abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145963370
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo bizar zijn zijn opvattingen niet hoor. Moet je de gemiddelde christen eens uithoren.
ik denk niet dat de gemiddelde christen (mijn tante bijvoorbeeld) denkt dat god geniet van ellende.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_145964342
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:22 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

ik denk niet dat de gemiddelde christen (mijn tante bijvoorbeeld) denkt dat god geniet van ellende.
Veel christenen maken het veel gekker dan dat. God slacht miljoenen mensen af in zijn eigen boek en dat slikken die christenen dan als 'liefde'. Want ja, de gemiddelde christen noemt zijn god goed en liefdevol.
pi_145964508
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo bizar zijn zijn opvattingen niet hoor. Moet je de gemiddelde christen eens uithoren.
Die stellen volgens mij niet dat God geniet van ellende.
pi_145964699
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Veel christenen maken het veel gekker dan dat. God slacht miljoenen mensen af in zijn eigen boek en dat slikken die christenen dan als 'liefde'. Want ja, de gemiddelde christen noemt zijn god goed en liefdevol.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_145964851
In de naam van die ene God hebben mensen miljarden mensen vermoord.
pi_145964917
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:00 schreef TitanicLover het volgende:
Nee. Met als alibi God hebben mensen (vul het precieze aantal maar in) mensen vermoord.
pi_145969601
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Met als alibi God hebben mensen (vul het precieze aantal maar in) mensen vermoord.
Mensen worden gehersenspoeld over wat God wilt van de mensheid.
pi_145969900
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:57 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Mensen worden gehersenspoeld over wat God wilt van de mensheid.
Dat is ook maar een aanname natuurlijk. We weten niet of God bestaat en mocht hij bestaan dan weten we niet wat hij wil en niet of hij überhaupt iets wil.
pi_145987676
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:00 schreef TitanicLover het volgende:
hoe kom je bij dat aantal mag ik vragen?

En noem eens een voorbeeld waar 1 of meer christenen uit naam van God miljoenen mensen hebben vermoord?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:24:03 #285
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145987729
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:21 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En noem eens een voorbeeld waar 1 of meer christenen uit naam van God miljoenen mensen hebben vermoord?
De Kruistochten.
pi_145987911
daar zijn echt geen miljoenen mensen om gekomen.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:34:33 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145988004
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
daar zijn echt geen miljoenen mensen om gekomen.
Een tot drie miljoen mensen, volgens Wikipedia.
pi_145989974
quote:

[..]

Ser_Ciappelletto was me voor.
De Kruistochten, miljoenen mensen zijn vermoord. Zo hebben de moslims in mindere mate christenen vermoord, tot Saladin vrede stichtte.
Hitler doodde 5 miljoen Joden in naam van Allah.(lees zijn boek Mein Kampf)

Alexander de Grote geloofde in God en heeft honderduizenden en misschien miljoenen mensen van Iraanse volk vermoord. Zo geloofde Chengiz Khan in Allah en heeft hij miljoenen mensen vermoord, voornamelijk Afghanen.
De meeste oorlogen waren religieus en minder racistisch.
Zo heeft Stalin mensen vermoord, en volgens mij was hij orthodoxe christen.
Vergeet niet Atilla de Hun. Asoka de Grote. Romeinse oorlogen.
Uiteindelijk waren ze allemaal religieus.
Vooral de Chinese burgeroorlogen hebben miljoenen mensen het leven gekost, dit werd toen allemaal met zwaard gedaan.
pi_145990105
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een tot drie miljoen mensen, volgens Wikipedia.
Bovendien was de wereldbevolking toen een kwart van wat het was ttv de 2e wereldoorlog.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145990273
quote:

[..]

Ik kan niet zeker verklaren dat er miljarden mensen in naam van die ene God zijn vermoord. Maar zeker minimaal 10 miljoen mensen. Ik overdrijf het soms een beetje.
Maar het blijft een feit dat mensen altijd religie hebben misbruikt.
pi_145990326
Maar dan blijft de vraag waar in de bijbel kun je vinden dat je mensen uit naam van God MOET vermoorden?

Dus doen ze wat er in de bijbel staat, dus wat God/ Jezus van hen vraagt? of doen ze iets wat hun goed lijkt dat ze moeten doen?

Dat eerste lijkt mij niet.
I am a child of God
God is not dead.
pi_145990436
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar dan blijft de vraag waar in de bijbel kun je vinden dat je mensen uit naam van God MOET vermoorden?
Dat is helemaal niet interessant. Wat interessant is zijn de motieven die mensen aandragen voor moorden. Dus niet wat God ervan vindt (dat kan toch niet worden vastgesteld), maar wat mensen geloven dat God ervan vindt.

quote:

Dus doen ze wat er in de bijbel staat, dus wat God/ Jezus van hen vraagt?
Die twee zijn dus niet equivalent. Het zal best dat je dat gelooft, maar daarmee is dat nog geen feit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 27-10-2014 12:45:01 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145990562
quote:

Dus doen ze wat er in de bijbel staat, dus wat God/ Jezus van hen vraagt? of doen ze iets wat hun goed lijkt dat ze moeten doen?

Je hebt gelijk, het is het tweede. Dat raakt gelijk het grootste mankement van religie, dat de heilige boeken multi-interpretabel zijn. De ene gelovige zal anderen willen vermoorden, terwijl de ander dat zal veroordelen. Wie er 'gelijk' heeft is niet te achterhalen.

Waarom God deze tweespalt toestaat is evenmin duidelijk.
pi_145990696
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is het tweede. Dat raakt gelijk het grootste mankement van religie, dat de heilige boeken multi-interpretabel zijn. De ene gelovige zal anderen willen vermoorden, terwijl de ander dat zal veroordelen. Wie er 'gelijk' heeft is niet te achterhalen.

Waarom God deze tweespalt toestaat is evenmin duidelijk.
Juist.
De ene gelovige is de andere niet, zoals de ene mens niet de andere mens is.
Je kan de verzen van de religieuze boeken op verschillende manieren interpreteren. De geestelijken binnen de religies maken meestal misbruik van mensen en ze dwalen ze af van ''het rechte pad'' zoals binnen hun geloof vaststaat.
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:13:16 #295
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145990752
quote:

Deuteronomium 17:12: "Als de beklaagde de beslissing van de priester of rechter, die door God in dit ambt is aangesteld, niet wil aanvaarden, krijgt hij de doodstraf. Zulke zondaars moeten uit Israël worden verbannen."

Exodus 22:18- 19: "Een tovenares moet worden gedood. Iemand die sexuele omgang met een dier heeft, moet worden gedood."

Leviticus 20:13: "De straf op homosexuele omgang is de dood voor beide partijen. Zij hebben het oordeel zelf over zich gebracht."

Exodus 21:15: "Iemand die zijn vader of moeder slaat, moet zeker ter dood worden gebracht."

2 Kronieken 15:12-13: "12 Daarna beloofden zij plechtig in een verbond dat zij voortaan alleen de HERE, de God van hun voorouders, met hart en ziel zouden dienen. Ieder die dat weigerde moest sterven, oud of jong, man of vrouw."

Deuteronomium 13:13-15: "Als u ooit hoort dat in één van de steden van Israël een aantal gewetenloze mannen de rest van de inwoners tot afvalligheid heeft gebracht door voor te stellen vreemde goden te dienen, controleer dan eerst de feiten om te zien of het gerucht waar is. Als u ontdekt dat het waar is en dat werkelijk zoiets vreselijks is gebeurd in één van de steden die de HERE u heeft gegeven, gebruik dan al uw wapens tegen die stad en vernietig alle inwoners en ook al het vee."

Deuteronomium 17:2-5: "Als iemand in één van de dorpen of steden van uw land het verbond met God verbreekt door andere goden, de zon, de maan of de sterren te aanbidden (wat Ik streng verboden heb), controleer dit dan eerst zorgvuldig; als geen twijfel bestaat over de waarheid ervan, zal die man of vrouw buiten de stad worden gebracht en door steniging worden gedood."
pi_145990840
Het valt me op dat je alleen maar oud testamentische geschriften er bij pakt.
Nu graag wat tekksten uit het nieuwe testament die op roept tot oorlog in naam God.
I am a child of God
God is not dead.
pi_145990855
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Deuteronomium 17:12: "Als de beklaagde de beslissing van de priester of rechter, die door God in dit ambt is aangesteld, niet wil aanvaarden, krijgt hij de doodstraf. Zulke zondaars moeten uit Israël worden verbannen."

Exodus 22:18- 19: "Een tovenares moet worden gedood. Iemand die sexuele omgang met een dier heeft, moet worden gedood."

Leviticus 20:13: "De straf op homosexuele omgang is de dood voor beide partijen. Zij hebben het oordeel zelf over zich gebracht."

Exodus 21:15: "Iemand die zijn vader of moeder slaat, moet zeker ter dood worden gebracht."

2 Kronieken 15:12-13: "12 Daarna beloofden zij plechtig in een verbond dat zij voortaan alleen de HERE, de God van hun voorouders, met hart en ziel zouden dienen. Ieder die dat weigerde moest sterven, oud of jong, man of vrouw."

Deuteronomium 13:13-15: "Als u ooit hoort dat in één van de steden van Israël een aantal gewetenloze mannen de rest van de inwoners tot afvalligheid heeft gebracht door voor te stellen vreemde goden te dienen, controleer dan eerst de feiten om te zien of het gerucht waar is. Als u ontdekt dat het waar is en dat werkelijk zoiets vreselijks is gebeurd in één van de steden die de HERE u heeft gegeven, gebruik dan al uw wapens tegen die stad en vernietig alle inwoners en ook al het vee."

Deuteronomium 17:2-5: "Als iemand in één van de dorpen of steden van uw land het verbond met God verbreekt door andere goden, de zon, de maan of de sterren te aanbidden (wat Ik streng verboden heb), controleer dit dan eerst zorgvuldig; als geen twijfel bestaat over de waarheid ervan, zal die man of vrouw buiten de stad worden gebracht en door steniging worden gedood."
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:19:47 #298
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145990922
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
Het valt me op dat je alleen maar oud testamentische geschriften er bij pakt.
Nu graag wat tekksten uit het nieuwe testament die op roept tot oorlog in naam God.
Waarom? Telt het oude testament dan niet?
pi_145991012
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom? Telt het oude testament dan niet?
Dat zeg ik niet, je moet ook lezen in welke context het er staat en de joden hadden nu 1 maal meer wetten dan alleen die 10 geboden.
Als alles maar werd toegelaten enzo zouden ze afdwalen van God, als jij de leider zou zijn van een groep wil je toch ook dat de club bij elkaar blijft en dan staan er toch ook bepaalde sanctie op dingen die niet toegestaan zijn?

En verder vroeg ik mij af of je misschien ook wat van die dingen uit het N.T. kunt op noemen?

Denk dat je daar alleen maar anti christelijke bloed verhalen tegen komt.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:36:16 #300
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145991316
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:23 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, je moet ook lezen in welke context het er staat en de joden hadden nu 1 maal meer wetten dan alleen die 10 geboden.
Als alles maar werd toegelaten enzo zouden ze afdwalen van God, als jij de leider zou zijn van een groep wil je toch ook dat de club bij elkaar blijft en dan staan er toch ook bepaalde sanctie op dingen die niet toegestaan zijn?
Is dat je rechtvaardiging voor: "Dood aan ongelovigen, homo's en opstandige kinderen"? Het is toegelaten als het bedoeld is om een groep bijeen te houden? Waarom zouden we jou dan niet vermoorden om de groep van dit forum bijeen te houden?
quote:
En verder vroeg ik mij af of je misschien ook wat van die dingen uit het N.T. kunt op noemen?

Denk dat je daar alleen maar anti christelijke bloed verhalen tegen komt.
Nee hoor. In tenminste twee evangelies klaagt Jezus dat de Joden hun opstandige kinderen niet vermoorden (Markus 7:10 en Mattheüs 15:5). Hij vindt kennelijk dat die wetten uit het OT nog op de voet gevolgd moeten worden. En het lijstje van mensen die volgens Romeinen 1:28-32 de dood verdienen, is te lang om hier op te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')