Hij is maar student, waardoor hij nu behoorlijk in de schulden zit.
Maar kan een huisbaas je in deze situatie eruit trappen. Mijn idee is van niet. De huisbaas is zelf nalatig geweest om aan te geven dat hij geen cent binnen kreeg en heeft pas na een half jaar aan de bel getrokken. Het meest billijke is om mijn vriend een betalingsregeling aan te bieden.
Ik kots op zulke huisbazen.
[edit]6 maanden moest 17 maanden zijn[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door AMADEUZ op 28-10-2002 19:03]
Laat de huisbaas maar zien dat hij het wel geprobeerd heeft!
Anders komt hij goedkoop van een huurdertje af.
Heb je hier iets aan?
Ik vind dat die huisbaas na 2 maanden toch aan de bel had moeten trekken.
quote:En die vriend ziet niet dat de huur niet van zijn rekening wordt afgeschreven ? Yeah right. Het is de plicht van de huurder om de huur over te maken, het is niet de plicht van de verhuurder om aan te dringen het geld over te maken.
Op maandag 28 oktober 2002 17:13 schreef AMADEUZ het volgende:
Het werd altijd automagisch van zijn rekening geschreven, maar een half jaar geleden is daar iets fout gegaan.Ik vind dat die huisbaas na 2 maanden toch aan de bel had moeten trekken.
quote:ja maar dat heeft hem niet gedaan. hij is weliswaar een kloot maar wel een die in zijn recht staat. ik zou als ik die vriend was gewoon een regeling treffen als dat nog gaan
Op maandag 28 oktober 2002 17:13 schreef AMADEUZ het volgende:
Het werd altijd automagisch van zijn rekening geschreven, maar een half jaar geleden is daar iets fout gegaan.Ik vind dat die huisbaas na 2 maanden toch aan de bel had moeten trekken.
[Dit bericht is gewijzigd door Tweater op 28-10-2002 17:15]
In ieder geval, de huisbaas die moet een bepaalde redelijke deadline geven waarop het geld betaald wordt en als het goed wordt daarna het incassobureau ingeschakeld. Die hebben geloof ik altijd een aflosregeling maar daar komen dan weer een hoop extra kosten bij.
Maar zeggen dan moet het geld binnen zijn anders flikker ik je de straat op kan iig zeker niet zo maar.
quote:Heb je gelijk in...
Op maandag 28 oktober 2002 17:14 schreef gelly het volgende:[..]
En die vriend ziet niet dat de huur niet van zijn rekening wordt afgeschreven ? Yeah right. Het is de plicht van de huurder om de huur over te maken, het is niet de plicht van de verhuurder om aan te dringen het geld over te maken.
In geval van een huurachterstand kan er door de verhuurder (al dan niet met behulp van een gerechtsdeurwaarder/incassoburo/advocaat) ontbinding van de huurovereenkomst worden gevraagd aan de kantonrechter.
De kantonrechter wijst dit alleen toe als er minimaal 3 maanden huurschuld is of als die huurder een grote recidivist is.
Na gewezen vonnis wordt dit vonnis door een deurwaarder aan de veroordeelde uitgereikt, waarbij er tevens bevel wordt gedaan om binnen een bepaalde tijd de huurschuld te voldoen (meestal 14 dagen).
Is de schuld binnen die veertien dagen niet betaald, dan kan ALLEEN door een gerechtsdeurwaarder worden ontruimd.
Automatische incasso maakt geen hol uit. Het gaat erom dat er wordt betaald. Hoe maakt niet uit. De huurder is en blijft verantwoordelijk voor betaling. Het is ook niet verplicht dat een verhuurder aanmaning of iets dergelijks stuurt.
Waarvan akte!
[Dit bericht is gewijzigd door Goof op 28-10-2002 17:36]
quote:Bedankt.
Op maandag 28 oktober 2002 17:24 schreef Goof het volgende:
[...]
De huurachterstand is al betaald. Alleen hij zit hierdoor bij andere mensen in de schuld.
Topic Closed
quote:Toch niet bij de russische maffia mag ik hopen. Die doen daar altijd een beetje vervelend over.
Op maandag 28 oktober 2002 17:40 schreef AMADEUZ het volgende:[..]
Bedankt.
De huurachterstand is al betaald. Alleen hij zit hierdoor bij andere mensen in de schuld.
Topic Closed
Oh geeft niet, als je het maar snel overmaakt.
Uh...ik bedoel ik heb de rekening nog nooit betaald.
D'rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruiuiuiuiuiuiuiuiuit
Nee, die huisbaas is nog behoorlijk gul geweest. Die vriend moet maar eens leren met geld om te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |