abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6509132
Voor mijn opleiding detailhandel, moet ik begin volgend jaar stage gaan lopen in een kledingzaak. Nu heb ik gehoord dat je meestal geen vergoeding krijgt voor je stage werkzaamheden, maar in sommige gevallen wel. Is er misschien iemand die een betaalde stageplek weet in een kledingzaak in de buurt van Rotterdam?
pi_6509318
Nou ik vind een kleine vergoeding (zeg 200 euro p/m ofzo) toch wel op zijn plaats. Beetje afhankelijk van hoe productief je bent natuurlijk. Anders is het wel lekker goedkope arbeidskracht voor die baas.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 oktober 2002 @ 20:03:50 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6509358
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 20:01 schreef MrVortex het volgende:
Nou ik vind een kleine vergoeding (zeg 200 euro p/m ofzo) toch wel op zijn plaats. Beetje afhankelijk van hoe productief je bent natuurlijk. Anders is het wel lekker goedkope arbeidskracht voor die baas.
Jaja. Weet je, bij het bedrijf waar ik werk kosten stagiares geld. Het bedrijf waar ik werk doet het dus ook niet meer en een vergoeding kan dus al helemaal niet.
  maandag 28 oktober 2002 @ 20:06:28 #4
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_6509402
Voor MBO stages moet het bedrijf dat een stagiair plaatst vaak een vergoeding aan de school betalen. Dus kleine kans dat jij geld gaat krijgen van een baas. Nou ja, misschien een heel klein beetje maar reken er niet op.
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
pi_6509403
Ben ik met je eens hoor, maar het is niet mijn bedoeling om die discussie te starten want daar kom je toch nooit uit. Maar ik zou er echt van balen als ik geen betaalde stage kan vinden want nu verdien ik zo'n 200 euro per maand met mijn bijbaantje en daar heb ik dan dus geen tijd meer voor.
  maandag 28 oktober 2002 @ 20:10:20 #6
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_6509465
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 20:06 schreef JOHAN410 het volgende:
Ben ik met je eens hoor, maar het is niet mijn bedoeling om die discussie te starten want daar kom je toch nooit uit. Maar ik zou er echt van balen als ik geen betaalde stage kan vinden want nu verdien ik zo'n 200 euro per maand met mijn bijbaantje en daar heb ik dan dus geen tijd meer voor.
Dit is precies het argument waarmee je naar een mogelijk stageadres moet gaan. Gewoon uitleggen wat je situatie is. Met een beetje mazzel vind je een adres waar je betaald krijgt. Maar ik zou wel even informeren wat school daar van vind. Mijn vriendin moest alles wat ze op haar stage verdiende aan school geven (gingen ze van op werkweek oid).
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  maandag 28 oktober 2002 @ 20:10:24 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_6509468
Als een bedrijf is aangesloten bij een bepaalde bond zijn ze verplicht om jou te betalen voor de werkzaamheden die jij daar verricht. Bij het HBO is dit rond de 250/300 euro voor 40 uur in de week.

Alleen laat ik nou net vergeten zijn hoe welke bond dat is, maar misschien dat als je dat ff uitzoekt dat je dan een bedrijf kan zoeken dat daarbij is aangesloten.

Beetje lullig berichtje zo, maar ja misschien heb je er wat aan!

pi_6509475
het belangrijkste is toch dat je iets leert?

ik weet wel dat bij mij de stagevergoeding vast lag op het
"gulle" bedrag van 589,- gulden..

maar het is overal verschillend..

maandag 28 oktober 2002 @ 20:36:19 #9
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6509949
Stagevergoedingen varieren echt heel erg per studierichting en bedrijven sector.

Mijn stagebedrijf moest vele duizenden euro's betalen voor mijn onderzoeksplaats en nog kreeg ik een stagevergoeding van bijna 500¤ exclusief reiskosten/huurvergoeding/ziektekosten ed.

Bij MBO is het meestal 150-200¤, maar dat hangt erg af van de sector.

Bel eens wat bedrijven op om te informeren naar stages. En vraag op gesprek dan naar een eventuele vergoeding.

Tsja .....
pi_6510042
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 20:10 schreef lastig het volgende:
het belangrijkste is toch dat je iets leert?

ik weet wel dat bij mij de stagevergoeding vast lag op het
"gulle" bedrag van 589,- gulden..

maar het is overal verschillend..

589,- gulden is echt wel vrij wat hoor. Heel veel stagiars krijgen of niks of maar een kleine vergoeding. 589,- gulden is toch wel een vrij hoog bedrag bedrag voor een stagiar. Weet niet wat voor een opleiding je doet?
pi_6512160
Een vergoeding aan de school betalen? Dat vind ik maar een vreemd concept. Moet dat niet naar de student?, tis geen detacheringsburau die school. Heb zelf HBO gedaan, dus waarom zit dit bij MBO zo? En waar betaal je nou collegegeld voor?
pi_6512215
ik krijg vorig jaar F750,- vergoeding voor 4 dagen in de week.

HBO electronica

pi_6512238
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 22:40 schreef -roys- het volgende:
ik krijg vorig jaar F750,- vergoeding voor 4 dagen in de week.

HBO electronica

hup, aan je project werken!
Bush: "Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is" [b] Loesje [/b]
pi_6512265
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 22:40 schreef ien_ter_net het volgende:

[..]

hup, aan je project werken!

jajaja ik weet het maar het werkt niet

heb onderdelen nodig maar denk niet dat er nu nog winkels open zijn

pi_6512530
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 22:41 schreef -roys- het volgende:

[..]

jajaja ik weet het maar het werkt niet

heb onderdelen nodig maar denk niet dat er nu nog winkels open zijn

je kunt het altijd proberen
Bush: "Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is" [b] Loesje [/b]
  maandag 28 oktober 2002 @ 23:00:20 #16
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6512669
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 22:38 schreef MrVortex het volgende:
Een vergoeding aan de school betalen? Dat vind ik maar een vreemd concept. Moet dat niet naar de student?, tis geen detacheringsburau die school.
Dat is vrij standaard, zeker als er genoeg stage plekken zijn.

De vergoeding aan school is trouwens vaak voor de begeleiding en hulp van docenten bij projecten of onderzoeken.

Tsja .....
pi_6517043
Dat van die vergoeding klopt ja. Mijn stagebedrijf zal een vergoeding van 250 euro aan school moeten betalen. Vraag me niet waarom. Baal ik overigens wel van, want dat maakt de kans op een betaalde stage wel erg klein
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 14:33:06 #18
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_6521026
Ik kreeg bij de philips (ik doe MBO) 400 piek (Gulden) in de maand en bij een ander bedrijf (DOW) ook altijd 400 piek per maand.
en ik heb 22 weken gewerkt
pi_6547476
Weet niet wat die begeleiding dan bij mbo inhoudt, aangezien dat bij mij dus 1 x langskomen en het lezen van het verslag door de begeleider inhield. Niet bepaald 200 euro per maand waard dus.

Vanwaar dat verschil tussen mbo en hbo? Krijgen mbo instellingen minder budget van de regering ofzo?

pi_6559514
ik loop op dit moment ook stage bij een automatersrings bedrijf .maar krijg helaas geen stage.. maar bij het einde van de stage een envelop met inhoud. dat kan dus zijn 10 euro of heel veel euro's..

tis maar hopen.. ff maar afwachten tot eind december

pi_6561004
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 19:33 schreef DancePlaza het volgende:

maar bij het einde van de stage een envelop met inhoud. dat kan dus zijn 10 euro of heel veel euro's..

Of een envelop met als inhoud.... een envelop
pi_6635280
stage bij een energiebedrijf --> 250 euro per maand schijnt bij ons gemiddeld te zijn (HBO- MER)
Een goede wijn..........maakt nog geen bier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')