Dat is niet de bedoeling, hij staat op de overname lijst maar denk niet dat dat wat wordt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:12 schreef Catch22- het volgende:
Geen idee . Maar is het niet handiger om hem mee te verkopen en een nieuwe te laten installeren? Of is het een huurhuis?
Die vraagt...zit je goed?quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:46 schreef lesley het volgende:
even de plaatselijke airco boer bellen.
afhankelijk van hoe oud het toestel is bepalen of het nog de moeite waard is.
het is een goed merk en moet 10 jaar meekunnen.
de airco monteur moet gas aflaten.
demonteren
opnieuw aansluiten
vacumeren
nieuw gas vullen.
Bizar hé..quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:04 schreef saxohans het volgende:
Bij mij is hij verhuist voor ¤ 300,- was wel in combinatie met installeren van een nieuwe airco. ¤ 1000,- is belachelijk voor nog geen 3 uurtjes werk.
Welnee, dat hoeft hij niet te doen daar huur ik wel een elektricien voor als dat nodig mocht zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:08 schreef hottentot het volgende:
1000,-
Tja wat moet hij daar allemaal voor doen? Ook nieuw elektra aanleggen op het nieuwe adres e.d.? En als je een forse hebt die 2KW of meer verbruikt heeft dat ding nog een eigen groep nodig ook. Dan is 1000,- echt niet zo'n raar bedrag.
Maar als je handig bent (of een handige vriend/vriendin hebt, kun je hem zelf demonteren en weer plaatsen, slangen erbij leggen en dan een monteur bellen die hem aansluit, vult en afstelt.
Gas? Zit koelvloeistof in.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:09 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Welnee, dat hoeft hij niet te doen daar huur ik wel een elektricien voor als dat nodig mocht zijn.
Wil hem eigenlijk meenemen en in de zomer weer plaatsen, dan meteen de elektriciteit doen.
Denk dat het gas er dan wel uit moet.
Geen enkel ideequote:Op zondag 12 oktober 2014 21:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gas? Zit koelvloeistof in.
Je hebt niet toevallig een systeem met afsluitbare snelkoppelingen?
Ja dat moet wel lukken, het is geen EPDM.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:21 schreef saxohans het volgende:
Gezien de werkzaamheden zou ¤ 500 tot ¤ 600 euro een redelijke prijs zijn. (dient wel een bitumineus dak te zijn en geen EPDM. ("mijn" airco boer kon alleen een dakdoorvoer maken in een bitumen dak en niet in EPDM.)
het gaat wel degelijk om gas.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:16 schreef Ml-etje het volgende:
Het plaatsen van een gebruikte Mitsubishi Split unit in de slaapkamer.
Binnenunit tegen de wand van de andere slaapkamer.
Buitenunit op het dak van de dakkapel.
Maken van een gat in het dak.
Aanbrengen van koelleidingen en stuurstroomkabel voor de binnen- en buitenunit.
Aanbrengen van een condenspomp.
Unit afvullen met koudemiddel R 410 A.
Materiaal en arbeid.
Mits Zuid Holland kan dat helpenquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:30 schreef saxohans het volgende:
Via PM kan ik je wel doorgeven wie het bij mij heeft gedaan.
Dat is enige dat gedaan moet worden als je hem eraf haalt om hem tijdelijk op te bergen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:39 schreef lesley het volgende:
De airco zelf leeglaten is trouwens een milieudelict, niet dat daar gauw iemand achter zal komen maar het mag niet.
De aircoboer zuigt het oude gas er uit als hij het netjes doet.
Nu ga jij de fout in...quote:
Ja.quote:Op maandag 13 oktober 2014 05:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is enige dat gedaan moet worden als je hem eraf haalt om hem tijdelijk op te bergen?
Klopt, maar ook dat kan veel goedkoper.quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:22 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Nu ga jij de fout in...
Duur zeg, voor eraf slopen. Moet veel goedkoper kunnen als je hem later pas weer ophangt. Puur gas eruit, vacumeren... Moet kunnen voor een fractie. Maar zo te lezen heb jij demontage en montage aangevraagd? Ja dan gaat het hard.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:53 schreef saxohans het volgende:
Airco klimaat uit Malden heeft voor mij de verhuizing geregeld en uitgevoerd. Werken door het hele land zei de monteur. Even googelen en een belletje en je weet wat het je gaat kosten.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |