Ik reis inderdaad in de randstad. Het gaat om het traject Rotterdam - Den Haag. Een vrij drukke in de ochtend.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:57 schreef zarGon het volgende:
Ik prefereer de auto boven het ov. Maar dat komt omdat de trein rampzalig is tijdens spitsuren in de Randstad. (En omdat ik een hekel heb aan het ov, maar dat terzijde.)
Hoe druk is de trein bij jou tijdens de spitsuren? En hoelang duurt jouw reis met de trein (inc. overstappen en wachten)... Of een betere vraag: wat is het verschil in minuten bij deur-tot-deur?
Heb er ook bij vermeld dat ik verzekering en onderhoud uit de berekening heb gelaten. Dus ik reken ook op 50 euro extra bijleggen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:02 schreef Gunner het volgende:
In je berekening hou je alleen rekening met brandstofkosten, waarom niet met de rest? (hogere onderhoudskosten door hoger kilometrage)
Auto, geen seconde aan twijfelen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:06 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Ik reis inderdaad in de randstad. Het gaat om het traject Rotterdam - Den Haag. Een vrij drukke in de ochtend.
Auto is dus 50-55 minuten deur tot deur met 10-15min file erbij.
OV is gegarandeerd 55 minuten. Mits geen vertragingen en ik de overstap niet mis. Tijd om te overstappen is 5 minuten.
Parkeren is gratis.
[..]
Heb er ook bij vermeld dat ik verzekering en onderhoud uit de berekening heb gelaten. Dus ik reken ook op 50 euro extra bijleggen.
Alleen het traject wordt vergoed. Mijn huis is 10min lopen van startstation. Werk is 3minuten van eindstation. Eindstation is niet Den Haag Centraal of HS. Het is dus absoluut niet druk daar.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:57 schreef lunamatic het volgende:
Hoe liggen je huis en werkadres ten opzichte van het OV? Ik ben zelf fan het het OV, maar het is wel handig als je er makkelijk kunt komen. Een autoritje door het centrum zal ook geen pretje zijn....
Krijg je een business card waarmee alleen het traject vergoed wordt of krijg je een altijd vrij abonnenment? Ik heb zelf die laatste en vind het heerlijk om overal gratis heen te kunnen reizen in het weekend....
Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:57 schreef zarGon het volgende:
Ik prefereer de auto boven het ov. Maar dat komt omdat de trein rampzalig is tijdens spitsuren in de Randstad. (En omdat ik een hekel heb aan het ov, maar dat terzijde.)
Hoe druk is de trein bij jou tijdens de spitsuren? En hoelang duurt jouw reis met de trein (inc. overstappen en wachten)... Of een betere vraag: wat is het verschil in minuten bij deur-tot-deur?
En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.
'Gewoon komen waar je moet wezen' doe je dus met de auto, niet met het ov.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:42 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik ben fan van het ov. Maar ik heb geen rijbewijs, dus echt objectief is het niet. Maar lekker rustig wakker worden, en gewoon komen waar je wezen moet vind ik heerlijk. Zoals gezegd, kopje koffie en een krantje, en voordat je door hebt dat je onderweg bent ben je er al.
In dit geval zou ik toch het ov eerst maar eens overwegen...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:59 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Alleen het traject wordt vergoed. Mijn huis is 10min lopen van startstation. Werk is 3minuten van eindstation. Eindstation is niet Den Haag Centraal of HS. Het is dus absoluut niet druk daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |