1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Sloopwerk ¤4000,- Dak repareren en vervangen ¤8000,- CV aanleggen ¤6500,- Kozijnen vervangen ¤20000,- Elektra vervangen ¤4500,- Riolering vernieuwen ¤4000,- Keuken ¤5500,- Badkamer ¤5500,- Muren plaatsen (slk's) ¤1500,- Binnendeuren ¤1000,- Vloeren ¤2500,- Onvoorzien 20% ¤12.000,- Totaal ¤75.600 |
CV staat in het lijstje. Als een monteur al het leidingwerk en radiatoren er in hangt, sluit ik de ketel zelf aan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
er lijkt ook geen verwarming aanwezig te zijn.. die zou ik er ook nog ingooien..
Die zolder vind ik juist benauwd. Met m'n 1.76 meter loop ik tegen die horizontale balk aan. Het lastigste aan dit huis vind ik hoe het op de begane grond ingedeeld moet worden. Ik zie niet zo snel een optie voor een hal bij de voordeur.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:39 schreef kovenant het volgende:
zolder ziet er trouwens tof uit, als ik nog eens langsrijd zal ik zwaaien
oh dat is inderdaad wel jammer ja, op de foto lijkt het hoger, is vast wel wat voor te verzinnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:41 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Die zolder vind ik juist benauwd. Met m'n 1.76 meter loop ik tegen die horizontale balk aan. Het lastigste aan dit huis vind ik hoe het op de begane grond ingedeeld moet worden. Ik zie niet zo snel een optie voor een hal bij de voordeur.
Goed om te weten, bedankt. Voor iets van 8 deuren zit je dan zo op 3000 euro.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:34 schreef kovenant het volgende:
en over de binnendeuren en kozijnen.
het is een vrij oud huis ik neem aan dat je de stijl wilt doortrekken binnenshuis, deuren kunnen dan vrij duur uitvallen tot paar honderd per deur.
Je bedoelt de schouw op de eerste verdieping. Daar zou dan een slaapkamer komen en daar hoef ik geen openhaardquote:kozijnen heb je kans dat de gemeente daar een regeltje voor heeft opgesteld ( extra kosten!)
en er is een mooie schouw, kan geen openhaard terug of wil je dat niet.
Die balk kan je wel hoger plaatsen zodat je er in ieder geval onderdoor kan lopen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:43 schreef kovenant het volgende:
[..]
oh dat is inderdaad wel jammer ja, op de foto lijkt het hoger, is vast wel wat voor te verzinnen.
Ik had mijn keuken toch echt voor 3.500,- staan. Okee, ik heb daarnaast een losse koelkast, maar de rest (oven, kookplaat, vaatwasser) zit er wel in. Dus als TS niet een hele grote keuken wil en geen A-merk spul kan het prima.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:32 schreef Parzival het volgende:
ligt beetje aan de kwaliteit van afwerking die je wil.. maar een keuken voor 5.5 kun je vergeten.. een badkamer voor 5.5 kun je vergeten.. verdubbel die posten maar als je echt super kwaliteit wil.. of iig +20-30%
Ah ja, de wanden afwerken is een goede. Voor 6000 euro kom je dan een heel eind denk ik. De badkamer heb ik opgehoogd naar 8000 euro. Het hoeft allemaal niet zo luxe te zijn wat mij betreft. Gewoon degelijk en neutraal, dan voeg je ook de meeste waarde toe aan je woning.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:11 schreef hcwp het volgende:
Je vergeet ook posten als stucwerk. Zo te zien heb je best wat muuroppervlakte en aangezien je elektra wilt gaat doen gaat er ook vast hier en daar een leidingkje gefreesd moeten worden kan dat stucwerk ook nog wel in de papieren lopen (ook gezien de kozijnen e.d)
Ook vloeren vind ik wat laag aan de post. je hebt nu nog geen 20 euro per m2 begroot.
Verder gaan de keuken en de badkamer inderdaad fiks wat duurder worden, zeker als er vloeren open moeten voor afvoer e.d.
Denk er om dat je de nieuwe kozijnen ook goed in de verf wilt hebben, en geen beun-de-haas likje er overheen..
als er nog niks is ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:35 schreef DonJames het volgende:
6,5 rug voor een CV? Is dat niet wat veel?
Als je nou ziet dat de kozijnen veruit de grootste post is, vraag dan aan een klusbedrijf een budgetprijs om die allemaal te vervangen. Dan heb je je totaalplaatje wat scherper.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:13 schreef Hi_flyer het volgende:
Update aan de hand van julllie input, waarvoor dank:
[ afbeelding ]
Zo, dat zijn flinke bedragen. Mijn inschatting is dat jouw keuken en badkamer wel iets meer zijn dan een standaard Ikea/badkamerdiscount.nlquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:54 schreef Blue_note het volgende:
Het is natuurlijk lastig om het goed te vergelijken omdat de keuze van materialen en design natuurlijk heel divers kan zijn.
Ik ben (loopt langzaam ten einde) bezig met een totale renovatie van een woning met vloeroppervlakte van 160m2. Ik zal mijn prijzen hier eens neerzetten zodat je een vergelijk hebt:
Dak (hellend pannedak inclusief 2 kapellen en asbest verwijdering): ¤26.500
Kozijnen en voordeur vervangen: ¤12.500 (vriendenprijsje ivm goede bekende)
Compleet nieuwe CV installatie en afvoeren etc: ¤ 12.500
Keuken : ¤35.000
Badkamer: ¤ 22.500
Vloeren (hout, marmer en lei) : ¤15.000
Stucen : ¤6000,-
Electra geheel nieuw : ¤10.000
Muren plaatsen/doorbreken : ¤4.500
Totaal ¤144.500
Daarnaast nog een schilder voor binnen en buiten, stoffering, diverse kleine zaken, alles bij elkaar ook nog eens ruim ¤20.000
Ik zal je wat meer details geven zodat het iets inzichterlijk wordt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:46 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Zo, dat zijn flinke bedragen. Mijn inschatting is dat jouw keuken en badkamer wel iets meer zijn dan een standaard Ikea/badkamerdiscount.nlDat ben ik in ieder geval niet van plan om uit te geven. Heel erg bedankt, met deze prijzen kan ik veel!
Is zelf eruit slopen een optie? Kan je een behoorlijk bedrag schelen. Dagje een hammer huren bij de bouwmarkt en je bent al een heel eind.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:27 schreef Geralt het volgende:
Mag ik dit topic gebruiken om te vragen wat het zou kosten om mijn badkamer te vernieuwen?
Die is 10 jaar oud en versleten. Eigenlijk moet het tegelwerk er compleet uit inclusief de vloer en alles nieuw.
De afmeting van de badkamer hier is1.75 bij 1.5 en 2.50 hoog met tegels tot het plafond.
Als ik alles eruit zou laten slopen en niet al te duur spul terug erin zet met een douche van 90x90, aan wat voor kosten zou ik dan moeten denken?
Ik heb werkelijk geen idee wat zoiets zou moeten kosten. 2000 euro? 10.000 euro? Iemand die een eenvoudige schatting kan maken? Er hoeft geen belachelijk duur of design spul in; het moet vooral functioneel zijn. Met simpele tegels. De goedkoopste denk ik.
Tegelwerk ¤10,-/m2. is wel heel mager.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:28 schreef Blue_note het volgende:
- wandmeubel met wasbak ¤500,-
- douchebak: ¤150,-
- douchewand: ¤ 200,-
- tegelwerk: ¤ 150,-
- kranen: ¤300,-
- arbeid: ¤ 1000,-
Totaal: ¤2300,-
Heb dat bij de arbeid ingecalculeerdquote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Tegelwerk ¤10,-/m2. is wel heel mager.
En dat is incl. lijm en voegmortel?
Reken nog 10% aan klein materiaal en 20% onvoorzien en je zit volgens mij aardig goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |