En daarom krijgen ze dus die 120 miljoen zodat ze in de F1 blijven en mensen zoals jij blijven kijkenquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Voor mijn part mag Ferrari best kappen met F1, gaan ze mooi naar het WEC. Ga ik met ze mee.
Met het gevaar een zeikerd genoemd te worden: ja, eens. Vorig jaar zou ik het met je oneens geweest zijn, maar de F1 is gewoon keihard achteruitgegaan dit jaar. Ik weet dat het flauw is om wéér over dat geluid te beginnen, maar ik vind het niet iets waar ik aan gewend kan raken. Het is wat mij betreft écht een enorme achteruitgang.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Voor mijn part mag Ferrari best kappen met F1, gaan ze mooi naar het WEC. Ga ik met ze mee.
WEC races duren veel te lang voor de gemiddelde kijker. Die zullen nooit de aandacht krijgen die de F1 krijgt. En dat is imho ook de reden dat Ferrari nooit de F1 gaat verlaten en dus die 120 miljoen weggegooid geld is. En zelfs al zouden ze de F1 verlaten blijft de F1 bestaan en blijft het de populairste autosport klasse. Er is gewoon geen goed alternatief. Of de GP1 moet er ooit komen, maar dat zal nooit een officieel wereldkampioenschap worden (want dat zijn alleen FIA raceklassen).quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Voor mijn part mag Ferrari best kappen met F1, gaan ze mooi naar het WEC. Ga ik met ze mee.
Of ben jij niet meer van deze tijd.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met het gevaar een zeikerd genoemd te worden: ja, eens. Vorig jaar zou ik het met je oneens geweest zijn, maar de F1 is gewoon keihard achteruitgegaan dit jaar. Ik weet dat het flauw is om wéér over dat geluid te beginnen, maar ik vind het niet iets waar ik aan gewend kan raken. Het is wat mij betreft écht een enorme achteruitgang.
Daarnaast vind ik het WEC echt heel erg tof geworden. Ook bij de duurraces wordt er nu regelmatig geracet alsof het een sprintrace is. Voor het grote publiek is 6 uur misschien te lang, maar wie weet hoe dat zich ontwikkelt.
En dan komt daar nog eens het ontwerp van de auto's bij (ik vind LMP1's er echt supercool uitzien) en de variatie binnen de techniek (en daarmee het geluid) en ik vind de verschillende klasses echt flinke pluspunten.
Dus Ferrari uit de F1 en naar het WEC: ja, graag.
Maar eigenlijk hoop ik gewoon heel erg dat de F1 weer wordt zoals het was. Liefst weer met die 3L V10. En is dat inderdaad 'niet meer van deze tijd'? Nou ja, misschien is de F1 dan gewoon 'niet meer van deze tijd'.
Plus dat is van ene Bernie E.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
WEC races duren veel te lang voor de gemiddelde kijker. Die zullen nooit de aandacht krijgen die de F1 krijgt. En dat is imho ook de reden dat Ferrari nooit de F1 gaat verlaten en dus die 120 miljoen weggegooid geld is. En zelfs al zouden ze de F1 verlaten blijft de F1 bestaan en blijft het de populairste autosport klasse. Er is gewoon geen goed alternatief. Of de GP1 moet er ooit komen, maar dat zal nooit een wereldkampioenschap worden.
Hmja, misschien. Ik ben in ieder geval niet meer zo van de F1 zoals ik ik dat een jaar of 8 geleden was. Toen telde ik echt af naar de volgende race.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of ben jij niet meer van deze tijd.
Dat doe ik al ruim 30 jaar.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, misschien. Ik ben in ieder geval niet meer zo van de F1 zoals ik ik dat een jaar of 8 geleden was. Toen telde ik echt af naar de volgende race.
Verschillende klasses vind ik dus vreselijk aan het WEC, gewoon rijdende chicanes die de LMP1 auto's ophouden. LMP1 is best gaaf, maar zo vaak zijn races beïnvloed door rijdende chicanes.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met het gevaar een zeikerd genoemd te worden: ja, eens. Vorig jaar zou ik het met je oneens geweest zijn, maar de F1 is gewoon keihard achteruitgegaan dit jaar. Ik weet dat het flauw is om wéér over dat geluid te beginnen, maar ik vind het niet iets waar ik aan gewend kan raken. Het is wat mij betreft écht een enorme achteruitgang.
Daarnaast vind ik het WEC echt heel erg tof geworden. Ook bij de duurraces wordt er nu regelmatig geracet alsof het een sprintrace is. Voor het grote publiek is 6 uur misschien te lang, maar wie weet hoe dat zich ontwikkelt.
En dan komt daar nog eens het ontwerp van de auto's bij (ik vind LMP1's er echt supercool uitzien) en de variatie binnen de techniek (en daarmee het geluid) en ik vind de verschillende klasses echt flinke pluspunten.
Dus Ferrari uit de F1 en naar het WEC: ja, graag.
Maar eigenlijk hoop ik gewoon heel erg dat de F1 weer wordt zoals het was. Liefst weer met die 3L V10. En is dat inderdaad 'niet meer van deze tijd'? Nou ja, misschien is de F1 dan gewoon 'niet meer van deze tijd'.
Ja, ik snap dat bezwaar wel. Ik vind het juist een toevoeging omdat het de baan minder statisch maakt. Geen ronde is hetzelfde.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Verschillende klasses vind ik dus vreselijk aan het WEC, gewoon rijdende chicanes die de LMP1 auto's ophouden. LMP1 is best gaaf, maar zo vaak zijn races beïnvloed door rijdende chicanes.
Nou... Als ze de WEC-kalender nou zouden uitbreiden met kortere races, dan zou ik dat wel onderschrijven ja. Maar ik vind die 6-uursraces juist super.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:33 schreef nils7 het volgende:
Humm best wat mensen die hetzelfde denken....
Eigenlijk zoeken we dus een WEC/LMP1 met kortere races. Op moderne en nostalgische circuits?
Dat was eind jaren 80/begin jaren 90 toch echt wel zo .quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
WEC races duren veel te lang voor de gemiddelde kijker. Die zullen nooit de aandacht krijgen die de F1 krijgt.
Zoals ze zeggen de "crown jewels" kun je er in latenquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
24 uur van Le Mans, 6 uur van Spa, 2 uur van Laguna Seca... Zoiets.
waar kan ik tekenen?quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:33 schreef nils7 het volgende:
Humm best wat mensen die hetzelfde denken....
Eigenlijk zoeken we dus een WEC/LMP1 met kortere races. Op moderne en nostalgische circuits?
Geen ideequote:
Maar niet echt met LMP1s toch dat zijn meer GT's.quote:
True datquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
Maar wat ik in de LMP1 zo gaaf vind is die variatie. De Audi klinkt als een stofzuiger uit de hel, de Porsche klinkt als een... Porsche, de Toyota heeft dat hysterische en de Rebellion is simpelweg extreem hard. Doe daar een gillende Ferrari bij, een metalig schreeuwende Mazda en nog het een en ander en je hebt een soort autosporthemel.
GT3's. Dus het minst gemodificeerd voor racen. Enkel rolkooi, gestript en vleugel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar niet echt met LMP1s toch dat zijn meer GT's.
Wat mij betreft kunnen ze in het WEC wel weer gewoon naar GT1 en GT2. Vond ik toch logischer dan dat GTE-pro en -am.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
GT3's. Dus het minst gemodificeerd voor racen. Enkel rolkooi, gestript en vleugel.
Da's geen FIA GT. Da's de voorloper van de LMP1.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:51 schreef nils7 het volgende:
Vroeger was de FIA GT series wat er kort bij zat met dit soort beesten:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |