350 miljard jaar geleden??quote:
Tja, maar de gradueel is niet direct arbitrair. Daarbij ik ontken het ook zeker niet als het over individuele soorten gaat, maar qua hogere taxa is het onderscheid echt lang niet zo arbitrair als jij tot nu toe lijkt vol te willen houden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb het nooit een probleem genoemd.
Dat lijkt me eigenlijk geen al te sterke vergelijking: het onderscheid tussen de verschillende atomen/elementen is niet volledig gradueel, zoals het onderscheid tussen soorten dat wel is. Er is geen element met atoomnummer 1.5.
Ja, dat viel mij ook al op. Dat is dan weer heel jammer aan deze video. Maar goed, zelfs als je dat terugschaalt naar 3 miljard jaar kloppen de verhoudingen ook niet. 3/4 van onze voorgeschiedenis waren alleen eencelligen, en dat laatste stukje aap/mens duurde in verhouding maar heel kort.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
350 miljard jaar geleden??
Dat we dat nu zo indelen heb ik ook geen bezwaar tegen, ik merk slechts op dat als er nu een groot aantal soorten bestond dat dezelfde gemeenschappelijke voorouder heeft als zoogdieren en vogels, en dat uiterlijk / qua bouw allemaal daar min of meer tussenin zat, dat we dat onderscheid lang niet zo scherp zouden maken als we nu doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:28 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja, maar de gradueel is niet direct arbitrair. Daarbij ik ontken het ook zeker niet als het over individuele soorten gaat, maar qua hogere taxa is het onderscheid echt lang niet zo arbitrair als jij tot nu toe lijkt vol te willen houden.
Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zou bijvoorbeeld een Mammalia zomaar in de taxa voor Aves gezet kunnen worden. Er is maar één boek die dat volgens mij zo doet.
Nou nee, tussen mammelia en aves zitten zeer fundamentele verschillen die de twee taxa scheid op zo'n niveau dat het feit dat ze ooit een gemeenschappelijke voorouder hadden in die zin weinig relevant meer is, behalve dan om aan te tonen dat ze een gemeenschappelijke voorouder hadden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat we dat nu zo indelen heb ik ook geen bezwaar tegen, ik merk slechts op dat als er nu een groot aantal soorten bestond dat dezelfde gemeenschappelijke voorouder heeft als zoogdieren en vogels, en dat uiterlijk / qua bouw allemaal daar min of meer tussenin zat, dat we dat onderscheid lang niet zo scherp zouden maken als we nu doen.
Dat is de kaas benoemen aan de hand van de gaten.(Nogmaals, dat is verder geen probleem. It makes perfect sense.)
Waarom zou je dat in vredesnaam willen denken?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:58 schreef TitanicLover het volgende:
Ik denk dat de aarde maximaal 1 miljoen jaar oud is.
Om precies te zijn is de aarde 10 000 jaar oud.
1 miljard jaar is overdreven laat staan 5 miljard.
Als we over evolutie hebben, heeft revolutie mee te maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:18 schreef Semisane het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in vredesnaam willen denken?
De aarde is 4,54 miljard jaar oud plus of min 50 miljoen jaarquote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:58 schreef TitanicLover het volgende:
Wat was die verandering dan?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:34 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Als we over evolutie hebben, heeft revolutie mee te maken.
Er is een grote en snelle verandering plaats gevonden in het begin van het ontstaan van de aarde.
Maar er zijn mogelijkheden om in iets of iemand te kijken zonder te graven of iemand open te snijden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:41 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
We hebben nooit praktisch onderzocht wat binnen de aarde precies zit.
Er zijn veel theorieën over, alleen die zijn niet 100 procent waar.
Dat aarde een vuurkern heeft is niet te bewijzen, het kan kloppen, maar ook niet.
Hoe dieper je binnen aarde reist hoe meer weerstand je krijgt.
[ afbeelding ]
Neequote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:58 schreef TitanicLover het volgende:
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:05 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Maar er zijn mogelijkheden om in iets of iemand te kijken zonder te graven of iemand open te snijden.
Denk aan een echo bij een zwangere vrouw.
vervang nu de geluidsbron door zware aardebevingen en de ondergrondse atoomproeven die uitgevoerd zijn en gebruik als ontvanger(s) alle seismografische instrumenten.
door die data bij elkaar te leggen kan een redelijk beeld gevormd worden over het binnenste van de aarde
Toen de mens werd geschapen werd tegelijkertijd ook dieren geschapen.quote:
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Toen de mens werd geschapen werd tegelijkertijd ook dieren geschapen.
God had het heel snel voor me kaar gekregen om dat te doen. Hij zei wees, en alles werd ontstaan in erg snelle tempo.
Dinosaurussen kunnen ook bestaan hebben.
Ja kunnen, niet zeker.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:15 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
kunnen ook bestaan hebben?
want op dat plaatje staat niet de schedel van een dino?quote:
Beste TitanicLover, ben je 12 of ben je homeschooled ofzo?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:41 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
We hebben nooit praktisch onderzocht wat binnen de aarde precies zit.
Er zijn veel theorieën over, alleen die zijn niet 100 procent waar.
Dat aarde een vuurkern heeft is niet te bewijzen, het kan kloppen, maar ook niet.
Hoe dieper je binnen aarde reist hoe meer weerstand je krijgt.
[ afbeelding ]
Ik ben 25 jaar jong.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Beste TitanicLover, ben je 12 of ben je homeschooled ofzo?
Ik raad je dit boek aan: http://www.bol.com/nl/p/e(...)es/1001004002056195/ De schrijver, Bill Bryson was een typische alpha, iemand die veel weet over teksten, schrijven, cultuur maar vrijwel niks over wetenschap. Dat wilde hij veranderen en hij ging op onderzoek uit en heeft daar dit boek over geschreven. Hij kan ook nog heel erg leuk schrijven, dus het is leerzaam en vermakelijk.
Ik houd van die man.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Beste TitanicLover, ben je 12 of ben je homeschooled ofzo?
Ik raad je dit boek aan: http://www.bol.com/nl/p/e(...)es/1001004002056195/ De schrijver, Bill Bryson was een typische alpha, iemand die veel weet over teksten, schrijven, cultuur maar vrijwel niks over wetenschap. Dat wilde hij veranderen en hij ging op onderzoek uit en heeft daar dit boek over geschreven. Hij kan ook nog heel erg leuk schrijven, dus het is leerzaam en vermakelijk.
Ik snap niet zo goed waarom mensen zulke ideeën er op na houden over hun persoonlijke god. Lijkt me namelijk dat die god dan redelijk bizar bezig is.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
God had het heel snel voor me kaar gekregen om dat te doen. Hij zei wees, en alles werd ontstaan in erg snelle tempo.
Dus onze wijze van dateren van fossielen is niet goed?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen...
[ afbeelding ]
Oh maar daar ben ik ook nog niet over uit. Ik denk namelijk dat we deze aarde bewandelen door de krachten van een hogere maar onkenbare geest. Die duwt ons naar beneden, van hem al (gezien we liever bij die geest willen zijn). Deze hogere geest is namelijk van mening dat we eerst een goed persoon moeten worden eer we zijn aanwezigheid waardig zijn! Dus geen zwaartekracht!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:24 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
want op dat plaatje staat niet de schedel van een dino?
Je kan net zo goed zeggen dat zwaartekracht niet bestaat
5/10 matige troll, zou niet opnieuw voeren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:38 schreef MrGuma het volgende:
[..]
[..]
Oh maar daar ben ik ook nog niet over uit. Ik denk namelijk dat we deze aarde bewandelen door de krachten van een hogere maar onkenbare geest. Die duwt ons naar beneden, van hem al (gezien we liever bij die geest willen zijn). Deze hogere geest is namelijk van mening dat we eerst een goed persoon moeten worden eer we zijn aanwezigheid waardig zijn! Dus geen zwaartekracht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |