okequote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat doe je wel vaker. Ach, als jouw dag daarmee goed is....
Heb de indruk dat de juichende quincy aanhangers op tv dat niet wetenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:29 schreef ruudbackus het volgende:
Toevoeging van Igen is wel relevant, het gaat niet om zwarte piet zelf in deze zaak maar over de manier waarop de vergunning voor de intocht is verstrekt. Dus dat hoeft niet te betekenen dat als Quincy gelijk krijgt zwarte piet niet in Amsterdam mag verschijnen enkel dat de vergunning opnieuw beoordeeld moet worden.
Dat zijn dan ook niet bepaald de helderste lichten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:32 schreef Proximo het volgende:
[..]
Heb de indruk dat de juichende quincy aanhangers op tv dat niet weten
Bovendien zal het niets veranderen aan de manier waarop 99% van de Nederlandse gezinnen Sinterklaas viert, namelijk op de traditionele wijze en dus mét zwarte Piet. Hoe zeer o.a. de NOS capituleert en tot het "weg met ons-kamp" hoort...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook niet bepaald de helderste lichten.
Je hebt duidelijk nooit subsidie gehad voor fatsoenlijke bokslessen?quote:
Dit. Maar ach, gun die verongelijkte Zeurpieten ook even een hoogtepuntje in het levenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:22 schreef Igen het volgende:
Die rechtszaak is helemaal niet zo interessant.
Als de aanklagers winnen, dan kan de gemeente bijv. in de vergunning zoiets schrijven van "Het gevoel van belediging bij enkele inwoners van onze gemeente weegt niet op tegen het plezier van een grote groep mensen, dus wij zien geen grond om de vergunning te weigeren" en dan is voldaan aan de formele voorwaarden waar het in deze zaak om gaat.
Het is vooral een bestuursrechtelijke principekwestie, namelijk of burgemeesters bij een vergunning gewoon moeten kijken of aan de regels over veiligheid / overlast is voldaan, of dat ze voortaan ook een afweging moeten gaan maken over de inhoud van evenementen, en dus voortaan verplicht worden om bepaalde evenementen evt. op grond van hun inhoud geen vergunning te verlenen.
Dan lijkt het me juist belangrijk voor de precedentwerking. Als burgemeesters zich met de inhoud gaan bemoeien krijg je dus van die stompzinnige dingen als stroopwafelpieten. Denk dat de mensen die het al jaren organiseren het graag willen houden zoals het is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:22 schreef Igen het volgende:
Die rechtszaak is helemaal niet zo interessant.
Als de aanklagers winnen, dan kan de gemeente bijv. in de vergunning zoiets schrijven van "Het gevoel van belediging bij enkele inwoners van onze gemeente weegt niet op tegen het plezier van een grote groep mensen, dus wij zien geen grond om de vergunning te weigeren" en dan is voldaan aan de formele voorwaarden waar het in deze zaak om gaat.
Het is vooral een bestuursrechtelijke principekwestie, namelijk of burgemeesters bij een vergunning gewoon moeten kijken of aan de regels over veiligheid / overlast is voldaan, of dat ze voortaan ook een afweging moeten gaan maken over de inhoud van evenementen, en dus voortaan verplicht worden om bepaalde evenementen evt. op grond van hun inhoud geen vergunning te verlenen.
Beunhaaspieten en hulpsinterklazen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 00:21 schreef luxerobots het volgende:
Denk dat de mensen die het al jaren organiseren het graag willen houden zoals het is.
Die is dan ook volkomen achterhaald en roept nog wat in de woestijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:31 schreef Prutzenberg het volgende:
De Paus heeft ook Pieten:
[ afbeelding ]
Hmm... Zwarte_Piraat?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 00:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
De waanzin is inmiddels zo erg dat ik overweeg om mijn voornaam te veranderen.
Deze functie is in onderhoud, later in de nacht is het weer mogelijk te registreren. Onze excuses voor het ongemak.quote:
Ha, Sinterklaas bestaat echt hoor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 02:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is 1 grote leugen, die goedheiligman met zijn stoomboot, schimmel en pieten.
Waarom maken we die onzin onze kinderen wijs?
Nadat ik op mijn 3e getuige was van botsing op een kruising en er 2 sinterklazen en nog wat pieten met elkaar op de vuist gingen, geloofde ik er niets meer van maar je speelt het spelletje mee.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 02:44 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ha, Sinterklaas bestaat echt hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |