abonnement Unibet Coolblue
pi_420285
Ik krijg nu zo van die hele nare ideetjes, nav BB Belgie, wat Veronica nu gaat doen.

Ze zullen nu denk ik met een chantage-actie komen. Ik verwacht dat Veronica nu Het Budget zal inkorten of zo, tenzij Ed het huis verlaat. Of zoals ze in Belgie stelden: Veronica wijst een willekeurig iemand anders aan die het huis moet verlaten als Ed er niet voor die tijd uit is. Dit om de hele groep tegen Ed te laten keren zodat ze op die manier hopen dat Ed gedwongen wordt vanzelf het huis te verlaten onder druk van de groep.

Wat verwachten jullie nu van Veronica?

P.S. Aan de ene kant zal Veronica nu wel balen: 'wat moeten we nu', aan de andere kant zullen ze wel blij zijn met dit, want de kijkcijfers zullen wel omhoog schieten en morgen staat dit in alle kranten.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_420286
Hoppa de ME erin, Edje eruit ofzow ?

Maar ehhh ... Edje Roeleert

Voor al uw beesten en partijen ...
  donderdag 26 oktober 2000 @ 23:38:28 #3
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_420290
Ed roelt.. maar ja.. regels zijn regels... hihi .. wel cool dit.
  donderdag 26 oktober 2000 @ 23:41:25 #4
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_420302
Ik weet dat ik niet meer in het Big Brother-forum mag posten omdat ik geen TV heb, maar ik zit het zo een beetje te lezen allemaal en ik wil weten wat Ed nou precies gedaan heeft dat hij eruit moet! Waarmee heeft hij de regels overtreden?
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_420348
Ed moet gewoon gaan en niet zo dom lullen..dit is krakersgedrag..gewoon oprotten
pi_420370
Kom op, dit topic niet om te zeggen of Ed gaan moet of niet, maar om na te denken over welke stappen Veronica zal ondernemen... Of ie weg moet of niet zijn al zat andere topics voor.

Ik verwacht nu gewoon manipulatief ingrijpen, middels geestelijke dwang/chantage van Veronica, maar wat verwachten jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 26-10-2000 23:56]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_420382
Ik denk dat BB een nieuwe nominatieronde gaat organiseren.
Dan kan het Nederlands publiek weer massaal bellen en lopen de $$ (vooral na deze aflevering) weer grof binnen.
Why is it people don't realize what they have until it's gone ?
  donderdag 26 oktober 2000 @ 23:57:45 #8
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_420384
Ik denk dat ze gewoon af wachten. Hij zei tenslotte iets als: ik zal er wel een keer uit gaan.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  donderdag 26 oktober 2000 @ 23:58:30 #9
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_420392
Wat heeft Ed fout gedaan?
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_420403
Opzouten met diue eikel, hij is geheel gestoord en alles draait op pure aandachtrekkerij terwijl hij zichzelf en public voor heel nederland voor lul zet.
pi_420410
quote:
Op 26 oktober 2000 23:58 schreef Oxazepam het volgende:
Wat heeft Ed fout gedaan?
Hij is door het publiek eruitgestemd maar weigert te vertrekken Oxa.

De vraag is nu wat VOO gaat doen. Wachten ze af tot ie vanzelf gaat of gaan ze ingrijpen. EN ik verwacht dat VOO zal gaan ingrijpen en ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, vandaar dit topic

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:02:02 #12
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_420420
Waarom weigert hij te vertrekken?
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_420422
Veronica gaat helemaal niks veranderen en ze laten Ed er ook heus niet inzitten.

Ze laten hem ff uitlullen, op het moment dat hij slaapt komen ze met z'n 5en binnen en smijten ze 'm buiten. Natuurlijk wel met de camera erbij

Ennuh, als ik nou zo'n MrZap ding bestel, is die er dan over 5 minuten? Ik wil kijken!

Groeten.

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:02:28 #14
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_420425
Een ding is 'm in ieder geval gelukt: z'n fifteen minutes of fame heeft 'ie ruimschoots binnen op deze manier. (Mocht het geen afgesproken werk zijn.)
pi_420432
quote:
Op 27 oktober 2000 00:02 schreef Oxazepam het volgende:
Waarom weigert hij te vertrekken?
Lees de topics een goed na het staat er maar tig-keer in ofzo.
Why is it people don't realize what they have until it's gone ?
pi_420439
verwijderen van eigen terrein en aansprakelijk voor de te lijden en geleden schade ... oeps
pi_420441
eerst wordt ed massaal genomineerd door de bewoners, dan blijkt heel nederland hem overtuigend uit te kotsen.
Wie heeft hier nu een bord voor z'n kop !
ED OPROTTEN - NIEMAND VIND JE LEUK !!!!
pi_420445
weet je wat ik niet begrijp? King Ed zit daar op zijn troon nu en niemand grijpt in.
alle bewoners willen m eruit hebben.
als de een dan toch zijn jas pakt, de andere zijn koffer, en m dan met zijn alle de deur uit flikkeren?
of zie ik dat nu verkeerd, als niemand t met m eens is, gooi je m dr toch uit?
doe je in je eigen huis ook met ongewenst bezoek,,,,,,,,toch?????????
Alle wegen leiden naar Rome, er leid er maar één naar jezelf!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:07:43 #19
728 Dutch Musicman
Oh NOO, Not again .....
pi_420463
Dit is toch te gek voor woorden. Doch heeft hij wel een zinnige duid in de zak gedaan. In BB I hebben de meeste van ons al genoemd dat BB met de regeltjes speelt, en immers BB heeft toen al gesteld, BB breekt geen regels, BB MAAKR de regels.

Ja en ze mogen dan wel de regels gemaakt hebben dat diegene die eruit gestemd worden het huis ook moeten verlaten, doch de situatie is nu wel uniek geworden, immers nu keeert zelfs een van de eigen bewoners zich tegen de grote macht. En dat had BB nooit verwacht.

Ik zou het erg zout vinden als BB nu met een legertje advocaten an komt zetten. De stelling om er dan maar een andere bewoner uit te knallen in de hoop dat de rest van de bewoners zich dan meer tegen de arme drommel gaan keren... Ja tis zeker een optie, maar komt het zo ver ???

Daaag, ik ben van de Duyvis....
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:08:09 #20
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_420464
Ed laten ze waarscheinlijk lekker zitten waar hij zit, en de overige bewoners blijven ook lekker waar ze zitten. Voor VOO zal ed gewoon niet meer als kandidaat meetellen, maar ze houden hem erin voor de kijkcijfers.

(Kennen we Beau daar niet van: Alles voor de kijkcijfers!!!)

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!


  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:08:36 #21
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_420470
quote:
Op 27 oktober 2000 00:03 schreef Roland het volgende:
Lees de topics een goed na het staat er maar tig-keer in ofzo.
Dat heb ik dus gedaan, maar als je nog maar één keer naar Big Brother hebt gekeken, met heel veel ruis en sneeuw, in zwart/wit, met amper geluid, je kijkt geen streams omdat je computer dan vastloopt, is het echt heeeeeel erg moeilijk om via de topics te achterhalen wat nou precies het probleem met Ed is.

Trouwens Roland, als je toch de moeite neemt om een post te plaatsen, had je net zo goed meteen antwoord op mijn vraag kunnen geven ('Waarom weigert Ed te vertrekken?').

DIGGER, waarom weigert Ed te vertrekken?

[Dit bericht is gewijzigd door Oxazepam op 27-10-2000 00:08]

Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_420479
Ed ging het huis toch in omdattie bekend wilde worden?? Dat is em nu wel aardig gelukt geloof ik
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:13:05 #23
5845 marqiemarq
Uit pure interesse
pi_420504
Is een interessante vraag.

Ed is voor een deel van Nederland een held,
voor een ander deel van Nederland een spelbreker (en zo zien de overige bewoners hem)

Weghalen bewoners blij evt. acties van ED groeperingen in Almere.

Laten blijven bewoners in de stress en boos, etc. Kijkcijfers gigantisch hoog de komende periode.

We zullen wel zien.

Je moet altijd maar denken, het wordt (nog) beter ;)
pi_420551
quote:
Op 27 oktober 2000 00:08 schreef Oxazepam het volgende:

DIGGER, waarom weigert Ed te vertrekken?


Ed is er later ingekomen voor iemand die vrijwillig vertrok. Is vorige week met overgrote meerderheid genomineerd en werd er uit gestemd, moest er uit. Maar Ed vindt dat niet eerlijk, vidnt dat een 'newbie' zo geen kans heeft, voelt zich lekker op z'n plek in het huis en wil gewoon blijven.

On-topic: Ik denk niet dat z erekening gaan/hoeven te houden met fans van Ed die de boel gaan beletten. Ik denk dat VOO nu een afweging gaat maken: kijkceijfers/interessante TV tegen mogelijke schade van het feit dat hij nog in het huis zit. Want als VOO niks doet is het voor de overigen ook een teken dat ze flink wat macht hebben toch en dat zal VOO niet willen. Ik denk dat ze hem dus op hele slinkse wijze zullen proberen te laten vertrekken door hem met iets van chantage onder druk te zetten.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:22:27 #25
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_420561
quote:
Op 27 oktober 2000 00:08 schreef Oxazepam het volgende:
Dat heb ik dus gedaan, maar als je nog maar één keer naar Big Brother hebt gekeken, met heel veel ruis en sneeuw, in zwart/wit, met amper geluid, je kijkt geen streams omdat je computer dan vastloopt, is het echt heeeeeel erg moeilijk om via de topics te achterhalen wat nou precies het probleem met Ed is.

Trouwens Roland, als je toch de moeite neemt om een post te plaatsen, had je net zo goed meteen antwoord op mijn vraag kunnen geven ('Waarom weigert Ed te vertrekken?').

DIGGER, waarom weigert Ed te vertrekken?


Omdat hij tegen het feit is dat de nieuwe bewoner gelijk de eerste nominatieronde ook genomineerd kan worden. En daardoor dus altijd de lul is.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:25:01 #26
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_420583
quote:
Op 27 oktober 2000 00:04 schreef Farida het volgende:
weet je wat ik niet begrijp? King Ed zit daar op zijn troon nu en niemand grijpt in.
alle bewoners willen m eruit hebben.
als de een dan toch zijn jas pakt, de andere zijn koffer, en m dan met zijn alle de deur uit flikkeren?
of zie ik dat nu verkeerd, als niemand t met m eens is, gooi je m dr toch uit?
doe je in je eigen huis ook met ongewenst bezoek,,,,,,,,toch?????????
Het huis is niet van de bewoners, maar van BB. En VOO heeft er alleen maar baat bij dat deze situatie zo lang mogelijk duurt. Wel een redelijke termijn natuurlijk zodat ze zelf niet al te veel voor lul zullen staan, maar ze hoeven hem helemaal niet zo nodig het huis uit te krijgen.

Niemand heeft toch last van hem daar.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:27:24 #27
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_420595
quote:
Op 27 oktober 2000 00:22 schreef DiEr het volgende:
Omdat hij tegen het feit is dat de nieuwe bewoner gelijk de eerste nominatieronde ook genomineerd kan worden. En daardoor dus altijd de lul is.
Wat een eikel, dat is toch gewoon het risico!

[Dit bericht is gewijzigd door Oxazepam op 27-10-2000 00:27]

Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:32:44 #28
3542 Gia
User under construction
pi_420624
quote:
Op 27 oktober 2000 00:02 schreef Oxazepam het volgende:
Waarom weigert hij te vertrekken?
Omdat hij het niet eerlijk vindt dat hij genomineerd is enkel en alleen omdat hij als laatste erin gekomen is.
Hij vindt dat hij nog zoveel kan laten zien van zichzelf en nog niet klaar is om te gaan.

Ik denk dat hij een beetje van jou moet hebben. Lekker drogeren en dan moven met die hap.

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:39:16 #29
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_420665
Maar is Ed dan zo een sterke stoere man, dat ze hem er niet met geweld uit kunnen zetten? Zijn ze bang voor hem?
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_420683
Hij wordt gewoon met grof geweld meegenomen door Bart, onze kekke man in legerkleding
Zo niet, dan nog!!!!
pi_420706
Hmm, wat gaat Veronica met Ed doen?
Ed bestaat technisch niet meer in het BB-huis. Hij moet in het geitenhok slapen en de bewoners mogen geen woord meer met hem wisselen (op straffe van...verzin zelf maar wat)... Kijken hoelang hij dat vol gaat houden.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:53:13 #32
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_420738
quote:
Op 27 oktober 2000 00:27 schreef Oxazepam het volgende:
Wat een eikel, dat is toch gewoon het risico!
Ja, dat beseft hij waarschijnlijk ook wel. Hij ageert ook tegen de regel zelf. En die regel moet eigenlijk alleen maar verandert worden omdat de bewoners zo idioot nomineren. Ze nomineren standaard iemand die nieuw is ongeacht of ze hem/haar mogen of niet. Doordat de bewoners dus fout bezig zijn wordt een mogelijkheid die in de regels niet is uitgesloten misbruikt.

En Ed vindt het waarschijnlijk wel leuk ook en de tv kijker ook dus een typische win-win situatie.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_420747
Oftwel het ultimatum van Hieke zal Ed voor het blok moeten zetten.(En gezien zijn affectie voor Hieke kan ik me niet voorstellen dat hij Hieke laat vertrekken).
Okay, hij heeft een punt als ie stelt dat dit soort programma's zich niet lenen om tussentijds een nieuwe deelnemer een kans te geven. Was bekend, is bekend.
Ik zeg alleen dat hij dit niet dient door te drijven zodat daardoor 1 of meerdere andere bewoners vertrekken.

Het is een spel en regels zijn regels.

Regel dat VOO!

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_420783
Leuk ultimatum: Als Ed er niet voor zaterdagmiddag 15 uur uit is (om een tijdstip te noemen) dan moet Hieke eruit.

Leuk chantagemiddel. Zal iemand zich opofferen voor Ed? Zal ie onder de druk die dan door de groep ontstaat zelf gaan? Zal ie uit zichzelf gaan omdat ie vindt dat een ander niet de dupe mag worden van hem?

Of wat VOO ook kan doen: Weekbudget halveren totdat Ed eruit is en op deze wijze zorgen dat de groep hem dwingt op te stappen.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:07:09 #35
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_420799
Kan allemaal Digger, maar één ding weet ik zeker: Ze wisten voor de uitzending van vanavond al wat ze hiermee zouden doen .
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_420804
E-I-N-D-E-L-I-J-K REBELLIE !

Het enige waar Big Brother niet van terug heeft: een groter Ego dan BB zelf !

FEEST ! SUPER TV !

Mijn gebed is verhoord !

Moor.

pi_420813
Ze moeten Darius erin sturen met een microfoon en versterker....
Moet je zien hoe gauw Ed eruit is....

[Dit bericht is gewijzigd door ED-x-terminator op 27-10-2000 01:11]

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:14:40 #38
150 zeef
Tweakers.net über mod aap
pi_420828
VOlgens mij is het allemaal vooropgezet, bij eerdere "calamiteiten ging alles op zwart, en werd het regelboek erbij gehaald. Nu is alles zo smooth, ik kan me niet voorstellen dat het een spontane actie is.
Forum ® us
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:14:40 #39
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_420829
quote:
Op 27 oktober 2000 01:03 schreef DIGGER het volgende:
Leuk ultimatum: Als Ed er niet voor zaterdagmiddag 15 uur uit is (om een tijdstip te noemen) dan moet Hieke eruit.

Leuk chantagemiddel. Zal iemand zich opofferen voor Ed? Zal ie onder de druk die dan door de groep ontstaat zelf gaan? Zal ie uit zichzelf gaan omdat ie vindt dat een ander niet de dupe mag worden van hem?

Of wat VOO ook kan doen: Weekbudget halveren totdat Ed eruit is en op deze wijze zorgen dat de groep hem dwingt op te stappen.


Tja, bij mij zou zo'n ultimatum alleen maar averechts werken. En als Hieke er dan uitgaat mag er weer een nieuwe in. En dat zou dat Ed kunnen zijn zodat hij gewoon kan blijven zitten.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:16:14 #40
6603 apps
"Yadda, yadda, yadda...&q
pi_420836
VOO zal Edje gewoon een leuke aanbieding doen, in de dagboekkamer. Ik denk dat hij een rol gaat krijgen in een nieuw programma of dat hij een enorme som geld gaat krijgen.
Toch vind ik de actie van Ed wel een statement. En kan dit dus best wel waarderen.
Fuck de regels...
Regels zijn er om omzeild te worden.
Is it that I'm so sane that you just blew your mind??
pi_420844
Ik hoorde bo echt zeggen volgende week proberen we het met de baby
Dus gaan ze de baby inzetten ai maar pas volgende week!
Try anything once, twice to be sure
pi_420863
quote:
Op 27 oktober 2000 01:16 schreef apps het volgende:
VOO zal Edje gewoon een leuke aanbieding doen, in de dagboekkamer. Ik denk dat hij een rol gaat krijgen in een nieuw programma of dat hij een enorme som geld gaat krijgen.
Toch vind ik de actie van Ed wel een statement. En kan dit dus best wel waarderen.
Fuck de regels...
Regels zijn er om omzeild te worden.
Helemaal mee eens ! Vind het wel schokkend hoeveel fascistische maatregelen in deze topics worden losgemaakt om Ed alsnog weg te krijgen, want... ORDNUNG MUSS SEIN !
Ineens heeft het alom gewraakte Veronica een hele hoop meesmuilende assistenten gekregen, zelfs op dit Forum !

Kijk naar jezelf, Nederland, zogenaamd tolerante kikkerlandje. Als het erop aankomt gooien de meesten al gauw met stenen.

Ed maakt i.i.g. historie doordat hij hiermee de regie dwingt tot maatregelen, en dus dwingt om zichzelf van haar slechtste kant te laten zien !

Proficiat Ed, wat Seki in Bus1 net niet lukte, kom jij weer een stapje in verder

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 27-10-2000 01:25]

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:26:17 #43
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_420869
quote:
Op 27 oktober 2000 01:08 schreef Moor het volgende:
Mijn gebed is verhoord !

Moor.


Ik zou nou echt nooit voor Big Brother gaan bidden.
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_420976
quote:
Op 27 oktober 2000 01:26 schreef Oxazepam het volgende:
Ik zou nou echt nooit voor Big Brother gaan bidden.
Na deze diep-religieuze bekentenis van Oxazepam (waarvoor dank!), nog enkele opmerkingen:

- de andere bewoners zullen beslist niet 'hun macht gaan voelen' als VOO Ed laat zitten , daar zijn ze ten enen male te dom voor, is al gebleken.
- als Hieke of wie dan ook zelf dreigt op te stappen, is dat wederom een individuele aktie, waarvoor alleen diegeen zelf verantwoordelijk is, en kan Ed zich daar totaal van distanciëren, net zoals de hele groep zich nu distanciëert van Ed's individuele aktie.

Hoe dan ook heeft VOO nu een groot kijkcijferkanon overgehouden aan deze 'cliffhanger' van de live-uitzending, en VOO zou VOO niet zijn als ze dit niet uitbuiten.

Maar ook Ed zou Ed niet zijn als hij niet het dagje met Bart uitbuit !

pi_421008
Moor,

Wat is het heerlijk om eindelijk mee te maken dat er iemand(Ed) de regels aan de kaak durft te stellen. Hoe vaak hebben wij er tijdens BB1 al niet over gesproken. Het verbaast mij opnieuw dat er weer zovele zijn die niet echt door hebben wat, en waarom Ed dit allemaal gedaan heeft. Bovendien zie je weer duidelijk wat de invloed van HvdT op de groep bewoners is. En over de bewoners gesproken, ronduit verbijsterend is het weer om te constateren dat bijna alle bewoners de illusie hebben dat de groep een eenheid zou kunnen zijn. Niets is immers minder waar. Alle zitten daar met als hoofddoel, het als laatste overblijven, en dat bereik je niet met een groepsgevoel. Bart heeft dat verleden jaar duidelijk aangetoond.

pi_421021
Precies, Tanjalies, maar er was méér nog, aan deze smakelijke live-uitzending: bv. het falen van de regie, die Beau in zijn oortelefoontje souffleerde wat hij tegen Ed moest zeggen, hetgeen resulteerde in wat staccato gehak van zinnen met gapingen erin, op gevaar af dat Beau zelf onderwerp en gezegde begon door elkaar te halen. Kostelijk ! En evengoed tevergeefs !

Nog nooit zo genoten, dit is het wat ik van het begin in BB1 ooit hoopte te zien te krijgen.
En dan die meesterlijke korte zinnetjes, waarmee Ed's vrouw en Frank Ed bijvielen, Ed die het meteen oppakt, en Beau verschrikt: "maar daarvoor heb ik jullie niet ingehuurd !"

Morgen staat het tegenover elkaar: BB het fascistisch monster, bevel-likkers marinier Bianca, militair Bart en een sullig beteuterd stelletje mijn-spelletje-is-afgepakt bewoners,
tegen Ed - de éénling uit het boek van George Orwell.

Alleen dan niet meer 'live' , dus wsch. weer zwaar gecensureerd. Ed heeft zijn kans gepakt, 'live'-stennis,
en is daarmee de grote opvolger van Seki !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 27-10-2000 03:12]

pi_421022
quote:
Op 27 oktober 2000 02:30 schreef Moor het volgende:

- als Hieke of wie dan ook zelf dreigt op te stappen, is dat wederom een individuele aktie, waarvoor alleen diegeen zelf verantwoordelijk is, en kan Ed zich daar totaal van distanciëren, net zoals de hele groep zich nu distanciëert van Ed's individuele aktie.


Moor,

Ik doelde zelf wat meer op een voorval in BB Belgie. Daar moest een gast zijn schaakbord inleveren in de dagboekkamer, en hij weigerde dat. Ook na veel geslijm en gesmeek van de Belgische BB. Toen heeft de regie daar ingegrepen met het 'geweldige' idee om een willekeurige bewoner (weet niet meer wie, maar een vrouw wezen ze aan) het huis uit te halen tenzij.... De Belgische BB stelde toen heel duidelijk: Jij levert voor dan en dan je spel in, of bewoner zus valt af, moet weg, doet niet meer mee. Dit om er voor te zorgen dat de groep zoveel druk zou zetten dat hij het spel zou inleveren.

Ik zie VOO iig voorlopig de situatie nog wel uitbuiten. Eindelijk gebeurt er wat, eindelijk leven, eindelijk kijkcijfers en morgen staat dit op de voorpagina van de telegraaf. Precies wat ze willen. Maar ik verwacht dat, als Ed dan na een dag of 2, niet zelf zijn koffers pakt, VOO toch zal ingrijpen middels een chantage middel.

Maar ik heb vanavond iig genoten van Ed. Zijn redernering en argumentatie liet te wensen over, maar so what. Eindelijk een lekekr koppig iemand daar, 'fuck the rules, ik zit dan wel in het huis, in het spel, maar ik blijf een zelf denkend individu' Heerlijk.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 03:11:55 #48
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_421027
Het spijt me, maar ik geloof er geen bal van dat dit een solo-actie van Ed is. Mocht dat wel zo zijn, alle hulde; maar ik vond de manier waarop een en ander zich ontvouwde wel verdacht goed geregisseerd verlopen. Voeg daar nog aan toe dat Ed waarschijnlijk afkomstig is van een casting-bureau - het lijkt me allemaal zorgvuldig in scène gezet.
De reactie van de andere BB'ers vond ik wel beneden alle peil; bang dat door deze onverwachte ontwikkeling hun kansen op de zak met geld aan het einde op enige wijze in gevaar zouden komen, haastten ze zich allemaal om hun afkeuring kenbaar te maken. Ik had in ieder geval van van een paar van die gozertjes wel verwacht dat ze er de humor van zouden kunnen inzien...
pi_421045
quote:
Op 27 oktober 2000 03:09 schreef DIGGER het volgende:
<snip>
Maar ik heb vanavond iig genoten van Ed. Zijn redernering en argumentatie liet te wensen over, maar so what. Eindelijk een lekekr koppig iemand daar, 'fuck the rules, ik zit dan wel in het huis, in het spel, maar ik blijf een zelf denkend individu' Heerlijk.
Ik ook, Digger. Uit de streamverslagen van na 24:00 begrijp ik, dat Hummie als de donder bakzeil aan 't halen is door de dames te sussen, om de diverse zenuwstelsels van het rattenkooi-volkje te sparen voor nog enkele weken kijkgeld-trekkerij, want ja, zonder kijkvee geen kijkvoer, niet ?
Ook Koosie lijkt een zenuwinstorting nabij, temeer nog omdat bij hem het muntje altijd wat later valt, en hij voelt dat hij iets mist van de point. Desiree vond ik nog het meest intuïtief Ed's houding oppakken, en ze merkte zelf dat ze daarin bijna alleen stond, tot haar groot genoegen en streling van haar ego-tje.

Zoals Nico al zegt in zijn column: het mes snijdt van 2 kanten, en voor hen die het horen kunnen, krijgt de bewonersgroep er hier ook flink van langs met hun hypocriete stem-methodes, Fewwdie aan top !

Meister, voor zover geënsceneerd: Beau kreeg in z'n laatste poging van toespreken van Ed duidelijk soufflering door de psych in z'n oortelefoontje, sprak wat telegram-stijl zinnen met lange pauzes op verkeerde plaatsen, maar het mocht niet baten.
Als ook dàt gespeeld zou zijn, wordt het wel een act-in-een-act, en kunnen ze zó goed improviseren ?

Ik hou het op een combinatie als bij Seki destijds: eerst goed inpraten vooraf door de casting-club op de betreffende "MOL", en daarna een uit de hand lopen door eigen extra initiatief van die Mol zelf.

pi_421046
Ik weet niet wat ik ervan moet denken...

Aan de ene kant denk ik wel van: die Ed heeft dit allemaal zelf verzonnen.
Maar aan de andere kant heb ik zoiets van:
Dit is wel heel toepasselijk... Er weigert er 1tje te vertrekken. 's Nachts komt de grootste rebel van vorig jaar z'n tentje opslaan om 's ochtends de bewoners te interviewen... Zou dit niet allemaal in scene zijn gezet zodat Ed morgen tussen 6 en 9 (tijdens de uitzending van Rop en Fred) het huis gaat verlaten nadat hij een gesprek heeft gehad met Bart. Ik denk dat ze morgen wel hele goede luistercijfers hebben.....

Het is me allemaal net iets TE toevallig....

pi_421050
Moor,

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Er is op Ed van te voren goed ingepraat, maar het is daarna duidelijk uit de hand gelopen. De vraag is of Veronica er ongelukkig mee is. Als Ed morgen vertrekt mogen ze hem wel heel erg dankbaar zijn voor de voorpagina en de extra kijkcijfers die het op gaat leveren. Niet te min, het was en is eigenlijk zelfs nu op de streams nog steeds genieten geblazen. Onbegrijpenlijk dat ze nog steeds denken dat er een groepsgevoel nodig is. En dat terwijl Bart verleden jaar heeft aangetoond dat het juist de eenling is die de meeste kans heeft om te winnen.

pi_421052
Moor,

Wat is het heerlijk om eindelijk mee te maken dat er iemand(Ed) de regels aan de kaak durft te stellen. Hoe vaak hebben wij er tijdens BB1 al niet over gesproken. Het verbaast mij opnieuw dat er weer zovele zijn die niet echt door hebben wat, en waarom Ed dit allemaal gedaan heeft. Bovendien zie je weer duidelijk wat de invloed van HvdT op de groep bewoners is. En over de bewoners gesproken, ronduit verbijsterend is het weer om te constateren dat bijna alle bewoners de illusie hebben dat de groep een eenheid zou kunnen zijn. Niets is immers minder waar. Alle zitten daar met als hoofddoel, het als laatste overblijven, en dat bereik je niet met een groepsgevoel. Bart heeft dat verleden jaar duidelijk aangetoond.

pi_421080
Hieke zat vanavond laat tot redelijk serieus te denken aan opstappen als Ed blijft, en Bianca zei ook op te stappen als Hieke zou gaan. Als Hieke er morgen nog steeds zo over denkt, komt VOO toch in de situatie lijkt me dat ze iets moeten doen en niet kunnen afwachten of Ed echt morgen of overmorgen uit zichzelf weggaat (zoals ie begin van de nacht aangaf)

Ook gaf BB al aan dat de groep een cadeau (bv omgekeerd bungee jumpen) te wachten stond als Ed weg is. De mannen gaven aan dat ze denken dat er meer achter Ed zijn actie zit dan dat ie nu naar buiten gebracht heeft en BB stimuleert ze om dat uit te zoeken. Zou dat zijn zodat ze dan misschien een idee krijgen wat te doen met hem omdat ze het momenteel zelf niet weten?

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_421086
Ik denk het ook, Digger. Waar VOO mee speelt, is om op natuurlijke wijze de roedel-pikorde te laten herstellen, door de alfa-mannetjes en -kandidaatjes te prikkelen, hun eigen rangorde weer te herstellen nadat het onbetwiste alfa-dier ED even de supprematie had vanavond. En de gevestigde roedel-regels finaal doorbrak. Wanneer het competitie-proces Ed eruitwerkt, hoeft VOO zich niet bloot te geven met onpopulaire maatregelen, en zijn ze toch nog steeds verzekerd van kijkvoer.

Dat een vrouwtje (Hieke) zichzelf zou opofferen is niet werkzaam voor de kudde, omdat dat in principe de mannetjes koud laat (nog vrouwtjes genoeg).

Door Hiekes openhartigheid aan tafel vannacht, zal ook wel gauw aan de anderen bekend worden dat haar aktie niet echt een dwangmaatregel naar Ed toe was, maar puur egocentrische waarneming van de druppel in haar eigen emmer van ongemotiveerdheid.
Zowel bij Hieke, Bianca als Koos veroorzaakt een overtreden van regels van de kudde een zeer ondermijnend gevoel van onveiligheid, dat ze koste wat het kost kwijtwillen,
maar niet begrijpen waar het vandaan komt.

Herstel van de pikorde zal weer instinctieve duidelijkheid geven, in de algemene verwarring die ontstaan is door Ed's mentale geslepenheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 27-10-2000 04:53]

pi_421089
[off topic]

Moor, ik geniet van je vanavond/nacht, ouderwets!

[/off topic]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 09:54:25 #56
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_421234
Even kijkcijferfeiten vanuit omroepland!!!
Gisteren: Kijkcijfers BB2 waren ten opzichte van dezelfde periode BB1 letterlijk gehalveerd!
Gisteren live-uitzending: kijkcijfers schóten letterlijk omhoog!
Toevallig?
VOO vind dit naar?
Neuh....

[Dit bericht is gewijzigd door sataN op 27-10-2000 09:54]

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 10:04:45 #57
167 Alwin
Dan maar geen plaatje
pi_421261
De kijkcijfers schoten omhoog? Dat wil ik vandaag nog wel zien in de officiele cijfers. Kan toch niet dat gisteren ineens meer mensen gingen kijken.

Kan best dan vanaf vandaag de cijfers weer omhoog gaan. We zien het wel

pi_421270
ik denk dat als hieke het hard speelt "jij er nu uit of ik ga eruit" hij er wel uit zal gaan

wel jammer dat het niet meer doorgaat met bart

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 10:12:10 #59
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_421276
quote:
Op 26 oktober 2000 23:37 schreef DIGGER het volgende:
Ze zullen nu denk ik met een chantage-actie komen. Ik verwacht dat Veronica nu Het Budget zal inkorten of zo, tenzij Ed het huis verlaat.
Ik verwacht inderdaad ook zoiets, Ed zit bijvoorbeeld vanmorgen Ei.
Officieel ligt hij al het BB huis, hij is alleen nog niet vertrokken. Dom van de bewoners om hem dan toch nog mee te laten doen aan de weekopdracht, dit is natuurlijk dé reden van BB om de weekopdracht te laten mislukken en de groep nog meer tegen Ed te laten keren.
Ed hoorde vanmorgen Georgie al suptiel uit over wie er allemaal moeite mee heeft met het feit dat hij gebleven is.
Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten&lt;BR&gt;
pi_421293
verzED heeft groot gelijk. Regels zijn regels gaat hier ook niet op want zo ken ik er ook nog wel een paar zoals: geen contact met de buitenwereld enz . Met deze actie heeft verzED laaten zien wat een humorloze nobodies er in dat huis zitten, behalve Robin dan.

ED for President

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 10:26:24 #61
3455 Helsie
Proud to be
pi_421306
Mijn mening: Ed mag blijven van Veronica en ze organiseren een nieuwe nominatie ronde. dat is de optie die het meeste geld oplevert en ook nog eens hoop 'oooooh, moet je kijken wat ze voor Ed doen!!!!'
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_421326
Ik denk dat ze Ed er op dit moment aan het uithalen zijn: Alleen een stream op de lege tuin. OF ziet een ander meer? Toch maar weer eens de streamverslagen lezen....
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 10:35:39 #63
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421332
Onder voorbehoud dat het niet allemaal gespeeld is het volgende.

Ik snap niet dat men roept 'regel is regel'. Tot nu toe was BB die de regels aanpaste naar believen; nu staat er een bewoner op die zegt EN NU VERANDER IK EEN REGEL. Hulde dus! Als MEN in de wereld altijd alles alleen maar volgt omdat het regels zijn ben je niet goed bezig: regels zijn er om aan de kaak te stellen, om over na te denken. En niet om ALLEEN aan de HOGERE MACHT over te laten, en uit te voeren.

De actie van ED heeft ook HE-LE-MAAL NIETS met de groep te maken. De enige die dat echt door heeft is Robin. Ed KAN niet meer winnen, en IS dus geen concurent. HEt is dus GEEN valsspelen, want valsspelen gebeurt (als het goed gebeurt) onopgemerkt met tot doel het spel alsnog te winnen: en dat doel heeft ED helemaal niet.

Of hij wel of niet in het huis zit zou voor hen helemaal NIETS uitmaken. Het enige wat hij doet in de DE REGELS van BB aan de kaak te stellen; en DAT blijkt dus BEANGSTIGEND te werken op het merendeel van de bewoners. Hun BLIND volgen van BB blijkt dus NIET EEN NOODZAAK te zijn. Je HEBT invloed op wat er gebeurd is UITEINDELIJK dus te veel voor de meeste bewoners, waarmee aangetoond is dat het MAKKE SCHAPEN zijn, zoals de meeste mensen die zich niet durven te verzetten tegen regels omdat ze dan zelf verplicht worden na te denken. Regels zijn makkelijk, omdat ze het noodzakelijk denken vervangen.

Dus 100% hulde voor Ed.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_421344
De programmanaam Big Brother is een verwijzing naar de "Big Brother is watching you" uit 1984. Big Brother bepaalt de regels, Big Brother is de dictatuur. Big Brother bedenkt de regels, verandert de regels, en hoeft niet eerlijk te zijn, want Big Brother is de baas. Dat weet je, als je aan het spel mee doet. Het volk, de bewoners, doet gewoon braaf wat ze gezegd wordt. In opstand komen, dat doe je door vrijwillig te vertrekken niet door juist te blijven zitten. Wel leuke televisie trouwens.
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  Admin vrijdag 27 oktober 2000 @ 10:41:07 #65
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_421349
Hieke met haar gezeur, het is een spel en daar verander je de regels niet van?
Bullshit, speel maar eens een spelletje met iemand, de regels veranderen voortdurend !!!!
Lachen.
Topavond.
Topdiscussies.
Ed, sjoe roel big taim
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_421425
quote:
Op 27 oktober 2000 10:35 schreef Doc het volgende:
Onder voorbehoud dat het niet allemaal gespeeld is het volgende.

Ik snap niet dat men roept 'regel is regel'. Tot nu toe was BB die de regels aanpaste naar believen; nu staat er een bewoner op die zegt EN NU VERANDER IK EEN REGEL. Hulde dus! Als MEN in de wereld altijd alles alleen maar volgt omdat het regels zijn ben je niet goed bezig: regels zijn er om aan de kaak te stellen, om over na te denken. En niet om ALLEEN aan de HOGERE MACHT over te laten, en uit te voeren.

De actie van ED heeft ook HE-LE-MAAL NIETS met de groep te maken. De enige die dat echt door heeft is Robin. Ed KAN niet meer winnen, en IS dus geen concurent. HEt is dus GEEN valsspelen, want valsspelen gebeurt (als het goed gebeurt) onopgemerkt met tot doel het spel alsnog te winnen: en dat doel heeft ED helemaal niet.

Of hij wel of niet in het huis zit zou voor hen helemaal NIETS uitmaken. Het enige wat hij doet in de DE REGELS van BB aan de kaak te stellen; en DAT blijkt dus BEANGSTIGEND te werken op het merendeel van de bewoners. Hun BLIND volgen van BB blijkt dus NIET EEN NOODZAAK te zijn. Je HEBT invloed op wat er gebeurd is UITEINDELIJK dus te veel voor de meeste bewoners, waarmee aangetoond is dat het MAKKE SCHAPEN zijn, zoals de meeste mensen die zich niet durven te verzetten tegen regels omdat ze dan zelf verplicht worden na te denken. Regels zijn makkelijk, omdat ze het noodzakelijk denken vervangen.

Dus 100% hulde voor Ed.


Mooi pleidooi, DOC !
Beangstigend voor de rest, inderdaad, want hun gevangenis was juist zo comfortabel door de aanwezige regels, zo heerlijk 'in slaap sussend' omdat het geen individualiteit, geen orginaliteit meer vergde, en dus ook in BB1 aan futloze saaiheid ten onder ging tegen het eind.

Bijna was BB1 niet meer aankijkbaar geworden (en dus voor de sponsors niet meer interessant). BB2 was hard op weg net zo te worden, en ED mag eigenlijk nog commissie krijgen voor het feit, dat hij het programma weer nieuw leven inblaast.

In iets groter verband zegt de reaktie van deze bewoners natuurlijk verontrustend veel over onze kudde-maatschappij. De provo Ed gooit een rookbom op de koninklijke bruiloft en kijk: het fascistisch reageren is niet van de lucht.

"Waar zijn de mariniers die, net als op de Dam destijds, het BB-huis even komen schoonvegen van het gezag-ondermijnende element Ed ?"

Waar die zijn ? Verscholen in elke van de haatdragende posts op dit en andere forums,
verborgen in de laf zwijgende mede-bewoners van Ed, die klaar staan om zich 'holier than the Pope' op te winden over Ed's vrouw en kind, en 'het zwarte schaap Ed' uit hun midden te stoten, omdat het zo bedreigend is voor hun luie schijn-zekerheden binnen het BB-hok.

Want Regels zijn Regels en als het Gezag niet optreedt, dan doen de burger-milities wel ff het 'vuile werk'.

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 11:48:06 #67
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421516
quote:
Op 27 oktober 2000 10:39 schreef MiepMiep het volgende:
De programmanaam Big Brother is een verwijzing naar de "Big Brother is watching you" uit 1984. Big Brother bepaalt de regels, Big Brother is de dictatuur. Big Brother bedenkt de regels, verandert de regels, en hoeft niet eerlijk te zijn, want Big Brother is de baas. Dat weet je, als je aan het spel mee doet. Het volk, de bewoners, doet gewoon braaf wat ze gezegd wordt.
Juist daarom is dit een ideaal platform om het schaapachtig gedrag van de mens aan de kaak te stellen. Want het is hier een pleidooi om je TE VERZETTEN tegen een dergelijke macht: en waar kan je dat beter doen dan in een programma dat speelt met een dergelijke macht. BB is een spel dat gaat om menselijke reacties, en IEDERE menselijke reactie is PER DEFINITIE volgens de spelregels (die dus NIET alleen door BB gemaakt wordt, maar OOK door de bewoners)want het gaat er om HOE reageren mensen in een dergelijk situatie: en hoe Ed reageert is een mooie: hij verzet zich er tegen zonder de bewoners werkelijk te schaden.

Het argument dat Ed zelf gekozen heeft deel te nemen aan een 'maatschappij' met een dergelijke 'machtsverhouding', kan tegengesproken worden als hij dat uiteindelijk alleen gedaan heeft om te laten zien dat geen enkele macht 'onaantastbaar is', is daar juist veel voor te zeggen, en is dit GEEN zwak punt meer.

quote:
Op 27 oktober 2000 10:39 schreef MiepMiep het volgende:
In opstand komen, dat doe je door vrijwillig te vertrekken niet door juist te blijven zitten.
Dingen aan de kaak stellen en je verzetten doe je niet door er voor weg te lopen...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 11:50:46 #68
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421520
quote:
Op 27 oktober 2000 11:10 schreef Moor het volgende:
"Waar zijn de mariniers die, net als op de Dam destijds, het BB-huis even komen schoonvegen van het gezag-ondermijnende element Ed ?"

Waar die zijn ? Verscholen in elke van de haatdragende posts op dit en andere forums,
verborgen in de laf zwijgende mede-bewoners van Ed, die klaar staan om zich 'holier than the Pope' op te winden over Ed's vrouw en kind, en 'het zwarte schaap Ed' uit hun midden te stoten, omdat het zo bedreigend is voor hun luie schijn-zekerheden binnen het BB-hok.

Want Regels zijn Regels en als het Gezag niet optreedt, dan doen de burger-milities wel ff het 'vuile werk'.


Indeed!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_421550
Hulde voor Moor en Doc. Geweldig getypt. En het is gewoon zo, regels zijn er om aan de kaak gesteld te worden. Anders hadden we nog altijd in de middeleeuwen geleefd onder het juk van de katholieke kerk.

En ED roelt inneens zwaar in mijn boekje, hij is Ali voorbij gestreefd. Wat een bikkel. Gewoon tegen de gehele opinie ingaan. Heerlijk kijkvoer, ik begon me al zwaar te irriteren aan BB en voor het eerst deze week keek ik weer. Viel ik gelijk met mijn neus in de boter.

En wat VOO gaat doen, behalve dat de producers zich vandaag de hele dag verlekkeren aan alle ophef over de actie, ik denk dat ze hem gewoon laten zitten tot ie er zelf uit gaat. Hij zal immers toch nooit meer winnen, hij is misschien een last voor de andere bewoners geworden, maar wat heeft VOO daarmee te maken. Net zoals de andere bewoners niets met ED's actie te maken hebben. Laat gewoon Bart zijn tentje staan, stop hem daarin en laat ED minnend Nederland eten voor hem over de schutting gooien, dan is ie niemand tot last en kunnen we nog ff genieten van deze gigantisch roelerende maatschappelijke dwarsligger.

Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 12:07:15 #70
3167 AMehoela
Ik draag GEEN naamplaatje
pi_421575
Belgie heeft het voorbeeld gegeven hoe te handelen als iemand zich niet aan de regels wil houden, toen met Steven.
Zo hadden ze het nu ook moeten doen:
Ed, als je binnen 15 minuten niet buiten bent sluiten we Kimmie uit.(random pic)
BB is de baas, en wie zegt dat er volgens rationele regels gespeeld moet worden? Dit is toch een irrationeel spel?
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 12:23:41 #71
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_421617
Ongelooflijk, sommige reacties hier . Oprechte kwaadheid, boze smilies, berichten met veel uitroeptekens, de boodschap : "hoe haalt die ED het in zijn hoofd !!??"

Vinden jullie het echt zo bedreigend als iemand gewoon een keertje fuck you zegt tegen de onbelangrijke regeltjes van een onbeduidend televisieprogramma? Wees blij dat iemand zich verzet tegen de hersenloze makke schapen-mentaliteit van rest.

En, al is het misschien allemaal in scène gezet, als je je ergens over moet opwinden, wordt dan boos op die andere klojo's! Nu kan je pas goed zien hoe het hele stel in elkaar steek: niks van solidariteit met ED, totaal géén gevoel voor humor- KORTOM, GEEN ENKELE REDEN OM EEN VAN DIE LUI OOK MAAR EEN CENT TE GUNNEN.

[Dit bericht is gewijzigd door Meister op 27-10-2000 12:27]

pi_421627
Alsof dat onbeduidende televisieprogramma met de actie van Ed zit: het levert hen alleen maar betere kijkcijfers en een leuker programma op.
Het tegen de regeltjes in gaan kun je zien als een actie van burgerlijke ongehoorzaamheid, en een voorbeeld voor de hele maatschappij...of gewoon als een volgend spelletje. Believe me, Veronica smult hier net zo van als wij.
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
pi_421628
Behalve Robin dan ... is de enige die niet hypocriet is !!!

Hieke valt me een beetje tegen hoe ze reageerde

  vrijdag 27 oktober 2000 @ 12:29:12 #74
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_421639
Miep Miep - oh, daar twijfel ik niet aan. Zie mijn berichtje in deze thread een pagina terug.
pi_421651
FF in detail 'on topic', uit de streamverslagen van zojuist meen ik een aanwijzing te kunnen halen over het door VOO gevoerde beleid:
quote:
Op 27 oktober 2000 12:18 schreef yvonne het volgende:
robin is erg boos
de regels zijn weer veranderd, de prijzen zijn duurder.
Robin baalt stevig
de weekopdracht is geslaagd, maar het extra geld gaat op aan de verhoogde prijzen
Prachtige vondst: wél winnen van de opdracht en er niks aan hebben
Kortom: het opvoeren van de spanning onder de bewoners. Gaat VOO op weg naar de grens van wat de bewoners aankunnen ? In haar gretigheid om het door Ed aangezwengelde kijknivo nóg verder op te schroeven en mensen met 'smal perceptie-venster' als Robin en Fewwdie óók te laten doorslaan ?
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 12:57:09 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_421741
quote:
Op 27 oktober 2000 12:34 schreef Moor het volgende:
Kortom: het opvoeren van de spanning onder de bewoners. Gaat VOO op weg naar de grens van wat de bewoners aankunnen ? In haar gretigheid om het door Ed aangezwengelde kijknivo nóg verder op te schroeven en mensen met 'smal perceptie-venster' als Robin en Fewwdie óók te laten doorslaan ?
Ik vraag mij toch af wie er hier een 'smalle perceptie' heeft: het lijkt mij duidelijk dat Robin daar nu juist NIET van beschuldigd kan worden. Als je in je eentje durft te zeggen dat laaielichter Ed 'van jou wel mag blijven' terwijl de rest van de groep, van wie jij toch aardig afhankelijk bent, pertinent tegen zijn verblijf is, waarom de neuk zou jij dan small-perceptive (twijfelachtige psycholo-term trouwens) zijn? Eigengereid en niet bang voor confrontaties, zou ik eerder zeggen.

Of is plat praten gecombineerd met een grote bek en een voorliefde voor competitieve sporten voor jou al genoeg om iemand 'small-perceptive' te noemen? Over kleine geesten gesproken...

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_421757
Wat VOO gaat doen weet ik niet.
Maar ik vind dat ze hem eruit moeten slepen.
Er is nu weer wat rust in het huis. Dus sleep hem eruit.
CONTRACTBREUK!
Haal er advocaten etc. bij.
Hij heeft het toch getekend. Hij wist hoe het in zijn werk ging.
Niet laten zitten. Hij maakt nu alleen maar geld op van de anderen. Iedereen heeft zich erbij neergelegd. Niet wachten tot hij eruit gaat, nee... eruit sleuren!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:02:22 #78
5108 equilan
DE elfengodin
pi_421763
o geweldig!! Ik kijk ook een avondje niet!!

Ik las ergens dat iemand dacht dat Ed ten dele gestuurd wordt door veronica, maar dat dit toch wel zn eigen actie is (zo ongeveer stond het) en ik denk dat ik me daar wel in kan vinden.

Voor de andere bewoners maakt het volgens mij wel degelijk uit dat Ed blijft zitten, of kort VOO het budget niet?? Dacht dat werd aangepast aan de hoeveelheid (officiele) bewoners?? De douchemuntjes... Ik denk dat de andere bewoners Ed dan echt wel weg willen hebben.
Voor het winnen maakt het idd niet uit, Ed zal nooit meer kunnen winnen.

Ed vind ik stom. Ja zijn actie kan ik op zich wel waarderen....maar hij wist toch van tevoren dat de kans groot was dat ie genomineerd zou worden?? De boodschap moet duidelijk zijn voor hem; het nederlandsche volk wil hem niet!! En wilde hij geen baantje als presentator ofzo?? Dat zit er vast niet in als ie word uitgekotst door het grootste gedeelte....dus denkt ie, ik doe ff een spannende actie...kijken of ie zn imago wat op kan vijzelen...

Maar hij zal er dit weekend wel uit gaan...als ie langer blijft verliest zn actie toch wel iets van het leuke dat het nu heeft denk ik.

Ik denk dus dat VOO weinig hoeft te doen voor de rest, dat komt vanzelf wel!!

Elfensex is superspannend...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:07:08 #79
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421782
quote:
Op 27 oktober 2000 13:00 schreef Kleintje het volgende:
Wat VOO gaat doen weet ik niet.
Maar ik vind dat ze hem eruit moeten slepen.
Er is nu weer wat rust in het huis. Dus sleep hem eruit.
CONTRACTBREUK!
Haal er advocaten etc. bij.
Hij heeft het toch getekend. Hij wist hoe het in zijn werk ging.
Niet laten zitten. Hij maakt nu alleen maar geld op van de anderen. Iedereen heeft zich erbij neergelegd. Niet wachten tot hij eruit gaat, nee... eruit sleuren!
Maar waarom?
Omdat hij tegen de regels in gaat?
Zijn de regels zo heilig dan?
BB verandert de prijzen toch ook naar believen?
Waarom zou een individu dan niets mogen doen?
Om dat het 't spel is?
Maar het spel zijn toch de reacties van de individuen op BB?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_421797
quote:
Op 27 oktober 2000 13:07 schreef Doc het volgende:
Maar waarom?
Omdat hij tegen de regels in gaat?
Zijn de regels zo heilig dan?
BB verandert de prijzen toch ook naar believen?
Waarom zou een individu dan niets mogen doen?
Om dat het 't spel is?
Maar het spel zijn toch de reacties van de individuen op BB?
Nee, dat hij tegen de regels in gaat is prachtig om te zien. Maar als jij dat op het werk doet is het ook niet goed. En daar mag je werkgever ook dingen veranderen. Hij is de baas, net zoals BB. Oké, op je werk ligt het wat ingewikkelder, maar hier zal BB alles mogen doen lijkt wel.

Op zich vind ik het heel erg cool dat hij er nog steeds zit. Maar om het spelletje mooi te houden (en een beetje eerlijk) dan moeten ze hem er gewoon uitslepen!

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:13:54 #81
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421800
quote:
Op 27 oktober 2000 13:02 schreef equilan het volgende:
Ed vind ik stom. Ja zijn actie kan ik op zich wel waarderen....maar hij wist toch van tevoren dat de kans groot was dat ie genomineerd zou worden??
Als je van te voren iets weet houdt het niet in dat je er niet tegen moet verzetten.
Het is juist een aanleiding om je ergens tegen te verzetten.

Als een buitenalnder een bar met skinheads binnen gaat, moet je dan zeggen, tsja,hij had het van te voren kunnen weten dat-ie in elkaar geramd werd...?
Als een vrouw in een kort rokje een bar met bikersbinnen gaat, moet je dan zeggen, tsja,hij had het van te voren kunnen weten dat-ze verkracht werd...?

Ed's boodschap is "wij zijn individueen die zich tegen een 'hogere macht' kunnen verzetten, als je de regels van de hogere macht onzinnig vindt".
Een mooie boodschap in een programma dat zegt "jullie zijn overgeleverd aan onze macht, en wij kijken hoe jullie reageren".
En dat vind ik

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:16:11 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_421809
Ik geloof dat we een paar dingen over het hoofd zien.

Ten eerste is het maar een spelletje en je kan er behalve geld ook roem mee verdienen. Onze Ed heeft waarschijnlijk goed naar Nick Bateman gekeken van de Engelse BB, die ging ook tegen de regels in op een andere manier.

Wat ik grappig vind is dat gelijk de bigshots hier reageren, allemaal met wijzende vingertjes tegen VOO en BB… Er is een rebbelie en er wordt gerommeld aan de regeltjes. BB moet met de billen bloot ze worden ontmaskerd.. nou nou da's heftig

Edje ging erin om een ding.. bekende Nederlander te worden op een gemiddeld andere manier als zijn voorgangers. Nu heeft hij de media op zich gericht en dat is echt niet omdat hij een daad tegen de regeltjes wilde stellen… pure zelf proliferatie.

Ik heb Ed niet gehoord de eerste week over de nominaties, geen onvertogen woord over dat hij genomineerd was, hij bleef zichzelf profileren en toen het moment van afscheid kwam voelde hij dat zijn rol uitgespeeld was en kwam hij spontaan op het idee om ineens een redelijk normaal regeltje… iedereen mag iedereen nomineren… aan de kaak te stellen…. Echt niet om het regeltje zelf maar gewoon wat meer bekendheid te verkrijgen. De mensen laten zien dat hij er is… publiciteit voor hemzelf .. meer niet.

Mona trok haar bek open met de gevleugelde woorden… ik vind dat jullie mij niet mogen nomineren omdat ik er als laatste in ben gekomen… zij heeft het dus wel voor elkaar gekregen dat ze niet genomineerd werd…Edje heb ik niet gehoord hierover

De publiciteit is gevonden… er was weer iets nieuws op de TV … meer niet

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:18:01 #83
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421812
quote:
Op 27 oktober 2000 13:12 schreef Kleintje het volgende:
Maar als jij dat op het werk doet is het ook niet goed. En daar mag je werkgever ook dingen veranderen.
Nee, mijn werkgever mag niet zomaar dingen veranderen. En daarvoor zijn er vakbonden.
quote:
Op 27 oktober 2000 13:12 schreef Kleintje het volgende:
Maar om het spelletje mooi te houden (en een beetje eerlijk) dan moeten ze hem er gewoon uitslepen!
Wat is er oneerlijk aan dat hij er nog zit?
Hij is verder niemand tot last en kan het spel toch niet winnen (dat weet hij zelf ook wel).
BB is een grotere lastpost voor de medebewoners door de prijzen te verhogen...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:24:43 #84
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421825
quote:
Op 27 oktober 2000 13:16 schreef Re het volgende:
Ik geloof dat we een paar dingen over het hoofd zien.

...

De publiciteit is gevonden… er was weer iets nieuws op de TV … meer niet


En dat is de andere kant van het verhaal.

Ook hierin kan ik me deels vinden.

Echter de DAADWERKELIJKE motivatie van Ed KENNEN we niet.

In mijn posts heb ik tot nu toe een positieve uitleg gegeven, en wel omdat je uit een dergelijke actie juist het POSITIEVE moet laten voorkomen (ik ben wat dat betreft een optimist; in het geval van keuzes kies ik graag de positieve uitweg).

De negatieve uitleg is dat Ed's actie een schaamteloze zelfprofilering is ter meerdere eer en glorie van Ed zelf. En ook dat is mogelijk.

Daarom richt ik me meer met mijn interpretaties op de ACTIE (positieve interpretatie) van Ed dan op de PERSOON van Ed, aangezien dat laatste eerder op een 'heldenverering' uitloopt waar ik niet in geloof.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_421827
quote:
Op 27 oktober 2000 13:00 schreef Kleintje het volgende:
<snip>
Hij maakt nu alleen maar geld op van de anderen.
<snip>
Juist ! Hun zuur verdiende geld, waarvoor ze al wekenlang konkelen en Janus-koppen trekken, waar ze RECHT op hebben, als 'de enige orginele deelnemers' aan het Spel.
Had die Leo maar niet moeten vertrekken, die verrader, dankzij hem zitten we met Ed opgescheept, het is niet eerlijk, en wij willen een eerlijk spelletje spelen, en daarom nomineren we hem omdat ie nieuweling is !

En nou komt ie ons spelletje verstoren... zou mooie boel worden, dan had Annette ook wel kunnen weigeren, als zij weggestemd was, daar was ze sterk genoeg voor geweest....!

Of anders Georgie wel, want die kan héél hard Kiiiimmieieie ! roepen, die is héél sterk hoor !

En Fewdie helemaal, die heeft hem nog recht in z'n gezicht een klootzak genoemd, nou ? Dat is pas sterk !

pi_421828
De actie van Ed levert in ieder geval vanavond veel hogere kijkcijfers. Daar zijn ze bij Veronica erg blij mee. De vraag is dus hoe buiten ze Ed zijn weigering om te vertrekken nog verder uit. Iets wat ze zeker zullen proberen. Hem met harde hand verwijderen levert waarschijnlijk te veel negative publisiteit, dus dat zullen ze wel nalaten. Ik denk dat Veronica het helemaal niet erg vindt, wanneer Ed morgen pas vertrekt.
pi_421851
De <a href="http://www.antibb.net">Anti BB<.a> site heeft ook wel een paar ideeetjes!

ED:

Volgens mij hebben jullie allemaal een tic tic tic...
pi_421876
Het is duidelijk dat Veronica niet ontevreden is met de actie van Ed. Hem tot nu toe laten zitten levert alleen maar extra kijkers op. Het is heel simpel om hem te verwijder. Roep alle bewoners behalve Ed in de dagboekkamer en stuur 2 of 3 mensen van de bewaking naar binnen die hem er uithalen. Niemand kan dan en zal weten hoe dat is verlopen. Geen bewijzen van eventueel hardhandig optreden. Nee, nogmaals Veronica is blij.

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 27-10-2000 13:42]

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:50:28 #89
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421896
quote:
Op 27 oktober 2000 13:42 schreef tanjalies het volgende:
Het is duidelijk dat Veronica niet ontevreden is met de actie van Ed. Hem tot nu toe laten zitten levert alleen maar extra kijkers op. Het is heel simpel om hem te verwijder. Roep alle bewoners behalve Ed in de dagboekkamer en stuur 2 of 3 mensen van de bewaking naar binnen die hem er uithalen. Niemand kan dan en zal weten hoe dat is verlopen. Geen bewijzen van eventueel hardhandig optreden. Nee, nogmaals Veronica is blij.
Daar is geen twijfel over mogelijk.

Net zoals Danny blij is: oude BB1 tijden herleven weer, met (zinvolle) discussies over de interpretatie van het programma, mede dankzij bijdragen van jezelf en Moor .

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_421904
Dit is wat VOO doet,
(citaat)
Natuurlijk willen de internetgebruikers niet tot de eerstvolgende uitzending wachten om te zien hoe dit verder verloopt. Sinds half twaalf gisteravond is het aantal gebruikers van deze site dan ook enorm toegenomen.

De serverruimte die voor deze site is ingezet, is berekend op hoge aantallen bezoekers. De extreme piek van gisteravond was echter absoluut onvoorzien. Om deze reden kan het zijn dat berichten traag doorkwamen.

Deze ochtend zijn er extra servers ingezet om nog meer gebruikers tegelijk toegang te kunnen geven. Waarom heb IK dan geen beeld

VOO laat hem lekker zitten zijn wel blij met deze toegenomen aandacht

Proost
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:58:28 #91
1464 ART
FOK!member
pi_421909
quote:
Op 27 oktober 2000 13:07 schreef Doc het volgende:

Zijn de regels zo heilig dan?
BB verandert de prijzen toch ook naar believen?


Dat is het briljante van het verhogen van die prijzen. De bewoners roepen om het naleven van 'de regels' en klatsboem BB laat meteen voelen dat de regels als was in de handen van de redactie zijn. Voor mij is dat het impliciete gelijk van Ed.
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_421911
Hoeveel meer bewijs wil je nog hebben om te geleven dat Veronica blij is met de actie van Ed. Dat het nog steeds moeilijk is om op de site en de streams te komen geeft ook aan dat er meer dan de gewone belangstelling is bij kijkend nederland. In hoeveel bedrijven kijken er nu stiekem werknemers naar de BB streams. Ik denk veel.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 14:02:45 #93
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_421917
quote:
Op 27 oktober 2000 13:59 schreef tanjalies het volgende:
Hoeveel meer bewijs wil je nog hebben om te geleven dat Veronica blij is met de actie van Ed. Dat het nog steeds moeilijk is om op de site en de streams te komen geeft ook aan dat er meer dan de gewone belangstelling is bij kijkend nederland. In hoeveel bedrijven kijken er nu stiekem werknemers naar de BB streams. Ik denk veel.
Natuurlijk zijn ze blij! Maar dat was toch al duidelijk vanaf het moment dat Ed zijn legendarische woorden sprak?! (Zijnde donderdagmiddag in de tuin, voor heel internettend Nederland te zien.)
Ze hebben een goudmijn in handen, en hij zal zeker niet met stille trom verdwijnen. Ik zie de extra ingelaste uitzending al voor me..
Ben te zaai voor een signature
pi_421923
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat Veronica diep in hun hart heeft gehoopt dat dit zou gebeuren. Opvallend blijft dat de stream nog geen moment zijn afgesloten geweest. In andere gevallen gebeurde dat al als er iemand iets voorzichtig negatiefs vertelde. De streams zijn moeilijk berijkbaar maar afgesloten, nee dat is nog steeds niet gebeurd.
pi_421928
quote:
Op 27 oktober 2000 13:50 schreef Doc het volgende:
Daar is geen twijfel over mogelijk.

Net zoals Danny blij is: oude BB1 tijden herleven weer, met (zinvolle) discussies over de interpretatie van het programma, mede dankzij bijdragen van jezelf en Moor .


En het leuke is : we zijn hier in de FOK!-BB-soap nog steeds niet weggestemd

Maar daarvoor acteren we ons dan ook suf, hoor

pi_421931
Ja Moor,

Dat was vroeger nog wel eens anders.

pi_422247
Uit de streams:
quote:
Op 27 oktober 2000 14:56 schreef DIGGER het volgende:
<snip>
14.55: Ed: "Lief, morgen om 12 uur ben ik bij je' tegen zijn vrouw. Vrouw is emotioneel in de war zegt Ed (heeft ie van Hummie te horen gekregen). 'Ze heeft me gewoon nodig'
<snip>
Dit is dus wat VOO nu met Ed flikt:
De regels worden niet veranderd, en met het vanouds werkende recept van gevoels-chantage (beproefd vorig jaar bij Mona) wordt Ed terug naar zijn vrouw gedwongen.

VOO - zó ken ik je weer

pi_422338
Dat Moor, PLUS de druk van de groep, waarvoor de muntjes nu 100% duurder gemaakt zijn.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_423700
quote:
Op 27 oktober 2000 16:11 schreef DIGGER het volgende:
Dat Moor, PLUS de druk van de groep, waarvoor de muntjes nu 100% duurder gemaakt zijn.
Heb ik iets gemist? Zijn de muntjes soms duurder zolang Ed nog in het huis zit?

Overigens, mijn complimenten voor Moor en Doc, die mijn gevoelens omtrent deze situatie meer dan perfect verwoorden.

  Moderator zaterdag 28 oktober 2000 @ 00:39:29 #100
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_423715
quote:
Op 28 oktober 2000 00:27 schreef weathergirl het volgende:
Heb ik iets gemist? Zijn de muntjes soms duurder zolang Ed nog in het huis zit?

Overigens, mijn complimenten voor Moor en Doc, die mijn gevoelens omtrent deze situatie meer dan perfect verwoorden.


Nee, het heeft niets met Ed te maken. Volgens BB zijn de douchemunten en het hout duurder geworden omdat de olieprijs de laatste tijd zo gestegen is. Wat een woede-aanval bij Robin veroorzaakte. Zie ook de streams van vrijdag 27-10, als je de details wil weten.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_423975
quote:
Op 28 oktober 2000 00:39 schreef Gert het volgende:
Nee, het heeft niets met Ed te maken. Volgens BB zijn de douchemunten en het hout duurder geworden omdat de olieprijs de laatste tijd zo gestegen is. Wat een woede-aanval bij Robin veroorzaakte. Zie ook de streams van vrijdag 27-10, als je de details wil weten.
Hout heeft ook zo veel met de olieprijs te maken he En de douche werkt natuurlijk ook middels olie. En de olie is ook echt 100% duurder geworden...

BB kan lullen wat ze willen, maar het heeft op zeker wel met Ed te maken

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_423977
Digger,

Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Alleen heeft de groep dat duidelijk niet begrepen. Er heeft niemand geroepen "nu worden we gestraft omdat we Ed en niet zelf uit hebben gezet". Ze hangen duidelijk erg aan de leider en kunnen zich zoiets niet voorstellen.

pi_423980
één-nul dus voor VOO - het beleid blijft nog onzichtbaar voor de 'lijdende voorwerpen' en de marteling blijft subtiel.
Maar niet voor Ed (en met hem Robin steeds meer), en daarom is het zo cruciaal op welke wijze VOO Ed gaat lozen morgen. Werkt de emotionele chantage ? Waarschijnlijk wel, Ed is óók 'n gevoels-mens.

Ik heb B&vD vanavond niet gezien, maar ik vind het toch verdacht als Hummie zich zo kwaad maakt... Speelt ze dit, om kijkers te trekken naar een 'zogenaamd gevaarlijke' situatie ?
En als het echt is, waarom geeft ze dat dan bloot ? Begint ze op Nina (van WorldOnline) te lijken ?

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 28-10-2000 04:48]

  zaterdag 28 oktober 2000 @ 04:48:47 #104
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_423981
Het is wel een zwaar komisch argument van VOO om de prijzen te verhogen.

En de enige die ageert is Robin? Tjonge, ons wachten nog karige tijden zonder Ed.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_423983
Moor,

Aan de ene kant zijn ze erg gelukkig met de publiciteit en de kijkcijfers. Aan de andere kant hebben mensen zoals Hummie een gezichtsverlies geleden wat ze niet zo maar voorbij laten gaan. Het pas om 12 uur gisteravond geven van de muziek is daar een voorbeeld van. Lekker laten zien dat ze de baas zijn en Ed zijn wens om nog een gezellige avond te hebben zeker niet inwilligen. Ik vind die wens trouwens ook wat te ver gaan. Bovendien hadden ze waarschijnlijk de hoop, dat door het lekker laat te maken, de groep daardoor niet kompleet op tijd wakker is om samen te ontbijten. Het zou mij niet verbazen als de groep inderdaad zonder ontbijt, en in ondergoed Ed uitzwaait.

pi_424057
Het is niet verrassend om te zien dat ALLEEN Robin samen met Ed om 9 uur wakker is en aan tafel koffie zit te drinken. De hele groep was had beloofd om vroeg op te staan, maar je ziet wat er gebeurd. De opstelling van Robin gedurende de laatste dagen en ook nu, maakt dat hij door de rest van de groep a.s. donderdag zal worden genomineerd. Let op mijn woorden. Je anders op stellen als de meerderheid van de groep, maakt je een eenling. Denk nog maar eens terug aan Bart in BB1 van verleden jaar. Zal de productie, Robin bij nominatie in het Bbhuis laten. Dat wordt in de nabije toekomst de grote vraag.
pi_424991
Hummie zei gisteren in B&vD dat ze blij waren met de actie van Ed. Van haar mocht ie er zelfs in blijven, maar niet van John de Mol. jammer, was namelijk de helft van de sukkels opgestapt, had het dit jaar toch nog wat kunnen worden
  Moderator zaterdag 28 oktober 2000 @ 18:46:09 #108
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_425032
quote:
Op 28 oktober 2000 04:33 schreef DIGGER het volgende:
Hout heeft ook zo veel met de olieprijs te maken he En de douche werkt natuurlijk ook middels olie. En de olie is ook echt 100% duurder geworden...

BB kan lullen wat ze willen, maar het heeft op zeker wel met Ed te maken


Nee het heeft niet met Ed te maken. Er stond zelfs in de brief dat prijsstijgingen vaker voor kunnen komen in de toekomst.

Uiteraard is de stijging van de olieprijs ook niet de échte reden dat VOO de prijzen verhoogt. VOO doet dit ter prikkeling, om discussies (ruzie) uit te lokken, om het gezapige eraf te halen.

Het zou toch veel te subtiel zijn om op deze manier de groep te straffen voor het feit dat ze Ed er niet met geweld uit hebben gezet.. Come oooonnn, dat is echt te ver gezocht. Wie zou die hint nou snappen..

By the way, op het gevaar af gelijkhebberig over te komen: als de olieprijzen stijgen, dan stijgen inderdaad andere brandstoffen iets mee. Omdat de olie duurder wordt, neemt immers de vraag naar andere brandstoffen toe. Economische wet: vraag + = prijs +

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')