abonnement Unibet Coolblue
pi_145274365
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:42 schreef Isegrim het volgende:
Die zooi van de Hema word je niet blij van, maar een écht goede tompouce vind ik heerlijk. Specker hier in Rotterdam heeft erg lekkere tompoucen.
Ik heb ze wel eens van Specker in Spijkenisse gehad. Erg lekker. Familie van Foodelicious Herman.
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:17:13 #202
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145274617
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:11 schreef n0a het volgende:

[..]

Ik heb ze wel eens van Specker in Spijkenisse gehad. Erg lekker. Familie van Foodelicious Herman.
Eén grote incestbende, al die foodies. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:23:32 #203
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145274961
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:52 schreef Lienekien het volgende:
En soezen dan? Moorkoppen? Bossche bollen?
Iiiiiieeeeekkkksss, vies soezendeeg gevuld met slagroom. Brrrrr.
Vroeger, toen ik klein was at ik de chocola eraf en liet de rest liggen. :)
pi_145276654
Ik heb 6 conserven blikken gekocht om de parijse soezen te maken. Nu alleen nog leeg maken ;(
  maandag 6 oktober 2014 @ 23:07:57 #205
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145277582
Haha. Als het bijvoorbeeld tomaten zijnkun je ze ook invriezen.
Ik zou niet kunnen wachten hoor.
  maandag 6 oktober 2014 @ 23:20:29 #206
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145278274
Zit er in allemaal hetzelfde? Zes kilo bruine bonen later. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145280016
3 blikken sperziebonen en 3 blikken bruine bonen dus dat wordt bruine bonen soep en chili en de sperziebonen geen idee wat ik daar mee ga doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sorella op 07-10-2014 08:11:33 ]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:12:24 #208
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145280569
Weggooien. Toe maar. Het mag. :)
pi_145283763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef RobinOok het volgende:
Weggooien. Toe maar. Het mag. :)
Kindertjes. Afrika. :'(
pi_145283998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef RobinOok het volgende:
Weggooien. Toe maar. Het mag. :)
Okee dan gooi ik het weg Robin :).
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:43:03 #211
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145284408
Bij de slager had je ook wel een leeg conservenblik kunnen krijgen. :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:48:35 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145284482
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:23 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Iiiiiieeeeekkkksss, vies soezendeeg gevuld met slagroom. Brrrrr.
Vroeger, toen ik klein was at ik de chocola eraf en liet de rest liggen. :)
At een paar jaar geleden mijn eerste (en enige) en was de hele middag misselijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145284717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef RobinOok het volgende:
Weggooien. Toe maar. Het mag. :)
Snij ze in stukjes en maak een aardappelpuree met flink wat mosterd en kaas er door, en spekjes. Dan heb je stampot. Of doe die puree in een ovenschaal, kaas er op, en paneermeel er op. Dan heb je een sperziebonenovenschotel. Geen idee wat dit met HHB te maken heeft overigens :')
pi_145288481
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Snij ze in stukjes en maak een aardappelpuree met flink wat mosterd en kaas er door, en spekjes. Dan heb je stampot. Of doe die puree in een ovenschaal, kaas er op, en paneermeel er op. Dan heb je een sperziebonenovenschotel. Geen idee wat dit met HHB te maken heeft overigens :')
Het zijn tips voor het kunnen maken van Parijse soezen. Heel on topic heur 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145288730
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het zijn tips voor het kunnen maken van Parijse soezen. Heel on topic heur 8-)
Oh, ik zit weer eens maar half te lezen :D :+

Nouja, ik zou de bonen dus door aardappelpuree doen, en dat als stampot of ovenschotel eten. Met veel creme freche, een ei, kaas, en veel mosterd door de puree.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:46:34 #216
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_145288886
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Tot dit programma vond ik Martine Bijl altijd maar suf. Maar ben nu fan! :D
Martine wordt een beetje de 2e Nelleke vd Krogt. Die heeft ook altijd van die mooie opmerkingen

Heerlijk.
pi_145289346
Zit toch nog maar even terug te kijken - al was ik eigenlijk van plan het niet meer te volgen wegens belabberd bakniveau, stomme themaweken, onnozele opdrachten en zeer beroerde jurering. Maar ik kon het toch niet laten. :')

Tot nu toe:
- Waarom wordt het deeg voor gewone, knapperige koekjes door de meeste deelnemers in 's hemelsnaam luchtig geklopt? Het is geen cake!
- Arme Karin! Als ik deelnemer was, had ik toch echt gewoon geroepen: Karin, stop je koekjes maar even erbij in mijn oven. Zo'n oven kan gerust twee bakplaten tegelijk aan. Help elkaar gewoon! Waar is de broederschap? Ze lijken elkaar niet echt te mogen.
- Behalve zo te zien dan Menno en Anouk, maar die trekken vast vooral naar elkaar toe omdat ze (begrijpelijkerwijs) vinden dat ze de enige begaafde, kennisvolle en van trends op de hoogte zijnde foodies in de hele tent zijn. (Dat klopt bijna. Stiekem is Beth ook wel heel goed, maar wat minder uitgesproken). Ik denk dus dat er niet zozeer sprake is van fysieke aantrekkingskracht tussen Menno en Anouk, maar wel dat ze vanzelf een soort tweemans elite-clubje hebben gevormd. Ik snap wel hoe dat gaat.
- Ik zou me er niet meer over moeten verbazen, maar waarom kan bijna niemand chocolade tempereren? Als je een thermometer bij de hand hebt hoef je maar twee temperaturen te onthouden en verder kun je er weinig aan verpesten. Het blijft zo verschrikkelijk jammer dat er in deze Nederlande editie dit keer blijkbaar vrijwel geen deelnemers te vinden waren wiens kennis dat van de nog maar net beginnende hobby-bakker overstijgt. Hemel, hoe anders is dat bij The Great British Bakeoff?!

Is het zeuren? Ja, misschien. Maar ik ben zeer gehecht aan het ijzersterke format van GBBO en ik heb zomaar het gevoel dat Omroep Max er op allerlei fronten een zeer suffe variant op heeft gemaakt. Als ik de BBC was zou ik er pissig over zijn.

En voordat iemand roept: "Doe dan zelf mee! Als je het zo goed weet! }:| "
Ik heb het inschrijfformulier gedurende de aanmeldprocedure wel drie keer helemaal in zitten vullen :@ Ik zou het namelijk an sich hartstikke leuk vinden om aan zoiets mee te doen, qua wedstrijdaspect. Het lijkt me alleen echt oervervelend om dan ook op televisie te komen, en dat hoort er nou eenmaal bij. Heb ik gewoon geen zin in.
Let me see you stripped down to the bone
pi_145289356
Goed, verder met het spektakelstuk. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_145289457
Jammer dat je niet meedoet, zou het niveau wel wat opkrikken :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145289583
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Jammer dat je niet meedoet, zou het niveau wel wat opkrikken :P
Dat mag ik ook graag denken, maar in werkelijkheid zou ik er vast een enorme puinhoop van maken en me vreselijk gaan aanstellen omdat er een camera op me gericht staat. :') Dat doen we dus maar niet. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145289589
Hoe langer ik dit topic volg hoe meer ik nu wel benieuwd ben naar de GBB :Y Hoeveel seizoenen zijn er en wat is volgens jullie het beste seizoen? En wat Minilot zegt kan ik goed begrijpen. Aan een bakcompetitie meedoen lijkt mij ook leuk maar ik hoef ook niet zo snel met mijn kop op televisie.
mag het weten
pi_145289677
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:02 schreef minilot het volgende:
Zit toch nog maar even terug te kijken - al was ik eigenlijk van plan het niet meer te volgen wegens belabberd bakniveau, stomme themaweken, onnozele opdrachten en zeer beroerde jurering. Maar ik kon het toch niet laten. :')

Tot nu toe:
- Waarom wordt het deeg voor gewone, knapperige koekjes door de meeste deelnemers in 's hemelsnaam luchtig geklopt? Het is geen cake!
- Arme Karin! Als ik deelnemer was, had ik toch echt gewoon geroepen: Karin, stop je koekjes maar even erbij in mijn oven. Zo'n oven kan gerust twee bakplaten tegelijk aan. Help elkaar gewoon! Waar is de broederschap? Ze lijken elkaar niet echt te mogen.
- Behalve zo te zien dan Menno en Anouk, maar die trekken vast vooral naar elkaar toe omdat ze (begrijpelijkerwijs) vinden dat ze de enige begaafde, kennisvolle en van trends op de hoogte zijnde foodies in de hele tent zijn. (Dat klopt bijna. Stiekem is Beth ook wel heel goed, maar wat minder uitgesproken). Ik denk dus dat er niet zozeer sprake is van fysieke aantrekkingskracht tussen Menno en Anouk, maar wel dat ze vanzelf een soort tweemans elite-clubje hebben gevormd. Ik snap wel hoe dat gaat.
- Ik zou me er niet meer over moeten verbazen, maar waarom kan bijna niemand chocolade tempereren? Als je een thermometer bij de hand hebt hoef je maar twee temperaturen te onthouden en verder kun je er weinig aan verpesten. Het blijft zo verschrikkelijk jammer dat er in deze Nederlande editie dit keer blijkbaar vrijwel geen deelnemers te vinden waren wiens kennis dat van de nog maar net beginnende hobby-bakker overstijgt. Hemel, hoe anders is dat bij The Great British Bakeoff?!

Is het zeuren? Ja, misschien. Maar ik ben zeer gehecht aan het ijzersterke format van GBBO en ik heb zomaar het gevoel dat Omroep Max er op allerlei fronten een zeer suffe variant op heeft gemaakt. Als ik de BBC was zou ik er pissig over zijn.

En voordat iemand roept: "Doe dan zelf mee! Als je het zo goed weet! }:| "
Ik heb het inschrijfformulier gedurende de aanmeldprocedure wel drie keer helemaal in zitten vullen :@ Ik zou het namelijk an sich hartstikke leuk vinden om aan zoiets mee te doen, qua wedstrijdaspect. Het lijkt me alleen echt oervervelend om dan ook op televisie te komen, en dat hoort er nou eenmaal bij. Heb ik gewoon geen zin in.

Ik sluit me volledig hierbij aan. Waar GBBO kneuterig is, maar vermakelijk, is HHB gewoon saai.
pi_145289722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:11 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe langer ik dit topic volg hoe meer ik nu wel benieuwd ben naar de GBB :Y Hoeveel seizoenen zijn er en wat is volgens jullie het beste seizoen? En wat Minilot zegt kan ik goed begrijpen. Aan een bakcompetitie meedoen lijkt mij ook leuk maar ik hoef ook niet zo snel met mijn kop op televisie.
Sinds 2010 elk jaar eentje, dus we zitten nu in het vijfde seizoen. Ik vond het eigenlijk elk seizoen weer nóg beter worden. Zeer aan te raden, er wordt enorm goed gejureerd. Die Paul Hollywood mag dan een lulhannes zijn, hij weet exact te vertellen wat er goed is aan een baksel en wat niet en waardoor dat dan precies komt. Duidelijke weekthema's op techniek (brood, patisserie, cakes, desserts) en heel veel inhoudelijke aandacht voor de opdrachten (en prachtige tekeningetjes van elk baksel O+ )
Let me see you stripped down to the bone
pi_145290573
http://koken.blogo.nl/201(...)m_source=twitterfeed


Great British Bake Off versus Heel Holland Bakt

Verwarrend hoor, als je hetzelfde tv-programma in twee landen tegelijk volgt. Morgen is op de BBC alweer de finale van het Engelse bakprogramma Great British Bake Off (GGBO), terwijl we in Nederland op zondagavond gelukkig nog lang niet zover zijn in de Nederlandse spin-off Heel Holland Bakt (HHB). Elke keer als ik die Bakker Baard zie lachen naar Martine Bijl, vraag ik me af waar Richard met dat eeuwige potlood achter z'n oor nou uithangt. En vice versa.

Driekleur
Eindelijk een fatsoenlijk kookprogramma op de Nederlandse televisie, en dat was hard nodig, want wij weten het maar al te vaak te verpesten. Dit keer echter niet, en dat komt omdat de Nederlandse serie een exacte kopie is van het Engelse (bewezen briljante) origineel, inclusief tent, landgoed, ovens en pastelkleurige keukenmachines. Alleen de Britse vlaggetjes zijn vervangen door de Nederlandse driekleur. Vorig jaar was Heel Holland Bakt een onverwacht zomersucces, en nu is er dus gelukkig een vervolg. Niet meer verstopt in een periode dat iedereen toch op vakantie is, maar hoppekee, prime time vol in het seizoen.

Levensgevaarlijk
Maar er zijn toch ook verschillen. De jury bijvoorbeeld. In Engeland is Mary Berry de alwetende bakoma die altijd wel iets positiefs weet te melden, maar haar confrère Paul Hollywood is een levensgevaarlijk sujet dat alle deelnemers de stuipen op het lijf jaagt als hij alleen maar 'Good' zegt. Jaja; De Nederlandse juryleden zijn juist allebei heel lief en vriendelijk. Janny van der Heijden is een schat en ook Robèrt van Beckhoven doet nog geen rozijntje kwaad.

Soggy bottoms
Ander verschil: de Engelse kijker krijgt veel meer mee van wat er nu eigenlijk gebakken wordt. Bij elke opdracht maken de juryleden een rondje langs de kandidaten die vertellen wat ze precies gaan maken, waarna een illustratie met een voice-over het nog eens precies toelicht, met alle smaken en ingrediënten van dien. Bij ons is het vaak gissen wat er nou precies in al die taarten zit qua persoonlijke toevoeging. Ook de beoordeling is in Engeland veel uitgebreider. Het gaat om smaken, combinaties, texturen, smeuïgheid, gaarheid en de eeuwige 'soggy bottoms'; en er als er iets is mislukt, wordt verklaard waarom dat is. Te kort gerezen of juist te lang, te natte vulling, te weinig gekneed, et cetera. Bij Heel Holland Bakt blijft het ook dit seizoen helaas vaak steken bij 'Lekker' vooral Robèrt heeft er een handje van ('Lekker. Ja, ik vind 'm echt heel lekker'). En als er een bavaroistaart met ananas mislukt, is er niemand die even ten behoeve van de kijker uitlegt dat gelatine en verse ananas nu eenmaal niet samengaan omdat de enzymen in ananas de gelatine afbreken. Jammer!

Martine!
Maar verder niets dan lof, uiteraard, het blijven allebei fijne programma's waar ik geen aflevering van wil missen. En hoewel de Engelsen kunnen genieten van de humor, woordgrapjes en geinige Europese accenten van presentatoren Mel en Sue, hebben wij toch maar mooi de onvergetelijke en onovertroffen Martine Bijl. Ha!

P.S. In Engeland is er vanaf dit (vijfde) seizoen ook An Extra Slice op BBC2. Een erg grappig napraatprogramma onder leiding van comédienne Jo Brand, die met een stem als een cirkelzaag de ene na de andere gortdroge wisecrack eruit gooit. Er zijn bloopers uit de serie, er zijn hilarische ingezonden misbakselfoto's van kijkers, er is een studiopubliek dat ook echt allerhande bakwerk heeft meegenomen om te laten testen door een wisselend panel van drie ook al erg grappige Bekende Britten en onder veel gejuich komt de afgevallen kandidaat van die week langs. Aanrader. Maar dus ook vanavond voor het laatst.

P.S.2 Oh, en in Engeland gaat Richard (met potlood) winnen en in Nederland Menno (met baard). Kan niet missen.

BBC1 woensdag om 21.00 uur The Great British Bake Off. Plus niet te vergeten om 23.00 uur An Extra Slice op BBC2.

NL1 zondagavond om 20.20 uur Heel Holland Bakt.

[ Bericht 50% gewijzigd door Probability op 07-10-2014 13:01:17 ]
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:26:14 #225
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145291633
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:02 schreef minilot het volgende:

- Arme Karin! Als ik deelnemer was, had ik toch echt gewoon geroepen: Karin, stop je koekjes maar even erbij in mijn oven. Zo'n oven kan gerust twee bakplaten tegelijk aan. Help elkaar gewoon! Waar is de broederschap? Ze lijken elkaar niet echt te mogen.

Een paar weken geleden heeft er volgens mij nog iemand overal fruit geleend om haar taart (af) te kunnen maken. Dus de broederschap is er wel een beetje.. Maar alleen als er om gevraagd wordt.

Als Karin gevraagd had of ze ergens haar plaat bij mocht schuiven was dat vast geen probleem geweest.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')