abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145559680
Hallo,

Wij (ik, vrouw, kind) wonen op dit moment in de randstad. Mijn vrouw stopt met werken, en wij willen naar het noorden / oosten van het land verhuizen. De bedoeling is dat een behoorlijk stuk de randstad uit gaan, zeg zwolle of nog verder weg. Overijssel, Drenthe of zelfs groningen. We hebben nu een koophuis.

Punt is dat ik nu werk in de randstad, en dus nieuw werk wil gaan zoeken.
Maar was is de verstandigste volgorde?

- Eerst verhuizen en dan heen en weer rijden naar de randstad en dan terwijl ik daar woon op zoek naar een nieuwe baan.

- Eerst een nieuwe baan, dan daarheen rijden terwijl we ons huis verkopen, en nadat het huis verkocht is, op zoek naar een huis in de buurt van mijn nieuwe baan.

Bedankt voor het advies vast!!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:23:24 #2
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_145559748
Afhankelijk van:

- Hoe snel kan je evt je huis kwijt zijn in deze markt op jullie lokatie?
- Hoe snel kan je nieuwe baan hebben denk je?

Mij lijkt het dat je de overbruggingsperiode zo kort mogelijk wil houden, dus kan je met jouw beroep zo weer aan de slag in de provincie zou ik eerst huis verkopen voor normale prijs.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_145559892
Ja dat is de vraag uiteraard. Als ik dat een wist, zou het heel prettig zijn.

Ik zit in de ict (Systeem/netwerkbeheerder), en zoek dus werk binnen de ict, al dan niet in de zelfde type functie. En of je huis snel verkocht weet je natuurlijk nooit.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:38:18 #4
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_145560117
Zoek dat dan even uit? Kijk via monsterboard oid of er veel vacatutes in je vakgebied open staan, en ga eens vrijblijvend met een makelaar praten wat zijn/haar ideeën zijn mbt verkoopprijs en tijdsduur?

In de ICT zou ik me overigens niet veel zorgen maken, zou dus eerst huis verkopen. Hopenlijk daar goedkoper kopen, heb je meteen buffer voor als je onverhoopt tijdelijk thuis zit.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_145560301
Ik denk dat werken in het oosten en wonen in Amsterdam je minder files/minder drukke trein oplevert. Verder wat KELDER zegt.
pi_145560335
Ik zou in elk geval voor de optie gaan die je het minst in de problemen zal brengen. Persoonlijk zou ik gaan voor de baan. Desnoods een kamer huren om niet al teveel heen en weer te hoeven reizen.
  Moderator woensdag 15 oktober 2014 @ 10:51:39 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_145560463
Ander werk zoeken. In de tussentijd overbrugging zoeken in de vorm van woonruimte en als een gek je huis verkopen. Je koophuis in de randstad zou ongetwijfeld meer opbrengen dan een nieuwe kopen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:54:35 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145560539
Lastig. Zelf 1x meegemaakt en binnenkort weer. Enkel heb ik altijd een huurwoning gehad, dus dat maakt nogal een verschil.
Hoe erg vind je het om te reizen en hoe realistisch is dat om dat dagelijks te doen?

Verder vind ik het fijn om wel garantie te hebben dat je werk hebt voordat je verhuist. Misschien zoeken en kijken als je iets vind of je de begindatum wat kan opschuiven.

Zelf heb ik destijds een maand bij een vriend gezeten (3 dagen in de week) om minder reistijd te hebben.

Maar een huis kan ook zo een jaar te koop staan, wat zou je dan doen?
pi_145560755
Ik zou zeggen eerst de baan. Anders weet je toch nog helemaal niet waar je je het best kunt vestigen?
Wie weet ga je in Zwolle wonen en kom je in Assen te werken?

Of je verkoopt eerst je huis, huurt een tijdje iets in 'het oosten' en bedenkt dan waar je definitief gaat zitten?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_145561236
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:02 schreef rhubarbje het volgende:

Wie weet ga je in Zwolle wonen en kom je in Assen te werken?

Dat is tenminste nog een afstand die te overbruggen is.

Erger: krijg je een baan in Enschede, woon je in Meppel ofzo.
Somebody that I used to know
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:23:19 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145561276
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:22 schreef Postbus100 het volgende:
Dat is tenminste nog een afstand die te overbruggen is.
Dat misschien wel.
maar het is wel handiger om eerst te weten waar je gaat werken als het je nog niet veel uitmaakt waar je gaat wonen (aan de vele plaatsen/gebieden die TS noemt)
pi_145561846
Ik zou ook eerst voor de baan gaan, om bovengenoemde reden. In het noorden is het makkelijker om een huis te vinden dan om werk te vinden, dus kun je beter de moeilijke stap eerst ondernemen en een woning dicht bij je werk zoeken...
pi_145561855
Klopt, we staan helemaal open over de plaats waar we komen te wonen.
  Moderator woensdag 15 oktober 2014 @ 11:52:17 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_145562150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef turbofokker het volgende:
Klopt, we staan helemaal open over de plaats waar we komen te wonen.
Ik woon in Groningen en werk in zuid-Drenthe. Kost me 35/40min reistijd. Praktisch geen reistijd. Enige wat ik je kan adviseren is dat je van west-Groningen naar oost/zuid(drenthe) wel vaak 15/20min in de file moet staan. Gelukkig weet ik dat te omzeilen 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:58:41 #15
54408 Parzival
Where it happens
pi_145562360
Eerst huis.. dat gaat het lastigste worden... en je wil geen dubbele lasten...
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:32:08 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145563375
Natuurlijk eerst een baan en dan pas verhuizen. Pas dan weet je waar je wil wonen (en wat je wil uitgeven).

Waarom wil je weg uit de Randstad eigenlijk? Als je er al werk hebt. Ik zie vaker mensen uit de Randstad komen, die na 2 of 3 jaar toch wel spijt krijgen. Vrienden en familie komen een stuk minder snel langs als ze een uur moeten rijden. Qua cultuur/culinair/evenementen etc. is er een stuk minder te beleven daar. Het opbouwen van een sociaal netwerk is daar niet zo gemakkelijk. De mensen in 'de provincie' kijken heel anders tegen bepaalde zaken aan dan mensen in de Randstad. Er is minder keuze qua werk, zeker op hoger niveau.
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2014 @ 08:22:20 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145692008
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:38 schreef KELDER het volgende:
zou dus eerst huis verkopen. Hopenlijk daar goedkoper kopen, heb je meteen buffer voor als je onverhoopt tijdelijk thuis zit.
Dit.

Daarbij: als je niet gelijk een vaste aan krijgt kun je een hypotheek wel vergeten, dan zit je dus nog met je huis in de Randstad en al een baan in het (noord-)oosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 19 oktober 2014 @ 08:46:52 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145692104
Je baan dicteert de rest dus eerst dat voor elkaar krijgen.
Resistance is futile.
pi_145692167
Baan. Huis is makkelijker in het noorden en daarnaast is werk daar meer verspreid. Reden temeer om te weten waar je terecht gaat komen.

Waarom wil je die kant uit?
pi_145694043
Die baan kun je ook weer kwijtraken, zit je daar met je huis op die locatie.
pi_145702026
Eerst baan en als het nodig is kan je met een ander werkend persoon voor niet al teveel geld samen wonen. In het weekend terug naar de familie en wanneer de baan je bevalt kan je daar een huis gaan zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')