abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145328374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:45 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Als ik het goed lees heeft hij zelf in deze situatie gezeten en was dit bij hem wel het geval.
Dat was misschien vroeger zo. Maar je weet NU wat de regels zijn, EN je hebt al een leerplichtambtenaar achter je aan. Wat denk je nou zelf?
pi_145328401
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:47 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

De school wijst hem niet af, dat gaat op eigen houtje niet meer naar school. De school weigert de leerlingen die bedreigen erop aan te spreken.
Hij stelt dat een andere school hem 'met zijn verleden' toch niet zou 'aannemen', dus daarom is dat (schijnbaar) sowieso maar niet geprobeerd.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:48:52 #123
427638 led_lamp
Saving the planet
pi_145328429
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:37 schreef BvBrMTW het volgende:
De geldboetes en taakstraffen worden opgelecht door HALT. dus hier komt geen strafblad bij kijken (voor zover ik op internet kan vinden). Als dit wel het geval was zou ik al braaf in dat klaslokaaltje gaan zitten voor die paar maanden.
Dude, ik dacht dat je zo enorm fysiek bedreigd werd? Maar als ik dit topic zo lees vind je de dreiging van een rechtzaak veel enger.

Je bent gewoon lekker puberaal geweest, kont tegen de krib, en nu moet jij, en niemand anders, je verantwoordelijkheid nemen. Succes
Daar aan de boorden van de Waal ligt mijn oude Keizerstad
pi_145328445
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hij stelt dat een andere school hem 'met zijn verleden' toch niet zou 'aannemen', dus daarom is dat (schijnbaar) sowieso maar niet geprobeerd.
Dat zegt de leerplichtambtenaar. Waarschijnlijk zeggen die andere scholen 'je hebt al een school, maar je weigert er naar toe te gaan'. En waarschijnlijk heeft de leerplichtambtenaar dat precies zo tegen TS en zijn vader gezegd en hebben zij dat vertaald naar 'ik word niet aangenomen op een andere school'.
pi_145328533
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:46 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dit ja, TS is er blijkbaar al eentje met een rugzakje, want als jij (zoals je hier schetst) slachtoffer bent van een laffe bedreiging dan gaat een school je niet op die gronden afwijzen. Je bent immers slachtoffer, geen dader.
Nee ik heb ook geen rugzakje. Ik heb wel een tijdje bij Altrecht gelopen voor een aantal problemen. heb overigens geen stoornis o.i.d. Deze hebben wel aangegeven naar mijn ouders toe dat ik wellicht naar jeugdzorg moest als het niet verbeterde. hoefde uiteindelijk niet.
pi_145328565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:41 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Nee nooit contact mee gehad omdat er nooit sprake was van verzuim t/m deze maandag. tot dien werd het goed gekeurd.

Ook houdt mijn vader vast:
Je spijbelt niet want je bent gewoon aan het werk voor school.
Overigens lees ik in je verhaal nergens dat ze het t/m maandag goed vonden. Ze vonden dat je op het regulier onderwijs thuishoorde, wat je zelf vertikt. Uiteindelijk kwamen ze met dat opdc als definitieve voorstel om je toch nog maar op een school te krijgen, en ook dat leg je naast je neer. Dat betekent niet dat de tijd tussen je vertrek op school en het voorstel voor opdc ineens geen verzuim meer is ofzo...

En dan nog die mysterieuze 6 maanden die je niet naar school kon vanwege een switch van gymnasium naar HAVO. Hoe kan dat in godsnaam 6 maanden duren, tenzij je dat midden in een schooljaar hebt geforceerd ofzo?

quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:36 schreef BvBrMTW het volgende:
Toen heb ik vele gesprekken met leerplicht gehad, en wij stelden thuisonderwijs voor. De leerplichtambtenaar gaf hier geen toestemming voor zolang er ander passend onderwijs was.
Aangezien ik duidelijk niet functioneer op het reguliere onderwijs was dit geen optie.

Ik word over 5 maanden 18, en wil eind dit jaar examen doen, in alle gesprekken werd duidelijk gemaakt dat ik 5-havo wou en zou doen. Nu was het definitieve voorstel van leerplicht dat ik naar het opdc ging, waar ik 4 havo zou doen.
Hier moest ik per afgelopen maandag verschijnen, maar hier zat ik absoluut niet op te wachten.
Deze week heb ik dus boeken etc gekocht via 'nha' en ik ga beginnen met de voorbereidingen op mijn eindexamen.
Verder is je Nederlands echt onwijs belabberd, dus ik zou er niet zomaar van uit gaan dat je 5HAVO 'even' gaat halen.
pi_145328567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Ik zou graag naar school willen en het afmaken. maar dan wel dit jaar, en dat is niet mogelijk.
Eigenlijk wel apart; spijbelen en dan verwachten dat je een schooljaar over mag slaan.
Ben jij wel helemaal wijs?
pi_145328578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:51 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Nee ik heb ook geen rugzakje. Ik heb wel een tijdje bij Altrecht gelopen voor een aantal problemen. heb overigens geen stoornis o.i.d. Deze hebben wel aangegeven naar mijn ouders toe dat ik wellicht naar jeugdzorg moest als het niet verbeterde. hoefde uiteindelijk niet.
Maar je hebt geen rugzakje.
pi_145328588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:49 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Dat zegt de leerplichtambtenaar. Waarschijnlijk zeggen die andere scholen 'je hebt al een school, maar je weigert er naar toe te gaan'. En waarschijnlijk heeft de leerplichtambtenaar dat precies zo tegen TS en zijn vader gezegd en hebben zij dat vertaald naar 'ik word niet aangenomen op een andere school'.
Nee mijn school was bereid te helpen met het overstappen naar een andere school aangezien ze begrip hadden voor de situatie. Komt wel weer het probleem dat ik ook geen overgangsbewijs heb naar 5 havo.
pi_145328600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:49 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Dat is wat ik ook net opmaakte na nog een keer de OP gelezen te hebben. Leerplichtambtenaar vond dat hij 'gewoon' op zijn oude school hoorde. TS heeft dat naast zich neergelegd en is weggebleven.
pi_145328610
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:53 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Nee mijn school was bereid te helpen met het overstappen naar een andere school aangezien ze begrip hadden voor de situatie. Komt wel weer het probleem dat ik ook geen overgangsbewijs heb naar 5 havo.
Je school is niet de leerplichtambtenaar.
pi_145328611
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:51 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Mensen met wie niks aan de hand is lopen niet bij de GGZ en/of jeugdzorg..
pi_145328665
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Overigens lees ik in je verhaal nergens dat ze het t/m maandag goed vonden. Ze vonden dat je op het regulier onderwijs thuishoorde, wat je zelf vertikt. Uiteindelijk kwamen ze met dat opdc als definitieve voorstel om je toch nog maar op een school te krijgen, en ook dat leg je naast je neer. Dat betekent niet dat de tijd tussen je vertrek op school en het voorstel voor opdc ineens geen verzuim meer is ofzo...

En dan nog die mysterieuze 6 maanden die je niet naar school kon vanwege een switch van gymnasium naar HAVO. Hoe kan dat in godsnaam 6 maanden duren, tenzij je dat midden in een schooljaar hebt geforceerd ofzo?

[..]

Verder is je Nederlands echt onwijs belabberd, dus ik zou er niet zomaar van uit gaan dat je 5HAVO 'even' gaat halen.
Ouders van toenmalige vriendin wilden niet meer dat ik met der omging omdat ik 2 jaar ouder was. Hebben sexuele gesprekken van whatsapp aan school gegeven en gezegd de school aan te klagen als ze er niks aan deden. School heeft mij een contract laten ondertekenen dat ik haar niet meer zou spreken, dag erna zijn we samen betrapt en moest ik van school.

Overigens ben ik geen essay aan het schrijven dus sorry dat het niet helemaal abn is.
pi_145328674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:37 schreef BvBrMTW het volgende:
worden opgelecht
_O-

Weet je zeker dat je zo havo examen kunt doen?
pi_145328679
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar je hebt geen rugzakje.
klopt
pi_145328706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:55 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

klopt
Ehh. Nee.
pi_145328729
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ehh. Nee.
Een rugzakje heb je pas als je een stoornis oid hebt. nogmaals, dit heb ik niet. ik ben niet autistisch ofzo.
pi_145328750
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:55 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Ouders van toenmalige vriendin wilden niet meer dat ik met der omging omdat ik 2 jaar ouder was. Hebben sexuele gesprekken van whatsapp aan school gegeven en gezegd de school aan te klagen als ze er niks aan deden. School heeft mij een contract laten ondertekenen dat ik haar niet meer zou spreken, dag erna zijn we samen betrapt en moest ik van school.

Overigens ben ik geen essay aan het schrijven dus sorry dat het niet helemaal abn is.
Ook dat is geen reden zomaar van school weg te blijven, dan moet je toch ook echt op zoek naar een andere opleiding oid en kan je niet zomaar 6 maanden thuis gaan zitten.

Kan best, ik maak ook genoeg fouten als ik hier in de haastigheid wat tik, maar bij jou gaat echt de basis al mis. Dat heeft niks te maken met dat het geen essay is hier.
pi_145328771
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:57 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Een rugzakje heb je pas als je een stoornis oid hebt. nogmaals, dit heb ik niet. ik ben niet autistisch ofzo.
Okee. Weet je wat, dan noemen we het bij jou een koffer. Ja, dat doen we, een koffer.

Weet je, je hebt een koffer.
pi_145328795
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat hij dan uitgevroten :-) heeft.. Leerkracht met een mes bedreigd?
pi_145328807
quote:

[..]

Niet? Jij vindt dit volstrekt normaal allemaal? Denk jij dat iedereen dit wel vaker meemaakt zo?
pi_145328821
quote:

[..]

Ik denk dat ze je niet goed onderzocht hebben, verder succes met de kwestie en vooral goed naar Sturmpie luisteren. Je kunt ook gewoon verstek laten gaan als je voor de rechter moet verschijnen, dat zal Sturmpie ook wel adviseren want dat is hem goed bevallen.
pi_145328828
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat hij dan uitgevroten :-) heeft.. Leerkracht met een mes bedreigd?
Een vriendinnetje gedopt, en daardoor moest hij van school, want het is heel ongebruikelijk dat 15/16-jarigen seks hebben / experimenteren blijkbaar.
pi_145328847
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ook dat is geen reden zomaar van school weg te blijven, dan moet je toch ook echt op zoek naar een andere opleiding oid en kan je niet zomaar 6 maanden thuis gaan zitten.

Kan best, ik maak ook genoeg fouten als ik hier in de haastigheid wat tik, maar bij jou gaat echt de basis al mis. Dat heeft niks te maken met dat het geen essay is hier.
Hebben we toen gedaan, hadden we een andere leerplichtambtenaar, deze was net als vele ambtenaren lamlendig en kreeg niks voorelkaar, waardoor ik het hele jaar thuis zat.
Ze heeft overigens wel meerdere malen 'diepe, diepe excuses' angeboden.
pi_145328940
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:59 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Hebben we toen gedaan, hadden we een andere leerplichtambtenaar, deze was net als vele ambtenaren lamlendig en kreeg niks voorelkaar, waardoor ik het hele jaar thuis zat.
Want je bent volkomen afhankelijk van of ze hun werk goed doen? Je kan niet zelf op zoek naar een andere school, of pro-actief de boel een beetje najagen.

Echt, het ligt alleen maar aan anderen, maar ondertussen gaat er hier een beerput open waar de honden geen brood van lusten, en hebben jullie ook deze situatie onwijs uit de hand laten lopen door meteen thuis te gaan zitten en met geen enkele suggestie van de leerplichtambtenaar (terug naar school, opdc) mee te werken, onder het mom van 'het komt wel goed, ik doe heus thuis wat aan school'.
pi_145328946
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Een vriendinnetje gedopt, en daardoor moest hij van school, want het is heel ongebruikelijk dat 15/16-jarigen seks hebben / experimenteren blijkbaar.
dit is de rede dat ik van school moest omdat de ouders vonden dat zij geen eigen wil had. (volstrekte onzin)
het feit dat ik gedwongen van 2 scholen af moest zonder overgangsbewijzen maakt het wel moeilijk.
pi_145328954
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:59 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Heb je zelf natuurlijk geen enkele invloed op :') Alles is de schuld van iemand anders!
pi_145328969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:53 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Waarom heb je dat niet gedaan dan?
pi_145328979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:02 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

dit is de rede dat ik van school moest omdat de ouders vonden dat zij geen eigen wil had. (volstrekte onzin)
het feit dat ik gedwongen van 2 scholen af moest zonder overgangsbewijzen maakt het wel moeilijk.
Maar dat is allemaal niet jouw schuld, toch?
pi_145328985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom heb je dat niet gedaan dan?
Leerplichtambtenaar vond het geen optie. ook zei hij dat er geen kans was dat ik naar havo 5 kon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')