Dus net andersom?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zou liever een leaseauto kopen dan bij een dealer een auto waar een boerenlul in heeft gereden die niet kan rijden en stoeprandjes meepikt, onderhoud verzuimt, z'n verlepte vrouw in laat rijden etc.
Mijn eerste BMW zou inderdaad wel een zescilinder moeten zijn, maarja eentje in goeie staat kost toch wel heel wat meer vooral omdat die over het algemeen nog wat luxer zijn afgewerkt. Bedankt voor je eerlijke bekentenis over het mishandelen van je leaseautoquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Automaat zegt niets, M5 is ook standaard met automaat. Zelf heb ik een tijd een leaseauto gehad en ging daar toch wat minder zorgvuldig mee om dan bij m'n eigen auto. Bij koude motor vaak hoog in de toeren (mede door gebrekkig vermogen), nauwelijks remmen voor drempels en een /care gevoel hebben bij het rijden door kuilen of gaten in de weg terwijl ik in een privé vloek op zo'n moment en ze bewust probeer te vermijden.
Maar sowieso zou ik gaan voor een 325i/330i, daar heeft de E91 recht op.
"Mishandelen" van leaseauto's komt niet zo vaak meer voor. Schades (en dan doel ik op zaken als motor, versnellingsbak) en overmatige slijtages welke het gevolg zijn van niet normaal gebruik van de auto worden aan de klanten van de leasemaatschappijen doorbelast. Klanten betalen namelijk om een auto te gebruiken en niet om ze te mishandelen. Onderhoudshistorie nakijken is in ieder geval een indicatie, maar hoeft ook nog niet eens iets te zeggen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:29 schreef Bigs het volgende:
[..]
Mijn eerste BMW zou inderdaad wel een zescilinder moeten zijn, maarja eentje in goeie staat kost toch wel heel wat meer vooral omdat die over het algemeen nog wat luxer zijn afgewerkt. Bedankt voor je eerlijke bekentenis over het mishandelen van je leaseauto
Ik zal in ieder geval overwegen om de auto ergens na te laten kijken.. heb dat nog nooit gedaan omdat ik alleen jonge auto's bij vertrouwde dealers kocht maar wellicht nu wel het overwegen waard. Al verwacht ik weinig problemen als ik een beetje over het model lees.
Eens. Die horrorverhalen over koud aftrappen mogen zullen voor een deel wel terecht zijn. Maar als een auto 2 koude starten per dag en 95% van de rijtijd lekker op temperatuur is plaatst dat alles wel in perspectief.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:05 schreef RuuddieBoy het volgende:
Voordeel van het kopen van een leaseauto is dat deze altijd goed onderhouden zijn. Particulieren zullen sneller een beurt overslaan ivm kosten terwijl mijn lease 2x per jaar in de garage staat.
Het flink doortrappen van leaserijders zou je ook als voordeel kunnen zien; de motor is in ieder geval niet lui en goed ingeredenNadeel is wel dat een leaseauto van maar 4 jaar oud al snel 120k+ op de teller heeft, en onderdelen dus sneller vervangen moeten worden.
Ja, of precies andersom: in z'n onderhoudquote:Ik ga er echter van uit dat de leasemaatschappij bij verkoop hier rekening mee houdt in zn prijs.
Dit herken ik totaal niet. Ik ga altijd net zo keurig om met mijn leaseauto als met mijn eigen auto. Het enige verschil is dat ik met de auto van de zaak 130 rij waar dat mag en met mijn eigen auto nooit boven de 120 kom, omdat ik dat zonde van de benzine vind.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Automaat zegt niets, M5 is ook standaard met automaat. Zelf heb ik een tijd een leaseauto gehad en ging daar toch wat minder zorgvuldig mee om dan bij m'n eigen auto. Bij koude motor vaak hoog in de toeren (mede door gebrekkig vermogen), nauwelijks remmen voor drempels en een /care gevoel hebben bij het rijden door kuilen of gaten in de weg terwijl ik in een privé vloek op zo'n moment en ze bewust probeer te vermijden.
Maar sowieso zou ik gaan voor een 325i/330i, daar heeft de E91 recht op.
Op het verbruik let ik sowieso niet zo, ook niet bij privé. Driving fun gaat voor het verbruik, anders had ik beter een eco-mobiel kunnen kopen. Brandstofverbruik tussen 120 en 130 maakt toch geen zak uit, is echt een minimaal verschil in zowel snelheid als verbruik.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:10 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Dit herken ik totaal niet. Ik ga altijd net zo keurig om met mijn leaseauto als met mijn eigen auto. Het enige verschil is dat ik met de auto van de zaak 130 rij waar dat mag en met mijn eigen auto nooit boven de 120 kom, omdat ik dat zonde van de benzine vind.
Ik ben ook van de eco. Scheelt bij mijn privé 5008 toch al gauw een liter op 100km. Ik zie het als een sport om zo zuinig mogelijk te rijden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Op het verbruik let ik sowieso niet zo, ook niet bij privé. Driving fun gaat voor het verbruik, anders had ik beter een eco-mobiel kunnen kopen. Brandstofverbruik tussen 120 en 130 maakt toch geen zak uit, is echt een minimaal verschil in zowel snelheid als verbruik.Wat veel schadelijker is voor het verbruik zijn korte ritjes en constant optrekken en stilstaan in druk verkeer.
Jeetje, dat zijn wel ernstige verhalen (https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=43&t=71467) die je vindt als je daarop zoekt. Ik hoef helemaal geen zuinige autoquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:17 schreef Poekel het volgende:
Voordat je zo'n 4-cilinder direct ingespoten BMW gaat kopen, moet je wel zéér gerichte controles laten uitvoeren. Zeker wat betreft het inspuitings- en ontstekingsgedeelte.
Klopt. Maar het probleem met die directe inspuiting motoren lijkt te zijn dat ze eigenlijk gewoon te arm lopen (om zo aan de milieueisen te voldoen) waardoor je onregelmatige loop en problemen met je injectoren krijgt. Ik kan me voorstellen dat zo'n chiptuner als onderdeel van zijn wijzigingen ook het mengsel aanpast want ja wat heeft hij met milieunormen te maken. Voor die 15pk hoef ik het niet te doen, maar als hij er beter van gaat lopen dan is het wel ¤250 waard.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Chiptunen van een niet-turbomotor hoef je in elk geval niet te doen: weggegooid geld.
Van dit soort verhalen vraag ik me wel eens af hoe je over een jaar of 10 nog een gebruikte auto kan kopen zonder russische roulette te spelenquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:09 schreef Bigs het volgende:
[..]
Jeetje, dat zijn wel ernstige verhalen (https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=43&t=71467) die je vindt als je daarop zoekt. Ik hoef helemaal geen zuinige autoen zeker niet als hij dan gaar gaat lopen. Ik ben wel benieuwd of dit opgelost kan worden door bij een chiptuner de boel wat bij te laten schaven (ze moeten die 15pk toch ergens vandaan halen).
Ik zal er bij de proefrit in ieder geval eens op letten en kijken of ik ergens een garage kan vinden die bekend is met het probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |