abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145211618

[ Bericht 51% gewijzigd door Fretzoo op 05-10-2014 13:54:10 ( ) ]
pi_145211781
Ik denk dat je niet meteen de andere kant op moet slaan. Het is namelijk jou karakter dat je het fijn vindt om dingen voor anderen te doen. Daar haal je volgens mij dan ook motivatie uit. Dat hoef je niet meteen helemaal om te gooien, maar je moet wel zorgen dat je die dingen doet die je zelf ook prettig vindt. Wat nog veel belangrijker is, is om mensen om je heen te verzamelen die dat in je waarderen en die je er niet voor uitbuiten. Zulke vrienden zijn er zeker wel.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145213813
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:40 schreef Fretzoo het volgende:
Ik moet eventjes iets van me afschrijven:

Ik ben nu 17 jaar en de afgelopen 3 maanden redelijk depressief geweest (geen motivatie, hele dag prikkelbaar/geïrriteerd, niet kunnen slapen) 1: dit kwam doordat ik besefte dat ik eigenlijk mijn hele jeugd dingen voor andere gedaan heb,[b] 2: of uit de veronderdstelling dat anderen dat leuk zouden vinden en dat ik daarbij mezelf nogal vergeten ben[/b]. Hierdoor merk ik dat ik veel te weinig keuzes voor mezelf maak, terwijl dat juist is waar mensen als eerste voor moeten zorgen. 3: Dit is ook nogal te zien aan mijn gedrag, doordat ik nooit zo heel erg aanwezig ben omdat ik de hele tijd mijn omgeving in de gaten hou. Mijn vrienden zijn ook niet écht vrienden, omdat ik het gevoel heb dat ze totaal niet weten wat er eigenlijk in mij om gaat en wat ik belangrijk vind omdat ik dat gewoon nooit liet weten. Ik wil dit veel meer gaan doen en ook laten weten wat ik van dingen vind en hoe het met mij gaat.

Ik probeer de laatste tijd, op een bepaalde manier meer keuzes voor mezelf te maken maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. Dit klinkt misschien heel raar, maar sommige mensen lijken hier totaal geen moeite mee te hebben, terwijl ik soms oprecht niet weet wat ik in mijn koffie wil. Besluiteloosheid, luiheid, geen motivatie, eigenlijk sluiten ze allemaal wel bij me aan. Ik weet gewoon niet goed wat ik zelf wil en als ik dit weet durf ik het niet te doen. In een groep durf ik vaak niet te zeggen wat ik vind, omdat ik bang ben dat mensen met afkraken of niet goed genoeg vinden. één op één luister ik vaak naar wat de ander te zeggen heeft en reageer ik daar op. 4: Ik kan zelf ook best wel over dingen praten, maar ik heb altijd héél erg veel moeite om een gesprek te beginnen als de ander dit niet doet.

Ik wil dus meer dingen ontdekken die ik zelf wil, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Voor veel mensen is dit niet iets moeilijks, maar voor mij zelf dus wel. Ik weet niet waar ik moet beginnen, zijn er mensen die tips hierover hebben?
1: Wat is er gebeurd waardoor je tot dit besef kwam ?
2: Hoe kwam je tot deze veronderstelling ?
2: Had je het idee dat je een bepaalde eisen moest voldoen om aardig gevonden te worden ?
3: Waarom vind je het nodig om je omgeving in de gaten te houden ?
4: Stel je vind dit vanaf morgen niet meer lastig, wat is er dan gebeurd waardoor je het niet meer lastig vind, en hoe zal je er dan mee omgaan ?
pi_145216075
Oh TS wil geen hulp meer. Topic kan wel dicht dan :P.
pi_145216105
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:40 schreef Fretzoo het volgende:

Goede OP.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:49:24 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145216157
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Goede OP.