Nee hoor, ook daar mag je (onder bepaalde omstandigheden dan wellicht) gewoon je andere paspoort houden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:09 schreef Speculant. het volgende:
Dat lukt gewoon daar? Je mag gewoon vrijwillig 2 nationaliteiten aannemen? In Frankrijk of België moet je je NL paspoort afgeven en dan regelen ze het wel even voor je.
Dat is lastig want bijvoorbeeld de Griekse nationaliteit kan je niet opgeven.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In EU maar een nationaliteit
ja maar het ging over vrijwillige naturalisatie en niet die bepaalde omstandigheden (trouwen, nationaliteit ouders bijv. ).quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:04 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee hoor, ook daar mag je (onder bepaalde omstandigheden dan wellicht) gewoon je andere paspoort houden.
O ik verstond daar ook die omstandigheden onder, omdat je daar zelf voor kiest; trouwen sowieso (hopelijkquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:26 schreef Speculant. het volgende:
[..]
ja maar het ging over vrijwillige naturalisatie en niet die bepaalde omstandigheden (trouwen, nationaliteit ouders bijv. ).
Nee hoor. Mijn vrouw heeft 2 nationaliteiten. Geen probleem.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In EU maar een nationaliteit
Dan zal je de voorwaarden moeten accepteren die hier aan verbonden zijn. Je hebt ook de keuze om dus niet te kiezen vvoor een andere nationaliteit.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:26 schreef Speculant. het volgende:
[..]
ja maar het ging over vrijwillige naturalisatie en niet die bepaalde omstandigheden (trouwen, nationaliteit ouders bijv. ).
En mijn vrouw is dat niet. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
[..]
Kletspraat.
Ik kan rustig Canadees worden omdat mijn vrouw Canadees is. Dat is de simpele truuk die je toepast.
Mijn kinderen zijn Nederlands/Bulgaars/Canadees.
Mijn vrouw is Sloveens en die staan het ook niet toe om 2 passporten te hebben, dus ze probeert nu een Kroatisch passport te krijgen zodat ze haar EU passport niet op hoeft te geven.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn vrouw heeft 2 nationaliteiten. Geen probleem.
Ze staan dat toch wel toe bij zoiets als trouwen? Of zijn ze strenger dan Nederland?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:09 schreef rogier21 het volgende:
Mijn vrouw is Sloveens en die staan het ook niet toe om 2 passporten te hebben, dus ze probeert nu een Kroatisch passport te krijgen zodat ze haar EU passport niet op hoeft te geven.
Je kan de Argentijnse nationaliteit erbij nemen zonder het Nederlandse te verliezen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Stel (ik zou wel gek wezen, maar wellicht is het toch eens handig) ik vraag de Argentijnse nationaliteit aan. Omdat ik in Argentinie woon met mijn Argentijnse vrouw kan ik dan dus wél mijn NL identiteit houden en due 2 nationaliteiten hebben? Zo lees ik het toch in dat laatste puntje van die regels...
De Argentijnse Máxima kan haar Argentijnse nationaliteit niet teruggeven, dus heeft ze twee nationaliteiten. Als je vrouw Nederlandse worden wil/kan, dan heeft ze mazzel met twee nationaliteiten. Voor jou is het waarschijnlijk een momentopname of het kan en hoe je het dan behoudt. Bovendien zijn er steeds minder ambassades en hulpadressen om de papieren persoonlijk te komen verlengen, dat maakt het organisatorisch en financieel moeilijker. Een naar de VS geëmigreerde kennis heeft haar NLse nationaliteit toen laten verlopen. En na een tijdje zou het weer kunnen, maar zou ze er erg veel moeite voor moeten doen om het terug te krijgen. Wegens nauwelijks banden met Nederland en veel banden met de VS heeft ze het laten zitten. De in de VS geboren kinderen hielden gewoon de dubbele nationaliteit, maar ik moet nog een keer vragen hoe ze dat nu geregeld hebben na meerderjarig worden, nadat NLO de eigen bevolking in de kou lieten staan om criminele allochtonen te beperken, terwijl de hoofdmoot de thuislandnationaliteit niet/nauwelijks kwijtraken kan. Op zich is dat best handig, want je kan ze zo het nederlanderschalp af pakken zonder ze statenloos te maken. Ze hadden gewoon af moeten blijven van het meervoudig nationaliteitsrecht.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Stel (ik zou wel gek wezen, maar wellicht is het toch eens handig) ik vraag de Argentijnse nationaliteit aan. Omdat ik in Argentinie woon met mijn Argentijnse vrouw kan ik dan dus wél mijn NL identiteit houden en due 2 nationaliteiten hebben? Zo lees ik het toch in dat laatste puntje van die regels...
Voor zover ik weet moet je dan je nederlandse nationaliteit opgevenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
We zijn in NL getrouwd, ik ben 100% NL, zei is 100% Sloveens en we wonen nu in Canadaquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:16 schreef Speculant. het volgende:
Ze staan dat toch wel toe bij zoiets als trouwen? Of zijn ze strenger dan Nederland?
Ja dat dacht ik dus ook, maar hier staat toch van niet:quote:Op zondag 19 oktober 2014 01:45 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je dan je nederlandse nationaliteit opgeven
quote:http://www.rijksoverheid.(...)landse-nationaliteit
Verliezen Nederlandse nationaliteit meerderjarigen van rechtswege
De regels voor meerderjarigen en minderjarigen voor het verliezen van de Nederlandse nationaliteit verschillen.
Bent u meerderjarig, dan verliest u de Nederlandse nationaliteit van rechtswege, in de volgende gevallen:
Als u vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt.
Dit geldt niet als:
u in het land van die andere nationaliteit bent geboren en daar ook woonde toen u die andere nationaliteit verkreeg;
u voordat u meerderjarig werd minimaal 5 jaar aaneengesloten woonde in het land van die andere nationaliteit;
u getrouwd bent met iemand die die andere nationaliteit heeft.
Meewerken waaraan? Je kan hier niet komen als je passport binnen 6 maanden verloopt, blijf je toch langer dan wordt het verhaal wel opeens anders en wordt je gewoon op het vliegtuig terug gezet neem ik aan, passport of niet. Maar dat is in elk land zo'n beetje wel.quote:Op zondag 19 oktober 2014 04:28 schreef nixxx het volgende:
Dus als je illegaal in Canada bent werkt de nl regering niet mee?
Dus het probleem is eigenlijk Slovenie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:09 schreef rogier21 het volgende:
[..]
En mijn vrouw is dat niet. Dus die vlieger gaat niet op.
[..]
Mijn vrouw is Sloveens en die staan het ook niet toe om 2 passporten te hebben, dus ze probeert nu een Kroatisch passport te krijgen zodat ze haar EU passport niet op hoeft te geven.
Mijn vrouw is nu Canadees EN Bulgaars.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
En dit geld dus nu al voor mijn kinderen dus die raken hun Nederlanderschap niet meer kwijt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 04:26 schreef flipsen het volgende:
u voordat u meerderjarig werd minimaal 5 jaar aaneengesloten woonde in het land van die andere nationaliteit;
Moet je eerst weten welke, wanneer ze de 2e heeft gekregen en waarom.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn vrouw heeft 2 nationaliteiten. Geen probleem.
Nope, uitzondering is getrouwd zijn met een staatsburger van dat landquote:Op zondag 19 oktober 2014 01:45 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je dan je nederlandse nationaliteit opgeven
Moesten zij niet op hun 18e kiezen welke het wordt?quote:Op zondag 19 oktober 2014 06:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dit geld dus nu al voor mijn kinderen dus die raken hun Nederlanderschap niet meer kwijt.![]()
![]()
Daar zou ik toch maar niet blindelings van uitgaan en eerst goed navragen welke addertjes er onder het gras zitten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 07:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nope, uitzondering is getrouwd zijn met een staatsburger van dat land
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |