abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145629173
quote:
Turkey is planning to expel a group of Syrian Kurds who fled the besieged town of Kobane but were then detained for over a week on suspicion of having links to rebel Kurdish groups, a Turkish lawmaker said on Oct. 16.

İbrahim Ayhan, a lawmaker from the Peoples' Democratic Party (HDP), said a group of over 150 Kurds still being held did not want to return to Syria amid the advance by Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) jihadists.

The Turkish authorities last week arrested some 270 Syrian Kurds from Kobane on suspicion of having links to the outlawed Kurdistan Workers Party (PKK), holding them in a sports hall in the the border town of Suruç.

Over 100 have already been released and the remaining detainees, who have been on hunger strike to protest their conditions of detention, will now be forced to leave Turkey.

"Turkey has decided to expel these people but they don't want to return to Kobane and they are protesting over their abusive detention," Ayhan said.
http://www.hurriyetdailyn(...)=73092&NewsCatID=338

Nou lekker dan, als je vluchtelingen terug gaat sturen naar Kobane, die dreigt bezet te worden door terreurorganisatie Islamitische Staat, ook wel bekend van het koppen afhakken, vrouwen verkrachten en kinderen laten verhongeren.

De zogenaamde aanklacht zou zijn dat ze links zouden hebben met Koerdische rebellengroepen, in feite zijn dit gewoon een van del aatste mensen die zijn gevlucht omdat ze zagen dat Kobane een hoge dreiging zou krijgen.

Ik vind dit maar een naar besluit. Als deze vluchtelingen worden gedeporteerd naar Kobane, en Kobane komt in handen van ISIS, dan worden deze vluchtelingen allemaal afgeslacht/uitgemoord/verkracht.

Een ding is zeker: Turkije zal nooit bij de EU horen. Fascisten :r
pi_145629190
Turkije :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145629364
Welkom bij de EU!
pi_145629395
150 van de 60,000

Zullen vast niet de braveriken zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Guidance op 17-10-2014 09:52:54 ]
pi_145629402
Tevens is er al een reeks
pi_145629589
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:42 schreef De_Guidance het volgende:
150 van de 600,000

Zullen vast niet de braveriken zijn.
600 000? Dat is een uit de lucht gegrepen cijfer. Er wonen niet eens 600 000 Koerden in de omgeving van Kobane.

Daarnaast, hoe bedoel je niet de braveriken? Zelfs al waren ze geen braveriken, dan sluit je ze op in de gevangenis met behulp van een rechtszaak. Je gaat ze niet willen deporteren naar een gebied waar de onmenselijke organisatie ISIS bijna de bezetter is, de organisatie die mensen hoofden afhakt alsof 't slachtdieren zijn.
pi_145629630
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:50 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

600 000? Dat is een uit de lucht gegrepen cijfer. Er wonen niet eens 600 000 Koerden in de omgeving van Kobane.

Daarnaast, hoe bedoel je niet de braveriken? Zelfs al waren ze geen braveriken, dan sluit je ze op in de gevangenis met behulp van een rechtszaak. Je gaat ze niet willen deporteren naar een gebied waar de onmenselijke organisatie ISIS bijna de bezetter is, de organisatie die mensen hoofden afhakt alsof 't slachtdieren zijn.
Typo man. 60000

Ik vermoed dat het hier om YPG strijders gaat. Verder heeft de YPG heel Kobane weer in handen

Je doet net of alle Koerden worden gedeporteerd naar IS
pi_145629706
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Typo man. 60000

Ik vermoed dat het hier om YPG strijders gaat. Verder heeft de YPG heel Kobane weer in handen

Je doet net of alle Koerden worden gedeporteerd naar IS
YPG heeft Kobane niet helemaal weer in handen, daar zijn geen officiele bevestigingen voor.

En ja, de Koerden worden inderdaad gedeporteerd naar ISIS aangezien de YPG-strijders in Kobane aan de verliezende kant staan, waar logischerwijs dus een bezetting van ISIS komt. Deze vluchtelingen worden dus vervolgens gedeporteerd, met een groot risico dat ze worden uitgemoord.

Deze mensen vluchten juist omdat ze dreigen te worden uitgemoord, en vervolgens deporteert Turkije hen terug naar waar ze juist niet willen zijn.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:59:41 #9
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145629822
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:55 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

YPG heeft Kobane niet helemaal weer in handen, daar zijn geen officiele bevestigingen voor.

En ja, de Koerden worden inderdaad gedeporteerd naar ISIS aangezien de YPG-strijders in Kobane aan de verliezende kant staan, waar logischerwijs dus een bezetting van ISIS komt. Deze vluchtelingen worden dus vervolgens gedeporteerd, met een groot risico dat ze worden uitgemoord.

Deze mensen vluchten juist omdat ze dreigen te worden uitgemoord, en vervolgens deporteert Turkije hen terug naar waar ze juist niet willen zijn.
ISIS is bijna weer verdreven uit Kobane hoor, tientallen dode jihadisten in de straten.
Say what?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:06:49 #10
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_145630016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:55 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij, de IS is alweer terug geslagen uit Kobani hoor.

Tevens is het apart openen van een topic hierover terwijl er een centrale Syrië topic aanwezig is een beetje aandachtzoekerij.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_145630255
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:06 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij, de IS is alweer terug geslagen uit Kobani hoor.

Tevens is het apart openen van een topic hierover terwijl er een centrale Syrië topic aanwezig is een beetje aandachtzoekerij.
Hoezo aandachtzoekerij? Dit topic gaat niet over de oorlog/crisis in Syrie, maar over de deportatie van Koerdische vluchtelingen door Turkije. Niet alle onderwerpen hebben betrekking op het centrale topic.

quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:59 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

ISIS is bijna weer verdreven uit Kobane hoor, tientallen dode jihadisten in de straten.
Bron dat ze volledig zijn terug geslagen en dat ze niet meer bezig zijn met een nieuwe aanval? :)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:18:12 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145630311
Je kan beter het centrale Syrië-topic volgen voor actuele info, daar wordt de situatie bijgehouden.

(Islamic State 'being driven out of Syria's Kobane')
Say what?
pi_145630393
Er is ook een Koerdische rellen in Turkije topic :P
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:26:41 #14
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_145630521
Er zijn ook verhalen van dat Nederland vluchtelingen terug stuurt naar landen waar hoofdafhakkers opereren. Er was laatst toch een verhaal van de afghaanse man die als tolk fungeerde voor de Nederlandse leger. Nederland wilde hen terug sturen naar Afghanistan terwijl zijn leven daar in gevaar was. Zijn broer was al vermoord door de terroristen daar omdat hij een tolk was. Maar nederland stuurt hem toch terug. Er was ook een verhaal van een afghaanse familie die Nederland terug wilde sturen. Terwijl hun dochter en zoon praktisch hun hele leven in Nederland door hebben gebracht. Ja stuur maar een meisje dat hier gewoon goed meedoet en naar de vwo gaat terug naar een land waar vrouwen door hun hoofd worden geschoten als ze hun voet laten zien.

Het is hypocriet om over Turkije heen te vallen terwijl het ook in Nederland gebeurt.

http://www.vluchtelingenw(...)rug-naar-afghanistan

https://flevoland.groenli(...)-ahmadzai-moet-terug

Er zullen een hoop meer vergelijkbare gevallen zijn die het nieuws niet halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door WoordenShuffelaar op 17-10-2014 10:42:00 ]
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_145631270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:31 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Een ding is zeker: Turkije zal nooit bij de EU horen. Fascisten :r
Dat 'gedreig' met de EU ook telkens. :').
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:56:34 #16
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_145633018
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:33 schreef bijdehand het volgende:
Turkije :r
Qft
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:14:36 #17
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_145633561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat 'gedreig' met de EU ook telkens. :').
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')