abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145860804
quote:
350 miljard jaar geleden?? :?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:28:57 #152
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145860859
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb het nooit een probleem genoemd. :)

Dat lijkt me eigenlijk geen al te sterke vergelijking: het onderscheid tussen de verschillende atomen/elementen is niet volledig gradueel, zoals het onderscheid tussen soorten dat wel is. Er is geen element met atoomnummer 1.5. :)
Tja, maar de gradueel is niet direct arbitrair. Daarbij ik ontken het ook zeker niet als het over individuele soorten gaat, maar qua hogere taxa is het onderscheid echt lang niet zo arbitrair als jij tot nu toe lijkt vol te willen houden.

Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zou bijvoorbeeld een Mammalia zomaar in de taxa voor Aves gezet kunnen worden. Er is maar één boek die dat volgens mij zo doet. O-)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_145860871
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

350 miljard jaar geleden?? :?
Ja, dat viel mij ook al op. Dat is dan weer heel jammer aan deze video. Maar goed, zelfs als je dat terugschaalt naar 3 miljard jaar kloppen de verhoudingen ook niet. 3/4 van onze voorgeschiedenis waren alleen eencelligen, en dat laatste stukje aap/mens duurde in verhouding maar heel kort.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145860995
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:28 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja, maar de gradueel is niet direct arbitrair. Daarbij ik ontken het ook zeker niet als het over individuele soorten gaat, maar qua hogere taxa is het onderscheid echt lang niet zo arbitrair als jij tot nu toe lijkt vol te willen houden.

Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zou bijvoorbeeld een Mammalia zomaar in de taxa voor Aves gezet kunnen worden. Er is maar één boek die dat volgens mij zo doet. O-)
Dat we dat nu zo indelen heb ik ook geen bezwaar tegen, ik merk slechts op dat als er nu een groot aantal soorten bestond dat dezelfde gemeenschappelijke voorouder heeft als zoogdieren en vogels, en dat uiterlijk / qua bouw allemaal daar min of meer tussenin zat, dat we dat onderscheid lang niet zo scherp zouden maken als we nu doen.

Dat is de kaas benoemen aan de hand van de gaten. :) (Nogmaals, dat is verder geen probleem. It makes perfect sense.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:52:14 #155
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145861777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat we dat nu zo indelen heb ik ook geen bezwaar tegen, ik merk slechts op dat als er nu een groot aantal soorten bestond dat dezelfde gemeenschappelijke voorouder heeft als zoogdieren en vogels, en dat uiterlijk / qua bouw allemaal daar min of meer tussenin zat, dat we dat onderscheid lang niet zo scherp zouden maken als we nu doen.

Dat is de kaas benoemen aan de hand van de gaten. :) (Nogmaals, dat is verder geen probleem. It makes perfect sense.)
Nou nee, tussen mammelia en aves zitten zeer fundamentele verschillen die de twee taxa scheid op zo'n niveau dat het feit dat ze ooit een gemeenschappelijke voorouder hadden in die zin weinig relevant meer is, behalve dan om aan te tonen dat ze een gemeenschappelijke voorouder hadden. :)

Terwijl theoretisch elke mammelia nog richting een andere mammelia zou kunnen evolueren (praktisch gezien zal dit ook niet gebeuren natuurlijk), is het werkelijk onmogelijk voor mammelia om eigenschappen te evolueren die fundamenteel bij de taxa aves horen. De evolutionaire paden over en weer zijn volledig van elkaar afgesloten en zelfs bij convergente evolutie (vleugels bij vogels en vleermuizen) zijn de verschillen fundamenteel.

Dat is in de verste verte niet arbitrair meer te noemen. Althans volgens mij is de definitie van arbitrair nog steeds willekeurig. Je mag dit volstrekte willekeur noemen van mij, ik zie het toch echt niet als we het hebben over hogere taxa. :)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_145862047
Ik denk dat de aarde maximaal 1 miljoen jaar oud is.
Om precies te zijn is de aarde 10 000 jaar oud.
1 miljard jaar is overdreven laat staan 5 miljard.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:18:02 #157
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145862857
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:58 schreef TitanicLover het volgende:
Waarom zou je dat in vredesnaam willen denken? :?
pi_145867005
quote:
5s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:18 schreef Semisane het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in vredesnaam willen denken? :?
Als we over evolutie hebben, heeft revolutie mee te maken.
Er is een grote en snelle verandering plaats gevonden in het begin van het ontstaan van de aarde.
pi_145868447
quote:
De aarde is 4,54 miljard jaar oud plus of min 50 miljoen jaar
Dit kunnen ze meten

een jaar of 150 gelden wisten geologen al dat de aarde veel ouder moest zijn dan 10.000 jaar
pi_145868592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:34 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Als we over evolutie hebben, heeft revolutie mee te maken.
Er is een grote en snelle verandering plaats gevonden in het begin van het ontstaan van de aarde.
Wat was die verandering dan?
pi_145868790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:41 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

We hebben nooit praktisch onderzocht wat binnen de aarde precies zit.
Er zijn veel theorieën over, alleen die zijn niet 100 procent waar.
Dat aarde een vuurkern heeft is niet te bewijzen, het kan kloppen, maar ook niet.
Hoe dieper je binnen aarde reist hoe meer weerstand je krijgt.
[ afbeelding ]
Maar er zijn mogelijkheden om in iets of iemand te kijken zonder te graven of iemand open te snijden.
Denk aan een echo bij een zwangere vrouw.
vervang nu de geluidsbron door zware aardebevingen en de ondergrondse atoomproeven die uitgevoerd zijn en gebruik als ontvanger(s) alle seismografische instrumenten.
door die data bij elkaar te leggen kan een redelijk beeld gevormd worden over het binnenste van de aarde
pi_145870571
quote:
Nee
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouderdom_van_de_Aarde
(Helemaal lezen)
pi_145871847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:05 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Maar er zijn mogelijkheden om in iets of iemand te kijken zonder te graven of iemand open te snijden.
Denk aan een echo bij een zwangere vrouw.
vervang nu de geluidsbron door zware aardebevingen en de ondergrondse atoomproeven die uitgevoerd zijn en gebruik als ontvanger(s) alle seismografische instrumenten.
door die data bij elkaar te leggen kan een redelijk beeld gevormd worden over het binnenste van de aarde
pi_145872096
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat was die verandering dan?
Toen de mens werd geschapen werd tegelijkertijd ook dieren geschapen.
God had het heel snel voor me kaar gekregen om dat te doen. Hij zei wees, en alles werd ontstaan in erg snelle tempo.
Dinosaurussen kunnen ook bestaan hebben.
pi_145872356
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

God had het heel snel voor me kaar gekregen om dat te doen. Hij zei wees, en alles werd ontstaan in erg snelle tempo.

kunnen ook bestaan hebben?
pi_145872446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:15 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
kunnen ook bestaan hebben?
Ja kunnen, niet zeker.
pi_145872823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:17 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ja kunnen, niet zeker.
want op dat plaatje staat niet de schedel van een dino?
Je kan net zo goed zeggen dat zwaartekracht niet bestaat
pi_145874175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:17 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ja kunnen, niet zeker.
Ja, zou kunnen...
pi_145874533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:41 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

We hebben nooit praktisch onderzocht wat binnen de aarde precies zit.
Er zijn veel theorieën over, alleen die zijn niet 100 procent waar.
Dat aarde een vuurkern heeft is niet te bewijzen, het kan kloppen, maar ook niet.
Hoe dieper je binnen aarde reist hoe meer weerstand je krijgt.
[ afbeelding ]
Beste TitanicLover, ben je 12 of ben je homeschooled ofzo?

Ik raad je dit boek aan: http://www.bol.com/nl/p/e(...)es/1001004002056195/ De schrijver, Bill Bryson was een typische alpha, iemand die veel weet over teksten, schrijven, cultuur maar vrijwel niks over wetenschap. Dat wilde hij veranderen en hij ging op onderzoek uit en heeft daar dit boek over geschreven. Hij kan ook nog heel erg leuk schrijven, dus het is leerzaam en vermakelijk.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_145874796
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 00:09 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik raad je dit boek aan: http://www.bol.com/nl/p/e(...)es/1001004002056195/ De schrijver, Bill Bryson was een typische alpha, iemand die veel weet over teksten, schrijven, cultuur maar vrijwel niks over wetenschap. Dat wilde hij veranderen en hij ging op onderzoek uit en heeft daar dit boek over geschreven. Hij kan ook nog heel erg leuk schrijven, dus het is leerzaam en vermakelijk.
Ik ben 25 jaar jong.
Ik doe veel aan zelfstudie.
Ik wil graag filosofie studeren.
Maar momenteel kan ik dat niet.
Bedankt voor je tip!
pi_145874867
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 00:09 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik houd van die man.
Omdat hij erg duidelijk schrijft.
Mensen proberen meestal zich slim voor te doen, dat is meestal niet nodig.
Wees duidelijk. Kort en krachtig.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:16:17 #172
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145877701
quote:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom mensen zulke ideeën er op na houden over hun persoonlijke god. Lijkt me namelijk dat die god dan redelijk bizar bezig is.

Niet alleen wekt het de suggestie dat die entiteit niks anders is dan een super-uitvergrote versie van harry potter, een tovenaar die alles uit geheel niks laat ontstaan, maar hij zorgt er ook nog eens voor dat er geen enkele aanwijzing achterblijft dat het zo is gegaan waardoor hij miljarden mensen totaal voor gek houd.

Ik zou dus echt niet weten waarom je dat zou willen denken. Het lijkt me persoonlijk een totaal beroerd uitgangspunt, want je moet je wel in hele rare bochten gaan wringen om dit als werkelijkheid vol te houden en het is daarbij een wereldbeeld dat niet bepaald spreekt voor iemands mentale volwassenheid (om het maar netjes te omschrijven). :{

Ik ben niet gelovig, maar zou wel iets beters verwachten van een goddelijke entiteit dan wat toverformules. :%
pi_145878183
quote:

[..]

Dus onze wijze van dateren van fossielen is niet goed?

En zoals Semisane zegt: wat is nou precies anders aan God dan aan tovenaars uit kinderboeken? Hij maakt iets van niets (wat wetenschappelijk al onmogelijk is). Wat is nou het voordeel van God tegenover een universum van 14 miljard jaar oud waar geen goddelijk conecpt aan tengrondlag heeft gelegen?

Ik heb een collega die beweert dat de aarde 7000 jaar oud is, en dat elk gevonden fossiel geplaatst is door een soort van illuminati die het woord van God wil verhullen. De enige onderbouwing die hij heeft is zijn eigen fantasie. Daar kan ik niet echt in mee gaan.
pi_145879427
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ja, zou kunnen...
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:24 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

want op dat plaatje staat niet de schedel van een dino?
Je kan net zo goed zeggen dat zwaartekracht niet bestaat
Oh maar daar ben ik ook nog niet over uit. Ik denk namelijk dat we deze aarde bewandelen door de krachten van een hogere maar onkenbare geest. Die duwt ons naar beneden, van hem al (gezien we liever bij die geest willen zijn). Deze hogere geest is namelijk van mening dat we eerst een goed persoon moeten worden eer we zijn aanwezigheid waardig zijn! Dus geen zwaartekracht!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:41:57 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145879510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:38 schreef MrGuma het volgende:

[..]

[..]

Oh maar daar ben ik ook nog niet over uit. Ik denk namelijk dat we deze aarde bewandelen door de krachten van een hogere maar onkenbare geest. Die duwt ons naar beneden, van hem al (gezien we liever bij die geest willen zijn). Deze hogere geest is namelijk van mening dat we eerst een goed persoon moeten worden eer we zijn aanwezigheid waardig zijn! Dus geen zwaartekracht!
5/10 matige troll, zou niet opnieuw voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')