abonnement Unibet Coolblue
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 20 februari 2015 @ 14:32:40 #251
186611 Haags
pi_149857335
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:31 schreef Wouterw17 het volgende:
Volgend jaar gaan we sowieso wel over Oostenrijk, Roemenië en Tsjechië heen omdat er dan een ploeg minder mee doet. Nu nog hopen dat er een normaal team de beker wint dan moet het goedkomen.
Ja inderdaad. Excelsior ofzo. :D
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:36:21 #252
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_149857450
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:27 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Als Ajax hem zou winnen gaat dat ten koste van de nummer 2 van Nederland. Wint bijvoorbeeld Inter hem dan mag de nummer 3 uit Italië er niet in enzovoort.
Als Feyenoord hem wint zou Nederland wel drie ploegen in de groepsfase van de Champions League kunnen hebben volgens mij. Realistisch scenario wel verder :')
pi_149857543
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als Feyenoord hem wint zou Nederland wel drie ploegen in de groepsfase van de Champions League kunnen hebben volgens mij. Realistisch scenario wel verder :')
Kan niet. Winnaar EL krijgt een plaats van het desbetreffende land uit de competitie. Ze moeten dat extra ticket toch ergens vandaan halen. Zei die coach van Inter laatst nog. Maar idd het maakt voor Nederland toch niet uit.
pi_149857569
Zo won Chelsea toen ook de Cl, maar eindigen ze buiten de top 4 en kregen ze het ticket van Totenham en moesten die maar naar de EL.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:41:04 #255
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_149857605
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:38 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Kan niet. Winnaar EL krijgt een plaats van het desbetreffende land uit de competitie. Ze moeten dat extra ticket toch ergens vandaan halen. Zei die coach van Inter laatst nog. Maar idd het maakt voor Nederland toch niet uit.
Dit staat op Wikipedia:

quote:
If the Champions League title holders have qualified for the group stage through domestic performance while the Europa League title holders have not, the Europa League title holders enter the group stage through the berth vacated by the Champions League title holders. If the Europa League title holders have qualified for any of the qualifying rounds or play-off round through domestic performance, their berth is vacated, and teams of the highest-ranked associations are moved to a later round accordingly.
Volgens mij betekent dit dat het wel kan, maar dit zijn altijd zo'n vage constructies.

Edit: voor de duidelijkheid, dit gaat puur over de Champions League, dus volgens mij blijft het ticket voor de voorronde CL van de nummer 2 van NL gewoon staan als Feyenoord de EL zou winnen (en niet 2e wordt).
pi_149857792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit staat op Wikipedia:

[..]

Volgens mij betekent dit dat het wel kan, maar dit zijn altijd zo'n vage constructies.

Edit: voor de duidelijkheid, dit gaat puur over de Champions League, dus volgens mij blijft het ticket voor de voorronde CL van de nummer 2 van NL gewoon staan als Feyenoord de EL zou winnen (en niet 2e wordt).
Waar wou je die plaats dan vandaan halen? Er moet iemand uitgehaald worden als je Feyenoord mee wil laten doen mochten ze de EL winnen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:48:45 #257
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_149857876
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:46 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Waar wou je die plaats dan vandaan halen? Er moet iemand uitgehaald worden als je Feyenoord mee wil laten doen mochten ze de EL winnen.
Er staat dat ze de open plaats van de CL-winnaar invullen als die zich wel via de competitie plaatsen. Die hebben dus een eigen plek gekregen naar aanleiding van dat incident met Chelsea en Tottenham denk ik dan :)
pi_149857941
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Er staat dat ze de open plaats van de CL-winnaar invullen als die zich wel via de competitie plaatsen. Die hebben dus een eigen plek gekregen naar aanleiding van dat incident met Chelsea en Tottenham denk ik dan :)
Maar als Real de Cl wint en Wolfsburg de EL en beiden plaatsen zich al via de competitie voor de CL dan zou je een plek te weinig hebben.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:52:46 #259
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_149858021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:50 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Maar als Real de Cl wint en Wolfsburg de EL en beiden plaatsen zich al via de competitie voor de CL dan zou je een plek te weinig hebben.
quote:
If both the Champions League title holders and the Europa League title holders have qualified for the group stage through domestic performance, the champions of association 13 are moved from the third qualifying round to the group stage, the champions of association 16 are moved from the second qualifying round to the third qualifying round, and the champions of associations 47 and 48 are moved from the first qualifying round to the second qualifying round.
pi_149860046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:27 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Als Ajax hem zou winnen gaat dat ten koste van de nummer 2 van Nederland. Wint bijvoorbeeld Inter hem dan mag de nummer 3 uit Italië er niet in enzovoort.
Hmmm, dat kan ik me wel herrineren uit 2012 dat Chelsea de CL won en dat nummer 4 Tottenham geen voorrondes mocht doen, maar waar gaat die voorrondes plek dan heen?
pi_149861660
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:51 schreef Brammess het volgende:

[..]

Hmmm, dat kan ik me wel herrineren uit 2012 dat Chelsea de CL won en dat nummer 4 Tottenham geen voorrondes mocht doen, maar waar gaat die voorrondes plek dan heen?
Toen mocht Chelsea rechtstreeks mee doen en moest de nummer 3 plee ofs spelen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 23:52:53 #262
441161 CoLight
Nothing was the same
pi_149875298
"Als Feyenoord de EL wint" _O-
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:38:10 #263
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_150011574
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:24 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

We moeten eerst een plek kwijt raken. Met 6 teams hebben we gewoon constant 2 teams die het niet redden om groepsfase te bereiken. Die kwaliteit hebben wie niet in Nederland. Met een beetje pech hebben we straks weer een excelsior of pec zwolle die Europa in gaan :')
Dit.

Allemaal leuk en aardig dat Groningen of PEC Europa in zijn geweest, maar ze leveren ons ieder 0,5/6 = 0.08 coefficent-punt op. Daartegen staat het feit dat al onze punten nu door 6 worden gedeeld ipv door 5. Daardoor kosten ze ons 1,08 punt. Per saldo zorgen ze dus voor 1 coëfficiënt-punt minder. Zonder Groningen of Zwolle hadden we op 6.417 gestaan ipv 5,417.

Hopelijk lukt het Feyenoord en Ajax om door te gaan. Er valt veel concurrentie weg dus wellicht kan NL de schade een beetje inhalen.

PS, ik vind dit topic nu pas, ben zelf al een paar jaar met zeer grote interesse de prestaties van NL aan het volgen op de coefficientenlijst.

PPS, op VI zie ik een artikel staan over FC Basel, wat de afgelopen jaren vrij vaak overwintert in de CL, en speelt in een net zo matige, of nog matigere competitie als in NL. Helaas een premium artikel, in de inleidende tekst staat: 'Voor een mooie balans krijg je geen beker uitgereikt.' en ik denk dat daar de crux zit voor teams zoals Ajax en PSV. Hopelijk kunnen ze er iets van leren.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_150017775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:38 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Dit.

Allemaal leuk en aardig dat Groningen of PEC Europa in zijn geweest, maar ze leveren ons ieder 0,5/6 = 0.08 coefficent-punt op. Daartegen staat het feit dat al onze punten nu door 6 worden gedeeld ipv door 5. Daardoor kosten ze ons 1,08 punt. Per saldo zorgen ze dus voor 1 coëfficiënt-punt minder. Zonder Groningen of Zwolle hadden we op 6.417 gestaan ipv 5,417.

Hopelijk lukt het Feyenoord en Ajax om door te gaan. Er valt veel concurrentie weg dus wellicht kan NL de schade een beetje inhalen.

PS, ik vind dit topic nu pas, ben zelf al een paar jaar met zeer grote interesse de prestaties van NL aan het volgen op de coefficientenlijst.

PPS, op VI zie ik een artikel staan over FC Basel, wat de afgelopen jaren vrij vaak overwintert in de CL, en speelt in een net zo matige, of nog matigere competitie als in NL. Helaas een premium artikel, in de inleidende tekst staat: 'Voor een mooie balans krijg je geen beker uitgereikt.' en ik denk dat daar de crux zit voor teams zoals Ajax en PSV. Hopelijk kunnen ze er iets van leren.
Dat is omdat je in Zwitserland niet veel Europese plaatsen hebt en omdat ze een periode hadden dat ze het heel goed deden in de Europa league. Dat is in mijn ogen het droomscenario voor het Nederlands voetbal, plaatsen verliezen, traditionele top 3 + Twente of misschien AZ in Europa. Geen clubs zoals Zwolle het liefts mogelijk, zo erg als ik het ze gun.

Hopen dat Twente de beker wint, in het belang van het Nederlandse voetbal.
  Forum Admin / PR woensdag 25 februari 2015 @ 02:23:22 #265
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_150017885
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:10 schreef Brammess het volgende:

[..]

Dat is omdat je in Zwitserland niet veel Europese plaatsen hebt en omdat ze een periode hadden dat ze het heel goed deden in de Europa league. Dat is in mijn ogen het droomscenario voor het Nederlands voetbal, plaatsen verliezen, traditionele top 3 + Twente of misschien AZ in Europa. Geen clubs zoals Zwolle het liefts mogelijk, zo erg als ik het ze gun.

Hopen dat Twente de beker wint, in het belang van het Nederlandse voetbal.
Dan zou het toch wel leuk zijn als Twente die Europa League wat serieuzer neemt dan voorheen
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:35:23 #266
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_150020573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:10 schreef Brammess het volgende:

[..]

Dat is omdat je in Zwitserland niet veel Europese plaatsen hebt en omdat ze een periode hadden dat ze het heel goed deden in de Europa league. Dat is in mijn ogen het droomscenario voor het Nederlands voetbal, plaatsen verliezen, traditionele top 3 + Twente of misschien AZ in Europa. Geen clubs zoals Zwolle het liefts mogelijk, zo erg als ik het ze gun.

Hopen dat Twente de beker wint, in het belang van het Nederlandse voetbal.
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel het feit dat een team als FC Basel, uit een relatief kleine stad in een land met een kleine voetbalcompetitie toch goede resultaten haalt in Europa. Dat zou een voorbeeld moeten zijn voor Ajax, PSV en Feyenoord, die notabene een grotere stad (industrie/sponsors/talenten) hebben om uit te vissen en in een grotere competitie spelen.

Iemand toevallig een VI premium account, die dat artikel kan posten of pm'en. Ben namelijk wel benieuwd.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_150022742
Portugal dan. Minder inwoners, een bar zwakke economie maar hun topclubs presteren veel beter.
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:57:06 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_150022790
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:55 schreef Homey het volgende:
Portugal dan. Minder inwoners, een bar zwakke economie maar hun topclubs presteren veel beter.
Brazilië, belastingtechnisch interessanter, fijn klimaat en bergen zwart geld

Raar zeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:59:02 #269
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_150022855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:35 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel het feit dat een team als FC Basel, uit een relatief kleine stad in een land met een kleine voetbalcompetitie toch goede resultaten haalt in Europa. Dat zou een voorbeeld moeten zijn voor Ajax, PSV en Feyenoord, die notabene een grotere stad (industrie/sponsors/talenten) hebben om uit te vissen en in een grotere competitie spelen.

Iemand toevallig een VI premium account, die dat artikel kan posten of pm'en. Ben namelijk wel benieuwd.
Zondwr basel geen fc barcelona. Zegt genoeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_150026870
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:35 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel het feit dat een team als FC Basel, uit een relatief kleine stad in een land met een kleine voetbalcompetitie toch goede resultaten haalt in Europa. Dat zou een voorbeeld moeten zijn voor Ajax, PSV en Feyenoord, die notabene een grotere stad (industrie/sponsors/talenten) hebben om uit te vissen en in een grotere competitie spelen.

Iemand toevallig een VI premium account, die dat artikel kan posten of pm'en. Ben namelijk wel benieuwd.
Tsja, het is ook gewoon mazzel hebben met een goede generatie spelers. Vergeet niet dat 10-15 jaar geleden er nog standaard een Nederlandse club overwinterde in de CL. PSV stond 10 seizoenen geleden zelfs bijna in de finale. Zoiets is bij Basel nu ook aan de gang want het is niet zo dat ze het structureel goed doen in Europa.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:01:05 #271
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_150097181
Als Ajax nou even gunstig loot en dan nog pakweg 7 keer wint, dan hebben we alsnog een redelijke jaarscore.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_150105336
Mensen beseffen niet dat het gat tussen PSV en Zenit groter is dan tussen PSV en pakweg Excelsior.

Je moet het absoluut zien. PSV heeft een begroting van 60 miljoen, Zenit 250 miljoen. Het verschil is 190 miljoen. Het verschil tussen PSV en Excelsior is maar 55 miljoen, 3,5 keer zo klein. Dus als PSV in de 9 van de 10 gevallen een ronde zal overleven tegen Excelsior, dan geldt dat voor Zenit helemaal als ze tegen PSV spelen.

Het is nog erger: middenmotor clubs in Rusland als Spartak en Rubin hebben intussen al hogere begrotingen dan PSV of Ajax. Vrijwel elke club die overwintert in Europa kan meer spenderen aan spelers.

Het is daarom echt vrijwel kansloos dat een Nederlandse club überhaupt de Europa League kan winnen. Mensen reppen over FC Basel, maar die kwamen met een toevallig goed seizoen (kan altijd gebeuren) ook niet verder dan een halve finale.
pi_150105863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:10 schreef Brammess het volgende:

[..]

Dat is omdat je in Zwitserland niet veel Europese plaatsen hebt en omdat ze een periode hadden dat ze het heel goed deden in de Europa league. Dat is in mijn ogen het droomscenario voor het Nederlands voetbal, plaatsen verliezen, traditionele top 3 + Twente of misschien AZ in Europa. Geen clubs zoals Zwolle het liefts mogelijk, zo erg als ik het ze gun.

Hopen dat Twente de beker wint, in het belang van het Nederlandse voetbal.
Hoe is dat nou weer een droomscenario? Plaatsen verliezen in de hoop dat onze clubs die overblijven dan gemiddeld meer punten pakken wat, als het lukt, resulteert in meer plaatsen waardoor het gemiddelde weer daalt en zo ontstaat een cyclus en ben je aan het einde van elke cyclus weer terug bij af. Dat droomscenario van jou is niet duurzaam en houdt geen enkele rekening met de (middel)lange termijn.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:52:57 #274
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_150110448
Dnjepr Dnipropretolkaewioja0akslf is geen ongunstige loting om nog wat puntjes te sprokkelen dit jaar.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_150832878
Ajax uitgeschakeld door Dnipro. Ondertussen schakelt Club Brugge Besiktas uit. Dat betekent dat België ons voorbij is op de ranking.



Enige pluspuntje is dat Turkije door de uitschakeling van Besiktas net onder ons blijft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')