abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145456529
Goedemiddag FOK!,

ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek. Bij dit baantje zal ik bepaalde werkzaamheden moeten verrichten op internet (geen enquêtes invullen oid, wel gewoon normaal werk). Hiervoor krijg ik stukloon, dus een beloning op basis van mijn prestaties. Dit loon zal dan worden overgemaakt op mijn PayPal rekening.

Toch ben ik sceptisch over. Ik heb PayPal nooit echt gebruikt, alleen een account aangemaakt. Na een paar maanden niks met mijn account te doen werd er opeens 58,00 afgeschreven naar een raar bedrijf. Dit heb ik terug weten te draaien via de bank.

Mijn vraag is nu of ik mij wel zorgen moet maken. Kan het zo zijn dat zij gewoon het salaris later weer terug laten boeken op hun eigen rekening? Of moet ik er gewoon een beetje vertrouwen in hebben?

Merci! :)
  zondag 12 oktober 2014 @ 15:32:18 #2
225540 Pugg
Friends forever
pi_145456814
Geen gewone bank in de buurt?
  zondag 12 oktober 2014 @ 15:45:12 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_145457136
Waarom niet gewoon via een normale bank? Of is het zwart werk?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_145457218
De rede achter het betalen via PayPal kan nooit goed zijn. Zal wel geld zijn waar geen belasting over betaald wordt.
pi_145457562
Geen flauw idee waarom. Ga het even vragen.

edit: het wordt via PayPal gedaan omdat het hoofdkantoor in een ander land zit. Zo is salaris uitbetalen makkelijker en veiliger.

[ Bericht 62% gewijzigd door Pond op 12-10-2014 16:14:27 ]
pi_145458706
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef Pond het volgende:

edit: het wordt via PayPal gedaan omdat het hoofdkantoor in een ander land zit. Zo is salaris uitbetalen makkelijker en veiliger.
Bullshit
Onterechte automatische incasso
pi_145458745
Maar kan het voor mij verder nadelen hebben om het salaris via Paypal te krijgen? Ik haal het er gewoon meteen af.
Of werkt dat niet zo makkelijk en ben ik gewoon een beetje naïef
pi_145458836
Je kan je bankrekening koppelen aan paypal en het tegoed wat je ontvangt zo overschrijven
What? No. We can't stop here. This is bat country.
pi_145458995
Ja, wie is verantwoordelijk voor het afdragen van jouw premies en loonheffing?
.
pi_145459123
Is het een baan als website bouwer/clicker etc waarbij je eigenlijk als een verkapte freelancer werkt? Dan vind ik het niet heel raar.
pi_145459407
ik krijg ook maandelijks royalties van ontwerpen die ik heb gemaakt uitbetaald van een amerikaans bedrijf via paypal. gaat al jaren goed. dat maak ik dan meteen over naar m'n eigen bankrekening en geef het jaarlijks op als inkomsten uit overige werkzaamheden.
pi_145459507
quote:
Bullshit inderdaad. Er is absoluut niets veiliger aan het betalen via PayPal dan via een overschrijving. Behalve dat de belastingdienst er niet zo makkelijk bij kan.

Ik zou het niet vertrouwen.
pi_145459819
quote:
Als het bedrijf met zo'n argument komt dan weet je al dat het niet goed zit. Er is trouwens geen enkel goed argument te bedenken hiervoor....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Donald Duck held zondag 12 oktober 2014 @ 17:08:58 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_145459936
Met het internationale IBAN systeem is juist overschrijven tussen landen geen enkel probleem of gedoe meer.
Belangrijk om in de gaten te houden: Paypal vertrouwt de koper boven de verkoper. Zij kunnen makkelijk geld terugclaimen en de bewijslast dat het onterecht is, ligt dan bij jou.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 12 oktober 2014 @ 17:23:52 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_145460284
quote:
Lijkt mij absolute onzin. Hoe ben je bij het bedrijf terecht gekomen? Is het een betrouwbaar bedrijf? Hoe lang bestaat het bedrijf al?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_145461463
Een sollicitatiegesprek |:( Man je bent bij voorbaat al aangenomen en je kan een paar tientjes per maand gaan verdienen op basis van de tijd en inzet die je er in wil stoppen. Laat je niet gek maken, al die gastjes uit India en Pakistan en die regionen doen het vaak ook en vinden het niet erg om 10 cent per uur te verdienen.

Ik zou zeggen vraag eens of je een salarisstrook krijgt, dan weet je genoeg ;)
pi_145467129
Klinkt allemaal nogal eng.

Ik doe het gewoon niet, en ga wel een ander baantje voor ernaast zoeken. Ik dacht makkelijk wat thuis bij te verdienen naast mijn andere baantje, maar wat te mooi lijkt om waar te zijn..

Bedankt voor de reacties. :)
pi_145473568
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Met het internationale IBAN systeem is juist overschrijven tussen landen geen enkel probleem of gedoe meer.
Belangrijk om in de gaten te houden: Paypal vertrouwt de koper boven de verkoper. Zij kunnen makkelijk geld terugclaimen en de bewijslast dat het onterecht is, ligt dan bij jou.
IBAN word volgens mij met name in Europa gebruikt en bijvoorbeeld niet in Amerika.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_145473660
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:25 schreef Pond het volgende:
Klinkt allemaal nogal eng.
Ik doe het gewoon niet, en ga wel een ander baantje voor ernaast zoeken. Ik dacht makkelijk wat thuis bij te verdienen naast mijn andere baantje, maar wat te mooi lijkt om waar te zijn..
Bedankt voor de reacties. :)
Waarom probeer je het niet? Ik zou wel vragen om korte uitbetalingstermijnen zodat je niet heel veel mis kunt lopen als het fout gaat, daarnaast zou ik referenties vragen van andere mensen hoe hun betalingsmorres is, over belastingdienst zou ik me niet al te druk maken als het over een bijverdienste is, als je slim bent doe je je uitgaves direct vanaf je paypall en niet via je bank.
pi_145478064
Achja uitbetaling is per maand. Ik begin wel eind van de maand en zie ik meteen wat er gebeurt. Ik kijk wel even aan hoe het loopt :)
pi_145480300
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom probeer je het niet? Ik zou wel vragen om korte uitbetalingstermijnen zodat je niet heel veel mis kunt lopen als het fout gaat, daarnaast zou ik referenties vragen van andere mensen hoe hun betalingsmorres is, over belastingdienst zou ik me niet al te druk maken als het over een bijverdienste is, als je slim bent doe je je uitgaves direct vanaf je paypall en niet via je bank.
Hier vergis je je in, PayPal is ook gewoon een bank, welke jouw betalingsgegevens moet verstrekken aan de Belastingdienst als je boven een bepaald limiet komt.
pi_145480795
Ha, grappig. Klinkt als mijn werkgever. Gaat tot nu toe prima, krijg mooi op tijd betaald. :P
pi_145490456
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 00:24 schreef nodig het volgende:
[..]
Hier vergis je je in, PayPal is ook gewoon een bank, welke jouw betalingsgegevens moet verstrekken aan de Belastingdienst als je boven een bepaald limiet komt.
En dan nog ,gewoon zorgen dat je bewijs van de opdrachtgever krijgt dat er al belasting over afgedragen is.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:40:00 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_145528919
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:35 schreef Mushi het volgende:
Je kan je bankrekening koppelen aan paypal en het tegoed wat je ontvangt zo overschrijven
Klopt, maar stel nu dat de werkgever van TS het geld terugvordert. Dan staat TS toch 'rood' op Paypal?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:14:37 #25
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_145534643
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:40 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klopt, maar stel nu dat de werkgever van TS het geld terugvordert. Dan staat TS toch 'rood' op Paypal?
inderdaad.
Chaos is a ladder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')