Om de een of andere reden heb ik het idee dat ik dit verhaal ook weleens op een andere site heb gelezen :p Wat was de aanleiding?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat figuur heeft mij eens laten weten dat ik moest hopen dat ik hem niet in een donker steegje zou moeten tegenkomen
Het ging over de komst van een asielzoekerscentrum hier in de stad(een heeeeul andere stad dan waar onze Benno woont overigens) en hij reageerde op een lokale site.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:12 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Om de een of andere reden heb ik het idee dat ik dit verhaal ook weleens op een andere site hebt gelezen :p Wat was de aanleiding?
Slecht artikel.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.hpdetijd.nl/20(...)fan-jij-ben-jij-nog/
Omdat er natuurlijk nog geen allochtoon met lange tenen is geweest die probeert kroketten of koningsdag kapot te maken door te zeggen dat iedereen die daarvan geniet een vuile racist is.quote:Als je nu denkt: het is alleen maar folklore, dan zeg ik: was het maar alleen folklore. Dan zou het ook niet zoveel onderbuikgevoelens oproepen. Over geen enkele andere ‘folklore’ of Hollandse traditie (klompen, kroketten, Mens Erger Je Niet, Pasen, Kerst, Koninginnedag, de VOC, fierljeppen, de Elfstedentocht, et cetera) worden mensen zo boos als over dit. Piet trapt bijzonder hard op de pik van de Nederlandse man en vrouw. Waarom eigenlijk?
Er wordt beweerd dat zp voor Schenkman al bestond, maar dat is moeilijk aan te tonen. Dat is nou net dat stukje waar ik nieuwsgierig naar ben.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:51 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Tijdsgeest. De aanpassingen van Schenkman waren bijvoorbeeld ook niet slecht bedoeld maar waarschijnlijk om het figuur wat aantrekkelijker en menselijker te maken. Schenkman was zelfs tegen slavernij nota bene.
Ah ok, wellicht dat je het dan gewoon een keer hier gepost hebt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het ging over de komst van een asielzoekerscentrum hier in de stad(een heeeeul andere stad dan waar onze Benno woont overigens) en hij reageerde op een lokale site.
Een incident.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:40 schreef Mani89 het volgende:
Pro zwarte piet man gaat matten, meer van deze schokkende beelden vanavond straks zo meteen bij het Pownews.
Wie zei dan dat iedereen die geniet van het ZP-theater een vuile racist is of een vieze vuile racistische neonazi ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Slecht artikel.
[..]
Omdat er natuurlijk nog geen allochtoon met lange tenen is geweest die probeert kroketten of koningsdag kapot te maken door te zeggen dat iedereen die daarvan geniet een vuile racist is.
Maar als je wel zoiets zou proberen, als je bijv. op TV zou zeggen dat rookworsten racistisch zijn en dat iedereen die graag wel eens een keertje stamppot met rookworst eet een vieze vuile racistische neonazi is, dan denk ik dat dat net zo goed een flinke discussie oplevert.
Ja, ik had het gezien, maar ik zie het weren niet. Ook dit jaar komt er geen zwarte piet bij mij thuis, niet omdat ik zwarte piet weer, maar omdat ik er geen ga bestellen. Het past niet in mijn planning namelijk. Het lijkt me dat omroepen ook niet alles wat aangeboden wordt inkopen. Niet aanschaffen is wat anders dan weren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)rte_Piet-docu__.html
Kijk maar, vanaf 2:10
Ik ben in deze topicreeks bijv. al diverse keren voor tokkie of racist uitgemaakt, enkel omdat ik niet tegen Zwarte Piet ben.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie zei dan dat iedereen die geniet van het ZP-theater een vuile racist is of een vieze vuile racistische neonaz ?
Ik ken zo iemand niet. En wat dan nog ? La-mar-lullen die enkele maf
Stel die laatste vraag maar eens met oprecht interesse ipv. als stompzinnige retorische vraag.quote:Je doet alsof het een grote groep mensen is die dit zeggen.
Ook overdrijf je met "probeert kapot te maken" . Ik ken niemand die het sintfeest kapot wilt maken.
. Waarom zo opgefokt ?
Maar dus niet vieze vuile racistische nazi? En het verwijt goldt ook niet iedereen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben in deze topicreeks bijv. al diverse keren voor tokkie of racist uitgemaakt, enkel omdat ik niet tegen Zwarte Piet ben.
Waarom zo opgefokt? Gewone vraag, die je normaal kunt beantwoorden . Niks retorisch an.quote:Stel die laatste vraag maar eens met oprecht interesse ipv. als stompzinnige retorische vraag.
Was zeker nadat je hem tijdens een demo zelf bedreigde met je vriendjes van "anti"fa? Gezien je "Volkert verdient een lintje"-opmerking van gisteren (inmiddels terecht weggehaald) moet je wel zo'n figuur zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat figuur heeft mij eens laten weten dat ik moest hopen dat ik hem niet in een donker steegje zou moeten tegenkomen
De precieze formulering heb ik niet onthouden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar dus niet vieze vuile racistische nazi? En het verwijt goldt ook niet iedereen.
Dat fantaseer je erbij.
En bedanktquote:Het zou ook kunnen zijn dat je inderdaad dingen schreef die men racistisch kan noemen.
Als je oprecht geïnteresseerd in het antwoord bent: Als je mensen zonder kwade bedoelingen aan de lopende band voor racist uitmaakt, dan lukt het wel om iemand op stang te jagen.quote:[..]
Waarom zo opgefokt? Gewone vraag, die je normaal kunt beantwoorden . Niks retorisch an.
Nee.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:49 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Was zeker nadat je hem tijdens een demo zelf bedreigde met je vriendjes van "anti"fa? Gezien je "Volkert verdient een lintje"-opmerking van gisteren (inmiddels terecht weggehaald) moet je wel zo'n figuur zijn.
Zojuist bij DWDD wéér alleen maar anti-Pieten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:50 schreef Buster24 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)rte_Piet-docu__.html
Vanaf 2:10
Een positieve documentaire over zwarte Piet wordt geweerd door de publieke omroepen.
Het is begonnen als een duivel, en daarna een tijdje weggeweest. In de nieuwe incarnatie was ZP een soort mengsel van die oude duivel en een dienaar. Die mix heeft dus geleid tot de 'neger' zwarte piet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:39 schreef anonymoussie het volgende:
Als we het dan toch over traditie hebben...
Waarschijnlijk was zp daarom in de eerste instantie ook een boeman. Een soort Krampus.
[..]
Toch lijken de anderen boemannen meer op 'duivels' dan onze zp. Moest zp een soort duivel voorstelle? Hoe is dat zo ontwikkeld? Stukje dat lijkt te ontbreken?
Het grote plaatje is een streven naar een 100% grijze, saaie, risicoloze, nauwkeurig genormeerde, politiek correcte maatschappij.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik krijg het complete plaatje maar niet helder.Waarom? Wat zit hier achter?
stop eens met dat slachtoffergedoe " van ze noemen me een racist"quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:52 schreef Igen het volgende:
[..]
De precieze formulering heb ik niet onthouden.
[..]
En bedankt
[..]
Als je oprecht geïnteresseerd in het antwoord bent: Als je mensen zonder kwade bedoelingen aan de lopende band voor racist uitmaakt, dan lukt het wel om iemand op stang te jagen.
Ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
stop eens met dat slachtoffergedoe " van ze noemen me een racist"
Is dat wat je dwars zit ?
Je bedoelt .....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zojuist bij DWDD wéér alleen maar anti-Pieten.
De indoctrinatie van de Nederlandse bevolking is in volle gang. De kleurpiet moet en zal door onze strot geduwd worden.
Ik krijg het complete plaatje maar niet helder.Waarom? Wat zit hier achter?
Ohhh ik ben die verkettering en scheldpartijen wel gewend op Fok.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:06 schreef Igen het volgende:
Zie je wat ik nu doe Bluesdude? Hoe voelt dat?
Daar heb je wel de kern van het probleem, dat werd in DWDD ook aangehaald door de tafeldamequote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
stop eens met dat slachtoffergedoe " van ze noemen me een racist"
Is dat wat je dwars zit ?
centrale mythe ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:06 schreef HiZ het volgende:
Overigens; de centrale mythe van St Nicolaas is juist dat hij 3 meisjes redt van slavernij. Dan is het wel dubbeldom om ZP als symbool van slavernij te gaan interpreteren.
Jij maakt mensen die niet voor deze EU zijn ook voor fascist uit.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben in deze topicreeks bijv. al diverse keren voor tokkie of racist uitgemaakt, enkel omdat ik niet tegen Zwarte Piet ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |