Aha.. Ja ik raakte verward door 'since the Lagrangian is concave'. Het is mij niet geheel duidelijk waarom er naar de Lagrangian gekeken moet worden w.b.t. convexiteit/concaviteit i.p.v. naar de doelstellingsfunctie.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:42 schreef Novermars het volgende:
De reden dat er niet op gereageerd wordt is dat iedereen een beetje moedeloos van je wordt. Elke keer als mensen hun best doen om een uitgebreide uitleg uit te typen, ben je de lessen in de uitleg na vijf minuten weer vergeten.
Maar enfin, lineaire functies zijn altijd concaaf en convex. Verder is je doelstellingsfunctie f(x,y)=3x+4y en het is treurig makkelijk om te zien dat f(9,12) > f(-9,12) en dus dat f(-9,12) geen globaal maximum is.
math is sexy!quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:56 schreef Super-B het volgende:
[..]
Aha.. Ja ik raakte verward door 'since the Lagrangian is concave'. Het is mij niet geheel duidelijk waarom er naar de Lagrangian gekeken moet worden w.b.t. convexiteit/concaviteit i.p.v. naar de doelstellingsfunctie.
Het tentamen is vrijdag, en hij loopt te stressen alsof het dinsdag al plaatsvindt. Je zou er haast zelf van gaan stressen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:56 schreef Rezania het volgende:
Je gaat falen, volgende keer eerder beginnen, welkom op de uni, grgr.
Oh, dan pas.quote:Op zondag 19 oktober 2014 02:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het tentamen is vrijdag, en hij loopt te stressen alsof het dinsdag al plaatsvindt. Je zou er haast zelf van gaan stressen.
Mijn fout, de Lagrangian is inderdaad ook concaaf en heeft daarom een uniek(of oneindig veel) maximum(/maxima).quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:56 schreef Super-B het volgende:
[..]
Aha.. Ja ik raakte verward door 'since the Lagrangian is concave'. Het is mij niet geheel duidelijk waarom er naar de Lagrangian gekeken moet worden w.b.t. convexiteit/concaviteit i.p.v. naar de doelstellingsfunctie.
'' f(9,12) > f(-9,12) en dus is f(-9,12) geen globaal maximum.'' is genoeg beargumentatie?quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:38 schreef Novermars het volgende:
[..]
Mijn fout, de Lagrangian is inderdaad ook concaaf en heeft daarom een uniek(of oneindig veel) maximum(/maxima).
Ik kan me niet voorstellen dat jij dit moet aantonen, dus dat was extra informatie die je eigenlijk niet nodig had.
lol wut?quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:36 schreef Super-B het volgende:
ondanks dat het ook dezelfde y waarde (12) oplevert
Ja, al ben je natuurlijk geïnteresseerd in wat wél een globaal maximum is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:55 schreef Super-B het volgende:
[..]
'' f(9,12) > f(-9,12) en dus is f(-9,12) geen globaal maximum.'' is genoeg beargumentatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |