abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6506790
een goede vriend van mij blijkt een huurachterstand te hebben van een 17 maanden. Zijn huisbaas eist nu dat hij alles in 1x afbetaald. De huisbaas heeft sinds nu nooit aangegeven dat erbij hem geen cent binnenkomt. Alles gaat via automatische incasso. Betaald die vriend niet dan zal de huisbaas hem eruit trappen en staat hij op straat.

Hij is maar student, waardoor hij nu behoorlijk in de schulden zit.

Maar kan een huisbaas je in deze situatie eruit trappen. Mijn idee is van niet. De huisbaas is zelf nalatig geweest om aan te geven dat hij geen cent binnen kreeg en heeft pas na een half jaar aan de bel getrokken. Het meest billijke is om mijn vriend een betalingsregeling aan te bieden.

Ik kots op zulke huisbazen.

[edit]6 maanden moest 17 maanden zijn[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door AMADEUZ op 28-10-2002 19:03]

pi_6506834
Ik geef de huisbaas gelijk.... moet die vriend van je maar eerder aangeven dat hij het niet kan betalen ipv gewoon niet te betalen.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_6506853
En die vriend wist niet dat hij al een half jaar geen huur had betaald ? Die vriend is nalatig, de huisbaas niet. Terecht dat ie uit huis wordt gezet. Dat half jaar moet ie zowiezo betalen, maar misschien dat hij een betalingsregeling kan treffen ?
pi_6506857
Wat jij zegt is de omgekeerde wereld. Die vriend van je verzuimt te betalen, maw hij houdt zich niet aan zijn contract. Die huisbaas wijst hem daarop en geeft hem zelfs nog een kans te betalen. Huisbaas staat dus een puntje voor.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 28 oktober 2002 @ 17:10:45 #5
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_6506869
Behoorlijk lomp, ken er wel meer die denken, ach ik betaal een maandje niet, STOM, STOM!
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
pi_6506891
automatische incasso is moeilijk het word alleen maar afgeschrefen je hebt het nauwelijks door.
Je hebt het dus ook 'slecht' door als het niet word afgeschreven.

Laat de huisbaas maar zien dat hij het wel geprobeerd heeft!
Anders komt hij goedkoop van een huurdertje af.

pi_6506899
Naar mijn weten staat de huisbaas volledig in zijn recht. De huurder is in dit geval de overeenkomst niet nagekomen. Het is nu aan de huurder om een btalingsregeling te treffen en vooral te hopen dat de verhuurder hiermee akkoord gaat.

Heb je hier iets aan?

pi_6506913
Het werd altijd automagisch van zijn rekening geschreven, maar een half jaar geleden is daar iets fout gegaan.

Ik vind dat die huisbaas na 2 maanden toch aan de bel had moeten trekken.

pi_6506939
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 17:13 schreef AMADEUZ het volgende:
Het werd altijd automagisch van zijn rekening geschreven, maar een half jaar geleden is daar iets fout gegaan.

En die vriend ziet niet dat de huur niet van zijn rekening wordt afgeschreven ? Yeah right. Het is de plicht van de huurder om de huur over te maken, het is niet de plicht van de verhuurder om aan te dringen het geld over te maken.
pi_6506951
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 17:13 schreef AMADEUZ het volgende:

ja maar dat heeft hem niet gedaan. hij is weliswaar een kloot maar wel een die in zijn recht staat. ik zou als ik die vriend was gewoon een regeling treffen als dat nog gaan

[Dit bericht is gewijzigd door Tweater op 28-10-2002 17:15]

maandag 28 oktober 2002 @ 17:15:05 #11
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6506955
Nee dat kan niet zomaar er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn waar die vriend misschien geen schuld aan heeft (alhoewel ik dat betwijfel ).

In ieder geval, de huisbaas die moet een bepaalde redelijke deadline geven waarop het geld betaald wordt en als het goed wordt daarna het incassobureau ingeschakeld. Die hebben geloof ik altijd een aflosregeling maar daar komen dan weer een hoop extra kosten bij.

Maar zeggen dan moet het geld binnen zijn anders flikker ik je de straat op kan iig zeker niet zo maar.

I don't even know what I'm doing here.
pi_6506958
(Alwer) helaas! De huurder dient zorg te dragen voor betaling (Op tijd), NIET de verhuurder.....
pi_6506962
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 17:14 schreef gelly het volgende:

[..]

En die vriend ziet niet dat de huur niet van zijn rekening wordt afgeschreven ? Yeah right. Het is de plicht van de huurder om de huur over te maken, het is niet de plicht van de verhuurder om aan te dringen het geld over te maken.

Heb je gelijk in...
  maandag 28 oktober 2002 @ 17:21:30 #14
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_6507101
Oke, laten we hem het voordeel van de twijfel geven, hij wist het niet.
Wat betaalt hij (of had hij moeten betalen) aan huur? en wat verdient hij?
Kijk, de meeste mensen betalen zo'n 25-30% aan huur en als je dat extra te besteden hebt, dan merk je dat echt wel, kom op zeg! Typisch een geval van struisvogel-gedrag....
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
pi_6507177
Even advies van iemand die hier bijna alles van weet (mbt huurzaken).

In geval van een huurachterstand kan er door de verhuurder (al dan niet met behulp van een gerechtsdeurwaarder/incassoburo/advocaat) ontbinding van de huurovereenkomst worden gevraagd aan de kantonrechter.

De kantonrechter wijst dit alleen toe als er minimaal 3 maanden huurschuld is of als die huurder een grote recidivist is.

Na gewezen vonnis wordt dit vonnis door een deurwaarder aan de veroordeelde uitgereikt, waarbij er tevens bevel wordt gedaan om binnen een bepaalde tijd de huurschuld te voldoen (meestal 14 dagen).

Is de schuld binnen die veertien dagen niet betaald, dan kan ALLEEN door een gerechtsdeurwaarder worden ontruimd.

Automatische incasso maakt geen hol uit. Het gaat erom dat er wordt betaald. Hoe maakt niet uit. De huurder is en blijft verantwoordelijk voor betaling. Het is ook niet verplicht dat een verhuurder aanmaning of iets dergelijks stuurt.

Waarvan akte!

[Dit bericht is gewijzigd door Goof op 28-10-2002 17:36]

Pffff... moeilijk man!
pi_6507320
De huisbaas kan na 3 maanden geen huur gekregen te hebben, aantoonbaar nalatigheid aandragen als rede voor opzegging van de huur, ik zou het maar betalen als ik hem was.
pi_6507388
oepsch.. foutje.
Pffff... moeilijk man!
pi_6507479
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 17:24 schreef Goof het volgende:
[...]
Bedankt.

De huurachterstand is al betaald. Alleen hij zit hierdoor bij andere mensen in de schuld.

Topic Closed

maandag 28 oktober 2002 @ 17:50:08 #19
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6507633
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 17:40 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

Bedankt.

De huurachterstand is al betaald. Alleen hij zit hierdoor bij andere mensen in de schuld.

Topic Closed

Toch niet bij de russische maffia mag ik hopen. Die doen daar altijd een beetje vervelend over.
pi_6507943
Het lijkt mij meer dat dat persoon eens goed met geld moet leren omgaan. De meeste studenten kunnen makelijk rondkomen met evt een bijbaantje.
  maandag 28 oktober 2002 @ 20:38:13 #21
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6509996
17 maanden, ik had er hem als huisbaas allang uitgetrapt.
Tsja .....
  maandag 28 oktober 2002 @ 22:07:20 #22
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6511482
Ja sorry ik ben vergeten de rekening te betalen

Oh geeft niet, als je het maar snel overmaakt.

Uh...ik bedoel ik heb de rekening nog nooit betaald.

D'rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruiuiuiuiuiuiuiuiuit

pi_6512013
Bovendien moet je die huisbaas crediet geven. Hij probeert het nog op te lossen zonder deurwaarders en zonder rente te vragen. Waar kan ik hem bereiken?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 10:08:46 #24
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_6516944
Allemachtig, hoe krijg je zoiets voor elkaar. 17 maanden achterstand en de huisbaas heeft niet eerder ingegrepen? Stel dat de huur 200 euro per maand is, dan is er een achterstand van 3400 euro! Zoiets valt dan niet meer op te brengen...
Hoe is het trouwens mogelijk dat een student met een studiefinanciernig (uitwonend) zo'n achterstand kan oplopen? Het is dus niet dat er zo'n huurachterstand opgelopen kan worden doordat iemand student is, dat is natuurlijk maar een smoes. En dat blijkbaar de incasso niet goed verliep, is natuurlijk geen excuus om je geld dan maar aan andere dingen op te maken (die vriend van je ziet zeker zijn bankafschriften nooit).

Nee, die huisbaas is nog behoorlijk gul geweest. Die vriend moet maar eens leren met geld om te gaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')