Yup.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan krijgen we weer de jaarlijkse vuurwerk discussie. Ook zo'n mongolen discussie
Ah, is dat het?quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Kwestie van enorme zelfhaat die zich uit in weg met ons denken.
Idd, zo snel mogelijk weg laten rotten dat soort mensen. Stelletje huilebalken!quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:50 schreef UltraR het volgende:
[..]
Yup.
"Boehoehoe, ik heb ergens last van en daarom moet het onmiddellijk voor iedereen verboden worden! De hele wereld draait immers om mij!"
Dit land gaat echt kapot aan dat volk.
Dat komt vooral bij het domme volk vandaan dat hysterisch wordt en van Zwarte Piet een politiek statement wil maken waardoor iets wat niks met racisme te maken heeft plots het symbool van achterlijk en xenofoob Nederland dreigt te worden waardoor die Quinsy zijn zin lijkt te krijgen. Maar beseffen dat daar het echte weg met ons denken zit zal wel teveel gevraagd zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Kwestie van enorme zelfhaat die zich uit in weg met ons denken.
Nee, je hebt het woordje 'racisme' niet gebruikt, maar hoe moeten we dan je opmerking opvatten mbt tot bedrijven die niet als 'fout' willen worden gezien? Er zitten racisten onder de anti Pieten en onder de pro Pieten, dus daar kan het niet aan liggen dat bedrjjven niet als 'fout' willen worden gezien. Het is puur en alleen de racismekaart zelf, en die is getrokken door de anti Pieten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:16 schreef nikk het volgende:
Als reactie op de bovenstaande posts:
Vooropgesteld: Ik heb nergens het woord racisme gebruikt noch gesteld dat je een racist moet zijn om voor zwarte piet te kunnen zijn. Het gemak waarmee jullie die slachtofferrol induiken spreekt boekdelen overigens. Wel stel ik dat er door dit Zwarte Pieten fiasco een hoop achterlijkheid (waaronder racisme) naar boven is gekomen vanuit het pro-Pieten kamp. En daar distantieren steeds meer mensen en bedrijven zich van.
En dan de inhoudelijke tegenreactie: weet je waarom ik zeker weet dat ik gelijk heb? Dat is omdat het mij niet kan schelen of Zwarte Piet blijft of verdwijnt. Het is een volstrekt onbelangrijke kwestie.
De anti Pieten hebben er racisme van gemaakt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat komt vooral bij het domme volk vandaan dat hysterisch wordt en van Zwarte Piet een politiek statement wil maken waardoor iets wat niks met racisme te maken heeft plots het symbool van achterlijk en xenofoob Nederland dreigt te worden waardoor die Quinsy zijn zin lijkt te krijgen. Maar beseffen dat daar het echte weg met ons denken zit zal wel teveel gevraagd zijn.
Nou nee, het kapen van Piet door de racisten maakt het een probleem. Quinsy en consorten zijn meer dan prima te negeren. De campagne van PVV, GS en Telegraaf veel moeilijker waardoor Piet helaas wel racistisch lijkt te gaan worden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
De anti Pieten hebben er racisme van gemaakt.
Nonsens, Zwarte Piet is een vorm van racisme, dat is er niet van gemaakt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
De anti Pieten hebben er racisme van gemaakt.
Jij geeft de reactie de schuld, ik de actie.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou nee, het kapen van Piet door de racisten maakt het een probleem. Quinsy en consorten zijn meer dan prima te negeren. De campagne van PVV, GS en Telegraaf veel moeilijker waardoor Piet helaas wel racistisch lijkt te gaan worden.
Ja, dat is niet zo snugger en logisch als je naar de feiten kijkt. Juist door hysterisch Zwarte Piet als boegbeeld van xenofoob Nederland te nemen wordt Zwarte Piet de nek omgedraaidquote:Op zondag 12 oktober 2014 18:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jij geeft de reactie de schuld, ik de actie.
Kijk, nog zo'n racisme schreeuwende anti Pieter.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:02 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nonsens, Zwarte Piet is een vorm van racisme, dat is er niet van gemaakt.
Alleen jammer dat je bewust de boel omdraait. Post na post na post na post na post....quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, dat is niet zo snugger en logisch als je naar de feiten kijkt. Juist door hysterisch Zwarte Piet als boegbeeld van xenofoob Nederland te nemen wordt Zwarte Piet de nek omgedraaid
Politici die denken dat ZP racistisch is omdat een van de vele nationale krantjes, een weblog en een splinterpartij ook pro-ZP zijn horen niet deze politieke functie te hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou nee, het kapen van Piet door de racisten maakt het een probleem. Quinsy en consorten zijn meer dan prima te negeren. De campagne van PVV, GS en Telegraaf veel moeilijker waardoor Piet helaas wel racistisch lijkt te gaan worden.
Ik draai niks omquote:Op zondag 12 oktober 2014 18:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je bewust de boel omdraait. Post na post na post na post na post....
Politici hebben er weinig mee te maken. Het probleem is juist het politiseren van Zwarte Piet. Maar momenteel zijn het gewoon ondernemers die Zwarte Piet niet meer aandurven doordat het het boegbeeld van xenofoob Nederland dreigt te worden...quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Politici die denken dat ZP racistisch is omdat een van de vele nationale krantjes, een weblog en een splinterpartij ook pro-ZP zijn horen niet deze politieke functie te hebben.
Is elektro-aversietherapie tegen homoseksualiteit eigenlijk op grote schaal toegepast in Nederland? Ik kan er weinig over vinden. Homoseksuele handelingen waren hier ook niet strafbaar, behalve als één van de partners minderjarig was.quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:42 schreef UltraR het volgende:
[..]
En ze dachten destijds van wel en daarom pasten ze het toe. Wat snap je daar niet aan?
Je leest wat je lezen wil. Ik hoor bij geen enkel kamp en ik heb geen racismekaart getrokken. Al lijkt het alsof je dat graag wil, want dan kan je de verongelijkte slachtoffer uithangen. Moet je zelf weten natuurlijk, maar ik pas daar voor.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, je hebt het woordje 'racisme' niet gebruikt, maar hoe moeten we dan je opmerking opvatten mbt tot bedrijven die niet als 'fout' willen worden gezien? Er zitten racisten onder de anti Pieten en onder de pro Pieten, dus daar kan het niet aan liggen dat bedrjjven niet als 'fout' willen worden gezien. Het is puur en alleen de racismekaart zelf, en die is getrokken door de anti Pieten.
Omdat ik me vermaak. Of mag dat ook niet meer?quote:Vraag me ook af waarom je je tijd aan het verdoen bent met hier te posten als het je toch niet kunt schelen, of kan het je stiekem toch wat schelen?
Op die manier. Ik moet het nog zien dat al die ondernemers ZP mijden en dat ze dit vele jaren blijven mijden. Maar als dat zo zou zijn? Bepaalt de ondernemer in Nederland de cultuur? Bepaalt de ondernemer of dat er wel of niet een ZP te zien is bij de optocht en of dat er wel of niet een ZP in de winkel ligt (producten die verkocht worden, niet de decoratie)? Zolang veel mensen ZP willen zal je ZP veel zien, lijkt mij. Dat een Bijenkorffiliaal het uiterlijk van ZP aanpast en de HEMA en de AH minder ZP laten zien bedreigt m.i. niet direct het voortbestaan van ZP. Cultuur is veel te weerbaar om door de opinies van een paar winkelmanagers de nek omgedraaid te worden, denk je niet?quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Politici hebben er weinig mee te maken. Het probleem is juist het politiseren van Zwarte Piet. Maar momenteel zijn het gewoon ondernemers die Zwarte Piet niet meer aandurven doordat het het boegbeeld van xenofoob Nederland dreigt te worden...
Je moet de discussie niet vervuilen met logica.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, dat is niet zo snugger en logisch als je naar de feiten kijkt. Juist door hysterisch Zwarte Piet als boegbeeld van xenofoob Nederland te nemen wordt Zwarte Piet de nek omgedraaid
Gebedsgenezing was wellicht populairder.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:16 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is elektro-aversietherapie tegen homoseksualiteit eigenlijk op grote schaal toegepast in Nederland? Ik kan er weinig over vinden. Homoseksuele handelingen waren hier ook niet strafbaar, behalve als één van de partners minderjarig was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |