Hij doet commerciële economie, hbo dus.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je doet hbo? Even ter info want dit lijken hbo partners. In het buitenland maken ze het onderscheid hbo/wo niet.
Ik doe HBO inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je doet hbo? Even ter info want dit lijken hbo partners. In het buitenland maken ze het onderscheid hbo/wo niet.
Kan toch ook eco op wo zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:37 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Hij doet commerciële economie, hbo dus.
Daarop afgaande: De grote steden die eruit springen in dat lijstje, zijn Seoul en Beijing. Dat zijn echt miljoenensteden. Verder is Parijs ook een goede optie denk ik.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:57 schreef Pewl het volgende:
[..]
Het liefste zou ik in een grote stad willen studeren of stage lopen, regio of specifiek land maakt mij niet gek veel uit. Voor mij is het alleen een must om drukte om me heen te hebben. Wat zou jij aanraden?
Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Kan toch ook eco op wo zijn?
Hey, SCNP hier, even een klein vraagje.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Naar welke uni wil je?
Suffe aanrader die mij erg heeft geholpen met Engels, als je van gamen houdt, join een groep die een voice-server gebruikt en oefen zo casual engels praten.
Hmm vreemd, ik heb dat helemaal niet gehad. Het enige is dat ik voor mn greencard application een lijstje moet hebben met vaccinaties maar that's it.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hey, SCNP hier, even een klein vraagje.
Gisteren ben ik bezig geweest met het papierwerk regelen en blijkt dus dat ze ook alles van mij willen weten qua medische geschiedenis (7 pagina's aan vragen). En ik moet ook allerlei vaccinaties halen. Moest jij dat ook, zo ja, hoe heb jij dit gedaan? Via de HA? Ging die dan alles voor je invullen of..?
Misschien een rare vraag, maar ik weet het allemaal niet zo heel erg goed.En ik vind het ook een beetje raar dat ik zo'n 5 vaccinaties moet halen voor de VS (en een röntgenfoto van mn longen etc.).
Dat je in het buitenland kunt werken betekent niet per se dat je dat ook mag. Nu kun je dat in princiepe wel redelijk stiekem doen maar dan valt waarschijnlijk een officiele deeltijd buitenland-trip wel af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:19 schreef imaij het volgende:
Zit erover na te denken om Engels taal en cultuur te gaan studeren, maar wil dit in deeltijd doen ivm combi met werk is dit voor mij een pre. Het liefst wil ik ook nog een tijd naar het buitenland - UK of USA - om daar te studeren. Echter gelden de beurzen alleen voor voltijd studenten en vraag ik me dus ook af of het uberhaupt mogelijk is om je studie in het buitenland te volgen als je in deeltijd studeert? Voor mijn werk maakt locatie an sich niet uit, dus zou dat ook in het buitenland kunnen combineren.
Iemand hier bekend mee?
Is een eigen bedrijf waarbij wel mogelijk is om in buitenland te werken, gezien de handelingen nog wel in NL plaats vinden maar kan vanuit buitenland het nodige regelen, dit was al gecheckt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat je in het buitenland kunt werken betekent niet per se dat je dat ook mag. Nu kun je dat in princiepe wel redelijk stiekem doen maar dan valt waarschijnlijk een officiele deeltijd buitenland-trip wel af.
Ik zou dat heel goed checken, mijn vriend heeft eigen bedrijf in NL en mag officieel niet vanuit de US werken. Dat doet hij wel, hij gaat gewoon 6 maanden per jaar "met vakantie" maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijker te verkopen valt met een deeltijd opleiding.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:38 schreef imaij het volgende:
[..]
Is een eigen bedrijf waarbij wel mogelijk is om in buitenland te werken, gezien de handelingen nog wel in NL plaats vinden maar kan vanuit buitenland het nodige regelen, dit was al gecheckt.Maar een deeltijd studie in buitenland zal moeilijk worden dus?
Oh man, succes met het accentquote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:04 schreef gerben58 het volgende:
Goedenavond,
Ik heb een vraagje, ik ben zeer geïnteresseerd in een stage in Engeland. Ik zou vanaf februari graag vijf maanden stage lopen in Liverpool in de richting van marketing. Nu is alleen mijn grootste struikelblok mijn Engelse vaardigheid. Ik ben wat onzeker of mijn niveau wel voldoende is om daar een stage te kunnen gaan lopen. De reden dat ik kies voor Liverpool is dan ook om naast de werkervaring die ik op doe mijn Engelse taal sterk te verbeteren.
Heeft iemand tips/ervaringen voor mij? Misschien mensen die hetzelfde struikelblok hadden bij het kiezen om naar het buitenland te gaan voor een stage? Viel het daar ter plekke mee of tegen?
Alvast bedankt voor jullie reacties (;
quote:Op maandag 13 februari 2017 21:49 schreef jatochneetoch het volgende:
Hallo,
1 Maart ga ik voor 4 maand naar Canada voor een stage. Ik zal hierbij ook aardige stagevergoeding krijgen.
Nu kom ik er niet helemaal uit hoe het zit met de volgende dingen:
Loonbelasting:
Ik neem aan dat er in Canada loonbelasting wordt geheven over mijn salaris. Moet ik dit volgend jaar ook opgeven op mijn Nederlandse aangifte en hoe zorg ik ervoor dat ik geen dubbele belasting ga betalen?
Zorg:
Wat ik ervan begreep, omdat ik minder dan een jaar naar het buitenland ga blijf ik verplicht om mijn Nederlandse basiszorgverzekering te houden en krijg ik hiervoor dus ook gewoon zorgtoeslag ontvangen. Echter is deze zorgverzekering niet geldig omdat ik inkomsten uit het buitenland ontvang. Op andere forums lees ik dat mensen deze inkomsten verzwijgen zodat ze geen expat verzekering af hoeven te sluiten. Hebben mensen hier ervaring mee? Is dit verstandig? Zo niet, weet iemand waar ik een goedkope zorgverzekering kan afsluiten? Doe ik dat ik NL, internationaal of in Canada zelf?
Huurtoeslag:
Ik ontvang op dit moment huurtoeslag, en ik zal in de periode dat ik afwezig ben gewoon mijn kamer behouden. Kan ik mij gewoon in NL ingeschreven laten staan en mijn huurtoeslag blijven ontvangen zonder problemen?
Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben![]()
gr gr
Heb je al gekeken met welke Taiwanese universiteiten jouw school een uitwisselingsprogramma heeft?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:05 schreef badschaap het volgende:
Dag Allen,
Momenteel ben ik een 3e jaars Informatica ( HBO) student, en ik moet dus in september een minor volgen. Ik zou dit graag in Taiwan willen doen, omdat daar er een goede IT industrie is en de prijzen nog wel meevallen voor Nederlandse begrippen. Weet iemand hier hoe makkelijk het is om in Taiwan een IT-gerelateerde minor te vinden is, en als dat niet lukt een economische minor. Google geeft lastige resultaten.
Jaa, ééntje in taiwan, een business universityquote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je al gekeken met welke Taiwanese universiteiten jouw school een uitwisselingsprogramma heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |