Ja dat gaat helaas niet meer op, met papa dag en ouderschapsverlof voor de man en zoquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Neuh, mannen werken gewoon fulltime, dus als je 40 FTE hebt, heb je 40 man en heb je genoeg aan 40 werkplekken.
Waarom elke keer op een andere plek gaan zitten als grotendeels van de tijd toch dezelfde mensen op kantoor zitten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind flexplekken verschrikkelijk. Uiteindelijk zie je alsnog dat mensen "vaste" plekken gaan uitzoeken. Sowieso heb ik tig mappen en dergelijke. Plus iedere dag "je flexplek" moeten opruimen is ZO inefficient.
Mag je me toch eens uitleggen waarom flexplekken zullen zorgen voor 25% minder PC's en licenties, want dat wil zeggen dat je dus ook je laptops laat staan en gaat delen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker.
[..]
Ik heb mijn werkplek in circa 30s ingericht en in 30s weer opgeruimd. Zo moeilijk is dat niet, een stapeltje mappen en papier en een pennenbakje e.d. in een kast gooien.
Daar staat tegenover dat ons bedrijf 25% van de werkplekken heeft geschrapt. 25% minder pc's, 25% minder licenties, 25% minder kantooroppervlak, 25% minder verlichting, 25% minder stoelen/bureau's enz enz. Dat weegt ruimschoots op tegen die minuut per dag spullen pakken.
Nee, thinclients, je logt met je account in en krijgt je eigen werkplek te zien op elke willekeurige pc hier in het pand.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mag je me toch eens uitleggen waarom flexplekken zullen zorgen voor 25% minder PC's en licenties, want dat wil zeggen dat je dus ook je laptops laat staan en gaat delen?
Nee daar waar ze dan niet zitten doen ze ff t TL-etje er uit schroeven hoorquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:47 schreef Cue_ het volgende:
25% minder verlichting, enkel wanneer je ook echt in m2 krimpt.
25 minder kantooroppervlak had ik dan ook genoemdquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:47 schreef Cue_ het volgende:
25% minder verlichting, enkel wanneer je ook echt in m2 krimpt.
Ja zoals ik al zeg, dat soort dingen kunnen bv wel werken bij een helpdeks of callcenter o.i.d., maar lang niet bij alle banen/afdelingenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, thinclients, je logt met je account in en krijgt je eigen werkplek te zien op elke willekeurige pc hier in het pand.
owquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:48 schreef Bart het volgende:
25 minder kantooroppervlak had ik dan ook genoemd
Dat klopt. Maar je kunt het ook niet per definitie afschrijvenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja zoals ik al zeg, dat soort dingen kunnen bv wel werken bij een helpdeks of callcenter o.i.d., maar lang niet bij alle banen/afdelingen
Dat mogen ze op mijn werkplekken wel doen. Hou niet van dat felle lichtquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee daar waar ze dan niet zitten doen ze ff t TL-etje er uit schroeven hoor
Oke, ik zal nuanceren. Dat soort standaardisatie werkt alleen bij "fabrieksarbeid"/"massa-arbeid"/"eenheidsworst" afdelingen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je kunt het ook niet per definitie afschrijven.
Die hebben pech, moeten stoelen ergens vandaan halen, evt in vergader kantoren gaan zitten of toch naar huis weerquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:49 schreef Ang3l het volgende:
Ik vraag me dan af hoe t zal zijn als op woensdagochtend ineens iedereen aanwezig is en wil werken. Kan dan 25% op de gang gaan zitten wachten of zo? Tot er plek is?
Mijn flikkerlicht is gemaaktquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat mogen ze op mijn werkplekken wel doen. Hou niet van dat felle licht
Efficient man!quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die hebben pech, moeten stoelen ergens vandaan halen, evt in vergader kantoren gaan zitten of toch naar huis weer
Maar ik gedij tegenwoordig zo slecht bij TL.quote:
Als je met 8 man op een kantoor zit en dan 6 pc's hebt, dan is het risico groot dat er op een gegeven moment 7 man aanwezig zijn. Zit je met 600 man in een pand, dan is de kans dat er meer dan 450 man aanwezig zijn klein. Zitten er 2000 man in een pand, dan is de kans dat er meer dan 1500 man tegelijk aanwezig zijn ongeveer nihil. Maar dat kun je uiteraard vrij simpel onderzoekenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:49 schreef Ang3l het volgende:
Ik vraag me dan af hoe t zal zijn als op woensdagochteend ineens iedereen aanwezig is en wil werken. Kan dan 25% op de gang gaan zitten wachten of zo? Tot er plek is?
Ja dat hoeft dus niet als de vrouw niet meer werkt he.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat gaat helaas niet meer op, met papa dag en ouderschapsverlof voor de man en zo
Dat zeg ik: Massaworstjesquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je met 8 man op een kantoor zit en dan 6 pc's hebt, dan is het risico groot dat er op een gegeven moment 7 man aanwezig zijn. Zit je met 600 man in een pand, dan is de kans dat er meer dan 450 man aanwezig zijn klein. Zitten er 2000 man in een pand, dan is de kans dat er meer dan 1500 man tegelijk aanwezig zijn ongeveer nihil. Maar dat kun je uiteraard vrij simpel onderzoeken. Gelijktijdigheidsfactor wordt steeds kleiner als de populatie groter wordt.
600 man die op een pc werken wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde doen hequote:
Juhweeeeel, dan hebben ze gewoon alsnog een papadag tegenwoordigquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja dat hoeft dus niet als de vrouw niet meer werkt he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |