abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145852454
Mijn werkgever geeft mij twee keuzes. Een reisvergoeding van 177 euro per maand (dekt lange na niet alles). Of een NS Business Card die de hele reis vergoed.

Voordelen auto:
• Deur tot deur
• Lekker warm in winter
• Eigen omgeving
• Iets kortere reistijd (50-55min met file, 40 zonder)

Nadelen auto:
• Moet zelf nog bijleggen
• Files
• Onderhoud en verzekering niet meegenomen in berekening. (Belasting wel)

Voordelen OV:
• Volledig vergoed
• Afstand station naar werkgever is 3minuten lopen

Nadelen OV:
• Wachten op trein
• Moet overstappen
• Ook treinen last van uitval en vertragingen.

Op den duur zal ik sowieso een nieuwe auto (mogelijk diesel) gaan kopen, maar de benzine auto die ik nu heb voldoet. De nieuwe auto wordt gekocht ongeacht voor woon-werkverkeer of niet.

Dit is dus mijn berekening:


Dus nogmaals. Welke vervoersmiddel (en dus ook keuze) zou jij kiezen? :)
pi_145852523
Voordeel auto
- Niet afhankelijk van OV

Voor mij een dikke plus.
Onterechte automatische incasso
pi_145852533
Ik prefereer de auto boven het ov. Maar dat komt omdat de trein rampzalig is tijdens spitsuren in de Randstad. (En omdat ik een hekel heb aan het ov, maar dat terzijde.)

Hoe druk is de trein bij jou tijdens de spitsuren? En hoelang duurt jouw reis met de trein (inc. overstappen en wachten)... Of een betere vraag: wat is het verschil in minuten bij deur-tot-deur?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 14:59:07 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:59:12 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_145852570
Ik zou met de auto gssn hoor. Het is nog sneller ook en als je na het werk nog even boodschappen wil doen of iets afhalen dan kom je met de trein ook niet ver.
pi_145852613
Ov.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:02:34 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_145852665
In je berekening hou je alleen rekening met brandstofkosten, waarom niet met de rest? (hogere onderhoudskosten door hoger kilometrage)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_145852666
Afhankelijk van je traject maar zou bijna altijd de auto verkiezen boven OV (terwijl ik zelf in het OV werk
pi_145852685
Ik mis nog wel parkeerplek, kan je gratis parkeren bij je werk?
pi_145852687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:01 schreef thom_05 het volgende:
Ov.
pi_145852698
Lastig, dagelijks een uur lang ov is ook niet geweldig, zeker niet als je ook nog eens in de spits moet gaan reizen. Aan de andere kant kun je in het ov mits je geen drukbezocht traject hebt nog even werken wat je normaal gesproken nog eens extra thuis zou moeten doen. Of gaat het om een simpele 9 tot 5 baan?
Daarnaast kun je in het ov nog even ventileren tegenover wildvreemden, ook altijd leuk :P
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_145852789
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:57 schreef zarGon het volgende:
Ik prefereer de auto boven het ov. Maar dat komt omdat de trein rampzalig is tijdens spitsuren in de Randstad. (En omdat ik een hekel heb aan het ov, maar dat terzijde.)

Hoe druk is de trein bij jou tijdens de spitsuren? En hoelang duurt jouw reis met de trein (inc. overstappen en wachten)... Of een betere vraag: wat is het verschil in minuten bij deur-tot-deur?
Ik reis inderdaad in de randstad. Het gaat om het traject Rotterdam - Den Haag. Een vrij drukke in de ochtend.

Auto is dus 50-55 minuten deur tot deur met 10-15min file erbij.
OV is gegarandeerd 55 minuten. Mits geen vertragingen en ik de overstap niet mis. Tijd om te overstappen is 5 minuten.

Parkeren is gratis.

quote:
19s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:02 schreef Gunner het volgende:
In je berekening hou je alleen rekening met brandstofkosten, waarom niet met de rest? (hogere onderhoudskosten door hoger kilometrage)
Heb er ook bij vermeld dat ik verzekering en onderhoud uit de berekening heb gelaten. Dus ik reken ook op 50 euro extra bijleggen.

Eigenlijk kan beter belasting uit de berekening worden gelaten in plaats van onderhoud. Want er zal sowieso een auto voor de deur staan, ongeacht als 'ie wordt gebruikt voor werk of niet. Juist de onderhoudskosten kunnen/zullen stijgen bij gebruik voor woon-werkverkeer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Warrick21 op 23-10-2014 15:26:25 ]
pi_145853430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:06 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ik reis inderdaad in de randstad. Het gaat om het traject Rotterdam - Den Haag. Een vrij drukke in de ochtend.

Auto is dus 50-55 minuten deur tot deur met 10-15min file erbij.
OV is gegarandeerd 55 minuten. Mits geen vertragingen en ik de overstap niet mis. Tijd om te overstappen is 5 minuten.

Parkeren is gratis.

[..]

Heb er ook bij vermeld dat ik verzekering en onderhoud uit de berekening heb gelaten. Dus ik reken ook op 50 euro extra bijleggen.
Auto, geen seconde aan twijfelen.

15 minuten met de auto in de file staan is veel gemakkelijker en comfortabel dan een kwartier staan in de trein.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 15:27:21 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:55:11 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145854292
Maar als je werkt vlak bij CS dan moet je ook rekening houden met de drukte in de ochtend er zijn dagen bij dat er niet doorheen te komen is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145854354
Hoe liggen je huis en werkadres ten opzichte van het OV? Ik ben zelf fan het het OV, maar het is wel handig als je er makkelijk kunt komen. Een autoritje door het centrum zal ook geen pretje zijn....

Krijg je een business card waarmee alleen het traject vergoed wordt of krijg je een altijd vrij abonnenment? Ik heb zelf die laatste en vind het heerlijk om overal gratis heen te kunnen reizen in het weekend....
pi_145854422
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:57 schreef lunamatic het volgende:
Hoe liggen je huis en werkadres ten opzichte van het OV? Ik ben zelf fan het het OV, maar het is wel handig als je er makkelijk kunt komen. Een autoritje door het centrum zal ook geen pretje zijn....

Krijg je een business card waarmee alleen het traject vergoed wordt of krijg je een altijd vrij abonnenment? Ik heb zelf die laatste en vind het heerlijk om overal gratis heen te kunnen reizen in het weekend....
Alleen het traject wordt vergoed. Mijn huis is 10min lopen van startstation. Werk is 3minuten van eindstation. Eindstation is niet Den Haag Centraal of HS. Het is dus absoluut niet druk daar.
pi_145854706
Als ik het goed begrijp gaat je het grofweg om 220 minuten tijdwinst in de maand en dat kost je ongeveer 125 euro? De vraag is dus of je een uur (potentiele) tijdwinst 35 euro waard vindt?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_145854948
Voor 116¤ per maand heb je zelf een traject kaart. Hou je nog 60¤ extra over ^O^
pi_145866654
Is het je de ~¤100,- waard?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_145867000
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:57 schreef zarGon het volgende:
Ik prefereer de auto boven het ov. Maar dat komt omdat de trein rampzalig is tijdens spitsuren in de Randstad. (En omdat ik een hekel heb aan het ov, maar dat terzijde.)

Hoe druk is de trein bij jou tijdens de spitsuren? En hoelang duurt jouw reis met de trein (inc. overstappen en wachten)... Of een betere vraag: wat is het verschil in minuten bij deur-tot-deur?
Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.

Persoonlijk zou ik een voorkeur hebben voor OV mits niet te vaak overstappen, dan kun je tenminste nog iets nuttigs doen in je reistijd (e-mails beantwoorden, vergaderingen voorbereiden, boek lezen).

En de hierboven berekende kosten van 35 euro per uur tijdswinst per auto (netto!), zou ik voor de trein kiezen. Weinig banen waarmee je dat verdient.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_145867245
Ik ben geen fan van het OV, maar soms is het toch een zeer praktische oplossing. Ik heb ooit zelf de auto laten staan en terwijl ik kilometer vergoeding kreeg gewoon een treinabonnement gekocht voor 3 maanden. (reisafstand iets van 25 km, en alles op 80km wegen))

Ik woonde destijds op vijf min lopen van het station, en de klus was op 30 seconden lopen bij het aankomststadion, tijden waren geweldig. Ik kwam vijf minuten voor aanvang werktijd aan.

Geen idee wat goedkoper was, boeide ook niet zo. Lekker in de trein zitten, kopje koffie op tafel en krantje op schoot terwijl ik de croissants die ik thuis in de oven had gehad nog warm op kon eten :D
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145867426
Ik ben fan van het ov. Maar ik heb geen rijbewijs, dus echt objectief is het niet. Maar lekker rustig wakker worden, en gewoon komen waar je wezen moet vind ik heerlijk. Zoals gezegd, kopje koffie en een krantje, en voordat je door hebt dat je onderweg bent ben je er al.
pi_145869500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.
En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.

Toevallig ken ik iemand die die route aflegt en hij is er helemaal niet over te spreken (vanaf Leiden richting Rotterdam in de avondspits). Heeft zelfs net een auto aangeschaft. Dezelfde persoon klaagde niet over Rotterdam - Gouda. (Valt wel te begrijpen, reistijd is zowat de helft.)
pi_145869556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:42 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik ben fan van het ov. Maar ik heb geen rijbewijs, dus echt objectief is het niet. Maar lekker rustig wakker worden, en gewoon komen waar je wezen moet vind ik heerlijk. Zoals gezegd, kopje koffie en een krantje, en voordat je door hebt dat je onderweg bent ben je er al.
'Gewoon komen waar je moet wezen' doe je dus met de auto, niet met het ov.
pi_145869669
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:59 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Alleen het traject wordt vergoed. Mijn huis is 10min lopen van startstation. Werk is 3minuten van eindstation. Eindstation is niet Den Haag Centraal of HS. Het is dus absoluut niet druk daar.
In dit geval zou ik toch het ov eerst maar eens overwegen...

(Zelf moet ik eerst naar het station met de tram, vervolgens vanaf het eindstation verder met de metro... Voor mij is de keuze dus veel sneller gemaakt dan iemand die slechts 3 minuten hoeft te lopen.)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 23:05:12 #25
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145871822
Ik heb geen idee hoe druk het op dat traject met het OV is.
Maar op basis van de reistijd zou ik zelf voor het OV kiezen.
Dik een uur heen rijden en dik een uur terug rijden elke dag, waarin je niets anders kunt doen dan autorijden. Pffff...
Dan zit ik liever in de trein waar ik nog een filmpje om m'n tablet kan kijken of een boek kan lezen en lekker koffie kan drinken.
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')