quote:
Op donderdag 16 oktober 2014 11:46 schreef Hi_flyer het volgende:[..]
Zo, dat zijn flinke bedragen. Mijn inschatting is dat jouw keuken en badkamer wel iets meer zijn dan een standaard Ikea/badkamerdiscount.nl

Dat ben ik in ieder geval niet van plan om uit te geven. Heel erg bedankt, met deze prijzen kan ik veel!

Ik zal je wat meer details geven zodat het iets inzichterlijk wordt.
Wat betreft keuken en badkamer klopt inderdaad wel. Keuken is bijvoorbeeld volledig voorzien van Miele apparatuur die al bijna de helft van het bedrag inhoudt...Het is dus zeer zeker mogelijk dit goedkoper te doen (en kan dan nog altijd mooi zijn).
Badkamer hetzelfde verhaal, relatief dure kranen, drain, bad etc..
Prijzen van keuken en badkamer zijn trouwens wel kale prijzen. Het verleggen van electra en afvoeren etc zit bij het loodgieterswerk/electricien inbegrepen.
Kozijnen hebben we gekozen voor kunststof met een verdiept renovatieprofiel en de voordeur is vleugeloverdekkend (keuze hout/kunststof is persoonlijk natuurlijk) en allemaal voorzien van politiekeurmerken etc.
Ik denk dat de electra ook goedkoper te doen moet zijn, want we hebben daar gekozen voor een bedrijf waarvan we hele goede recensies hadden en we wisten dat deze niet de goedkoopste is. Daarnaast ook overal gekozen voor inbouwspots en daar betaal je ook meer voor dan dat je het zelf (of niet) doet.
Ik denk dat je bij het loodgieterswerk niet veel goedkoper uit gaat zijn. We hebben daar 4 offertes voor opgevraagd die elkaar niet veel ontliepen. Het bedrag is overigens inclusief 9 nieuwe radiatoren maar exclusief ketel (die was nog prima).
Voor de rest is het natuurlijk een kwestie van smaak en prioriteiten denk ik. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 16:21:43 ]