abonnement Unibet Coolblue
pi_146152444
Speciaal voor Halloween.



})
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:47:39 #202
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146154327
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:50 schreef Alec690 het volgende:
Speciaal voor Halloween.

[ afbeelding ]

})
Haha :D Ik heb niets met halloween maar dit is wel tof })
pi_146156428
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:50 schreef Alec690 het volgende:
Speciaal voor Halloween.

[ afbeelding ]

})
KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.

Maar als je m'n posts leest kun je zien dat er bijna elk jaar en elke datum wel ongelukken zijn gebeurd. Kun je inderdaad nooit zoiets als maatschappij naar buiten brengen.

Verbaast mij meer dat KLM een vliegtuig in zo'n afgetuigde toestand aan het publiek toont terwijl ze daar 4 dagen geleden nog mee vlogen...


Ook een die American Airlines op hun Facebookpagina heeft gepost:


Goeie opmerking ook :P :
quote:
Eric Koslan AA doesn't currently have any 4 engine planes in service
B-HXK is vanmiddag om 12:34 uur vertrokken van Schiphol. Het was de allerlaatste keer dat de A340-300 van Cathay naar Amsterdam vloog. Vanaf morgen vliegen ze met een 777-300ER op Schiphol.


('oude' foto van B-HXK op 14 juni

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2014 17:11:08 ]
pi_146166542
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
En een oudje, maar wel heul erg gaaf; draagvliegtuig White Knight Two met daaronder SpaceShipTwo van Virgin Galactic komt naast je lijnvlucht te vliegen. _/-\o_

En deze is vandaag gecrasht (nieuws druppelt net binnen):

Ruimtevliegtuig van Virgin Galactic neergestort
quote:
Het commerciële ruimtevliegtuig SpaceShipTwo van Virgin Galactic is vrijdag tijdens een testvlucht boven de Mojave-woestijn in Californië neergestort. Een van de twee piloten is omgekomen.

Dat stellen de autoriteiten van Californië. De andere piloot heeft ernstige verwondingen.

Virgin Galactic sprak aanvankelijk van een "ernstige afwijking tijdens de vlucht", maar stelt nu SpaceShipTwo te zijn verloren. De lokale politie spreekt volgens de BBC van een crash nabij Cantil. De Britse omroep toont ook een foto van vermeende wrakstukken. Het was de eerste aangedreven testvlucht sinds januari.

Virgin Galactic is de ruimtevaarttak van het bedrijf Virgin Group van Richard Branson. De Britse miljardair wil commerciële vluchten naar de ruimte aanbieden. Voor dergelijke vluchten is interesse: tientallen mensen hebben zich al ingetekend voor een ruimtevlucht, ondanks het prijskaartje: meer dan 200 duizend dollar.

SpaceShipTwo, bedoeld voor ruimtetoeristen, is achttien meter lang en biedt ruimte aan twee bemanningsleden en zes passagiers. Het ruimtevliegtuig wordt eerst door een ander vliegtuig naar grote hoogte gebracht. Daarna ontsteekt het toestel zijn raketmotoren om te stijgen naar een hoogte van 110 kilometer. Het is de bedoeling dat reizigers daardoor enkele minuten gewichtloos zijn en de kromming van de aarde kunnen zien.
Voor vertrek:






Wel treurig als je hun twitterfeed leest :{ ...

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2014 21:49:32 ]
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:47:46 #205
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146167649
Ik las het net op de frontpage ja ;(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:51:32 #206
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146167831
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 16:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.
God wat kunnen sommige mensen toch ook overal een probleem van maken :{
i kdacht trouwens dat Alec690 dat zelf gefotosjopt had :P
quote:
Ook een die American Airlines op hun Facebookpagina heeft gepost:
[ afbeelding ]

Goeie opmerking ook :P :

[..]

Die opmerking _O-
pi_146167988
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 16:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.

Maar als je m'n posts leest kun je zien dat er bijna elk jaar en elke datum wel ongelukken zijn gebeurd. Kun je inderdaad nooit zoiets als maatschappij naar buiten brengen.
Wat een onzin zeg idd. Toen ik in juli een paar foto's van een vliegshow op mijn Twitter feed postte werd dat ook door sommigen als ongepast gezien. Toen was het nog juli, maar hoe lang gaat men MH17 nog aangrijpen als excuus om alles wat vleugels heeft aanstootgevend te vinden.. :N
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146173461
Vandaag in de geschiedenis:

Dit:





1 november 2011: LOT Polish Airlines vlucht 16 uit Newark maakt een buiklanding op baan 33 van het vliegveld van Warschau.
De Boeing 767-300ER (SP-LPC, Poznań) had 30 minuten na vertrek uit New York al problemen met een van de drie hydraulische systemen waar de druk was weggevallen.
De crew besloot echter door te vliegen omdat ze veel brandstof aan boord hadden (welke ze anders grotendeels moesten lozen of opmaken voordat ze een eventuele noodlanding konden maken). Tevens beschikt een 767 over 2 andere hydraulische systemen die het (deels) kunnen opvangen.

De landing bij Warschau verliep normaal, echter toen de landing gear niet daalde braken ze de landing af. Ze bleven nog een uur rondcirkelen om overbodige brandstof op te maken en de nooddiensten op de grond tijd te geven om de landing voor te bereiden.
Twee F16's van de Poolse luchtmacht deden een visuele check en bevestigden dat de landing gear niet zakte, ook laten zakken d.m.v. de zwaartekracht werkte niet.
De luchthaven werd afgesloten voor overig verkeer en wegen rond het vliegveld werden afgesloten voor verkeer om eventuele nooddiensten de ruimte te geven.

Om 14:40 uur maakte de crew perfecte buiklanding op baan 33.
Alle 231 inzittenden (incl. 11 crew) werden binnen 90 seconden geëvacueerd. Geen van hen was gewond.



Een half uur na de landing werd in de cockpit een losse zekering gevonden.
Achter deze zekering zit onder andere de elektrische motoren die ervoor zorgen dat de gear lock losgaat en de landing gear door z'n eigen gewicht kan zakken. Dit is een alternatieve manier om de landing gear te laten zakken als de eerste manier (hydraulisch) niet werkt.
Maar omdat deze zekering los zat gebeurde dit dus niet.




Op 2 november werd het lek in de hydraulische systeem gevonden, 767 werd opgetild en de landing gear kon (d.m.v. die alternatieve manier) omlaag.

Het officiële onderzoek is nog steeds bezig. Het is naar mijn weten bijvoorbeeld nog niet bekend waardoor/waarom de zekering eruit lag.
De 767 was een write-off ; in november 2013 werd de kist op de luchthaven van Warschau gesloopt:





[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-11-2014 01:10:46 ]
pi_146181683
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
  zaterdag 1 november 2014 @ 18:15:37 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146190642
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Singapore vliegt afwisselend met -200er en -300er naar Amsterdam.
pi_146191350
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Kenya ook nog (en hoewel incidenteel Turkish)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_146202301
Vandaag in de geschiedenis:




- 2 november 1947: De grootste vliegboot en vliegtuig met grootste spanwijdte ooit gebouwd maakt haar eerste en laatste vlucht. De Hughes H-4 Hercules "Spruce Goose" met achter de knuppel piloot, filmproducent, filmregisseur, vliegtuigbouwer, playboy, investeerder, uitvinder, filantroop (en later kluizenaar) Howard Hughes en 31 andere inzittenden maakt een korte vlucht van zo'n 1.6 kilometer op een hoogte van zo'n 21 meter in de haven van Long Beach, Californië.

De Spruce Goose zou nooit meer vliegen.
Sinds 1993 staat het in het Evergreen Aviation Museum in Oregon.


- 2 november 1992: De A330 maakt de allereerste vlucht. Met 181.840 kg. (waaronder 20.980 kg. test equipment) is de A330-300 de grootste twinjet van dat moment. De vlucht duurt 5 uur en 15 minuten.



Dezelfde kist is nog steeds actief; eerst jaren voor Cathay Pacific, sinds 31 maart 2013 voor Dragonair waar het onder B-HLJ vliegt.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 02-11-2014 01:28:16 ]
  zondag 2 november 2014 @ 00:20:47 #213
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_146203075
Geen idee of dit al gepost is (zag het nog (?) nergens staan in dit topic): de GeensStijl gigapica met als onderwerp KLM.



:9~ /vliegtuigfappert
Tics van je petten.
pi_146208191
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 18:15 schreef OEM het volgende:

[..]

Singapore vliegt afwisselend met -200er en -300er naar Amsterdam.
Oh, dat wist ik niet. :@ Ik dacht standaard met de 200ER.
  zondag 2 november 2014 @ 09:30:54 #215
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_146208278
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 09:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. :@ Ik dacht standaard met de 200ER.
Klopt, is ook standaard de -200. Een heel enkele keer sturen ze een -300 deze kant op. We hebben een tijdje standaard de -300 gehad, maar SQ had deze kist nodig op andere routes, dus zijn ze weer terug gegaan naar de -200.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_146208348
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2014 09:30 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Klopt, is ook standaard de -200. Een heel enkele keer sturen ze een -300 deze kant op. We hebben een tijdje standaard de -300 gehad, maar SQ had deze kist nodig op andere routes, dus zijn ze weer terug gegaan naar de -200.
Amsterdam is niet echt een zakenroute met veel 'premium demand'. En zo'n 300ER heeft nu juist veel ruimte voor business class en meestal ook nog een first class. Ze sturen er dan liever één extra naar Londen of Zürich en een kleinere variant blijkt een betere match.
  zondag 2 november 2014 @ 10:05:50 #217
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146208581
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 09:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. :@ Ik dacht standaard met de 200ER.
Ik zat te kijken naar dit artikel (Singapore Airlines deploys B777-300ER to Amsterdam) en dat leek wel overeen te komen met de laatste twee weken van SQ323/324. Maar als je verder terugkijkt in de tijd is het inderdaad wat luciferdoosje zegt standaard nog altijd de -200er
pi_146208627
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Cathay vliegt wel in een 3-3-3 dus zie er naar uit om aanboord te stappen.
pi_146225574
Over afscheid nemen gesproken: Deze twee voormalig RNLAF Fokker 50's staan nu nog even op het platform van het Aviodrome maar zullen spoedig naar hun nieuwe eigenaar, de Peruaanse marine, gaan.

pi_146239138
Eigenlijk was ik niet van plan om te posten maar ik vond dit wel een heel opmerkelijke situatie en daarom post ik het toch. Maar wel kort.

Vandaag in de geschiedenis:



2 november 1950: Air India vlucht 245; een Lockheed L-749A Constellation (VT-CQP, Malabar Princess) op weg van Bombay naar Londen met stops in Caïro en Genève. Bij daling naar Genève crasht de Constellation op de Mont Blanc op 2400 meter hoogte; 200 meter onder de top. (vlakbij de Mont Blanctunnel)
Geen van de 8 crew en 40 passagiers overleeft de crash.

En dan het bizarre; ruim 15 jaar later crasht op 24 januari 1966 Air India vlucht 101; een Boeing 707–437 (VT-DMN, Kanchenjunga) op nagenoeg dezelfde route (Bombay - Delhi - Beiroet - Genève - Londen) op slechts enkele honderden meter afstand bij daling naar Genève.
Ook vinden hier alle inzittenden (11 crew en 106 passagiers) de dood.



Resten van beide vliegtuigen bevinden zich nog steeds op de berg.
In september 2013 is er nog $300.000 aan juwelen gevonden van vlucht 101 en in juni dit jaar nog een camera. De film was echter teveel beschadigd om de foto's nog te ontwikkelen.

Een in 1986 gevonden landing gear van vlucht 245 staat buiten bij het Chalet des Glacier des Bossons dat zich vlakbij beide crashsites bevind.



- 2 november 1957: Spoetnik 2 wordt gelanceerd. Aan boord bevindt zich Laika; een straathond van Moskou. Ze is niet het eerste wezen in de ruimte; maar wel de eerste die een omloop had gemaakt. Echter voor de 4e omloop compleet was overleed ze na oververhitting en stress.
Het is overigens nooit de bedoeling geweest om haar levend terug op aarde te krijgen.



2 november 1973: De rechtermotor van National Airlines vlucht 27 - een McDonnell Douglas DC-10-10 (N60NA, Barbara) onderweg van Houston naar Las Vegas - desintegreert en brokstukken raken de andere 2 motoren, de cabine en de rechtervleugel. De druk in de cabine valt weg en de crew moet een noodlanding in Albuquerque maken. Een raam werkt weggerukt waardoor een passagier de cabine uitgezogen werd. De resten van zijn lichaam worden pas 2 jaar later gevonden bij de bouw van de Very Large Array schotels.



- 3 november 2003: G-BOAG (die op 24 oktober de allerlaatste commerciële vlucht maakte: geschiedenispost van 24 oktober) vertrekt om 15:00 uur vanaf London Heathrow naar Seattle. Het maakt een stop op New York JFK en vliegt op 5 november door naar Seattle. De vlucht krijgt speciale toestemming om over Noord-Canada supersonisch te vliegen en vestigt hiermee gelijk het snelheidsrecord tussen JFK en Seattle; 3 uur, 55 minuten en 12 seconden.
Het staat nu naast de eerst gebouwde 747 en de Air Force One 707 in het Museum of Flight die het in bruikleen heeft van British Airways.





Die laatste foto is van eind september dit jaar; en dat is te zien aan

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-11-2014 00:45:22 ]
  maandag 3 november 2014 @ 09:25:54 #221
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146243788
Voor een korte post is het toch een vrij lange geworden. Bedankt :P
pi_146246599
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:11 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay vliegt wel in een 3-3-3 dus zie er naar uit om aanboord te stappen.
Dat hebben ze in hun oude 747's ook. Op dat vlak hebben Cathay en Singapore bij mij een streepje voor ten opzichte van Emirates. ;)
pi_146254032
Voor:



En na:



17 November schijnen ze naar Peru te vertrekken vanuit Lelystad.
  maandag 3 november 2014 @ 15:14:28 #224
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146254904
De "Na" ziet er toch véél stoerder uit?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_146261056
XiamenAir start vluchten naar Amsterdam naar verluidt met een 787.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')