tijd met z'n drieën is zo goed en nodig. Kind kan zn hele leven nog bewonderd worden.

A. kwam om 21:00, 2:00 en 5:15-eigenlijk-6:15. Trots op haar!

Ik ga straks een Bondolino draagzak te leen ophalen, ben heel benieuwd hoe dat bevalt!
  zondag 26 oktober 2014 @ 06:39:22 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145949778
Wat lief van E, Soesa O+
Die tijden klinken goed Razz, jaloersmakend ;)
Hier was t weer crappy. Die zoutoplossing en daarna bv hielp steeds heel even, dan moeizaam in slaap vallen en anderhalf uur later weer helemaal volgelopen en benauwd. Nou dat herhaalde zich tussen 22:00 en 5:00 inclusief extra uur :') en toen maar opgestaan want doorgelekte poepluier en roepende dreumes.

JM, het is al door iedereen gezegd maar zorg dat je zelf in de hand houdt wat er met jouw kind gebeurt aan prikkels etc. Is lastig soms om nee te zeggen, maar L en jullie zitten anders met het gedoe steeds naderhand.
pi_145949826
Dank dank nogmaals O+

Wat zielig voor baby & family, zo verkouden.. Beterschap!

En Razz, benieuwd wat je van de Bondolino gaat vinden! Wij krijgen voor naast de doek ook een ergocarrier: Emeibaby. Veel verstelmogelijkheden, L past er nu ook al in :) (en ik zeg 'krijgen', maar consult en drager zijn in ruil voor fotosessie die ik met de draagconsulente had een paar maanden geleden, fijne ruil!)

Wij hebben gistermiddag/-avond zo te merken weer het juiste gedaan voor Lucas; rust en draagdoek. Hij heeft zowel gisteravond als vannacht als een roosje geslapen van voeding naar voeding (18.45 - 21.45 - 1-45 - 3.45 (wintertijd) - 6.45, hoezo hij meldt zich op schema? ;))
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:07:37 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_145949829
Dat is inderdaad wel heel stipt op de klok :D
Ik heb gewoon al zeven uur mogen slapen :o nu nog even een warme hap in die baby proppen en dan hopelijk nog 1 uurtje!
disclaimer
pi_145949833
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 07:07 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is inderdaad wel heel stipt op de klok :D
Heeft-ie van z'n moeder ;)
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:10:52 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145949837
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 05:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ahh wel lief Soesa! 'Zusse' O+

JM :* +1 op het alles afzeggen advies. Tijd met z'n drieën is zo goed en nodig. Kind kan zn hele leven nog bewonderd worden.

A. kwam om 21:00, 2:00 en 5:15-eigenlijk-6:15. Trots op haar!

Ik ga straks een Bondolino draagzak te leen ophalen, ben heel benieuwd hoe dat bevalt!
Heel lief en het liefste is nog dat ze nog steeds slaapt ♡

De Bondolino is een fijne draagzak maar zal nu helaas nog te groot zijn voor jouw (en mijn) meisje... ik droeg E erin vanaf dat ze een week of 8/10 was en goed in mt 62 paste en al doorsliep las ik laatst :o .

Spees, pittig nachtje zo! Mijn S begint ook een beetje te snotteren... :X. Lang leve 'siblings' en kinderdagverblijven :P

Fijn Juf! En netjes op schema ja :D

Hier was het dus 22:00, 03:00 (zomertijd), 05:00 (maar hier was het niet de honger waar ze van wakker werd, heeft 3 slokken gedronken) en zojuist. Ook heel fijn!

Oh, en had ik al verteld dat we af en toe wat voorzichtige lachjes toegeworpen krijgen O+?
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:19:53 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_145949848
Lachjes O+
disclaimer
pi_145949852
Wintertijd. Normaal hou ik ervan...maar nu :'( ... J mocht vannacht nog niet bij ons blijven, ik kan nog niet tillen en mijn 1 dag oude baby heeft de hele nacht gehuild gekrampt en als een wilde big mijn tepels aangevallen ipv aan te happen en drinken...

Volgehouden dankzij lieve lactatiekundige/zuster. De andere nachtzuster bedoelde het goed maar "als je wilt slapen moet hij maar even met ons mee/heb je al aan bijvoeding gedacht?/hij kan nu geen honger hebben" zijn geen dingen die je moet zeggem tegen een moeder in tranen die zich rot voelt over steeds op de bel drukken en die per se borstvoeding wil geven...

Zo onzeker, moet er weer van huilen. Elke verplk. Probeert doe tepel anders om zn mond te frotten en niks lijkt op wat op bv.com staat... Gelukkig plast en poept hij wel sinds gisteravond... Er komt dus echt wel melk.

:'(
Kwak
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:27:45 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_145949859
Kon de lactatiekundige er ook niks mee, kwak? :*
De mijne heeft de eerste twee dagen ook nauwelijks eten binnen gekregen trouwens. Niet elke vrouw spuit meteen volwassen porties melk uit twee tepels tegelijk na het baren. Een keizersnede kan dat zelfs nog wat bemoeilijken. Maar met rust, begeleiding en geduld, véél geduld gaat het écht lukken! Hou vertrouwen!
disclaimer
pi_145949884
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 07:27 schreef Stormqueen het volgende:
Kon de lactatiekundige er ook niks mee, kwak? :*
De mijne heeft de eerste twee dagen ook nauwelijks eten binnen gekregen trouwens. Niet elke vrouw spuit meteen volwassen porties melk uit twee tepels tegelijk na het baren. Een keizersnede kan dat zelfs nog wat bemoeilijken. Maar met rust, begeleiding en geduld, véél geduld gaat het écht lukken! Hou vertrouwen!
Mja sinds ze hielp aanleggen heb ik nette ronde tepels na t drinken. Maar t lukt me zelf nog niet goed. Wel wat tips gekregen. En de verzekering dat ik gewoon de hongersignalen moet volgen en aanleggen als ok denk dat t nodig is.

Beetje meer zelfvertrouwen tegenover zusters die meer van de klok zijn en dat hij echt geen bijvoeding nodig heeft nog.

Hij woog vanmorgen 3585, gisterenochtend iets van 3690, bij geboorte 3750. Dat was ok vonden ze.
Kwak
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:38:47 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_145949909
Het klinkt mij ook nog niet echt als zorgwekkend. Dat opstarten is gewoon heel lastig, maar als ie nu al goed aanhapt dan heb je de halve oorlog al gewonnen. Door dat vele aanhappen stimuleert hij jouw productie weer. Over twee-drie dagen is alles al zó anders!
Wel jammer dat je met verpleegkundigen zit die niet zo onderlegd zijn in borstvoeding -O- maar vanavond mag je weg toch?
disclaimer
pi_145949929
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 07:38 schreef Stormqueen het volgende:
Het klinkt mij ook nog niet echt als zorgwekkend. Dat opstarten is gewoon heel lastig, maar als ie nu al goed aanhapt dan heb je de halve oorlog al gewonnen. Door dat vele aanhappen stimuleert hij jouw productie weer. Over twee-drie dagen is alles al zó anders!
Wel jammer dat je met verpleegkundigen zit die niet zo onderlegd zijn in borstvoeding -O- maar vanavond mag je weg toch?
Ja naar het kraamhotel. Met J erbij en 24 uus kraamzorg.

Maandagmiddag echt naar huis.

Hii is nu echt aan t bijslapen van vamnacht. Hij sliep tot vannacht ook eigenlijk steeds heel goed 3-4 uur heel rustig in bed voor hij signalen ging afgeven en wakker werd.

Kinderarts heeft hem vanmorgen onderzocht en goedgekeurd trouwens O+

Nu ik nog!
Kwak
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:45:26 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145949935
Toen ik in t ziekenhuis lag had ik ook een paar keer s nachts een vpk aan mn bed die verbaasd zei: ben je alweer aan het voeden? Het is nog geen drie uur geleden toch? Of als ik haar bij me had gepakt: was ze zo onrustig? Ehm nee, ik vind dat ze ook best bij mij mag liggen als ze rustig is :?. Niet alle verpleegkundigen overigens.

De eerste dagen bv kunnen heel klote zijn en je onzeker maken kwakzor. Maar met de goede begeleiding gaat het echt wel lukken, en wat SQ al zei, die eerste dagen is een drupje melk zien al prima, dat maagje is zo groot als het kootje van je pink of zoiets! Over een paar dagen knal je vast van de stuwing ;)
pi_145949965
Zó herkenbaar Kwak! In ons ziekenhuis ook allemaal verschillende BV meningen en manieren. Houd je hoofd koel en zet door wat jij wil! Het komt goed en jij doet het goed :*

Lekkere nacht Soesa ^O^ ! A. past al bijna in maat 62 (ja echt :o kind groeit als kool) dus hopelijk hebben we snel plezier van de Bondolino. Vriendin hoeft 'm pas eind van het jaar weer terug, dus mooi de tijd om te beslissen of we er zelf eentje willen.

Buh Spees -O- hopelijk ontsnot de boel snel!

JM wat een punctueel kereltje O+

Hier ook eerste lachjes. Ik word er telkens zo verliefd van O+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2014 07:52:28 ]
pi_145949991
Oh wat schattig Razz! Ze lijkt echt op jou en op je man allebei volgens mij he?

Mooie mix!

Ik kan er nog steeds niet over uit dat ik zo'n blond kereltje heb gebaard! :D

Wat me ook onzeker maakt is dat ik nog geen druppel melk heb gezien..ook noet tijdems de zwangerschap. Maar hii plast en poept dus ik maak vast wel iets. Borsten beginnen ook meer gespannem te voelen. Ik moet gewoon duidelijk zijn over wat ik wil en dat doen. :Y
Kwak
  zondag 26 oktober 2014 @ 08:01:04 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145950001
Ik heb nooit een druppel melk gezien tijdens mijn zwangerschappen en bij Sil had ik chronische overproductie en nu bij Suus moet ik oppassen omdat ik er snel tegenaan zit. Dat hoeft dus echt niks te zeggen ;) ik zag volgens mij beide keren de tweede nacht voor het eerst een druppel melk. Plasluiers geven sowieso wel wat aan he ;)

Razz, ze is mooi!!
  zondag 26 oktober 2014 @ 08:01:40 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_145950002
Tot ik de melk op een zeker moment door haar neus naar buiten zag komen geloofde ik ook niet dat er echt melk uit mij kwam. Als baby slikt, is er melk ;)

Razz, wat een plaatje O+ ze heeft jouw mond!
disclaimer
pi_145950005
Ja het is echt een mengelmoesje, en het verschilt ook per foto op wie ze lijkt! Zal binnenkort eens een vergelijking maken met zijn en mijn oude babyfoto's.

En ik heb de eerste 3 á 4 dagen ook geen melk gezien hoor! Ging allemaal in het kind. Knijpen of kolven: niks. Maar ze dronk echt en er kwam echt wat in, dus geen zorgen!
pi_145950019
Welkom Kwak! En je melk werkt volgens mij prima, want hij groeit! Stip viel alleen maar af, dus toen zijn wij gaan bijvoeden idd, maar jouw muppet wordt toch maar mooi zwaarder door bij jou te drinken! :)

Wat is A. mooi! Leuk, die eerste lachjes O+

En een mooie I. Die alweer 9 maanden is!
pi_145950022
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:05 schreef Dot. het volgende:
Welkom Kwak! En je melk werkt volgens mij prima, want hij groeit! Stip viel alleen maar af, dus toen zijn wij gaan bijvoeden idd, maar jouw muppet wordt toch maar mooi zwaarder door bij jou te drinken! :)
Ehm, nee alleen lichter ;)
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')