abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145367393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:20 schreef Kanjer het volgende:
Wat men wel kan doen is gewoon al die politiek correcte sintartikelen lekker laten liggen in iedere winkel die dat heeft, laat ze maar zitten met 100.000 kilo onverkochte kruidnootjes of 10.000den chocoladeletters.
Waarom zou je dan nog een Sinterklaasfeest houden, als je geen kruidnoten of chocoladeletters mag eten? :(
Wat maakt het uit wat voor kleur Piet heeft, zolang al het lekkers maar beschikbaar blijft. :P
pi_145367395
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:26 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als jij de situatie zo goed overziet, vind ik het jammer dat je je wijze kennis hier niet deelt, uit je posts tot op heden blijkt eerder het tegenovergestelde.

Trouwens, niets mis met een tik op de vingers van die bedrijven.
Geen enkel comité is voornemens de kleur van ZP te veranderen. Sterker nog, de houding van de AH zal vooral een tegengesteld effect hebben. De comité blijven juist meer vasthouden aan ZP.

En het zijn dergelijke clubjes vrijwilligers die het feest uiteindelijk maken. Niet de AH.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145367415
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Prima maar verlaat hem dan zonder de discussie partner zo weg te zetten.
Dat komt van twee kanten en het is vaker raak tussen die twee users.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145367441
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat komt van twee kanten en het is vaker raak tussen die twee users.
Oke ik hou er over op :P

Ik ga naar de AH :P
pi_145367532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:30 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Waarom zou je dan nog een Sinterklaasfeest houden, als je geen kruidnoten of chocoladeletters mag eten? :(
Wat maakt het uit wat voor kleur Piet heeft, zolang al het lekkers maar beschikbaar blijft. :P
Zat winkels die het wel normaal verkopen.
pi_145367534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doe es niet zo arrogant man. Hoeveel mensen blijven er nog over die wel met jou in discussie 'mogen' ?
Als iemand de gevaren niet inziet en niet in staat is om verder te kijken dan z'n neus lang is, is het niet zinvol om tijd te verkwisten aan een discussie over de toekomst.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hema verliest miljoenen in het eerste kwartaal van 2014 en daaruit concludeert GS dat de boycot effect sorteert.
Eerste kwartaal mensen...
De wens is de vader van de gedachte.
Het ging me niet om dat GeenStijl-sausje en ook niet om de suggestie te wekken dat het zo slecht gaat met HEMA vanwege Zwarte Piet. Ik wilde Remlof duidelijk maken dat de HEMA er niet al te best voor staat, dus is het extra link om nu een boycot van consumenten op je dak te krijgen. Een kerngezond bedrijf kan wel een stootje hebben, maar de HEMA is een zieke patiënt.
pi_145367589
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand in mijn vrienden- en kennissenkring die nu zegt niet meer naar de Hema of AH te gaan.
Ik heb het onderwerp nog niet met mensen in mijn vrienden- en kennissenkring besproken. Ik ken wél veel mensen die voor het behoud van Zwarte Piet zijn; zeer veel mensen zelfs. En nee, dat zijn geen PVV-tokkies, maar allerlei soorten mensen, tot zeer hoogopgeleid aan toe.
pi_145367622
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke ik hou er over op :P
Ik ga naar de AH :P
We verwachten zo wel een sfeerverslag van je hè... Was het er gezellig? Was het er druk? Lag er snoepgoed met Zwarte Piet erop? Boze briefjes op het advertentiebord?
pi_145367632
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen enkel comité is voornemens de kleur van ZP te veranderen. Sterker nog, de houding van de AH zal vooral een tegengesteld effect hebben. De comité blijven juist meer vasthouden aan ZP.

En het zijn dergelijke clubjes vrijwilligers die het feest uiteindelijk maken. Niet de AH.
We zullen het gaan meemaken en dan met name in Gouda.

En naturlijk is het het goed recht van de AH of de hema om te verkopen wat ze willen en hoe ze het willen, geen probleem.

Maar het is net zo goed het goed recht van de cliënten om politiek correct spul lekker te laten liggen.
pi_145367635
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als iemand de gevaren niet inziet en niet in staat is om verder te kijken dan z'n neus lang is, is het niet zinvol om tijd te verkwisten aan een discussie over de toekomst.

[..]

Het ging me niet om dat GeenStijl-sausje en ook niet om de suggestie te wekken dat het zo slecht gaat met HEMA vanwege Zwarte Piet. Ik wilde Remlof duidelijk maken dat de HEMA er niet al te best voor staat, dus is het extra link om nu een boycot van consumenten op je dak te krijgen. Een kerngezond bedrijf kan wel een stootje hebben, maar de HEMA is een zieke patiënt.
Waarom post je dan niet het oorspronkelijke artikel van het FD in plaats van het suggestieve geneuzel van GS?
pi_145367643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het onderwerp nog niet met mensen in mijn vrienden- en kennissenkring besproken. Ik ken wél veel mensen die voor het behoud van Zwarte Piet zijn; zeer veel mensen zelfs. En nee, dat zijn geen PVV-tokkies, maar allerlei soorten mensen, tot zeer hoogopgeleid aan toe.
Maar die gaan echt niet de AH boycotten.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:39:46 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_145367713
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uit onderzoek van 1vandaag blijkt anders wel dat vooral laagopgeleiden en ouderen zich verzetten tegen een transformatie van het sinterklaasfeest.

Zie uitzending vanavond.
pi_145367734
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom post je dan niet het oorspronkelijke artikel van het FD in plaats van het suggestieve geneuzel van GS?
Omdat GS een aantal ontwikkelingen in één artikel overzichtelijk op een rij zet.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:40:46 #189
66825 Reya
Fier Wallon
pi_145367744
Ik zag een chocoladeproduct in de vorm van Zwarte Piet bij HEMA. Staak de boycot maar weer.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:41:13 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_145367753
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:37 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar die gaan echt niet de AH boycotten.
Of de Hema. Mensen die dat heel hard roepen komen waarschijnlijk sowieso alleen maar bij de Aldi en de Action.
pi_145367762
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Uit onderzoek van 1vandaag blijkt anders wel dat vooral laagopgeleiden en ouderen zich verzetten tegen een transformatie van het sinterklaasfeest.
Zie uitzending vanavond.
Prima. Ook laagopgeleiden en ouderen hebben recht op hun mening en hun tradities. En er zijn genoeg hoogopgeleiden die hun mening delen.
pi_145367780
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat GS een aantal ontwikkelingen in één artikel overzichtelijk op een rij zet.
En de auteur legt voor het gemak even verbanden die er niet zijn.

Maar dat is volgens jou natuurlijk goede journalistiek. Weten we ook gelijk waarom jij niet meer werkzaam bent in die business.
pi_145367853
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de auteur legt voor het gemak even verbanden die er niet zijn.
Maar dat is volgens jou natuurlijk goede journalistiek. Weten we ook gelijk waarom jij niet meer werkzaam bent in die business.
Je kunt echt gewoon NIET lezen hè? :N

Ik heb je hier verteld waarom ik dat bericht heb geplaatst:
NWS / Zwarte Piet #20 Net als het paard blijft iig wit

Probeer het nog eens. Of nee, doe ook maar niet. Want dan moet ik zeker weer op je kortzichtigheid reageren. Serieus: zoek ander werk. Je kunt EN niet begrijpend lezen EN je doorziet geen ontwikkelingen. Rampzalige combinatie voor een journalist.

En ik zal nu ophouden, anders krijg ik de dinosauraus onder de NWS-mods weer op m'n dak over dat ik te veel op de man speel en zo.
pi_145367897
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Zie uitzending vanavond.
Dat wist ik al uit het Metro-onderzoek, waar de mensen mochten kiezen tussen Roet Piet en Zwarte Piet, 96% wil Zwarte Piet.

De anti-pieten hebben een probleem met de uitvoering. Een minderheid van de Nederlanders wil best een aanpassing. Maar het is niet zo dat er duidelijkheid is over het alternatief. Er is geen eenheid bij de anti-pieten. Quinsy Gario wil helemaal van Zwarte Piet af. Terwijl anderen alleen Roet Piet willen, of Bonte Piet, of een combinatie van Zwarte Piet met Bonte Piet.
pi_145367927
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Of de Hema. Mensen die dat heel hard roepen komen waarschijnlijk sowieso alleen maar bij de Aldi en de Action.
Je moet dan ook een zielig bestaan leiden om de AH of HEMA te boycotten vanwege zwarte Piet.

Het uitbuiten van werknemers, plofkippen/dieronvriendelijk vlees, chanteren en uitknijpen van toeleveranciers, het misleiden van consumenten, etc, allemaal geen probleem. Maar van zwarte Piet moet je afblijven! Het voortbestaan van Nederland is direct gerelateerd en volledig afhankelijk van deze kwestie namelijk.

:') x 1000
pi_145367973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt echt gewoon NIET lezen hè? :N

Ik heb je hier verteld waarom ik dat bericht heb geplaatst:
NWS / Zwarte Piet #20 Net als het paard blijft iig wit

Probeer het nog eens. Of nee, doe ook maar niet. Want dan moet ik zeker weer op je kortzichtigheid reageren. Serieus: zoek ander werk. Je kunt EN niet begrijpend lezen EN je doorziet geen ontwikkelingen. Rampzalige combinatie voor een journalist.

En ik zal nu ophouden, anders krijg ik de dinosauraus onder de NWS-mods weer op m'n dak over dat ik te veel op de man speel en zo.
Nogmaals, als jij duidelijk wil maken dat het slecht gaat met de Hema, dan is het beter om de afzonderlijke artikelen te plaatsen in plaats van het suggestieve gebral van GS.

En als je de bronnen daadwerkelijk zou lezen, dan zou je zien dat ook weer niet heel slecht gaat met de Hema.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:50:31 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_145367989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat wist ik al uit het Metro-onderzoek, waar de mensen mochten kiezen tussen Roet Piet en Zwarte Piet, 96% wil Zwarte Piet.

De anti-pieten hebben een probleem met de uitvoering. Een minderheid van de Nederlanders wil best een aanpassing. Maar het is niet zo dat er duidelijkheid is over het alternatief. Er is geen eenheid bij de anti-pieten. Quinsy Gario wil helemaal van Zwarte Piet af. Terwijl anderen alleen Roet Piet willen, of Bonte Piet, of een combinatie van Zwarte Piet met Bonte Piet.
Mij interesseert het gewoon geen ruk, maar ik snap wel dat tradities met de tijd veranderen cq veranderd worden.
pi_145368019
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Je moet dan ook een zielig bestaan leiden om de AH of HEMA te boycotten vanwege zwarte Piet.
Het uitbuiten van werknemers, plofkippen/dieronvriendelijk vlees, chanteren en uitknijpen van toeleveranciers, het misleiden van consumenten, etc, allemaal geen probleem. Maar zwarte Piet moet je afblijven!
:') x 1000
Ik vind de discussie ook overtrokken.

En ik zie Zwarte Piet de komende tijd gewoon blijven, ik kan niet ver in de toekomst kijken, maar Piet blijft voorlopig gewoon. Te veel mensen vinden het leuk. Een traditie veranderd meestal langzaam van binnenuit, niet door zeurpieten van buitenaf.
pi_145368055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind de discussie ook overtrokken.

En ik zie Zwarte Piet de komende tijd gewoon blijven, ik kan niet ver in de toekomst kijken, maar Piet blijft voorlopig gewoon. Te veel mensen vinden het leuk. Een traditie veranderd meestal langzaam van binnenuit, niet door zeurpieten van buitenaf.
Hoho, je doorziet ontwikkelingen niet. Een iets meer paniekerige houding is gewenst.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:54:16 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145368104
Het grootste probleem dat mensen er mee hebben is het eisende, het dwingende, het "doe het of anders" toontje dat er wordt gebezigd.

Daarmee krijg je mensen vanaf moment 1 op de kast. Als je (jaja) Raymann ofzo het had laten proberen vanaf moment 1 was het denk ik al heel anders gegaan. Ludiek,maar toch serieus werkt veel beter in mijn ogen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')