Ik zit een beetje met mn handen in het haar. Ik vind een bezette collega leuk, en ik voelde dat het wederzijds was. Maar er zijn echter best veel complicaties, hier een samenvatting:
Ik werk in een winkel met een paar man personeel. Daarboven is er een manager verantwoordelijk voor enkele winkels. Afgelopen december was er een gezamenlijke borrel. Ik werkte op dat moment in 1 winkel, zij in een ander. Alhoewel we best verlegen naar elkaar toe waren, raakten we aan de praat, en het klikte toen vrijwel meteen.
Flash-forward een paar maanden verder, naar maart. In de tussentijd hebben we geen contact gehad. We staan voor het eerst samen in n winkel. Zoals verwacht klikte t meteen weer. Aangezien we deze keer best wat tijd hadden, hebben we veel (en bij vlagen diep) met elkaar gepraat. Daarbij vertelde ze o.a. dat ze n vriend had, en dat die n paar maanden weg was naar het buitenland. Toen bleek dat we best veel op elkaar leken. Beetje zelfde karaktertrekken, vergelijkbaar verleden, beetje vergelijkbare persoonlijkheid, gedeelde interesses. Het was kortom superleuk die dag, voortbouwend op die ene dag. Dus we hebben mekaar toegevoegd op FB.
Vervolgens hadden we bijna dagelijks contact, en dat is waar de problemen begonnen.
Ik begon haar echt leuk te vinden, wilde het eigenlijk niet, omdat het in veel opzichten fout is, maar eigenlijk ook weer wel. Verliefdheid overkomt je. Echter, zij leek hetzelfde te voelen, alhoewel dat licht pas laat ging branden bij mij. Ze zocht mijn contact, hielden vervolgens hele gesprekken over allerlei dingen tot savonds laat, mekaar beetje complimentjes geven etc. Ik kwam buiten werktijd wel eens buurten bij haar in de winkel, en we werkten toen ook wat vaker samen. Elke keer vertoonde ze ook de trekken van verliefdheid. Haren achter de oren duwen, verlegen wegkijken, en soms heel diep oogcontact. Bovendien hoorde ik van anderen dat ze het constant over mij had.
Ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Ja ik was verliefd, en hoogstwaarschijnlijk zij ook, maar het was in heel veel opzichten fout. Zij heeft een vriend, waarmee ze was begonnen te settelen. We zijn directe collega's, dus we moeten normaal samen kunnen werken. Dus wat ik toen onbewust deed, ik duwde haar een beetje van me af, proberen het verstand te behouden, maar ik toonde ook mijn interesse, beantwoorden aan mijn verliefdheid.
Het leek bij haar weg te ebben, Misschien door bovenstaande, misschien door hele andere redenen, ik weet het niet. Haar vriend was inmiddels terug. Misschien hebben ze mot gehad met elkaar hierom, misschien dat haar verstand naar binnen begon te kruipen. Kan vanalles zijn.Ze leek iig voor haar vriend te kiezen. Echter, ik heb niet het idee dat het bij haar helemaal weg is. Vorige maand zijn we ergens heen geweest met haar vriend en haar vriendengroep. Ze hing toen veel bij mij. Ook lijkt ze nog steeds om mij te geven, dan weer lijkt ze minder blij mij te zien. En ik vind haar nog steeds leuk. Alhoewel het meest heftige weg is, is het er nog steeds. Het klikt desondanks alles nog steeds erg goed tussen ons (vriendschappelijk en collegiaal).
Met andere woorden, ik ben er vrij zeker van dat ze mij leuk vond, en dat er spanning was. Maar wat er daarna gebeurde, weet ik niet precies, evenmin hoe het nu precies zit. We hebben het er nooit over gehad, dus ik weet niet precies hoe ze zich er nu over voelt.
Ik vind het moeilijk om het voor me te blijven houden, dus ik wil het er met haar graag over hebben. Ik wil weten wat er de afgelopen maanden is gebeurd, of het klopt dat ze ook die spanning voelde, en hoe zij er mee om is gegaan, wat ze gedaan heeft. Ik wil toegeven dat ik haar leuk vind, en hoe ik ermee geworsteld heb, hoe ik ermee om ben gegaan. Ik wil niet aansturen op iets moois, maar mijn verstand bewaren, en melden dat ik denk dat het het beste is om niets te beginnen. Dit met het doel om de kou uit de lucht te halen. Maar ik ben bang dat ik wat kapot maak. Daarom heb ik er ook mee gewacht. Er was nog te veel verse kou.
Mijn vraag is dus: moet ik dat gesprek houden? En zo ja, waar moet ik beginnen...? Zo snel mogelijk? Langer wachten?
---------
Tl;Dr: Ik ben verliefd op directe collega, zij hoogstwaarschijnlijk ook op mij, alhoewel ze n vaste relatie heeft. Er is lange tijd spanning geweest tussen ons, maar verstand lijkt het van beide kanten overwonnen te hebben. We hebben het er nooit over gehad, maar dat wil ik wel, met verstand. Moet ik dat gesprek houden?