Bullshitquote:Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef Pond het volgende:
Geen flauw idee waarom. Ga het even vragen.
edit: het wordt via PayPal gedaan omdat het hoofdkantoor in een ander land zit. Zo is salaris uitbetalen makkelijker en veiliger.
Bullshit inderdaad. Er is absoluut niets veiliger aan het betalen via PayPal dan via een overschrijving. Behalve dat de belastingdienst er niet zo makkelijk bij kan.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef Pond het volgende:
edit: het wordt via PayPal gedaan omdat het hoofdkantoor in een ander land zit. Zo is salaris uitbetalen makkelijker en veiliger.
Als het bedrijf met zo'n argument komt dan weet je al dat het niet goed zit. Er is trouwens geen enkel goed argument te bedenken hiervoor....quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef Pond het volgende:
Lijkt mij absolute onzin. Hoe ben je bij het bedrijf terecht gekomen? Is het een betrouwbaar bedrijf? Hoe lang bestaat het bedrijf al?quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef Pond het volgende:
IBAN word volgens mij met name in Europa gebruikt en bijvoorbeeld niet in Amerika.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Met het internationale IBAN systeem is juist overschrijven tussen landen geen enkel probleem of gedoe meer.
Belangrijk om in de gaten te houden: Paypal vertrouwt de koper boven de verkoper. Zij kunnen makkelijk geld terugclaimen en de bewijslast dat het onterecht is, ligt dan bij jou.
Waarom probeer je het niet? Ik zou wel vragen om korte uitbetalingstermijnen zodat je niet heel veel mis kunt lopen als het fout gaat, daarnaast zou ik referenties vragen van andere mensen hoe hun betalingsmorres is, over belastingdienst zou ik me niet al te druk maken als het over een bijverdienste is, als je slim bent doe je je uitgaves direct vanaf je paypall en niet via je bank.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:25 schreef Pond het volgende:
Klinkt allemaal nogal eng.
Ik doe het gewoon niet, en ga wel een ander baantje voor ernaast zoeken. Ik dacht makkelijk wat thuis bij te verdienen naast mijn andere baantje, maar wat te mooi lijkt om waar te zijn..
Bedankt voor de reacties.
Hier vergis je je in, PayPal is ook gewoon een bank, welke jouw betalingsgegevens moet verstrekken aan de Belastingdienst als je boven een bepaald limiet komt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom probeer je het niet? Ik zou wel vragen om korte uitbetalingstermijnen zodat je niet heel veel mis kunt lopen als het fout gaat, daarnaast zou ik referenties vragen van andere mensen hoe hun betalingsmorres is, over belastingdienst zou ik me niet al te druk maken als het over een bijverdienste is, als je slim bent doe je je uitgaves direct vanaf je paypall en niet via je bank.
En dan nog ,gewoon zorgen dat je bewijs van de opdrachtgever krijgt dat er al belasting over afgedragen is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:24 schreef nodig het volgende:
[..]
Hier vergis je je in, PayPal is ook gewoon een bank, welke jouw betalingsgegevens moet verstrekken aan de Belastingdienst als je boven een bepaald limiet komt.
Klopt, maar stel nu dat de werkgever van TS het geld terugvordert. Dan staat TS toch 'rood' op Paypal?quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:35 schreef Mushi het volgende:
Je kan je bankrekening koppelen aan paypal en het tegoed wat je ontvangt zo overschrijven
inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:40 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klopt, maar stel nu dat de werkgever van TS het geld terugvordert. Dan staat TS toch 'rood' op Paypal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |