Hahaha, het hoeft geen tientje te kosten, maar ben nog student dus heb niet al te veel budgetquote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:19 schreef datismijnmening het volgende:
Als het mooie dure pakken zijn zou ik zeker niet naar een goedkope kleermaker gaan![]()
Dat kan heel je pak verpesten
Hahaha, liever niet, dan koop ik nog liever een nieuw pakquote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:24 schreef NotYou het volgende:
Als het echt mooie pakken zijn kun je beter gewoon weer aankomen.
Ik heb goede ervaringen met de kleermaker in de Voetboogstraat (vlakbij het Koningsplein). Hij doet zijn werk goed, al zou die vent af en toe een kauwgompje mogen nemen (maar goed, je gaat om je kleren te laten vermaken, niet om een plezierige mondgeur)quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:26 schreef adriaan85 het volgende:
[..]
Hahaha, liever niet, dan koop ik nog liever een nieuw pak
Als ik t goed begrijp meten ze ter plekke op en dan gaan ze aan de slag. Ben benieuwd, ik ga morgen even langs, maar weet niet zo goed waar. Tips zijn welkom (omgeving A'dam).
Ik vrees dat je beter een nieuw pak kan kopen. Een kleermaker kan veel, maar geen wonderen verrichten. Als je band dusdanig wijdt is dat hij zonder riem helemaal afzakt moet hij hoogstwaarschijnlijk minimaal 6 centimeter worden ingenomen. Dat is dusdanig veel dat de kleermaker het complete bassin moet verbouwen. Als je namelijk alleen de naad die "tussen" je billen loopt zoveel inneemt dan gaan de zakken niet goed meer staan. Het moet dus over drie naden gebeuren. Hoogstwaarschijnlijk moet hij dus ook de lengte aanpassen, de voetwijdte etc. Al met al heb je het dan snel over een euro of 50, voor alleen de broek. Tailleren van een jasje is ongeveer 20-30,-. Als het kan, zou je dan ook iets duidelijker kunnen zijn over de volgende punten?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:50 schreef adriaan85 het volgende:
Dank voor de tips, bij de schouders zit het nog redelijk. Pantalon is nu bizar wijd, valt zonder riem helemaal naar beneden en met riem moet het naar het laatste gaatje (zo strak mogelijk, riem =85 cm). Colbert valt redelijk mee, maar het kan wel iets strakker, daarom zoek ik ook een goede klerenmaker, om te voorkomen dat mijn pak lelijk wordt.
*Het is nu maat 48, maat 46 hoeft niet perse, maar 48 begint ruim te zitten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:16 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ik vrees dat je beter een nieuw pak kan kopen. Een kleermaker kan veel, maar geen wonderen verrichten. Als je band dusdanig wijdt is dat hij zonder riem helemaal afzakt moet hij hoogstwaarschijnlijk minimaal 6 centimeter worden ingenomen. Dat is dusdanig veel dat de kleermaker het complete bassin moet verbouwen. Als je namelijk alleen de naad die "tussen" je billen loopt zoveel inneemt dan gaan de zakken niet goed meer staan. Het moet dus over drie naden gebeuren. Hoogstwaarschijnlijk moet hij dus ook de lengte aanpassen, de voetwijdte etc. Al met al heb je het dan snel over een euro of 50, voor alleen de broek. Tailleren van een jasje is ongeveer 20-30,-. Als het kan, zou je dan ook iets duidelijker kunnen zijn over de volgende punten?
- Welke maat heeft het jasje en de broek nu?
- Welke jeans maat draag je nu?
- Waar komt het pak vandaan? In welke prijsklasse zat het pak?
Tevens, als het kan post dan foto's. Mag ook in DM als je het niet publiekelijk wilt. Dan kan ik beter oordelen.
Okeoke, het hele pak moet dus een hele maat kleiner. (Als je je pakmaat neemt en hier 16 vanaf haalt kom je vaak uit op je jeansmaat. Vandaar dat ik dat vroeg.)quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:56 schreef adriaan85 het volgende:
[..]
*Het is nu maat 48, maat 46 hoeft niet perse, maar 48 begint ruim te zitten.
*Jeansmaat 30/32 nu (alhoewel 30 ook begint ook ruimer te voelen, even ter vergelijk drie maanden geleden had ik maat 34, dat is langzaamteruggelopen naar nu dus 30. Dit was o.a. door medicijn gebruik zo, dus naar die tijd wil ik niet terug. Het pak was gekocht toen ik maat 32/32 had, het moet dus een echte jeansmaat kleiner ideaal gezien).
*Het betreft een wat duurder pak van het merk Strellson, dat ik in de aanbieding heb kunnen bemachtigen. Qua prijs valt het mee (alhoewel ik binnenkort pas mijn eerste baan begin). Maar het pak staat me gewoon echt heel mooi en vandaar dat ik het geld niet eens zo belangrijk vind (het pak is ook niet meer verkrijgbaar).
Foto's kan ik nu iig niet sturen.
Mijn pak is dan vermoed ik uit een andere lijn van dat merk want het ligt voor normaal gesproken voor 600 tot 700 euro in de winkel (zelf heb ik de laatste maat die ze nog hadden gekocht voor minder geld). Nieuwe pakken erbij kopen ga ik sowieso doenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:47 schreef Accursius het volgende:
[..]
Okeoke, het hele pak moet dus een hele maat kleiner. (Als je je pakmaat neemt en hier 16 vanaf haalt kom je vaak uit op je jeansmaat. Vandaar dat ik dat vroeg.)
Erg lastig om er zo over te oordelen. Een pak zoveel kleiner laten vermaken is (vaak) erg duur. Je moet dan eigenlijk alles verbouwen: het bassin, voetwijdte, lengte, taille van het jasje etc.
Ik zie ook dat de prijzen van een pak van Strellson rond de 350,- liggen. Mijn advies: haal een nieuw pak. De vermaakkosten komen rustig op 50-70 euro. Het is dan gewoon zonde om dat te steken in een pak dat, na de verbouwing, nog steeds niet perfect past. Zie het als een cadeau aan jezelf omdat je gewicht bent verloren.
Ik snap je punt mbt kosten nieuw pak maar.....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:17 schreef adriaan85 het volgende:
[..]
Mijn pak is dan vermoed ik uit een andere lijn van dat merk want het ligt voor normaal gesproken voor 600 tot 700 euro in de winkel (zelf heb ik de laatste maat die ze nog hadden gekocht voor minder geld). Nieuwe pakken erbij kopen ga ik sowieso doenmaar het probleem is dat ik niet zoveel geld heb (moet nog beginnen met mijn nieuwe baan), maar ook niet van één pak afhankelijk wil zijn (stel ik mors er wat en het moet even een dagje naar de stomerij of zo, dan heb ik dus niets om te dragen). Vandaar dat ik dit pak ook wil gebruiken. Vind het zonde om het te laten liggen, maar goed, misschien toch even langs de klerenmaker en dan kijken.
Onder de taille band hou je dan nog steeds 5 cm stof teveel over .quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:59 schreef adriaan85 het volgende:
Ok, ben net langsgeweest (voordat ik het bericht van nofuelleft las), man heeft er naar gekeken en zei dat ze dat er alleen in de broek taille iets van af hoeft (hij vroeg naar de lengte, maar volgens mij was dat wel prima). Overigens, het colbert zat prima volgens de man (qua taille, kan ook kloppen, vrij brede schouder naar verhouding), wordt dus alleen naar de broek innemen, vier, vijf centimer centimeter.
Totale schade wordt 12.50, en het is morgen klaar. Ik ben erg benieuwd (of moet ik me nu zorgen maken omdat alleen de broektaille ietsjes wordt ingenomen?).
Overigens is het niet of of, maar en en, qua pak. Ik laat deze vermaken en ga shoppen naar een nieuw pak. Ik wil alleen gewoon een reservepak klaar hebben liggen
Hij had het over de de band inkort om precies te zijn (nou ja, precies, zo iets in elk geval).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:23 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Onder de taille band hou je dan nog steeds 5 cm stof teveel over .
Waar moet dat heen?
En als ik even reken met de info die je zelf geeft, van 34 naar 30 en 30 zit te ruim , denk ik dat er meer uit zou moeten om echt goed te zitten .
Voor die 12,50 heb je gewoon een reserve pak voor even 😉
Vier - vijf centimeter is een maat, dus hij zal inderdaad passend zitten nu gok ik bij de band. Ik vraag me alleen af wat er gebeurt met de stof van het bassin. Daar is immers ook nog stof over.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:59 schreef adriaan85 het volgende:
Ok, ben net langsgeweest (voordat ik het bericht van nofuelleft las), man heeft er naar gekeken en zei dat ze dat er alleen in de broek taille iets van af hoeft (hij vroeg naar de lengte, maar volgens mij was dat wel prima). Overigens, het colbert zat prima volgens de man (qua taille, kan ook kloppen, vrij brede schouder naar verhouding), wordt dus alleen naar de broek innemen, vier, vijf centimer centimeter.
Totale schade wordt 12.50, en het is morgen klaar. Ik ben erg benieuwd (of moet ik me nu zorgen maken omdat alleen de broektaille ietsjes wordt ingenomen?).
Overigens is het niet of of, maar en en, qua pak. Ik laat deze vermaken en ga shoppen naar een nieuw pak. Ik wil alleen gewoon een reservepak klaar hebben liggen
Als het echt maar een maat is die hij kleiner moet zal het niet zoveel opvallen .quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:34 schreef adriaan85 het volgende:
[..]
Hij had het over de de band inkort om precies te zijn (nou ja, precies, zo iets in elk geval).
Dat van die 34 naar 29 a 30, lees je verkeerdDit pak heb ik niet zo lang geleden gekocht, toen ik inmiddels jean maat 32/32 (nou ja, eigenlijk tussen 32 en 31 in, toen zat het perfect).
Nu is 30 alweer ruim aan het worden. Klein verschil is dat ik in mijn gewone broek geen shirt of overhemd in stop, terwijl je dat wel bij een pantalon van een pak doet.
Ik hoop dat het er dan wel netjes uit komt te zien, toen hij het aan het opmeten was en ik in de spiegel moest kijken, vond ik het er prima uitzien. Maar goed, zou het zonde vinden als er iets gebeurd met de broek en het er lelijk uit komt te zien
Ik vind het lastig om een maat te bepalen, 48 is nu te groot qua breedte terwijl het qua schouders en lengte prima zit, maatje 46 vind ik het net niet.
Nog even in spanning afwachten dus.
Ah op die manier. Weet nog steeds niet wat ik me daar precies bij voor moet stellen, maar goed, de klerenmaker kwam kundig over. Morgenmiddag is het klaar, dus ik ben benieuwd. Ik hoop dat het overbodige stof niet zichtbaar is.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:46 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Als het echt maar een maat is die hij kleiner moet zal het niet zoveel opvallen .
Dan zal inderdaad in de meeste gevallen worden gekozen voor band innemen.
Is de snelste en dus goedkoopste manier .
En het zal de meeste mensen niet opvallen.
Ik naai zelf en ik vermoed Accursius ook, dus wij " kijken " anders.
Wij hadden hem denk ik of weg gegooid en een nieuwe gehaald, zeker bij een broek, of compleet uit elkaar gehaald, alles aangepast, en weer in elkaar gezet.
Gewoon morgen even passen bij de kleermaker en kijken of je happy bent .
Weet de naam niet precies, maar zit op de Kinkerstraat (achter de bakker). Ik hoop dat de overbodige stof goed wordt weggewerkt, ik heb echt geen flauw idee hoe dat precies werkt. De meneer zag er netjes uit (echt een klerenmaker met een meetlint om zijn nek), dus ik hoop dat hij ook heel kundig is. Duur is het niet, maar ik betaal gauw liever wat tientjes meer dan dat het er niet uitziet. Maar goed, momenteel is de broek toch te groot en zit te daardoor niet goed (en kan ik het niet dragen op mijn werk), dus ik hoop dat er wat bruikbaars uitkomt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:48 schreef Accursius het volgende:
[..]
Vier - vijf centimeter is een maat, dus hij zal inderdaad passend zitten nu gok ik bij de band. Ik vraag me alleen af wat er gebeurt met de stof van het bassin. Daar is immers ook nog stof over.
Laat maar weten hoe de broek zit als hij terugkomt van de kleermaker! Welke kleermaker is het trouwens uiteindelijk geworden?
Stel je eens voor dat je een broek die veel te groot is , valt van je kont af.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:26 schreef adriaan85 het volgende:
[..]
Ah op die manier. Weet nog steeds niet wat ik me daar precies bij voor moet stellen, maar goed, de klerenmaker kwam kundig over. Morgenmiddag is het klaar, dus ik ben benieuwd. Ik hoop dat het overbodige stof niet zichtbaar is.
[..]
Weet de naam niet precies, maar zit op de Kinkerstraat (achter de bakker). Ik hoop dat de overbodige stof goed wordt weggewerkt, ik heb echt geen flauw idee hoe dat precies werkt. De meneer zag er netjes uit (echt een klerenmaker met een meetlint om zijn nek), dus ik hoop dat hij ook heel kundig is. Duur is het niet, maar ik betaal gauw liever wat tientjes meer dan dat het er niet uitziet. Maar goed, momenteel is de broek toch te groot en zit te daardoor niet goed (en kan ik het niet dragen op mijn werk), dus ik hoop dat er wat bruikbaars uitkomt.
Je moet het ietsjes anders voor je zien. Als ik de riem omdoe, zie je dat er heel wat band overblijft (zakt dan onder de riem uit). Dat ziet er het lelijkst uit (als je kijkt ten hoogte van ritssluiting zie je het overbodige deel). Ik leg het niet goed uit, maar het is niet mooi.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:28 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat je een broek die veel te groot is , valt van je kont af.
Nu doe je een riem op die broek zodat hij past om je middel.
Broek valt niet meer van je kont af, maar zou je zeggen dat hij past?
Qua taille " past" hij nu, maar de rest is nog steeds te groot.
Dat is wat er nu gebeurd met je broek bij de kleermaker.
Precies wat nofuelleft voorspelde dus...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:51 schreef adriaan85 het volgende:
Update: vandaag opgehaald en gepast. En het was een beetje teleurstellend, niet het werk van de klerenmaker, dat was prima, maar het zag er ongeveer uit alsof ik gewoon een riem omhad en die riem goed om had gedaan, maar daaronder een iet-wat-uitgezakte boel (zakken die naar de buitenkant gaan en etc.). Ben teruggegaan en heb gevraagd of daar niet wat aan gedaan kan worden. Nu gaat het smaller, is een kleine verbouwing van de broek. Kosten vielen erg mee (nog geen twee tientjes), maar hoop dat eht er een beetje redelijk uit gaat zien. Overigens ben ik afgelopen week twee kilo (wat ik niet wilde) afgevallen (vandaag gemeten) en het begint gewoon echt veel te ruim worden anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |