abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:42:49 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_145823396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:25 schreef Loj het volgende:
Ik heb dat hier ook SQ, soms laat Js er overdag ook zo 4/5 uur tussen.
Dat voelt niet goed, dus ik hou voor mezelf ook een beetje 3 uur aan..

Zoals iemand tegen mij zei: voeden op verzoek kan ook op jouw verzoek zijn :)
I know, maar ze is echt niet wakker te porren vandaag en als ik het dan voor elkaar krijg drinkt ze vijf minuten en valt dan weer in zeer diepe slaap :') maar goed, dan heeft ze in elk geval íets binnen :P

En nu ga ik mijn #onzekeremamamodus uit zetten :{w

[ Bericht 6% gewijzigd door SQ op 22-10-2014 17:52:24 ]
disclaimer
pi_145824263
Van te voren verschonen? Dat doe ik hier dan...
Als ik het zo schrijf vind ik mezelf meteen als een slechte moeder klinken.., kind wakker maken enzo..

En je mag best onzeker zijn hoor, ben ik hier ook continu, hoort er vast bij ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:15:23 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_145824318
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:13 schreef Loj het volgende:
Van te voren verschonen? Dat doe ik hier dan...
Als ik het zo schrijf vind ik mezelf meteen als een slechte moeder klinken.., kind wakker maken enzo..

En je mag best onzeker zijn hoor, ben ik hier ook continu, hoort er vast bij ;)
ja, ook met van te voren verschonen en in dr blote gat laten liggen _O- ze slaapt gewoon door :')
disclaimer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:55:04 #229
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145825786
Dat deed E ook zo SQ, vreselijk moeilijk wakker te krijgen (nog steeds :')). Na een week of 2 ging dit voorbij, werd ze wakkerder en ging ze zichzelf melden voor een voeding. Even wegen kan natuurijk geen kwaad, heb ik 3 weken geleden ook gedaan (en toen was ze dus in 2 weken 1 kg aangekomen, tot zover onnodige onzekerheid :+)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:10:53 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_145826383
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat deed E ook zo SQ, vreselijk moeilijk wakker te krijgen (nog steeds :')). Na een week of 2 ging dit voorbij, werd ze wakkerder en ging ze zichzelf melden voor een voeding. Even wegen kan natuurijk geen kwaad, heb ik 3 weken geleden ook gedaan (en toen was ze dus in 2 weken 1 kg aangekomen, tot zover onnodige onzekerheid :+)
zo dan :Y)
thanks O+
disclaimer
pi_145827733
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:40 schreef Morretje het volgende:
Voor- en achtermelk is idd achterhaalt.

Beetje kort door de bocht. Het klopt in zoverre dat je niet twee verschillende soorten melk hebt. De melk wordt echter wel steeds vetter naarmate er langer wordt gedronken. Dus als er steeds maar kort wordt gedronken en veel wordt gewisseld, dan kan het zijn dat er te weinig vet wordt gedronken. Zo kun je dus slechte groei bij overproductie krijgen.
pi_145827986
Je hebt gelijk wup. Was te kort door de bocht.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145828243
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht. Het klopt in zoverre dat je niet twee verschillende soorten melk hebt. De melk wordt echter wel steeds vetter naarmate er langer wordt gedronken. Dus als er steeds maar kort wordt gedronken en veel wordt gewisseld, dan kan het zijn dat er te weinig vet wordt gedronken. Zo kun je dus slechte groei bij overproductie krijgen.
Ah, helder!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145829590
Nou ik heb een verwijzing voor een LK gekregen van mijn VK, dus morgen maar eens achteraan. Het overstromen wordt ineens drastisch minder, nu ik die schelpen heb :') }:| Meteen bang dat door die tepelhoedjes nu mijn productie te weinig wordt. Ik heb hem net bij de rechterborst halverwege zonder tepelhoedje kunnen voeden *O* (na wat frustratie), maar dan deed hij 'hap-hap-hap-slik'. Nou doet hij dat meestal geloof ik.

Een van die apps heb ik nu ook, bedankt voor de tips daarvoor. Ik verschoon nu trouwens alleen bij de voedingen. Als hij er steeds langer tussen laat, moeten we natuurlijk vaker gaan verschonen :{ Bedacht ik me net even... :X
pi_145830184
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:45 schreef BlueEyes het volgende:
F dronk hier ook maar 10-15 minuten hoor Sq.
En dan ook nog eens 1 borst.
Nogsteeds eigenlijk, maar hij groeit goed.

Alhoewel ik de onzekerheid wel indenken kan, want als ik het zo lees van oudere kindjes en 4 voedingen en dan mijn smurfje van 15 weken die komt voor 5 voedingen en ik er zelf een droomvoeding nog bijgeef.

Vergelijken mag niet, ik weet het zelf ook wel maar toch doe ik het net zo hard :@
Ja, dat vergelijken kan ook wel eens een valkuil zijn he.

Maar goed, onzekerheid hoort er wel een klein beetje bij soms. Het is ook best lastig om vertrouwen te hebben, zeker in het begin.

Ik was zelf dolblij toen de kraamweek voorbij was en ik niet meer als boekhouder voedingen bij hoefde te houden. Vind dat helemaal niets. Ik heb in mijn hoofd gewoon altijd wel een idee van hoeveel voedingen ongeveer per dag en hoe laat meestal, enzo. En dat vind ik wel genoeg. Verder ben ik een groot aanhanger van de 'observatie-filosofie': als je de tijd en rust neemt om je kind goed te observeren dan zie je heel goed hoe het met je kind is en merk je ook direct als je kind anders is of als het niet goed gaat.

Denk dat het met een app bijhouden wel nuttig kan zijn, maar als het tegen je gaat werken en je er neurotisch van wordt... dan is het misschien een idee om jezelf even te dwingen om het een dag of twee niet te doen. Kijken hoe dat voelt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 22 oktober 2014 @ 20:54:58 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_145830815
Waarom moet je dan vaker tussendoor verschonen Hilmo? Zolang de luier het houdt en baby goed slaapt zou ik het niet doen ;)

Mijn kind heeft net ter compensatie een half uur gedronken, een extreme plasluier geproduceerd en nog wat gespuugd en gehuild :')
disclaimer
pi_145831634
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom moet je dan vaker tussendoor verschonen Hilmo? Zolang de luier het houdt en baby goed slaapt zou ik het niet doen ;)

Mijn kind heeft net ter compensatie een half uur gedronken, een extreme plasluier geproduceerd en nog wat gespuugd en gehuild :')
Fokwet *O*
pi_145831788
Oh oke haha, ik heb geen SQ, ik dacht dat dat 'moest' omdat je anders niet op die aantal plasluiers komt, maar wat Franny zegt, goed observeren is eigenlijk handiger. Net hield de luier het duidelijk niet, ik voelde ineens plas op mijn broek, dus voor het voeden maar even verschoond.

Kijk eens aan, dat was een goede drinkbeurt!
pi_145831802
Hilmo, hier in het begin ook met tepelhoedje gevoed en de truc om af te bouwen was om hem wel te laten aanhappen met tepelhoedje, als hij goed vacuum zoog loskoppelen, snel dat ding eraf, en dan kon hij rustig zonder gedoe verder drinken. Na twee dagen dat doen kon hij ook aanhappen zonder tepelhoedje :)
pi_145831923
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:54 schreef Stormqueen het volgende:

O+ vaker een happy meal voeren!
Kwak
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:17:47 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_145831930
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:12 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Fokwet *O*
oh ja, die zou ik bijna vergeten :')

Nog maar weer een vraag dan. Mijn linkertepel doet soms pijn. Niet tijdens het voeden, maar er na. Ik laat al geruime tijd aan de lucht drogen en smeer er vervolgens purelan op. De tepel oogt vaak wat licht van kleur, du ik vermoed dat het een doorbloedingsdingetje is. Heeft iemand tips?
disclaimer
pi_145831977
Wow LE! Dat klinkt geweldig. Ik hoop alleen dat het qua pijn dan te doen is, want dat is met ingetrokken tepels wel een dingetje, al gaat het best aan de rechterkant. Ik had nu gewacht tot hij losliet en dat duurde wel een kwartier, toen snel eraf en hij kon hem niet vinden eerst, maar uiteindelijk toch wel. Maar dan dus zelf even loskoppelen. Ik ga het proberen! Vannacht maar even niet, dat wordt het project van morgen :)
Het zou geweldig zijn als het zonder kan, dan kan ik tenminste altijd en overal voeden. En voor de productie vind ik het ook een fijn idee.
pi_145832105
Ja, het makkelijke karakter van borstvoeding wordt wel onderuit gehaald door zo'n tepelhoedje idd :+ Ik heb nog wel eventjes snachts het tepelhoedje gebruikt, bedacht ik me net, omdat de nachten al zo waardeloos gingen en ik het niet goed aan durfde om dan ook nog dat gevecht aan te gaan, maar eigenlijk was dat meer angst dan realiteit. Ik denk nu dat hij dat best had gekund.

En nu tikken we overmorgen 18 maanden voeden aan. Zonder tepelhoedje! O+
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:21:23 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145832133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh ja, die zou ik bijna vergeten :')

Nog maar weer een vraag dan. Mijn linkertepel doet soms pijn. Niet tijdens het voeden, maar er na. Ik laat al geruime tijd aan de lucht drogen en smeer er vervolgens purelan op. De tepel oogt vaak wat licht van kleur, du ik vermoed dat het een doorbloedingsdingetje is. Heeft iemand tips?
Dat heb ik ook, dan wordt 'ie helemaal bleek. Maar geen tips helaas -O-.
KuikenGuppy
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:23:58 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145832258
Klinkt als wat ik ook wel eens had, een keihard samengetrokken bleke tepel :X erg ongemakkelijk, soms idd een beetje pijnlijk. Smeren helpt volgens mij niet zoveel, als het een doorbloedingsding is kun je m denk ik beter gauw terug in je bh stoppen en warm houden. Ik legde er ook wel even een warme hand op, dan 'ontdooide' het iets :')
pi_145832274
Geweldig LE! Wat een enorme periode! _O_ Ja dat van 's nachts lijkt me ook wel een dingetje, daar ga ik ook niet meteen aan beginnen. Ik ben daarnaast als de dood dat hij niet goed gaat aanhappen zonder hoedje en dan voor kloven enzo, dus daar kan de LK dan ook mooi naar kijken.

Gekolfde melk kan in elk willekeurig flesje gegeven worden? We hebben een paar kleine uit de gratis dozen en in het ziekenhuis een dr brown fles gekocht (een grote). Daarvoor hoef je niet speciale flessen te hebben toch? :')

[ Bericht 30% gewijzigd door Hilmo op 22-10-2014 21:32:22 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:25:48 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_145832328
zombietepels ;(
disclaimer
pi_145832832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
zombietepels ;(
Met bijna Halloween en bv baby zie ik gewoon een geweldig kostuum :D