abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:19:40 #276
155616 Proximo
For god, king & country
pi_145623176

Of voortaan zo.

Geeen zwarte pieten meer, die vervangen we door jeugdige flexwerkers, zo van ook de sint moet bezuinigen. Krijgen alle kinderen verplicht een huishoudboekje cadeau, zou geen kwaad doen
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_145623210
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat doe je wel vaker. Ach, als jouw dag daarmee goed is....
oke
pi_145623315
Die rechtszaak is helemaal niet zo interessant.

Als de aanklagers winnen, dan kan de gemeente bijv. in de vergunning zoiets schrijven van "Het gevoel van belediging bij enkele inwoners van onze gemeente weegt niet op tegen het plezier van een grote groep mensen, dus wij zien geen grond om de vergunning te weigeren" en dan is voldaan aan de formele voorwaarden waar het in deze zaak om gaat.

Het is vooral een bestuursrechtelijke principekwestie, namelijk of burgemeesters bij een vergunning gewoon moeten kijken of aan de regels over veiligheid / overlast is voldaan, of dat ze voortaan ook een afweging moeten gaan maken over de inhoud van evenementen, en dus voortaan verplicht worden om bepaalde evenementen evt. op grond van hun inhoud geen vergunning te verlenen.
pi_145623445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:20 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

oke
[ afbeelding ]
Weertje en zijn plaatjes.
pi_145623542
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weertje en zijn plaatjes.
pi_145623613
Toevoeging van Igen is wel relevant, het gaat niet om zwarte piet zelf in deze zaak maar over de manier waarop de vergunning voor de intocht is verstrekt. Dus dat hoeft niet te betekenen dat als Quincy gelijk krijgt zwarte piet niet in Amsterdam mag verschijnen enkel dat de vergunning opnieuw beoordeeld moet worden.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:32:17 #282
155616 Proximo
For god, king & country
pi_145623730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:29 schreef ruudbackus het volgende:
Toevoeging van Igen is wel relevant, het gaat niet om zwarte piet zelf in deze zaak maar over de manier waarop de vergunning voor de intocht is verstrekt. Dus dat hoeft niet te betekenen dat als Quincy gelijk krijgt zwarte piet niet in Amsterdam mag verschijnen enkel dat de vergunning opnieuw beoordeeld moet worden.
Heb de indruk dat de juichende quincy aanhangers op tv dat niet weten
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_145623795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:32 schreef Proximo het volgende:

[..]

Heb de indruk dat de juichende quincy aanhangers op tv dat niet weten
Dat zijn dan ook niet bepaald de helderste lichten.
pi_145625148
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook niet bepaald de helderste lichten.
Bovendien zal het niets veranderen aan de manier waarop 99% van de Nederlandse gezinnen Sinterklaas viert, namelijk op de traditionele wijze en dus mét zwarte Piet. Hoe zeer o.a. de NOS capituleert en tot het "weg met ons-kamp" hoort...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145625153

Hier vecht ik met anti-ZP'ers.
pi_145625351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:10 schreef DrDentz het volgende:

Hier vecht ik met anti-ZP'ers.
Je hebt duidelijk nooit subsidie gehad voor fatsoenlijke bokslessen?
pi_145625408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:22 schreef Igen het volgende:

Als de aanklagers winnen, dan kan de gemeente bijv. in de vergunning zoiets schrijven van "Het gevoel van belediging bij enkele inwoners van onze gemeente weegt niet op tegen het plezier van een grote groep mensen, dus wij zien geen grond om de vergunning te weigeren" en dan is voldaan aan de formele voorwaarden waar het in deze zaak om gaat.

Het is vooral een bestuursrechtelijke principekwestie, namelijk of burgemeesters bij een vergunning gewoon moeten kijken of aan de regels over veiligheid / overlast is voldaan, of dat ze voortaan ook een afweging moeten gaan maken over de inhoud van evenementen, en dus voortaan verplicht worden om bepaalde evenementen evt. op grond van hun inhoud geen vergunning te verlenen.
Dit. Maar ach, gun die verongelijkte Zeurpieten ook even een hoogtepuntje in het leven O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145625420
Ik stel voor om die hele sinterklaas onzin af te schaffen en gelijk Kerstmis ook.
pi_145625433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:22 schreef Igen het volgende:

Dan lijkt het me juist belangrijk voor de precedentwerking. Als burgemeesters zich met de inhoud gaan bemoeien krijg je dus van die stompzinnige dingen als stroopwafelpieten. Denk dat de mensen die het al jaren organiseren het graag willen houden zoals het is.
pi_145625470
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:21 schreef luxerobots het volgende:

Denk dat de mensen die het al jaren organiseren het graag willen houden zoals het is.
Beunhaaspieten en hulpsinterklazen.
pi_145625532
quote:
11s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:31 schreef Prutzenberg het volgende:
De Paus heeft ook Pieten:
[ afbeelding ]

Die is dan ook volkomen achterhaald en roept nog wat in de woestijn.
pi_145626231
De waanzin is inmiddels zo erg dat ik overweeg om mijn voornaam te veranderen.
pi_145626376
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
De waanzin is inmiddels zo erg dat ik overweeg om mijn voornaam te veranderen.
Hmm... Zwarte_Piraat? :+
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_145626402
Piet kan er niets aan doen, die sinterklaas daar zit de oorsprong van het probleem.
pi_145626451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 01:10 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hmm... Zwarte_Piraat? :+
Deze functie is in onderhoud, later in de nacht is het weer mogelijk te registreren. Onze excuses voor het ongemak.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 02:16:37 #296
190104 Jareth
Such a pity...
pi_145626957
In Iran speelt de figuur Hajji Firuz een grote rol tijdens de festiviteiten. De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt om kinderen en hun ouders te vermaken.Misschien piet dan maar veranderen in een soort Haji Firuz? Sinterklaas erbij en niemand heeft meer problemen want is beschermd feest door VN. Die VN waar mevrouw van zei dat ze vanuit VN sprak (loog)

Dat er wat gaat veranderen is wel duidelijk. Ik hoef alleen niet met vegen op mijn gezicht op mijn nichtjes en neefjes af te stappen. Hebben ze meteen door.

Je loopt tegen een muur van argwanende mensen aan die in elke blanke Nederlander een racist zien Verwijten de blanke Nederlanders zelfs de gruwelijke moorden van de indianen aan de andere kant van deze aardkloot dus die indoctrinatie is al vele jaren gaande dat een vrouw zoiets doms vol overtuiging roept.

Ik ken geen enkel Nederlands feest waar de organisatie alleen maar autochtoon en blank mag zijn. Afschaffen alle feesten welke maar een nationaliteit/achtergrond of kleur in de organisatie wil zien.Meer gemengd want er waren ook veel blanke slaven net als veel opzichters niet blank haren en vrije slaven ook slaven hadden.. Geen apart feest meer, Als Nederland besluit in zwarte piet dicriminatie te zien is het tijd voor een volgende verandering die gewoonweg discriminerend is en niet meer past in deze samenleviong.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_145627069
Het is 1 grote leugen, die goedheiligman met zijn stoomboot, schimmel en pieten.
Waarom maken we die onzin onze kinderen wijs?
pi_145627146
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 02:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is 1 grote leugen, die goedheiligman met zijn stoomboot, schimmel en pieten.
Waarom maken we die onzin onze kinderen wijs?
Ha, Sinterklaas bestaat echt hoor.
pi_145627166
Zwarte Piet gedoe. :')
pi_145627174
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 02:44 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ha, Sinterklaas bestaat echt hoor.
Nadat ik op mijn 3e getuige was van botsing op een kruising en er 2 sinterklazen en nog wat pieten met elkaar op de vuist gingen, geloofde ik er niets meer van maar je speelt het spelletje mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')