En die mensen zouden eens moeten beseffen wanneer ze hun bek moeten houden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit zijn juist vaak de mensen die cultuurbepalend zijn in een land.
Ik vind juist dat je best mag kijken naar de onderbouwingen van de anti zwarte pieten. Als blijkt dat de zwarte piet inderdaad afstamt van de slaaf, dan is het toch niet helemaal fair? Ik ben geen voor- of tegenstander, maar ik ben wel van mening dat het goed is om dit soort gevoelens van mensen serieus te nemen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Doodzwijgen hoeft niet maar die Quinsy en zijn gedoe kan je prima voor kennisgeving aannemen en dan overgaan tot de orde van de dag. Aanleiding om Zwarte Piet aan te passen is het in elk geval niet.
Behalve wanneer de Telegraaftypes door blijven draaien.
Die prinsenvlag verkopen ze wel op voorpost.orgquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Omg, wat fout. Enkel de prinsenvlag ontbreekt nog. Ik hoop dat meer van dit soort organisaties zich gaat mengen in de discussie. Des te eerder ZP verdwijnt.
En weer extra olie op het vuur. Weer de eigen politieke ideeën belangrijker vinden dan wat voorbijlopende kinderen denken. Weer een extra bijdrage leveren om Sinterklaas met rechtsextremisme te associëren. Zucht.quote:
Volgens mij zijn ze weer helemaal terug.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:47 schreef anonymoussie het volgende:
Knecht Ruprecht nog ff bekeken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn de duivels totaal van ons Sinterklaasfeest verbannen.
Zeer triest inderdaad.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:48 schreef Igen het volgende:
[..]
En weer extra olie op het vuur. Weer de eigen politieke ideeën belangrijker vinden dan wat voorbijlopende kinderen denken. Weer een extra bijdrage leveren om Sinterklaas met rechtsextremisme te associëren. Zucht.
Absoluut. Piet is tegenwoordig een verlengstuk van de commercie en niet meer de boeman van weleer.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:47 schreef anonymoussie het volgende:
Knecht Ruprecht nog ff bekeken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn de duivels totaal van ons Sinterklaasfeest verbannen.
Natuurlijk hebben ze een goede relatie maar het gaat dus om zijn uiterlijke verschijning waar mensen aanstoot aan nemen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:51 schreef zoost het volgende:
Ik stel voor dat we het verhaal van Sinterklaas uitbreiden (voor de grote mensen) met de notie dat Zwarte Piet een normale arbeidsverhouding heeft met de Sint.Dat pieten een voetbal salrais krijgen. Dat het een eer is om Piet te zijn. Piet en Sint hebben geen baas / knecht verhouding. Dat weet toch ieder kind!
Overigens denk ik dat het goed is te begrijpen dat het Sinterklaasfeest hele oude wortels heeft. Ouder dan de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
Dat extreem-rechts en dommig BN-Nederland zich graag profileert als Zwarte Pieten-liefhebber is toch echt hun eigen keuze.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:48 schreef Igen het volgende:
Weer een extra bijdrage leveren om Sinterklaas met rechtsextremisme te associëren. Zucht.
Ik ben voorquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:51 schreef DustPuppy het volgende:
ZP vervangen door Krampus, hoewel een badass idee lijkt me dan toch weer een te grote verandering in een keer.
Maar mijn zegen heb je
In onze familie zijn het vaak de ooms en neven die zich verkleden als zwarte piet, en als er maar een paar zwarte vegen op zijn gezicht staan, herkennen die kleintjes hun meteen. Dus neeeee geen goed plan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:28 schreef DustPuppy het volgende:
Is een oplossing niet om gewoon over te gaan op duidelijke roetvegen ipv een volledige zwart gezicht, kroeshaar en rode lippen etc?
Dan kun je 'm Zwarte Piet blijven noemen, maar is ie overduidelijk geen karikatuur van een negroïde man.
Who's with me?
Dat begrijp ik echt niet. Wat er dan aanstootgevend aan? De herrinnering aan de slavernij? Dan is elke donkergekleurde medemens potentieel aanstootgevend.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:51 schreef JanCees het volgende:
Natuurlijk hebben ze een goede relatie maar het gaat dus om zijn uiterlijke verschijning waar mensen aanstoot aan nemen.
Ja en hoe kan het ze herinneren aan slavernij?! Die hebben ze zelf niet meegemaakt hoor.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat begrijp ik echt niet. Wat er dan aanstootgevend aan? De herrinnering aan de slavernij? Dan is elke donkergekleurde medemens potentieel aanstootgevend.
Ja, het pakje enzo. Vroeger waren slaven ook wel eens op die manier gekleed.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat begrijp ik echt niet. Wat er dan aanstootgevend aan? De herrinnering aan de slavernij? Dan is elke donkergekleurde medemens potentieel aanstootgevend.
Om niet al te veel verwarring bij de kinderen te veroorzaken met een wel erg groot verschil ten opzichte van voorgaande jaren stel ik jouw idee voor met als aanpassing dat de huidskleur gewoon pikzwart wordt in plaats van bruin. Dan is het blackface-karakter er wel af, lijkt me, en hoeven ouders niet te veel uit te leggen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:28 schreef DustPuppy het volgende:
Is een oplossing niet om gewoon over te gaan op duidelijke roetvegen ipv een volledige zwart gezicht, kroeshaar en rode lippen etc?
Dan kun je 'm Zwarte Piet blijven noemen, maar is ie overduidelijk geen karikatuur van een negroïde man.
Who's with me?
Vergeet de billen niet:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:54 schreef ietjefietje het volgende:
Overigens gaan wij gewoon door met het totale gezicht zwart maken.
Dit zijn witte mensen die zich verkleden als een donkergekleurde Moorse slaaf.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:54 schreef zoost het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze weer helemaal terug.
Wat ik me afvraag... Had NL voor zp nou een soort Ruprecht?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Absoluut. Piet is tegenwoordig een verlengstuk van de commercie en niet meer de boeman van weleer.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]
Die boycot is ook een denderend succes moet ik zeggen.
Met een AH tas??quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]
Die boycot is ook een denderend succes moet ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |