Heel beperkt icm Logstash en Kibana.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:27 schreef TwenteFC het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Elasticsearch?
Dan kan jij misschien mijn vraag beantwoorden;quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heel beperkt icm Logstash en Kibana.
Dit is inderdaad exact wat ik wil, thx.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:44 schreef Monolith het volgende:
Je zou ook kunnen kijken naar faceted search in SOLR. Volgens mij is dat zo ongeveer wat je wilt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <mobile_orderdetail_ack xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"> <messagebody> <subscription> <products> <bundleproduct> <bundleproductid>114</bundleproductid> <bundleproductname>Managed Mobile Blue 1GB</bundleproductname> <startdate>2014-07-07</startdate> </bundleproduct> <bundleproduct> <bundleproductid>74</bundleproductid> <bundleproductname>Data Pack 1000 (Blue)</bundleproductname> <startdate>2014-07-07</startdate> </bundleproduct> <bundleproduct> <bundleproductid>46</bundleproductid> <bundleproductname>SMS Pack Unlimited</bundleproductname> <startdate>2014-07-07</startdate> </bundleproduct> </products> </subscription> </messagebody> </mobile_orderdetail_ack> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <?php $xml = new SimpleXMLElement ( $bericht ); foreach ( $xml->messagebody->subscription->products as $products ) { print_r ( $products ); } ?> |
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <?php foreach ( $xml->messagebody->subscription->products->bundleproduct as $bundleproducts ) { $products[] = get_object_vars ( $bundleproducts ); } print_r ( $products ); ?> |
1 2 3 4 5 | <?php $variables = array( 'Foo' => 'Bar', 'Baz' => 'Test' ); $json = new JsonModel( $variables ); return $json; ?> |
Gebruik de json view helper: http://framework.zend.com(...)ew.helpers.json.htmlquote:Op zondag 16 november 2014 16:13 schreef Pakspul het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik een view bestand nodig heb wanneer ik JSON output genereer via JsonModel in Zend Framework 2? Ik heb een array en die gooi op eruit, de view voegt totaal niets toe
Gelukkig kan ik ook geen voorbeelden vinden hoe het wel moet. Overal zeggen ze: "gebruik dit en je bent klaar".
[ code verwijderd ]
Dit werkt niet! Nouja, het werkt wel. Hij toont de layout niet, maar de view mag ook optieven en hij moet mij Json string tonen.
1 2 3 | <?php $nextdate = strtotime(date("d-m-Y", strtotime("first ".$airday." of ".$date[0]." ".$date[1]))." ".$airtime." ".$timezone); ?> |
Veiligheid?quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarom zou je dat uberhaupt willen?
Het is wel mogelijk, maar dan moet je denk een veel te ingewikkelde regex schrijvenquote:Op vrijdag 28 november 2014 15:36 schreef boskameel het volgende:
Wat zouden de makkelijkste manier zijn wanneer je een website hebt met daarin 1000'en querys die nog met mysq_query opgemaakt zijn en je wilt naar pdo overgaan? Is hier een oplossing voor of ontkom je er niet aan alles te herschrijven?
Als je applicatie niet veilig is moet je het lek fixxen, niet rucksichtsloss je database driver vervangen. En functies worden júíst deprecated (ipv verwijderd) zodat bestaande applicaties niet aangepast hoeven worden.quote:
Als je overgaat op PDO moet je je queries ook parameteriseren. Althans, niet per se, maar als je dat niet doet heeft het écht geen enkele zin. En eigenlijk gewoon (zo veel mogelijk) OO gaan werken. Overgaan op PDO is dus veel ingrijpender dan alleen maar een andere database-connectie.quote:[..]
Het is wel mogelijk, maar dan moet je denk een veel te ingewikkelde regex schrijven
Zul je toch handmatig moeten doen.
Maar die oude mysql-functies worden wel degelijk verwijderd toch?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je applicatie niet veilig is moet je het lek fixxen, niet rucksichtsloss je database driver vervangen. En functies worden júíst deprecated (ipv verwijderd) zodat bestaande applicaties niet aangepast hoeven worden.
Is het niet al weg in 5.6?quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar die oude mysql-functies worden wel degelijk verwijderd toch?
Dan is het toch niet deprecated meer maar echt weg? Kan me voorstellen dat je dan als bedrijf wilt switchen van mysql* naar PDO.quote:
Als het daar om gaat kun je gewoon alle mysql_* functies vervangen door mysqli_*.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar die oude mysql-functies worden wel degelijk verwijderd toch?
Dat kan ook ja, maar ik kan me voorstellen dat mensen het dan gelijk helemaal goed willen doen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Als het daar om gaat kun je gewoon alle mysql_* functies vervangen door mysqli_*.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |