abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145606968
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:46 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Zo, dat zijn flinke bedragen. Mijn inschatting is dat jouw keuken en badkamer wel iets meer zijn dan een standaard Ikea/badkamerdiscount.nl :) Dat ben ik in ieder geval niet van plan om uit te geven. Heel erg bedankt, met deze prijzen kan ik veel! :)
Ik zal je wat meer details geven zodat het iets inzichterlijk wordt.

Wat betreft keuken en badkamer klopt inderdaad wel. Keuken is bijvoorbeeld volledig voorzien van Miele apparatuur die al bijna de helft van het bedrag inhoudt...Het is dus zeer zeker mogelijk dit goedkoper te doen (en kan dan nog altijd mooi zijn).
Badkamer hetzelfde verhaal, relatief dure kranen, drain, bad etc..

Prijzen van keuken en badkamer zijn trouwens wel kale prijzen. Het verleggen van electra en afvoeren etc zit bij het loodgieterswerk/electricien inbegrepen.

Kozijnen hebben we gekozen voor kunststof met een verdiept renovatieprofiel en de voordeur is vleugeloverdekkend (keuze hout/kunststof is persoonlijk natuurlijk) en allemaal voorzien van politiekeurmerken etc.

Ik denk dat de electra ook goedkoper te doen moet zijn, want we hebben daar gekozen voor een bedrijf waarvan we hele goede recensies hadden en we wisten dat deze niet de goedkoopste is. Daarnaast ook overal gekozen voor inbouwspots en daar betaal je ook meer voor dan dat je het zelf (of niet) doet.

Ik denk dat je bij het loodgieterswerk niet veel goedkoper uit gaat zijn. We hebben daar 4 offertes voor opgevraagd die elkaar niet veel ontliepen. Het bedrag is overigens inclusief 9 nieuwe radiatoren maar exclusief ketel (die was nog prima).

Voor de rest is het natuurlijk een kwestie van smaak en prioriteiten denk ik. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 16:21:43 ]
pi_145607232
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:27 schreef Geralt het volgende:
Mag ik dit topic gebruiken om te vragen wat het zou kosten om mijn badkamer te vernieuwen?

Die is 10 jaar oud en versleten. Eigenlijk moet het tegelwerk er compleet uit inclusief de vloer en alles nieuw.

De afmeting van de badkamer hier is1.75 bij 1.5 en 2.50 hoog met tegels tot het plafond.

Als ik alles eruit zou laten slopen en niet al te duur spul terug erin zet met een douche van 90x90, aan wat voor kosten zou ik dan moeten denken?

Ik heb werkelijk geen idee wat zoiets zou moeten kosten. 2000 euro? 10.000 euro? Iemand die een eenvoudige schatting kan maken? Er hoeft geen belachelijk duur of design spul in; het moet vooral functioneel zijn. Met simpele tegels. De goedkoopste denk ik.
Is zelf eruit slopen een optie? Kan je een behoorlijk bedrag schelen. Dagje een hammer huren bij de bouwmarkt en je bent al een heel eind.

Een ruime schatting (als je alles qua leidingwerk, afvoer en electra laat zoals het is) is denk ik dat je rekening moet houden met een (uitgaande van meest eenvoudige spullen):

- wandmeubel met wasbak ¤500,-
- douchebak: ¤150,-
- douchewand: ¤ 200,-
- tegelwerk: ¤ 150,-
- kranen: ¤300,-
- arbeid: ¤ 1000,-

Totaal: ¤2300,-

Dan wel uitgaande van de meest simpele uitvoeringen van alles.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 16:37:19 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_145607493
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 16:28 schreef Blue_note het volgende:
- wandmeubel met wasbak ¤500,-
- douchebak: ¤150,-
- douchewand: ¤ 200,-
- tegelwerk: ¤ 150,-
- kranen: ¤300,-
- arbeid: ¤ 1000,-

Totaal: ¤2300,-
Tegelwerk ¤10,-/m2. is wel heel mager.
En dat is incl. lijm en voegmortel?

Reken nog 10% aan klein materiaal en 20% onvoorzien en je zit volgens mij aardig goed.
pi_145607590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 16:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Tegelwerk ¤10,-/m2. is wel heel mager.
En dat is incl. lijm en voegmortel?

Reken nog 10% aan klein materiaal en 20% onvoorzien en je zit volgens mij aardig goed.
Heb dat bij de arbeid ingecalculeerd ;). Volgens mij zie ik in de bouwmarkt krantjes wel eens aanbiedingen voor tegels tegen die prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')