abonnement Unibet Coolblue
pi_146263691
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:25 schreef RedFever007 het volgende:
Voor een korte post is het toch een vrij lange geworden. Bedankt :P
Zul je altijd zien inderdaad. -O-
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:03 schreef Leatherface het volgende:
Dat hebben ze in hun oude 747's ook.
Weet je dat wel zeker. Naar mijn weten hebben in hun 747's gewoon altijd 2-4-2 gezeten.
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:46 schreef Leatherface het volgende:
XiamenAir start vluchten naar Amsterdam naar verluidt met een 787.
Het gerucht gaat rond inderdaad; vanaf 2015. Tevens klein gerucht dat KLM dan hun te grote 777 op deze route terugtrekt.
Hoe serieus we dit echter moeten nemen...



In other news:

- Gisteren is PH-CKD haar 747 zusters voor gegaan; rond half 4 's middags is ze vertrokken naar Jakarta waar ze een D-check krijgt en omgespoten wordt in Air Bridge Cargo kleuren. In januari komt ze weer terug naar Amsterdam en later die maand krijgt ze een nieuwe registratie.

Vorige week maandag op AMS:


- PH-KCE is gestript van '95 years' sticker en andere titles en staat dus min of meer gereed voor vertrek naar Mojave Air and Space Port in Californi op 17 november.
PH-KCB en -KCB staan gebroederlijk naast elkaar te wachten op 11 november wanneer (waarschijnlijk) een van de twee nog 3 vluchten gaat maken en de andere naast haar op het platform komt te staan voor fotografische doeleinden...




- PH-EZA (Embraer 190 ) staat sinds 19 oktober in onderhoud op Schiphol. Sinds gisteren heeft deze Embraer ook de nieuwe 'Dolphin livery', naast PH-EXD.
In hangar 14 staat momenteel ook PH-KZM (Fokker 70) die ook spoedig naar buiten zal komen in de nieuwe livery.

EDIT:


- Het verschil tussen een Antonov 124 en een Diamond DA 42 M-NG op Eindhoven Airport op 23 oktober.
(hoe vaak komt die Antonov 124 wel niet op Eindhoven? :o )



En als laatste; waarom een landingsbaan gebruiken als je ook gewoon de openbare weg kunt gebruiken. :7


quote:
September 10 plot highway M-4 Minsk-Mogilev from 82 th to 86 th km near the village of Croft landed 4 military aircraft. Air Force and Air Defense Forces of Belarus perfected the use of roads as an alternate airport. On the site of the M-4, followed by sat Preparing for departure and re-care airbases two aircraft Su-25 and two MiG-29. In the photo: during the exercises.


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 03-11-2014 22:07:16 ]
  maandag 3 november 2014 @ 19:25:00 #227
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_146264945
Hulde voor de geschiedenis en nieuws posters! _O_ . Ik lees dit topic altijd met heel veel plezier.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_146273976
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:14 schreef flipsen het volgende:
De "Na" ziet er toch vl stoerder uit?
Dat wel, maar ik zie ze toch liever in Nederland rondvliegen.. Gelukkig krijgen ze toch nog een tweede leven.
pi_146274973
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vorige week maandag op AMS:
[ afbeelding ]
Dat blijven gave foto's zeg. :9~ Maar PH-KCE is een droevig gezicht.. ;(

quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 19:25 schreef Frezer het volgende:
Hulde voor de geschiedenis en nieuws posters! _O_ . Ik lees dit topic altijd met heel veel plezier.
Posters? Is alleen Iemand91 geloof ik? ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146278298
Vandaag in de geschiedenis:



- 4 november 1993: China Airlines vlucht 605 vanuit Taipei landt op Kai Tak Airport in Hong Kong.
Het weer is slecht; harde wind en regen en een BA crew had 13 minuten eerder al de landing geweigerd.
De gloednieuwe Boeing 747-409 (B-165; eerste vlucht was pas exact 26 weken eerder op 6 mei) landt 640 meter achter de threshold en de crew kreeg in de gaten dat ze niet meer konden stoppen. Express stuurden ze naar links om de ALS-installatie aan het einde van de baan te ontwijken en kwamen ze in de Victoria Harbour terecht.

De 747 bleef enigszins drijven en alle 22 crew en 374 passagiers konden uit de 747 ontsnappen. 23 mensen raakten gewond.
De staart van de 747 interfereerde met het ILS systeem en werd daarom kort na de crash met dynamiet opgeblazen. Snel daarna verft China Airlines het vliegtuig deels over om zoveel mogelijk herkenning van de maatschappij te vermijden.



De 747 wordt tijdelijk nog gebruikt voor brandweeroefeningen maar een jaar of wat later wordt de 747 gescrapped. Deze 747 is dus nog geen 2 jaar oud geworden en de crash was ook de eerste loss van een Boeing 747-400.



- 4 november 2010: Qantas vlucht 32 uit London was net 4 minuten geleden vanaf Singapore vertrokken op weg naar Sydney wanneer motor #2 van VH-OQA - Nancy Bird Walton, Qantas' eerste Airbus A380 - door lekkende olie uit elkaar valt. De linkervleugel raakt zwaar beschadigd evenals een van de hydraulische systemen. Verder breekt er brand uit in een brandstoftank in de linkervleugel, raakte deel van de landing gear beschadigd. Resten van het vliegtuig storten neer op het eiland Batam en woningen raakten beschadigd:



De crew weet de A380 zo'n 2 uur na vertrek weer op Singapore te landen waarbij 4 banden door de hoge landingssnelheid knappen en de kist kwam 150 meter voor het einde van baan 40C tot stilstand.
Door de zware schade kon de crew motor #1 niet uitschakelen; na overleg werden de eerste passagiers 55 minuten na landing via deur 2L uit het vliegtuig gehaald; de laatsten verlieten een uur later het vliegtuig; alle 29 crew en 440 passagiers bleven ongedeerd.

Ondertussen lukte de brandweer het na 3 uur motor #1 uit te krijgen:




Het was het eerste serieuze incident van de A380. VH-OQA wordt voor $139 miljoen in Singapore gerepareerd waarbij het toestel 4 nieuwe motoren kreeg, gerepareerde linkervleugel, 6 kilometer bekabeling vernieuwd en vloog op 22 april 2011 terug naar Australi.
  dinsdag 4 november 2014 @ 00:38:35 #231
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146279534
Ho, je was een seconde te vroeg! Dat kan natuurlijk niet he :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_146279802
Thanks voor je moeite, Iemand91: interessante posts, keep 'em coming!
pi_146281839
Zoveel schade door zo'n klein dingetje...heb het toen met veel interesse gevolgd! Goede post weer!
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:27:48 #234
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146283137
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
- PH-EZA (Embraer 190 ) staat sinds 19 oktober in onderhoud op Schiphol. Sinds gisteren heeft deze Embraer ook de nieuwe 'Dolphin livery', naast PH-EXD.
In hangar 14 staat momenteel ook PH-KZM (Fokker 70) die ook spoedig naar buiten zal komen in de nieuwe livery.

EDIT:
[ afbeelding ]
:r
pi_146283479
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
Door de zware schade kon de crew motor #1 niet uitschakelen; [...]
Dit hoor ik zo nu en dan, dat een straalmotor niet altijd zomaar uitgeschakeld kon worden. Ik kan weinig uitleg hierover vinden. In dit artikel hebben ze het erover dat het in dit specifieke geval een indicatie was van "elektrische problemen", dat kan ik begrijpen.

Maar wat ik me dan afvraag, kun je niet gewoon de brandstoftoevoer stoppen? Knappe motor die dan nog doordraait. Is dat gevaarlijk? Zeer schadelijk?

Ik ga er maar vanuit dat het probleem hier gewoon was dat door elektrische schade de brandstoftoevoer niet meer af te sluiten was oid.. "Oeps."

Heeft iemand hier meer over gelezen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146294844
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:38 schreef flipsen het volgende:
Ho, je was een seconde te vroeg! Dat kan natuurlijk niet he :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:27 schreef OEM het volgende:
:r
Ook al geen fan? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:44 schreef LintuxCx het volgende:
Dit hoor ik zo nu en dan, dat een straalmotor niet altijd zomaar uitgeschakeld kon worden. Ik kan weinig uitleg hierover vinden. In dit artikel hebben ze het erover dat het in dit specifieke geval een indicatie was van "elektrische problemen", dat kan ik begrijpen.

Maar wat ik me dan afvraag, kun je niet gewoon de brandstoftoevoer stoppen? Knappe motor die dan nog doordraait. Is dat gevaarlijk? Zeer schadelijk?

Ik ga er maar vanuit dat het probleem hier gewoon was dat door elektrische schade de brandstoftoevoer niet meer af te sluiten was oid.. "Oeps."

Heeft iemand hier meer over gelezen?
Ik kan er zo ook niet heel veel over vinden; maar de linkervleugel was zwaar beschadigd en ook veel bekabeling en systemen. Heb ergens wel gelezen dat ze de brandstoftoevoer hebben proberen te stoppen maar dat dat ook niet hielp. De boel zal dus wel gewoon zo zwaar beschadigd zijn dat dergelijke systemen niet meer werkten.

In other news:

- Nieuwe aanwinst voor KLM: de 787 simulator. Is deze week onderweg naar Schiphol en zal eind januari klaar voor gebruik zijn. De eerste 787 voor KLM (PH-BHA) zal in oktober 2015 aan KLM geleverd moeten worden.



Arke's 2e 787 PH-TFL 22 december dit jaar nog, in de fabricagehal:



PH-TFL in fuel dock op 30 oktober:


Interieur zit er ook al grotendeels in (foto van afgelopen zondag):


Ze hadden tot voor kort de MD-11 simulator ook nog in gebruik. Ik ga even de sok leegmaken en deze overkopen. :7

- Over nieuwe aanwinsten gesproken; KLM's nieuwste A330-300 PH-AKF die over ruim 3 weken op 27 november aan KLM geleverd wordt:



- Tom Cruise die voor de film Mission: Impossible 5 aan een Airbus A400M gaat hangen:
(Hij is een van die acteurs die graag zelf (een deel van) de stunts doet)




- Emirates gaat nu deels gratis Wifi aanbieden. Op alle A380 en (momenteel) 28 van de 142 777's krijg je 10MB gratis tot je beschikking. Voor $1 krijg je 600MB.
Er gaat $20 miljoen p/jaar genvesteerd worden om hun gehele vloot van Wifi te voorzien.
Aantal interessante gegevens:
quote:
Last month roughly 3,500 passengers used Emirates’ on-board Wi-Fi service each day, with the average user downloading 28MB between take-off and touchdown.

The highest number of Wi-Fi users recorded on a single Emirates flight was 153 passengers on an Airbus A380, while the greatest internet volume recorded on a single EK flight was nearly 8GB from just 26 users aboard a Boeing 777.

According to the airline, the sites its passengers most frequently access in the sky include Google, Facebook, and chat services Skype, WhatsApp and BlackBerry Messenger, with 10MB of data more than enough for the obligatory social media check-in.
- En last but certainly not least: Ribway Cargo Airlines uit Kenya heeft een 'nieuwe' freighter in gebruik genomen.
Geen 777F, 767F, 757F, A330F, A300F, A310F, DC-10F, MD-11F of zelfs een 747F, maar een McDonnell Douglas DC-8. Gebouwd in 1969 gaat het nu vracht vervoeren voor Ribway.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 04-11-2014 16:19:47 ]
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 november 2014 @ 16:22:50 #237
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146295521
die is lang.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146296703
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Iemand91 het volgende:

- Emirates gaat nu deels gratis Wifi aanbieden. Op alle A380 en (momenteel) 28 van de 142 777's krijg je 10MB gratis tot je beschikking. Voor $1 krijg je 600MB.
Er gaat $20 miljoen p/jaar genvesteerd worden om hun gehele vloot van Wifi te voorzien.
Aantal interessante gegevens:

Kijk dat zijn nog eens fatsoenlijke prijzen. Ik vlieg eind deze week met United en zit even te kijken wat dat kost, maar 24 uur toegang is 16 dollar. Dat vind ik dan toch net iets te gek. Als het goed is wel een stroomaansluiting, dat is wel prettig.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:21:42 #239
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146302325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
Ook al geen fan? :P
Not quite ;(

Boekkie binnen:

pi_146313740
Ben vandaag ff in de spuitbaai in Hangar 14 naar de PH-KZM wezen kijken. Er was net begonnen met schuren, dus zal nog wel een paar dagen duren voordat de nieuwe livery daar ook op te zien zal zijn. Ik ga proberen om dan ff een foto te maken maar het mag eigenlijk niet dus ik beloof niks :)

Ik ben trouwens wel fan van de nieuwe livery, en ben blij dat de F70's ze ook nog gaan krijgen!
pi_146332909
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
- Over nieuwe aanwinsten gesproken; KLM's nieuwste A330-300 PH-AKF die over ruim 3 weken op 27 november aan KLM geleverd wordt:


En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):



pi_146341809
Spannende landing van Easyjet vandaag;
http://www.theguardian.co(...)ng-last-minute-video
  woensdag 5 november 2014 @ 19:37:25 #243
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146342053
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stukken beter :D
pi_146356973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?
  donderdag 6 november 2014 @ 10:02:48 #245
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146359779
Heeft er iemand een overzicht van welke vluchten er gister wegens de mist uitgeweken zijn naar Maastricht?
pi_146361265
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 02:11 schreef louter_genieten het volgende:
heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Ene kant hebben ze dan tijdelijk een ongelijk product (1 A330 wel, 16 andere niet), maar aan de andere kant is het kapitaalvernietiging als ze eerst nog een 'oude' WBC gaan installeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:02 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand een overzicht van welke vluchten er gister wegens de mist uitgeweken zijn naar Maastricht?
KL1708 - Boeing 737-800 (PH-BCE) van KLM uit Madrid is uitgeweken naar Maastricht.
OV173 - Canadair CRJ-900 (ES-ACB) van Estonian Air uit Tallinn is uitgeweken naar Brussel.
DL074 - Airbus A330-300 (N801NW) van Delta Airlines uit Atlanta is uitgeweken naar Maastricht.
DL138 - Airbus A330-300 (N821NW) van Delta Airlines uit Detroit is uitgeweken naar Maastricht.
KC903 - Airbus A321 (P4-OAS) van Air Astana uit Atyrau is uitgeweken naar Dsseldorf.




En vandaag al:

LH986 - Airbus A321 (D-AISD) van Lufthansa uit Frankfurt is uitgeweken naar Dsseldorf. :X
OV173 - Canadair CRJ-900 (ES-ACC) van Estonian Air uit Tallinn is uitgeweken naar Brussel.
IR725 - Airbus A300-600 (EP-IBB) van Iran Air uit Tehran wijkt momenteel af. Vermoedelijk Frankfurt of Dsseldorf.
EDIT: Boedapest geworden. :X
BT617 - De Haviland Canada Dash 8-400 (YL-BAE) van airBaltic uit Riga is uitgeweken naar Brussel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 06-11-2014 12:15:40 ]
pi_146371589
- Vermoedelijk de 16e 777 is opgeslagen. A6-EMD vloog afgelopen dinsdag van Dubai via Boston naar Tupelo, Mississippi.
Het is een 777-200 die er 73.306 uur en 23.544 cycles op heeft zitten dus gemiddeld zo'n 3 uur p/vlucht.

Hij heeft ook al een tijdje in een hoekje van Dubai Airport gestaan.
Aangezien het naar Tupelo is gegaan zal het wel gescrapped worden.



Stop in Boston:


- Zet dit filmpje aan in Youtube:

Gevolgd door deze en geniet :P :


En iets wat mij heel jaloers maakt:

pi_146376304
Lekkere diversions. Hoe kom je dan thuis? Treinticket ofzo, of weer een vlucht?
pi_146377188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Ene kant hebben ze dan tijdelijk een ongelijk product (1 A330 wel, 16 andere niet), maar aan de andere kant is het kapitaalvernietiging als ze eerst nog een 'oude' WBC gaan installeren.

Ligt er een beetje aan wat er besteld is en tot hoe ver voor aflevering dit nog te wijzigen is. Zou best kunnen dat ie nog met oud interieur afgeleverd wordt. De laatste paar nieuwe 737s van HV gingen ook direct de hangar in voor een stoelwissel. De bestelling was gedaan met oud interieur, en bij Boeing kan je dit niet 123 aanpassen als het bouwtraject al gestart is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_146385645
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 02:11 schreef louter_genieten het volgende:

[..]

heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?
Nee, gewoon de oude. De Airbus (gehele vloot) krijgt pas de nieuwe stoelen als de 777 geheel voorzien is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')